NOTIZIE

Le immatricolazioni di gennaio in Grecia e in Europa hanno un segno positivo

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι μεγάλες αγορές του μπλοκ σημείωσαν σημαντική άνοδο, με τη Γερμανία (+19,1%), την Ιταλία (+10,6%), τη Γαλλία (+9,2%) και την Ισπανία (+7,3%) να επιτυγχάνουν είτε υψηλό μονοψήφιο είτε διψήφιο ποσοστό κέρδους.

Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας

Τον Ιανουάριο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 10,9% του μεριδίου της αγοράς (από 9,5% τον Ιανουάριο του 2023), ενώ τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατείχαν μερίδιο σχεδόν 30%, εδραιώνοντας τη θέση τους ως τη δεύτερη πιο προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των αγοραστών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων ανήλθε σε σχεδόν 50% τον Ιανουάριο του 2024, σημειώνοντας μείωση από 54% ένα χρόνο πριν.

Auto elettriche

Τον Ιανουάριο του 2024, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 28,9% σε 92.741 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 10,9%. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής – που μαζί καλύπτουν το 66% του συνόλου των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία – κατέγραψαν ισχυρά διψήφια κέρδη: Βέλγιο (+75,5%), Ολλανδία (+72,2%), Γαλλία (+36,8%) και Γερμανία (+23,9%).

Επίσης, οι νέες ταξινομήσεις πλήρως υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 23,5%, ωθούμενες από τη σημαντική αύξηση στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+26,5%), Γαλλία (+29,9%), Γερμανία (+24,3%) και Ιταλία (+14,2%). Αυτό οδήγησε στην πώληση 245.068 μονάδων τον πρώτο μήνα του 2024, που αντιπροσωπεύει το 28,8% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέκαμψαν μετά από μια πτώση τον Δεκέμβριο του 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 23,8% σε 66.660 μονάδες τον Ιανουάριο του 2024. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από σημαντικές αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (+65,2%) και η Γερμανία (+62,6%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,8% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Τον Ιανουάριο του 2024, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ επεκτάθηκε κατά 4%, ωθούμενη από αξιοσημείωτες αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+26,7%) και η Γερμανία (+16,9%). Παρά τη διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας με 35,2% της αγοράς τον Ιανουάριο, το μερίδιο των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε από 37,9% τον ίδιο μήνα του 2023.

Αντίθετα, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 4,9% τον Ιανουάριο. Η μείωση αυτή ήταν εμφανής σε αρκετές αγορές, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις μεγαλύτερες: Γαλλία (-23,4%), Ισπανία (-10,2%) και Ιταλία (-8,7%). Ωστόσο, η Γερμανία διαφοροποιήθηκε από αυτή την τάση με ρυθμό ανάπτυξης 4,3%. Τον Ιανουάριο του 2024, οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έφτασαν τις 114.415 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 13,4%, από 15,8% το 2023.

Ελληνική αγορά

Ανέλπιστα θετικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου και στην χώρα μας, πετυχαίνοντας ρεκόρ στις νέες ταξινομήσεις με 12.752 μονάδες έναντι 10.532 πέρσι, πετυχαίνοντας αύξηση 21,1%. Οι ταξινομήσεις αυτές επιμερίζονται ως εξής. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα άγγιξαν τις 450 μονάδες, έναντι των 273 ένα χρόνο πριν, με την αύξηση να αγγίζει το 64,8%. Όσον αφορά τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα, πέτυχαν 4.586 μονάδες, έναντι των 2.516 τον περασμένο Ιανουάριο, καταγράφοντας αύξηση 82,3%. Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα πέτυχαν 798 ταξινομήσεις έναντι 447 αντίστοιχα τον περσινό διάστημα. Στα εναλλακτικά καύσιμα σημειώθηκε πτώση 42,5% με 138 ταξινομήσεις, ενώ τον περσινό Ιανουάριο έφτασε τις 240. Το πιο δημοφιλές καύσιμο παραμένει η βενζίνη με 5.177 νέες ταξινομήσεις, αντί 4.968 πέρσι, με οριακή αύξηση 4,2%. Πτώση για τους κινητήρες Diesel κατά 23,2% με 1.603 ταξινομήσεις, έναντι των 2.088 πέρσι. 

Η πορεία της οικονομίας δημιουργεί προσδοκίες στους καταναλωτές, οι οποίοι επιθυμούν να αλλάξουν το παλαιό τους αυτοκίνητο. Η Ελλάδα παραμένει μία σταθερά αναπτυσσόμενη αγορά για το αυτοκίνητο, δεδομένου πως ο στόλος είναι ο παλαιότερος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης τα κίνητρα του προγράμματος «κινούμε ηλεκτρικά», συνεχίζουν να ευνοούν την αύξηση πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρά τις ελλιπείς υποδομές. 

Nikolaos Michalopoulos

Messaggi recenti

Volvo Saracakis Test Drive Event στην Καλαμάτα, 24-26 Μαΐου

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

12 ore fa

Ford Puma: Τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό, τώρα με μίσθωμα 199€

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

13 ore ago

Turchia: Colloqui avanzati con le cinesi BYD e Chery per la costruzione di fabbriche di veicoli elettrici

La Turchia è in trattative avanzate con le case automobilistiche cinesi BYD e Chery per investimenti...

2 giorni fa

VW interrompe i colloqui con Renault per un EV a basso costo

VW ha abbandonato i colloqui con Renault per lo sviluppo congiunto di una...

3 giorni fa

DS 3 : disponibile immediatamente, con il programma Premium Upgrade

DS Automobiles annuncia il nuovo programma "Premium Upgrade" che offre agli appassionati la possibilità di...

4 giorni fa

Porsche è pronta a lanciare la prima 911 ibrida con prestazioni superiori

Porsche aggiunge per la prima volta una batteria alla vettura sportiva 911, con il motore elettrico...

4 giorni fa