Η Volkswagen παρουσιάζει το νέο testa in su
display επαυξημένης πραγματικότητας και διασταυρώνει τον εικονικό με τον
πραγματικό κόσμο. Το καινοτόμο σύστημα χρησιμοποιεί ειδικά επιλεγμένα σύμβολα
και τα προβάλλει δυναμικά στο εξωτερικό πραγματικό περιβάλλον. Η Volkswagen είναι ο πρώτος
κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως που εισάγει αυτήν την τεχνολογία στην compatto κατηγορία και την
καθιστά προσιτή σε ευρεία κλίμακα. Αρχικά, το head-up display επαυξημένης
πραγματικότητας θα παρουσιαστεί στα ID.3
e ID.4, τα νέα ηλεκτρικά
μοντέλα της Volkswagen.
Αν και
η νέα τεχνολογία είναι μια πραγματική παγκόσμια καινοτομία, η Volkswagen αποφάσισε να
την παρουσιάσει σε ένα μαζικό μοντέλο, συνεχίζοντας τη στρατηγική της να
προσφέρει στοιχεία υψηλής τεχνολογίας σε προσιτές τιμές. «Εισάγουμε μια
αυθεντική καινοτομία στην ευρεία παραγωγή», λέει ο Frank Welsch, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Εξέλιξη.
«Και το κάνουμε όχι με ένα premio μοντέλο, αλλά με τα compatto ηλεκτρικά της οικογένειας ID. Η διάθεση
πρωτοποριακών τεχνολογιών στο ευρύ κοινό είναι ανέκαθεν μια από τις βασικές
προτεραιότητες της Volkswagen".
Il
προηγμένο head-up display επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει σημαντικές
πληροφορίες στο παρμπρίζ, σε δύο επίπεδα στον χώρο. Ένα μεγάλο πλαίσιο με διαγώνιο
περίπου 1,8 μέτρων, για τις δυναμικές τρισδιάστατες απεικονίσεις, εμφανίζεται
σε εικονική απόσταση περίπου 10 μέτρων από τον οδηγό. Οι πληροφορίες από τα
συστήματα υποβοήθησης, όπως υποδείξεις πλοήγησης, σημεία εκκίνησης και
προορισμοί, εμφανίζονται επίσης σε αυτό, το πιο μακριά εμφανιζόμενο πλαίσιο. Το
δεύτερο πλαίσιο είναι δισδιάστατο και βρίσκεται κάτω από το προηγούμενο, με τα
δύο να αποτελούν μία ενιαία, ολοκληρωμένη εικόνα στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Αυτό το δεύτερο πλαίσιο δείχνει την ταχύτητα, τα οδικά σήματα και τις
υποδείξεις υποβοήθησης και πλοήγησης με στατικά σύμβολα, που μοιάζουν να
βρίσκονται περίπου τρία μέτρα μπροστά από τον οδηγό.
Όλες οι
απεικονίσεις τοποθετούνται οπτικά έξω από το όχημα, στον πραγματικό κόσμο, και
εμφανίζονται δυναμικά. Όταν το όχημα πλησιάζει σε μια διασταύρωση, όπου πρέπει
να στρίψει σύμφωνα με τη διαδρομή του συστήματος πλοήγησης, ο οδηγός βλέπει δύο
ενδείξεις: σε πρώτη φάση, μια ειδοποίηση στο επίπεδο του δρόμου και στη
συνέχεια τρία βέλη που βρίσκονται στη διασταύρωση. Όσο ο οδηγός πλησιάζει στη
διασταύρωση, τόσο μεγαλύτερα γίνονται τα βέλη. Ταυτόχρονα, αρχίζουν να σβήνουν
ώστε να προσφέρεται πιο καθαρή ορατότητα στο δρόμο. Κατά την εξέλιξη όλων των
απεικονίσεων, η Volkswagen ακολούθησε τη λογική του “Less è di più”. Κάτι που
διασφαλίζει ότι σε καμία περίπτωση ο οδηγός δεν επιβαρύνεται από περιττές πληροφορίες
και δεν του αποσπάται η προσοχή από τον δρόμο.
Η
τεχνολογική καρδιά του testa–su display επαυξημένης πραγματικότητας είναι η μονάδα
αναπαραγωγής εικόνων (PGU) που βρίσκεται βαθιά μέσα στο ταμπλό. Η οπτική ακτίνα που δημιουργείται
από μια ιδιαίτερα φωτεινή οθόνη LCD μεταδίδεται σε δύο επίπεδους καθρέφτες και ειδικοί
φακοί διαχωρίζουν τις απεικονίσεις για τα πλαίσια κοντινής και μακρινής
απόστασης. Οι δύο καθρέφτες εκτρέπουν την ακτίνα σε έναν μεγάλο, ηλεκτρικά
ρυθμιζόμενο κοίλο καθρέφτη και από εκεί δημιουργείται η προβολή στο παρμπρίζ.
Με αυτό τον τρόπο ο οδηγός βλέπει τα σύμβολα και τις υποδείξεις ρεαλιστικά και
τρισδιάστατα, σε απόσταση περίπου 10 μέτρων.
Il
εικόνες δημιουργούνται από μια μονάδα AR που βρίσκεται σε έναν από τους δύο κεντρικούς
υπολογιστές των μοντέλων ID. Αυτή η μονάδα λαμβάνει πληροφορίες από τα δεδομένα
της μπροστινής κάμερας, του αισθητήρα ραντάρ και του χάρτη πλοήγησης, για να
«τοποθετήσει» σωστά τα σύμβολα στο περιβάλλον. Οι απεικονίσεις που εμφανίζονται
στο μακρινό πλαίσιο σταθεροποιούνται σε σχέση με τις κινήσεις του οχήματος και
προσαρμόζονται στη γεωμετρία του συστήματος προβολής.
Il testa–su display aumentata
πραγματικότητας περιλαμβάνεται στο πακέτο εξοπλισμού Infotainment In più, di ID.3 και ID.4, το οποίο προσφέρει μεταξύ άλλων το σύστημα πλοήγησης Discover Per με οθόνη αφής.