H είδηση έπεσε σαν σοκ, λίγο πριν την εκπνοή του 2021. Και αναπαρήχθη… αβίαστα. Η Hyundai, έλεγε η «είδηση», αποφάσισε να κλείσει το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Και, ως εκ τούτου, να σταματήσει να παράγει θερμικούς κινητήρες, μετατρεπόμενη άμεσα σε αμιγώς ηλεκτρική μάρκα. Η αλήθεια είναι ότι μας φάνηκε κάπως «τραβηγμένο». Ε, το ίδιο τραβηγμένο φάνηκε και στους ανθρώπους της Hyundai, που το διαψεύδουν.
Η διάψευση έρχεται μάλλον ανορθόδοξα, από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Και για την ακρίβεια, από τον Senior Group Manager της Hyundai Motor America, Michael Stewart, ο οποίος σε δήλωσή του στο αμερικανικό site Motor1.com (που είχε επικοινωνήσει μαζί του, ζητώντας επιβεβαίωση ή διάψευση), ανέφερε:
"Η Hyundai Motor Group μπορεί να επιβεβαιώσει ότι δεν σταματά την εξέλιξη των κινητήρων της, όπως αναφέρεται σε πρόσφατα δημοσιεύματα του Τύπου. Ο Όμιλος (σ.σ. Hyundai) είναι προσηλωμένος στην παροχή ενός ισχυρού χαρτοφυλακίου κινητήριων μονάδων στους πελάτες του σε όλο τον κόσμο, το οποίο (σ.σ. χαρτοφυλάκιο) περιλαμβάνει έναν συνδυασμό υψηλής απόδοσης (σ.σ. θερμικών) κινητήρων και μηδενικών εκπομπών ρύπων ηλεκτρικών μοτέρ".
Γιατί όχι;
Είχε προηγηθεί, τις ημέρες των Χριστουγέννων μπαράζ δημοσιευμάτων τα οποία ανέφεραν το αντίθετο. Το όλο story ξεκίνησε από δύο οικονομικές εφημερίδες της Κορέας –πατρίδας της Hyundai- της Business Korea και The Korea Economic Daily, τα ρεπορτάζ των οποίων ισχυρίζονταν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει λάβει την απόφαση να κλείσει το τμήμα R&D για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η απάντηση του επικεφαλής της Hyundai America έχει μεγαλύτερη λογική, εάν αναλογιστεί κανείς ότι η κορεατική μάρκα έχει δείξει –και- πει με τον σχεδιασμό της ότι δεν εγκαταλείπει ακόμα τους θερμικούς κινητήρες. Άλλωστε, το τμήμα Ν μόλις παρουσίασε το i20N και έχει «στα σκαριά» αρκετά ακόμα μοντέλα.
Άλλωστε, μόλις a settembre, η εταιρεία είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα κάνει τη μετάβαση στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της πριν το 2035. Και αυτό, θα ξεκινήσει από τη Γηραιά Ήπειρο, καθώς η Ευρώπη θα είναι η πρώτη που θα απαγορεύσει –εάν περάσει η σχετική πρόταση- την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες που θα καίνε ορυκτά καύσιμα σε αυτή την ημερομηνία (αν και υπάρχουν σοβαρότατες ενστάσεις από κράτη- μέλη που ζητούν παράταση).
Και άλλη διάψευση
Με την εταιρεία να επικεντρώνεται, εκτός των EVs και στην εξέλιξη κινητήρων που θα πληρούν τον Κανονισμό Euro 7 εντός αυτής της δεκαετίας, η Hyundai είχε άλλη μια διάψευση να κάνει: Αυτή τη φορά δημοσίευμα μιας άλλης οικονομικής εφημερίδας, της The Chosun Ilbo, το οποίο ισχυριζόταν ότι η Hyundai έπαυσε την εξέλιξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, κάτι που διαψεύστηκε επισήμως από την εταιρεία.