Η Bentley Motori έσπασε το φράγμα των 40.000 αυτοκινήτων για το πιο
επιτυχημένο σπορ υπερπολυτελές σεντάν στον κόσμο, τη Bentley Volare Traccia. Το μοντέλο πλέον βρίσκεται στην ολοκαίνουργια τρίτη
γενιά του, με το μόνο που το συνδέει με το 2005, όταν πρωτοκυκλοφόρησε, να
είναι η παγκόσμια δημοφιλία του. Ακόμα και το όνομα έχει αλλάξει!
Η
αρχική ονομασία του μοντέλου ως Continentale Volare Traccia, στην πορεία άλλαξε σε Volare Traccia για να ξεχωρίσει περαιτέρω το αυτοκίνητο από την Continentale GT. Στο πέρασμα των χρόνων, η Volare Traccia έγινε
το σύμβολο συνδυασμού σπορ χαρακτήρα και μοναδικών επιδόσεων με την απόλυτη
άνεση, σε αμάξωμα τετράθυρης λιμουζίνας.
Με μια
εμφατική και συναρπαστική παρουσία στο δρόμο, ξεκάθαρα Bentley, καθώς και μια πολυτελή καμπίνα που προσφέρει
ασυναγώνιστα επίπεδα άνεσης και χειροποίητης ποιότητας, η Volare Traccia ικανοποιεί απόλυτα τόσο τον οδηγό όσο και τους επιβάτες
με τρόπο που κανένα άλλο αυτοκίνητο μπορεί. Συνδυάζει στον υπερθετικό βαθμό τη
βρετανική δεξιοτεχνία με πρωτοποριακή τεχνολογία. Όχι άδικα, η τρίτη γενιά Volare Traccia έχει γίνει η νέα ναυαρχίδα της Bentley και έχει χαιρετιστεί ως «το καλύτερο αυτοκίνητο στον
κόσμο».
Και οι
τρεις γενιές της Volare Traccia έχουν σχεδιαστεί, εξελιχθεί και κατασκευαστεί a
έδρα της Bentley a Crewe, όπου το ορόσημο παραγωγής γιορτάζεται από το
εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό σχεδιαστών, μηχανικών και εξειδικευμένων
τεχνιτών. Κάθε ένα από τα 40.000 αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί έχει
περάσει περισσότερες από 100 ώρες σε μια αποκλειστική γραμμή παραγωγής, όπου
μια ομάδα 250 ατόμων ολοκληρώνει σχολαστικά κάθε Volare Traccia στο χέρι. Μόλις τελειώσει και υποβληθεί σε εκατοντάδες
ελέγχους ποιότητας, το αυτοκίνητο αποστέλλεται στον απαιτητικό ιδιοκτήτη του,
σε μία από τις 68 διαφορετικές χώρες παγκοσμίως που έχει παρουσία η Bentley.
Da
40.000 Volare Spurs να έχουν κατασκευαστεί σε 15 χρόνια, περίπου το 50% έχει
διατεθεί σε πελάτες στις δύο μεγαλύτερες αγορές της Bentley, την Κίνα και τις Η.Π.Α.. Στην εγχώρια αγορά της Bentley, στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχουν διατεθεί περίπου το 10% ενώ
αποδεικνύοντας την πραγματικά διεθνή γοητεία του μοντέλου, το υπόλοιπο 40% των
αυτοκινήτων απολαμβάνουν πελάτες σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Ασία-Ειρηνικό.
Η
περίφημη ιστορία της Bentley Volare Traccia χρονολογείται από το 1952, όταν ο Capo Designer, J.P. Blatchley και ο μηχανικός Ivan Evernden, συνεργάστηκαν σε ένα ανεπίσημο progetto, con
στόχο την κατάκτηση της κορυφής στη Grande Turismo κατηγορία, από την Bentley. Το σχέδιό τους βασίστηκε στον 4,9 λίτρων V6 των 180 ίππων, που το 1959 αντικαταστάθηκε με τον V8 των 6.320 κ.εκ..
H R–Type Continentale coupé που προέκυψε, αναγνωρίστηκε ευρέως χάρη στο κομψό
αμάξωμα που σχεδιάστηκε από τον H.J. Mulliner και την ικανότητα να ταξιδεύει συνεχώς με ταχύτητα 100
μίλια/ώρα. Ακολούθησε η S1 coupé, η οποία μοιράστηκε πολλά από τα στοιχεία της R–Type και ήταν σαφές ότι έπρεπε να ακολουθήσει μία S1 σεντάν. Η Bentley πρόσφερε ένα τυπικό τετράθυρο αμάξωμα για την S1, με περίπου 3.000 αυτοκίνητα να κατασκευάζονται. Μια
αναβαθμισμένη Continentale έκδοση, χρησιμοποιώντας ελαφρύτερα αμαξώματα, ακολούθησε
έξι μήνες μετά την κυκλοφορία της S1.
Ο H. J. Mulliner υποστήριξε ότι θα υπήρχε μια μικρή μεν αλλά απαιτητική
αγορά για μία τετράθυρη S1 Continentale κατά παραγγελία, ως εναλλακτική λύση για τη στάνταρ
προσφορά του εργοστασίου. Ο σχεδιασμός της ήταν ισορροπημένος και κομψός, με
άφθονο χώρο για τέσσερα άτομα. Το νέο τετράθυρο πήρε το όνομά του από τον Arthur Talbot Johnstone, Διευθύνοντα Σύμβουλο της H. J. Mulliner, μάλιστα με τη μασκότ του προσωπικού οίκου του να κοσμεί
τη μάσκα του ψυγείου. H Mulliner δημιούργησε 217 κομμάτια της S1 Continentale Volare Traccia, ένα από τα οποία βρίσκεται σήμερα στη συλλογή κλασσικών
κομματιών της Bentley, presso Crewe.
Η άφιξη
του ισχυρότερου αλουμινένιου V8 Bentley το 1959 σηματοδότησε επίσης την κυκλοφορία της S2, αντικαθιστώντας την S1. Ταυτόχρονα, η Mulliner αγοράστηκε από τη Bentley Motori για να γίνει τμήμα της εταιρείας. Διαθέσιμη από το
εργοστάσιο με ένα στάνταρ τετράθυρο αμάξωμα ως το γρηγορότερο τετράθυρο
αυτοκίνητο στον κόσμο εκείνη την εποχή, η S2 Continentale είχε επίσης την επιλογή ενός αμαξώματος Mulliner Volare Traccia. Από τις 2.308 S2 που κατασκευάστηκαν, οι 128 ολοκληρώθηκαν ως Continentale Volare Spurs, η καθεμία αντιπροσωπεύοντας μια νέα εποχή
υπερπολυτελών, υψηλών επιδόσεων αυτοκινήτων που μετέτρεψαν το βρετανικό
αυτοκίνητο στο απόλυτο Grande Tourer. Η έκδοση S3 ακολούθησε μεταξύ 1962 και 1965 και πάλι διαθέσιμη ως Continentale Volare Traccia με αμάξωμα Mulliner για το απόλυτο υπερπολυτελές τετράθυρο σεντάν.
Η Bentley αναβίωσε το όνομα Continentale Volare Traccia το 2005, ως τετράθυρη έκδοση της Continentale GT coupé, με το πραγματικό πνεύμα του ονόματος. Το νέο μοντέλο
ήταν διαθέσιμο με κινητήρα W12 και τετρακίνηση και έφτανε τελική ταχύτητα 194 μίλια/ώρα
(312 χλμ./ώρα) – συνδυάζοντας την πολυτέλεια και τον σπορ χαρακτήρα με
πρωτόγνωρο τρόπο.
Il
2013, η δεύτερη γενιά Volare Traccia κυκλοφόρησε, ως ξεχωριστή γραμμή μοντέλου πλέον και έτσι
αφαιρέθηκε το όνομα Continentale. Κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών, το αυτοκίνητο
μετασχηματίστηκε με ένα πρόγραμμα συνεχούς ανάπτυξης και εξέλιξης,
συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης ενός κινητήρα twin turbo V8 4,0 λίτρων.
Η τρίτη
επανάληψη της Volare Traccia γράφει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ιστορία του
τετράθυρου Grande Turismo di Bentley. Χωρίς να περιορίζεται στην απλή δημιουργία με βάση τη
δίθυρη Continentale GT, η Bentley έχει επανασχεδιάσει την ολοκαίνουργια Volare Traccia από το μηδέν έτσι ώστε να ξεχωρίζει ως ο απόλυτος
συνδυασμός της κορυφαίας πολυτέλειας, της κομψότητας και των επιδόσεων.
Ο
μοναδικός τρόπος της Bentley να συνδυάζει καινοτόμο τεχνολογία αιχμής με κορυφαία
έκφραση βρετανικής χειροτεχνίας, ωθεί τα υπάρχοντα κατασκευαστικά όρια στην
κορυφαία πολυτέλεια ακόμα πιο ψηλά και έχει ως αποτέλεσμα το καλύτερο
υπερπολυτελές σπορ σεντάν που κατασκευάστηκε ποτέ.