Vivere il Movimento nelle strade

GT-R(X) 2050: Nissan Design dà vita al sogno di un futuro designer

 

  Το 1970, όταν ο όρος
“minivan” δεν είχε ακόμη επινοηθεί και τα SUV χρησιμοποιούντο αρχικά
από εξερευνητές,  ένα νέο είδος supercar στην
Ιαπωνία έκανε την εμφάνισή του,  έχοντας
πάνω του το άγνωστο τότε  σήμα
“GT-R”. Από τότε, πέρασαν αρκετές δεκαετίες μέχρι να γεννηθεί  ο μελλοντικός σχεδιαστής αυτοκινήτων Jaebum
“JB” Choi, στη Σεούλ της Νότιας Κορέας. Σίγουρα, πολλά μπορούν να
αλλάξουν σε 50 χρόνια.

 

  Ο Choi, όπως πολλοί από τους αποφοίτους στο
ArtCenter College of Design στην Πασαντένα της Καλιφόρνια, εκπόνησε την τελική
του διατριβή  στοχεύοντας το μέλλον, όχι
σε 50 χρόνια, αλλά το έτος 2050. Επέλεξε ένα όχημα με επαναστατικό χαρακτήρα, το
Nissan GT-R,  για μια μελέτη σχεδιασμού
σε μια μελλοντική αυτόνομη εποχή, όταν οι μηχανές θα μπορούν να ενσωματώσουν το
συναίσθημα του οδηγού,  μέσω μιας φυσικής
σύνδεσης.

 

 Allo stesso tempo, il Choi  ξεκίνησε την πρακτική του άσκηση στην Nissan
Design America (NDA) στη Λα Χόγια της Καλιφόρνια, σε μια εποχή που οι
περιορισμοί του COVID-19 άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο όλοι σκεφτόταν το
μέλλον. Σύντομα η φοιτητική του διατριβή πήρε σάρκα και οστά και γεννήθηκε το
όραμά του για το “Nissan GT-R(X) 2050″.

 

  “Ξεκίνησα την
πρακτική μου στην NDA τον Ιανουάριο και συμμετείχα σε εταιρικά προγράμματα για
περίπου δύο μήνες. Στη συνέχεια, ξεκίνησα το έργο μου” vision humanoid
” δουλεύοντας από το σπίτι, για το υπόλοιπο της πρακτικής μου άσκησης,
λόγω του COVID-19″, δήλωσε ο Choi. “Ούτε που φανταζόμουν τότε ότι η ομάδα της NDA θα με έπαιρνε
κάτω από τα φτερά της και θα με βοηθούσε να δημιουργήσω το μοντέλο πλήρους
μεγέθους.”

 

  Το ολοκληρωμένο έργο έχει
μήκος κάτω των 3 μέτρων και ύψος άνω των 60 εκατοστών. Ο μοναδικός επιβάτης, ο
οδηγός, στηρίζεται οριζόντια σε “επιρρεπής” θέση με τα άκρα
εκτεταμένα σε σχήμα Χ. Ο οδηγός φορά μια φουτουριστική στολή και κράνος που
μοιάζουν με την προστατευτική ενδυμασία αναβατών superbikes.

 

  “Ο JB είναι ένας
εξαιρετικά ταλαντούχος, υπερ-δημιουργικός σχεδιαστής και οι ιδέες του για τα
μελλοντικά supercars που εμπνέονται από την ενσωμάτωση εγκεφάλου σε όχημα (brainavehicle, Β2V), ταιριάζουν απόλυτα με την προηγμένη
εργασία της Nissan στον τομέα B2V”, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της NDA David Woodhouse.
“Η διατριβή του αφορούσε την επίδειξη της συναισθηματικής τεχνολογίας
σύνδεσης που μπορεί να δημιουργήσει και το όφελος που μπορεί να προσφέρει για
τους πελάτες. Ήταν εξαιρετικά συναρπαστικό για την ομάδα της NDA να βοηθήσει τον
JB, στο να δώσει φόρμα σε αυτήν την ιδέα, ως μοντέλο 1:1.”

 

  Ως «φορετή μηχανή», ο Choi
οραματίζεται ότι η σύνδεση του ανθρώπινου εγκεφάλου με τον υπολογιστή, θα
παρέχει καλύτερη απόδοση από τα «συνηθισμένα» αυτοκινούμενα αυτοκίνητα. Λέει
ότι το όχημα μιμείται το σχήμα του ανθρώπινου σώματος, ώστε να προστατεύει
αποτελεσματικά τον εγκέφαλο.

 

  “Οι εξωσκελετοί
σήμερα κάνουν τους ανθρώπους πιο δυνατούς, φορώντας μηχανικές κατασκευές.
Προσπάθησα να χωρέσω το μέγεθος του σώματος ενός ατόμου, στο μέτρο του δυνατού,
σαν να φορούσα αυτοκίνητο”, εξηγεί ο Choi για τη συμπαγή διάταξη του
οχήματος. “Ήθελα να δημιουργήσω μια νέα μορφή μηχανής που δεν είναι όχημα για
οδήγηση, είναι ο χώρος όπου η μηχανή και ο άνθρωπος γίνονται ένα.”

 

  Το φουτουριστικό έργο του
Choi εξακολουθεί να δανείζεται στοιχεία από το τρέχον Nissan GT-R, όπως τις τολμηρές,
έντονες επιφάνειες, τους μονολιθικούς όγκους του αμαξώματος και τα χαρακτηριστικά
σχεδίασης V-motion. Διαθέτει επίσης τα εμβληματικά φώτα του GT-R και κόκκινες
ριγέ πινελιές του GT-R NISMO.

 

  Ένα άλλο μοναδικό στοιχείο
είναι το κράνος σε στυλ GT-R και το κοστούμι “docking”. Το κράνος
σχεδιάστηκε για να εισαχθεί σε μια υποδοχή για κάμερα μπροστινής θέασης που
συνεργάζεται με VR. Ένας ειδικός πομπός μετάδοσης σημάτων  Da  τον
εγκέφαλο στην μηχανή, θα βοηθούσε τον ανθρώπινο εγκέφαλο να ενεργοποιήσει τα
ψηφιακά σήματα.

 

Ως όχημα που θα οδηγηθεί πιθανότατα τη νύχτα, η
ευελιξία του θα αποτελούσε κρίσιμο κομμάτι των υψηλών ηλεκτροκίνητων επιδόσεων
του. Ο Choi φαντάζεται ότι οι συμπαγείς μονάδες τροχών/ελαστικών του οχήματος, με
θόλους σε σχήμα παραπλήσιο του τετραγώνου, επιτρέπουν στο όχημα να στρίψει 360
μοίρες. Η εξωτερική διάμετρος του ελαστικού είναι 21 ίντσες και ο κύκλος του
εσωτερικού τροχού είναι 15 ίντσες. Το μοτίβο των ακτίνων των ζαντών σχεδιάστηκε
για να βοηθήσει τον τροχό να κρυώσει γρήγορα, ακόμα και υπό ακραίες συνθήκες
πέδησης.