NOTIZIE

Alfa Romeo: celebra il 60° compleanno di Autodelta

Il ritorno simbolico dell'Autodelta alle corse è un grande onore dell'Alfa Romeo per la leggendaria divisione corse, che quest'anno celebra il suo 60° anniversario.α il suo compleanno. Dal 1963 Autodelta è la divisione corse ufficiale dell'Alfa Romeo, che ha regalato innumerevoli momenti di gioia e di successo con auto indimenticabili e piloti di prim'ordine.

Domenica 5 marzo 2023 ricorre il 60° anniversario delα È il compleanno di Autodelta, un anniversario che coincide con la prima del Campionato del Mondo di Formula 1 di quest'anno, il Gran Premio del Bahrain. Per questo motivo, la vettura del team Alfa Romeo, la C43, porta il logo dell'anniversario Autodelta.

Disegnato dal Centro Stile Alfa Romeo, il logo dell'anniversario evidenzia gli ideali senza tempo del marchio con un'espressione moderna, in quanto il marchio entra in una nuova era e mira a ridefinire il suo carattere sportivo per il 21° secolo.ο secolo.

Το νέο λογότυπο της Autodelta διατηρεί αναλλοίωτα τα ιστορικά χαρακτηριστικά του θρυλικού συμβόλου,  εισάγοντας παράλληλα δύο νέα στοιχεία, την Ιταλική σημαία και τις επετειακές ημερομηνίες. Παρά την πάροδο έξι δεκαετιών, το όνομα και το σήμα της Autodelta παραμένουν ζωντανά στο μυαλό των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Πριν από δύο χρόνια το λογότυπο της Autodelta ήρθε και πάλι στο προσκήνιο χάρη στη δημιουργία της σύγχρονης Giulia GTA. Η Giulia GTA αποτελεί την κορυφαία έκφραση στιλ, απόδοσης και οδηγικής απόλαυσης της Alfa Romeo. Η αποκάλυψη του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στο Officine  Autodelta, στο Centro Sperimentale (κέντρο εξέλιξης) της Alfa Romeo, το χώρο όπου τη δεκαετία του 1960 δημιουργήθηκε η Giulia Sprint GTA, ένα από τα πλέον επιτυχημένα αυτοκίνητα στην ιστορία της μάρκας. Κατά την εξέλιξη της σύγχρονης Giulia GTA, η Alfa Romeo αξιοποίησε την τεχνογνωσία που κατέκτησε μέσω της εμπλοκής της στην Formula 1 και τη συνεργασία της με την Sauber Engineering.

 

Cristiano Fiorio, Alfa Romeo Manager F1: "La prima gara del campionato è sempre speciale. Per Alfa Romeo il ritorno simbolico del logo Autodelta in pista con la C43 rappresenta il legame indissolubile del marchio con le corse, dall'inizio della sua storia a oggi. Siamo totalmente concentrati sulla nostra causa. Dal semaforo verde del circuito del Bahrain, all'ultima curva dell'ultimo Gran Premio del mondo. Premio dell'anno, l'Alfa Romeo si batterà con tutte le sue forze per raggiungere i suoi ambiziosi obiettivi".

 

Autodelta: il leggendario reparto corse dell'Alfa Romeo

Il 5 marzo 1963 Carlo Chiti e i fratelli Chizzola fondano una piccola società con sede a Feletto Umberto, vicino a Udine. L'obiettivo era quello di collaborare con l'Alfa Romeo per costruire la Giulia TZ, una gran turismo compatta progettata da Zagato, basata sulla meccanica della Giulia e dotata di un esclusivo telaio tubolare, da cui l'acronimo TZ (Tubolare Zagato). Questo fu l'inizio di uno dei capitoli più straordinari della storia dell'automobilismo. Ben presto la nuova società si trasformò nella divisione corse ufficiale dell'Alfa Romeo. Con l'acquisizione di Autodelta da parte del marchio italiano nel 1965, l'obiettivo era quello di tornare alle corse dopo il 1951, anno in cui l'Alfa Romeo vinse il suo secondo titolo mondiale di Formula 1 con l'"Alfetta".

Για αυτό το λόγο, η μάρκα επέλεξε τη δημιουργία ενός τμήματος ανεξάρτητου από τις υπόλοιπες δραστηριότητές της, ώστε να λειτουργεί απρόσκοπτα για την επίτευξη του σκοπό του. Επικεφαλής της προσπάθειας τέθηκε ο χαρισματικός μηχανικός Carlo Chiti, ο οποίος μετέφερε τις εγκαταστάσεις σε μια αποθήκη στην περιοχή του Settimo Milanese, κοντά στο Αρέζε. Εκεί θα δημιουργούσε μερικά από τα πιο διάσημα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Alfa Romeo, όπως τη Giulia Sprint GTA του 1965, η οποία κατέκτησε τρία συνεχόμενα “Challenge Europeo Marche,” δεκάδες εθνικά πρωταθλήματα και εκατοντάδες νίκες σε όλο τον κόσμο. Παράλληλα, η Giulia Sprint GTA ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ολοκλήρωσε ένα γύρο στη διαδρομή Nordschleife του Nurburgring σε χρόνο κάτω από 10 λεπτά.

Το 1967, η Alfa Romeo έκανε το μεγάλο βήμα στην κατηγορία των πρωτοτύπων, μια εκ των κορυφαίων μορφών του μηχανοκίνητου αθλητισμού εκείνη την εποχή. Η είσοδος στην κατηγορία ήταν καταιγιστική, με την “33/2-liter” να κατακτά την πρώτη διάκριση στον πρώτο της αγώνα στο Fléron του Βελγίου. Την επόμενη χρονιά, τα αγωνιστικά της Autodelta κέρδισαν την κατηγορία τους στις 24 hours της Daytona, τα 1000 km του Nurburgring, τα 500 km της Imola και τις 24 ώρες του Le Mans. Η “33 TT 12” του 1975 (πιθανότατα η πλέον επιτυχημένη χρονιά της Autodelta) ήταν επίσης αξιομνημόνευτη. Τα αυτοκίνητα της Autodelta κατέκτησαν το “World Championship of Marche”, επιτυχία που επαναλήφθηκε δύο χρόνια αργότερα με τη “33 SC 12”. Από εκείνη τη χρονιά η Autodelta θα αναλάμβανε τον απόλυτο έλεγχο όλων των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Alfa Romeo, από το ενιαίο πρωτάθλημα με Alfasud έως την Formula 1. Το 1984 ο Carlo Chiti αποχώρησε από την Autodelta και την επόμενη χρονιά ο οργανισμός έπαυσε τη λειτουργία του. Στην ιστορία η Autodelta, εκτός από τα εξαιρετικά επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα που δημιούργησε, έχει μείνει και ως ένα εξαιρετικό «σχολείο» για δεκάδες οδηγούς αγώνων που διέγραψαν λαμπρή πορεία, όπως οι Andrea De Adamich, Arturo Merzario, Andrea De Cesaris, Bruno Giacomelli, Giorgio Francia, Jochen Rindt, Jacky Ickx και Mario Andretti.

Sala stampa di TopSpeed.Gr

Messaggi recenti

Fia προς ευρωπαίους πολιτικούς: «Η κινητικότητα είναι δικαίωμα, να παραμείνετε προσιτοί»

Ενόψει των επερχόμενων εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που είναι προγραμματισμένες για τις 8-9 Ιουνίου,…

4 ore ago

Apple Car: Το εγχείρημα ενδεχομένως να αναβιώσει με συμμαχία με τη Rivian

Μετά από δέκα χρόνια και τόσα δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν, τον περασμένο Φεβρουάριο η Apple…

5 ore ago

Η Toyota αμφισβητεί την κυριαρχία του Mazda MX-5 εξελίσσοντας το δικό της Roadster

Η Toyota ετοιμάζεται να επιστρέψει στην κατηγορία των προσιτών Roadster, αμφισβητώντας την κυριαρχία της Mazda…

6 ore ago

DS Automobiles presenta la DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

3 giorni fa

Källenius (CEO Mercedes): "Modernizzeremo tutti i motori, poi saranno i clienti a scegliere".

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

3 giorni fa

Ford rivede l'obiettivo del 2030 per l'adozione esclusiva di BEV in Europa

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

3 giorni fa