Vivere il Movimento nelle strade
Classificazioni Pireo

Mercato automobilistico greco: L'elettromobilità galoppa a ottobre

Οι τάσεις στις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων δείχνουν αρνητικό πρόσημο στο σύνολο, αλλά σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώνουν εντυπωσιακή αύξηση

Classificazioni Pireo

Καλπάζει η ηλεκτροκίνηση τον Οκτώβριο στην ελληνική αγορά σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, που δείχνουν τις τάσεις στις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, με αρνητικό πρόσημο στο σύνολο, αλλά σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη και με αφορμή τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώνουν εντυπωσιακή αύξηση.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων για την Ελλάδα, δείχνουν πως ακολουθεί εν μέρη την πτωτική τάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωστόσο όχι σε όλες τις κατηγορίες των συστημάτων κίνησης, όπου τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα πλήρως υβριδικά καλπάζουν, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται τα αμιγώς θερμικά αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2024 στην Ελληνική αγορά συνολικά είχαμε 9.670 ταξινομήσεις αντί των 11.282 με μείωση (-14.3%) και επιμερίζονται ως εξής: Στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαμε 918 ταξινομήσεις, έναντι 416 πέρσι, πετυχαίνοντας την εντυπωσιακή αύξηση των (+120.7%). Πτώση (-33.8%) καταγράφουν τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Plug – In Hybrid) με 750 ταξινομήσεις, έναντι 1.133. Αντιθέτως για τα πλήρως υβριδικά οχήματα βλέπουμε 4.670 ταξινομήσεις, έναντι 3.857 πέρσι, με αύξηση (+21.1%). Στα εναλλακτικά καύσιμα έχουμε  337 ταξινομήσεις, αντί 276 τον περασμένο Οκτώβριο με αύξηση (+22.1%). Σημαντική μείωση καταγράφεται στα αυτοκίνητα βενζίνης με 2.601 ταξινομήσεις έναντι 4.238 πέρυσι, που μεταφράζεται σε μείωση (-38.6%), ενώ στα πετρελαιοκίνητα είχαμε μόλις 394 ταξινομήσεις αντί 1.362 πέρσι, η οποία αγγίζει σε πτώση το (-71.1%).

Ανάλυση

Οι τάσεις στην ελληνική αγορά και με εφαλτήριο την παλαιότητα του στόλου οχημάτων, δείχνουν μία ξεκάθαρη επιθυμία των καταναλωτών για την αντικατάσταση των παλαιών ΙΧ που έχουν στην κατοχή τους με καινούργια. Έτσι συμπεραίνουμε πως η αύξηση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων οφείλεται στις σημαντικές επιδοτήσεις του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», που αγγίζουν τις 11.000€, αποτελώντας σημαντικό κίνητρο, ακόμα και για τους σκεπτικιστές για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, προκειμένου να αναθεωρήσουν. Τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα αντικαθιστούν σταδιακά τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, ενώ πλέον οι επιλογές στα πετρελαιοκίνητα είναι ελάχιστες, δημιουργώντας μία πλασματική εικόνα. Η ελληνική αγορά και κατ’ επέκταση και οι Έλληνες καταναλωτές, παρακολουθούν τις διεθνείς εξελίξεις και επηρεάζονται ανάλογα, εισάγοντας στην εγχώρια πραγματικότητα τις διεθνείς τάσεις.