Η Škoda Auto ανακοίνωσε ότι επιταχύνει την μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση και σχεδιάζει να αυξήσει τη γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της σε έξι μοντέλα έως το 2026. Συγκεκριμένα, η εταιρεία θα παρουσιάσει τέσσερα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, ένα “Small” ως βασικό ηλεκτρικό SUV, ένα “Compact” που θα ονομάζεται επίσημα Elroq, ένα μοντέλο “Combi” και ένα “Space”, η έκδοση παραγωγής του concept Vision 7S. Επιπλέον, τα υπάρχοντα ηλεκτρικά μοντέλα της Škoda Enyaq και Enyaq Coupé θα ανανεωθούν το 2025. Η εταιρεία έχει επενδύσει συνολικά 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση έως το 2027.
Μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων, από “Piccolo” έως “Space“
Το 2024, το πρώτο επερχόμενο όχημα BEV θα είναι το “Compact”, το οποίο θα ονομάζεται επίσημα Elroq. Με μήκος περίπου 4,50 μέτρα και παρόμοιο συνδυασμό διαστάσεων και ευρύχωρου, πολύ πρακτικού εσωτερικού, το Elroq θα είναι ο αμιγώς ηλεκτρικός διάδοχος του Škoda Karoq. Θα επεκτείνει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο μοντέλων της τσέχικης μάρκας στην κατηγορία των SUV.
Το μελλοντικό βασικό μοντέλο θα φέρει τον προσωρινό τίτλο «Small». Θα είναι ένα μικρό προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θα παράγεται σε εργοστάσιο του Volkswagen Group στην Ισπανία και θα παρουσιαστεί το 2025. Με μήκος περίπου 4,10 μέτρα, θα προσφέρει παρόμοια χωρητικότητα αποσκευών με το Scala.
Το 2025, τα Enyaq και Enyaq Coupé θα λάβουν μια ολοκληρωμένη ανανέωση και θα υιοθετήσουν τη νέα γλώσσα σχεδιασμού Modern Solid που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Vision 7S. Τα μοντέλα Enyaq iV ήταν τα πρώτα οχήματα της Škoda που βασίστηκαν στην αρθρωτή πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης (MEB) του Volkswagen Group και ως εκ τούτου αποτελούν εμβληματικό στοιχείο της νέας εποχής ηλεκτροκίνησης της μάρκας από το 2020 (Enyaq Coupé από το 2022).
Το “Combi” θα παίξει βασικό ρόλο μεταξύ των τεσσάρων νέων μοντέλων. Αυτό το μοντέλο μήκους περίπου 4,70 μέτρων θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας, μεταφέροντας τα δυνατά σημεία αυτού του ιδιαίτερα δημοφιλούς και επιτυχημένου αμαξώματος της Škoda στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το «Combi» estate BEV θα παρουσιαστεί το 2026.
Το μεγαλύτερο από τα μελλοντικά BEV της Škoda θα είναι το «Space» – η έκδοση παραγωγής του concept Vision 7S, θα έχει μήκος περίπου 4,90 μέτρα και θα ολοκληρώνει το άνω τμήμα του χαρτοφυλακίου.
Εστίαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στα ανακυκλώσιμα υλικά
Η Škoda Auto εστιάζει στην ενίσχυση της βιωσιμότητας στην παραγωγή οχημάτων και στις εφοδιαστικές της αλυσίδες, δεσμευόμενη για χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις εγκαταστάσεις της, εστιάζοντας σε ανακυκλώσιμα υλικά και συνεπή ανακύκλωση μπαταριών υψηλής τάσης από ηλεκτρικά οχήματα. Το concept Vision 7S έχει θέσει την κατεύθυνση για τη χρήση υλικών στις μελλοντικές γενιές οχημάτων και εξυπηρετεί ως βάση για το «Space» BEV.
Ανακυκλωμένες πρώτες ύλες στο Enyaq iV e il Vision 7S
Η Škoda Auto δίνει μεγάλη έμφαση στη βιωσιμότητα των προϊόντων της και θα συνεχίσει να αυξάνει τη χρήση φυσικών και ανακυκλωμένων υλικών στα οχήματά της. Ακόμη και σήμερα, η παραγωγή των πάνελ κάτω από το αμάξωμα για ένα αυτοκίνητο όπως το Škoda Enyaq iV περιλαμβάνει 13 κιλά ανακυκλωμένου πλαστικού τα οποία προέρχονται από παλιά περιβλήματα μπαταριών και προφυλακτήρες. Το concept Vision 7S δίνει μια πολύ συγκεκριμένη προεπισκόπηση του τρόπου με τον οποίο τα ανακυκλωμένα υλικά μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν στο εσωτερικό μελλοντικών οχημάτων.
Εστίαση σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
Η εστίαση της Škoda στη βιωσιμότητα εκτείνεται πέρα από τις εγκαταστάσεις παραγωγής της ίδιας της μάρκας. Η εταιρεία προωθεί αυτή την ιδέα σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Αυτό περιλαμβάνει την επιλογή βιώσιμων πρώτων υλών καθώς και τη μόχλευση βιώσιμων μεθόδων παραγωγής σε εργοστάσια προμηθευτών. Η εταιρεία εφαρμόζει τις αρχές της κυκλικής οικονομίας όπου είναι δυνατόν. Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, η Škoda Auto θα λειτουργεί τα τρία εργοστάσιά της στην Τσεχία με μηδενικές εκπομπές ως προς τον άνθρακα και ως εκ τούτου έχει δεσμευτεί να χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Το εργοστάσιο Vrchlabí (για κιβώτια ταχυτήτων DSG) είναι ουδέτερο σε εκπομπές CO2 από το 2020. Τα εργοστάσια σε Mladá Boleslav και Kvasiny θα ακολουθήσουν σε εύθετο χρόνο. Το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις εγκαταστάσεις της Τσεχίας ήταν περίπου 35% το 2022.
Σε συνεργασία με τον πάροχο ενεργειακών υπηρεσιών ČEZ, η εταιρεία θα θέσει σε λειτουργία ένα από τα μεγαλύτερα φωτοβολταϊκά συστήματα στέγης της Τσεχίας στον τελευταίο όροφο στο κύριο εργοστάσιο της Škoda στο Mladá Boleslav. Σχεδόν 6.000 ηλιακές μονάδες τελευταίας γενιάς θα αποδίδουν ονομαστική ισχύ 2.300 kW, παράγοντας πάνω από 2,2 GWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως. Στο εργοστάσιο στο Pune της Ινδίας, η Škoda παρήγγειλε πρόσφατα ένα από τα μεγαλύτερα ηλιακά συστήματα οροφής της χώρας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η ηλιακή εγκατάσταση στον τελευταίο όροφο θα παράγει συνολικά 26,6 GWh ενέργειας ετησίως, καλύπτοντας έως και το 30% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας της μονάδας. Θα συμβάλει στην αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 που προκύπτουν από την παραγωγή αυτοκινήτων στο εργοτάξιο κατά 28 % ετησίως.
Η Škoda Auto χρησιμοποιεί τους πόρους της προσεκτικά σε όλη τη διαδικασία παραγωγής. Το Škoda Group μείωσε τις περιβαλλοντικές του επιπτώσεις ανά αυτοκίνητο κατά μέσο όρο πάνω από 43% σε σύγκριση με το 2010 – από την κατανάλωση ενέργειας και νερού, τις εκπομπές CO2 και την παραγωγή αποβλήτων έως τις εκπομπές πτητικών οργανικών αποβλήτων (VOC). Ένα άλλο εξαιρετικό παράδειγμα: οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες από οχήματα Škoda iV εισέρχονται σε δεύτερο κύκλο ζωής σε σταθερές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας για σταθμούς φόρτισης.
Παραγωγή μπαταριών στο κεντρικό εργοστάσιο στη Mladá Boleslav
Η Škoda Auto κατασκευάζει συστήματα μπαταριών για οχήματα που βασίζονται στην Αρθρωτή Πλατφόρμα Ηλεκτρισμού (MEB) του Volkswagen Group στη Mladá Boleslav από τον Μάιο του 2022. Συνολικά, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη
παράξει περισσότερα από 500.000 συστήματα μπαταριών (για μοντέλα BEV και PHEV) στο κύριο εργοστάσιο. Αποτελούν βασικά στοιχεία για την επιτυχή μετάβαση
στην ηλεκτροκίνηση. Η Škoda Auto θα θέσει σε λειτουργία μια άλλη γραμμή συναρμολόγησης MEB πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους. Αυτό θα αυξήσει τη συνολική χωρητικότητα των συστημάτων μπαταριών MEB από 1.000 σε έως και 1.500 μονάδες την ημέρα. Τοποθετούνται σε μοντέλα Enyaq iV και χρησιμοποιούνται επίσης σε οχήματα Volkswagen, Audi και SEAT. Επιπλέον, 800 μπαταρίες παράγονται καθημερινά στο κεντρικό εργοστάσιο στη Mladá Boleslav για μοντέλα PHEV.
Νέα σχεδιαστική γλώσσα
Η Škoda Auto παρουσίασε τη νέα σχεδιαστική της γλώσσα για τα επερχόμενα μοντέλα της BEV, που ονομάζεται Modern Solid. Αυτή η σχεδιαστική γλώσσα συνδυάζει στιβαρότητα, λειτουργικότητα και αυθεντικότητα, δημιουργώντας οχήματα με απλότητα, πρακτικότητα και αυθεντική σχεδίαση. Το επταθέσιο πρωτότυπο αυτοκίνητο αποτελεί προεπισκόπηση συγκεκριμένων εξωτερικών και εσωτερικών σχεδιαστικών στοιχείων των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της Škoda. Αυτό σηματοδοτεί τη μετάβαση της εταιρείας στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Ο σχεδιασμός μεταφέρει ασφάλεια και δύναμη, με λειτουργικό εσωτερικό
Για να φτάσουμε στο Modern Solid, η ομάδα σχεδιασμού της Škoda με επικεφαλής τον Oliver Stefani ερμήνευσε εκ νέου τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της Škoda, ανοίγοντας τολμηρούς νέους δρόμους. Η μελλοντική μινιμαλιστική και λειτουργική εξωτερική σχεδίαση μεταφέρει μια αίσθηση ασφάλειας και δύναμης. Επιπλέον, τα επερχόμενα μοντέλα BEV θα είναι πολύ αεροδυναμικά για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των οχημάτων. Αυτό εξοικονομεί ενέργεια και αυξάνει την αυτονομία. Στο εσωτερικό, η νέα σχεδιαστική γλώσσα προσφέρει ευρύχωρα, μοντέρνα σχέδια που χαρακτηρίζονται από εξαιρετική λειτουργικότητα και διαισθητικά χειριστήρια.
Το πρωτότυπο Vision 7S – προεπισκόπηση της γλώσσας σχεδιασμού Modern Solido
Το Vision 7S, ένα επταθέσιο πρωτότυπο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2022, παρέχει τις πρώτες συγκεκριμένες εικόνες της εντυπωσιακής νέας σχεδιαστικής γλώσσας που θα χαρακτηρίσει τα μελλοντικά μοντέλα BEV της Škoda. Η σχεδίαση της Škoda για το μέλλον συνδυάζει στιβαρότητα, λειτουργικότητα και αυθεντικότητα.
Η Škoda έχει δώσει μεγάλη έμφαση στη βελτιστοποίηση της ευκολίας χρήσης. Η δομή του μενού για τις λειτουργίες οχήματος και infotainment στο επταθέσιο έχει απλοποιηθεί περαιτέρω. Η κεντρική, ανεξάρτητη οθόνη αφής και τα έξι κουμπιά που επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση σε συγκεκριμένα μενού εξασφαλίζουν την ιδανική ισορροπία μεταξύ φυσικών και ψηφιακών χειριστηρίων. Όλα έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την εμπειρία χρήστη όσο το δυνατόν πιο απλή και διαισθητική. Κάτω από τα κουμπιά άμεσης πρόσβασης στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν τρία μεγάλα περιστροφικά χειριστήρια. Το επανασχεδιασμένο τιμόνι διαθέτει ένα νέο ολόγραφο λογότυπο της Škoda στο κέντρο του.