Vivere il Movimento nelle strade
Κινητηρας Εσωτερικής Καύσης

Η εμμονή της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τα θερμικά αυτοκίνητα, φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα

Η ανελαστική στάση της Κομισιόν, αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα της ενεργειακής μετάβασης, απομακρύνει την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων

Κινητηρας Εσωτερικής Καύσης

«Μπούμερανκ» γυρίζει η εμμονή της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τις πωλήσεις των θερμικών αυτοκινήτων. Με τον τρόπο αυτόν καταστρέφει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς στρέφεται ενάντια στο συγκριτικό της πλεονέκτημα αναφορικά με τους θερμικούς και υβριδικούς κινητήρες. Δηλαδή ενισχύει τον ανταγωνισμό από την Κίνα και την Tesla, που ελέγχουν την αγορά των μπαταριών.

Για πολλούς αναλυτές από τον χώρο του αυτοκινήτου, το 2025 είναι έτος ορόσημο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, δεδομένου πως η Κομισιόν, δεν αναθεωρεί την πρόθεση της να αναθεωρήσει τα νέα όρια των εκπομπών ρύπων, ούτε να «χαριστεί» ή να μειώσει τα δυσβάστακτα πρόστιμα που απειλεί, γονατίζοντας τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Παράλληλα, με τα νέα πρότυπα εκπομπών, «εκβιάζει» τους κατασκευαστές, ώστε το 25% των αυτοκινήτων που πουλάνε να είναι πλήρως ηλεκτρικά, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της την αγορά. Έτσι αναγκάζει τους κατασκευαστές να μειώσουν την παραγωγή και την προσφορά των θερμικών μοντέλων, κλείνοντας εργοστάσια και καταργώντας θέσεις εργασίας, δημιουργώντας μία αχρείαστη κρίση.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη για την ενεργειακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, θέτοντας φιλόδοξους στόχους για την πλήρη απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και την πλήρη απανθρακοποίηση της Γηραιάς Ηπείρου το 2050. Ωστόσο οι ιθύνοντες της Κομισιόν δεν έχουν προβλέψει σε ένα plan B, έχοντας προσκολλήσει ιδεοληπτικά σε αυθαίρετους στόχους, χωρίς να παραδέχονται τα λάθη τους, θέτοντας σε κίνδυνο ολόκληρη την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, την οικονομία, αλλά και σαμποτάροντας τους στόχους που έχουν θέσει για την ηλεκτροκίνηση.

Διαβάστε εδώ το ρεπορτάζ του Topspeed.gr για τα νέα όρια εκπομπών ρύπων

Νέα όρια για τις εκπομπές ρύπων σε ισχύ το 2025: Πρόστιμα «εφιάλτης» για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων από την ΕΕ

Χειραγώγηση της αγοράς

Από τα παραπάνω προκύπτει μία πρωτοφανής επιχείρηση χειραγώγησης της αγοράς, με ολέθρια αποτελέσματα, που προέρχονται από την πολιτική αλαζονεία της ΕΕ, η οποία δεν παραδέχεται τα λάθη της και επιχειρεί ωμή παρέμβαση στην αγορά. Με αυτόν τον τρόπο καταστρατηγεί τους κανόνες της φιλελεύθερης οικονομίας, της προσφοράς και της ζήτησης. Η ανελαστική αυτή στάση της ηγεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν λαμβάνει υπόψη της, τις καταναλωτικές συνήθειες και τις εθνικές ιδιαιτερότητες των Κρατών – Μελών, που καθορίζουν τις τάσεις.

Αντίθετα αποτελέσματα

Η «εκβιαστική» μείωση της παραγωγής των θερμικών – υβριδικών αυτοκινήτων, που εξαναγκάζονται οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, προκειμένου να πετύχουν το πολυπόθητο 25% ταξινομήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα στους φιλόδοξους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία θα δει τον στόχο μείωσης των εκπομπών να απομακρύνεται, δεδομένου πως μεγάλο μέρος του πληθυσμού, θα προτιμήσει να κρατήσει το παλαιότερο ρυπογόνο αυτοκίνητο, αντί να αγοράσει αμιγώς ηλεκτρικό, κάνοντας βήματα προς τα πίσω και εκτροχιάζοντας τον προγραμματισμό της Κομισιόν. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονίσουμε πως ένα σύγχρονο υβριδικό μοντέλο Euro 6d, είναι αρκετά πιο φιλικό στο περιβάλλον από ένα αντίστοιχο Euro 5, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών ρύπων.