Σαν ένα φως που απλώνεται παντού, η λάμψη από το αστέρι της Στουτγάρδης, αυτό της Mercedes -Benz, απλώνεται παντού. Η γερμανική μάρκα έκανε την καλύτερη χρονιά της ιστορίας της σε πωλήσεις παγκοσμίως, πουλώντας 2,3 εκατομμύρια οχήματα, διατηρώντας την πρωτιά της μεταξύ των premium κατασκευαστών για 8η συνεχή χρονιά. Τα πράγματα για τη Mercedes-Benz, σε ό,τι αφορά τις ταξινομήσεις, πήγαν το ίδιο καλά και στην Ελλάδα, κατακτώντας την πρώτη θέση στην premium κατηγορία για πέμπτο σερί έτος.
Συνολικά στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 5.153 οχήματα του ομίλου της Daimler και συγκεκριμένα 4.521 επιβατικά οχήματα Mercedes-Benz & smart, εκ των οποίων 3.785 οχήματα Mercedes-Benz και 736 smart, 358 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (κάτω των 3,5 τόνων), 143 επαγγελματικά οχήματα (άνω των 3,5 τόνων) και 131 λεωφορεία Μercedes-Benz & Setra (πηγή: ΣΕΑΑ). Τόσο στα φορτηγά (από 3,5 τόνους) όσο και στα λεωφορεία, η Mercedes-Benz Ελλάς κατετάγη επίσης 1η στις πωλήσεις.
Δημοφιλής εμπορικά αποδεικνύεται όλη η γκάμα της μάρκας
To μερίδιο αγοράς στα επιβατικά ανέρχεται στο 4,4%, εκ του οποίου το 3,7% ανήκει στα μοντέλα της Mercedes-Benz. Στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στο 5,2%, στα επαγγελματικά οχήματα άνω των 3,5 τόνων στο 41,5% και στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα άνω των 8 τόνων στο 40,3%. Στα λεωφορεία, το μερίδιο αγοράς αγγίζει το 50% (49,8%)!
Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς, Ι. Καλλίγερος, δεν μπορεί παρά να σημειώσει ότι «το αστέρι έλαμψε για ακόμη μία χρονιά, τόσο στη χώρα μας όσο και παγκοσμίως. Η χαρά και η περηφάνια όλων μας είναι μεγάλη, γιατί αποδεικνύεται έμπρακτα ότι η πελατοκεντρική φιλοσοφία της μάρκας και οι πάγιες αξίες της όσον αφορά στην ασφάλεια, στην ποιότητα, στην αξιοπιστία, στη διαχρονικότητα και στη σχέση τιμής-αξίας παραμένουν σημαντικές για το αγοραστικό κοινό. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο μέσος όρος ηλικίας των αγοραστών μας έχει μειωθεί κατά 10 ολόκληρα χρόνια, αφού η μάρκα εκτός από την καινοτομία τα τελευταία χρόνια δίνει έμφαση στο σχεδιασμό που συνδυάζει αριστοτεχνικά τη λογική με το συναίσθημα! Ο πελάτης βρίσκεται στο επίκεντρο, οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι εφάμιλλες της ποιότητας των προϊόντων που εισάγουμε ενώ η επικέντρωσή μας σε ενέργειες Κοινωνικής Υπευθυνότητας αντικατοπτρίζουν το σεβασμό της μάρκας στη Χώρα και το Περιβάλλον όπου δραστηριοποιείται”.
Ο προέδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Ελλάς, Ιωάννης Καλλίγερος
Ο κ. Καλλίγερος δεν παραλείπει να πει “ένα μεγάλο Ευχαριστώ σε όλους όσοι, χρόνια τώρα, μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους και μας φέρνουν για πέντε συνεχόμενα έτη στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Η δέσμευσή μας είναι δεδομένη. Όλοι μας στη Mercedes-Benz Ελλάς, εργαζόμενοι και Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο, θα συνεχίσουμε με την ίδια ένταση και το ίδιο πάθος να κάνουμε αυτό που τόσο καλά γνωρίζουμε: να εκπλήσσουμε και να ενθουσιάζουμε τους πελάτες μας με νέα, καινοτόμα αυτοκίνητα, προγράμματα και υπηρεσίες”!
Παγκόσμια λάμψη
Δεν είναι λίγοι αυτοί που αγαπούν παθολογικά τις Mercedes-Benz
Η επιτυχία της γερμανικής μάρκας δεν είναι, φυσικά, μόνο ελληνική. Η Mercedes-Benz συνεχίζει για 3η συνεχή χρονιά να ηγείται στην κατηγορία των premium κατασκευαστών όσον αφορά στις πωλήσεις. Σε μία χρονιά που σημαδεύτηκε από πολλές προκλήσεις, το «αστέρι» αύξησε τις πωλήσεις του παγκοσμίως σε 2.310.185 μονάδες το 2018, παρουσιάζοντας αποτελέσματα – ρεκόρ για όγδοη συνεχόμενη χρονιά. Το νέο ρεκόρ πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων της Daimler AG οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην επιτυχία της μάρκας στην ευρύτερη περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού που περιλαμβάνει την αγορά της Κίνας. Με αύξηση μεγαλύτερη του 11% η Κίνα αποτέλεσε και πάλι την αγορά με τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτους όρους και τη μεγαλύτερη μεμονωμένη αγορά.
Το 2018, η Mercedes-Benz διατήρησε την πρώτη θέση ανάμεσα στις premium μάρκες σε πωλήσεις σε πολλές χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ρωσία, η Ελβετία, η Ελλάδα, η Πολωνία, η Πορτογαλία, η Τουρκία, η Δανία, η Ουγγαρία, η Ρουμανία, η Ν. Κορέα, η Ιαπωνία, η Αυστραλία, η Ταϊλάνδη, η Ινδία, η Μαλαισία, το Βιετνάμ, η Σιγκαπούρη, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Βραζιλία και η Αργεντινή.
Παγκοσμίως, τα μοντέλα της κατηγορίας των SUVs και της E-Class ήταν αυτά που έδωσαν σημαντική ώθηση στις πωλήσεις το 2018.
Κάθε τέταρτο αυτοκίνητο Mercedes-Benz που πωλήθηκε, ανήκε στην compact κατηγορία!
H A-Class αρέσει πολύ και όχι αδίκως
Τη χρονιά που σηματοδότησε την αλλαγή του μοντέλου A-Class, περισσότεροι από 609.000 πελάτες της μάρκας παγκοσμίως παρέλαβαν τις νέες τους A-Class, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake ή GLA. Αυτό σημαίνει, ότι κάθε τέταρτο αυτοκίνητο που πούλησε η Mercedes-Benz το 2018 ανήκε στην compact κατηγορία. Οι δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτά τα αυτοκίνητα ήταν η Κίνα και η Γερμανία. Η νέα A-Class κατέγραψε παγκόσμια αύξηση της τάξης του 3,4% το 2018 ένώ στη Γερμανική αγορά κατέγραψε αύξηση 21,8%. Η Mercedes-Benz θα συνεχίσει να επενδύει σε αυτήν την επιτυχία και το 2019 παρουσιάζοντας νέα μοντέλα από την επόμενη γενιά αυτοκινήτων της compact κατηγορίας, συμπεριλαμβανομένων της A-Class Sedan, της B-Class και της CLA.
Η αύξηση στις πωλήσεις των SUVs φέρνει ένα ακόμα ρεκόρ
Με πωλήσεις 820.721 μονάδων και ένα ποσοστό αύξησης της τάξης του 1,9% τα SUVs της Mercedes-Benz συνέβαλαν καθοριστικά στην επιτυχία των πωλήσεων που σημάδεψε το 2018. Στις κύριες αγορές της Ασίας, της Ευρώπης και της Αμερικής, πωλήθηκαν περισσότερα SUVs από ποτέ. Αυτή η κατηγορία αντιπροσωπεύει πλέον περισσότερο από το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων της Mercedes-Benz.
Τα πλέον ευπώλητα SUVs τα τελευταία χρόνια είναι η GLC και η GLA. Η επιτυχημένη πορεία των off-road οχημάτων με σήμα το αστέρι πρόκειται να συνεχιστεί και το 2019 με την εμφάνιση στους δρόμους των νέων GLE, EQC, καθώς και την ανανέωση των μοντέλων GLC και GLC Coupé.