Με οριακή αύξηση στις ταξινομήσεις των νέων Auto κατά 0,8% έκλεισε το 2024 η ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία πλέον καθιερώνεται η ηλεκτροκίνηση με 13,6% μερίδιο της αγοράς, αναπτερώνοντας την αισιοδοξία του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας ενόψει του 2025.
Ειδικότερα το 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελαφρώς, κατά 0,8% σε περίπου 10,6 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία συνέχισε να επιδεικνύει ανθεκτικότητα με σταθερό ρυθμό ανάπτυξης 7,1%. Αντίθετα, μείωση παρατηρήθηκε στη Γαλλία (-3,2%), τη Γερμανία (-1%) και την Ιταλία, με μικρή πτώση 0,5%.
Τον Δεκέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 5,1%. Η Ισπανία πρωτοστάτησε με ισχυρή διψήφια αύξηση 28,8%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με μέτρια αύξηση 1,5%. Ωστόσο, μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, μείωση παρατηρήθηκε στη Γερμανία (-7,1%) και την Ιταλία (-4,9%).
Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρέμειναν η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές το 2024. Τον Δεκέμβριο, το μερίδιο αγοράς τους διαμορφώθηκε στο 15,9%, συμβάλλοντας σε μερίδιο 13,6% για το σύνολο του έτους, ξεπερνώντας και πάλι το ντίζελ, το οποίο μειώθηκε στο 11,9%. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους στο 33,3%, ενώ τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενίσχυσαν τη δεύτερη θέση τους, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 30,9%.
Auto elettriche
Οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 10,2% σε 144.367 μονάδες τον Δεκέμβριο του 2024. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των ταξινομήσεων στη Γερμανία (-38,6%) και τη Γαλλία (-20,7%), με αποτέλεσμα ο όγκος της αγοράς για το 2024 να μειωθεί κατά 5,9% σε σύγκριση με το 2023. Ως αποτέλεσμα, το συνολικό μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία διαμορφώθηκε στο 13,6% για το 2024.
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 4,9% τον περασμένο μήνα, χάρη στις σημαντικές αυξήσεις στη Γαλλία (44,9%) και τη Γερμανία (6,8%). Τον Δεκέμβριο, τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 8,3%, διατηρώντας το ίδιο επίπεδο με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, ο συνολικός όγκος του έτους 2024 ήταν μειωμένος κατά 6,8% σε σύγκριση με το 2023.
Οι ταξινομήσεις των πλήρως υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 33,1% τον Δεκέμβριο, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται στο 33,6%, από 26,5% τον περασμένο Δεκέμβριο, ξεπερνώντας τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για τέταρτο συνεχόμενο μήνα.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Τον Δεκέμβριο του 2024, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 1,8%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μείωση, εκτός από την Ισπανία, η οποία σημείωσε αύξηση 16%. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να κατακρημνίζονται κατά 23%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με μείωση 11,4%. Η Γερμανία κατέγραψε επίσης μείωση 7,4%. Με 269.260 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης έπεσε στο 29,6%, από 31,6% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 15%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων οχημάτων να διαμορφωθεί στο 9,8% τον περασμένο Δεκέμβριο. Συνολικά, παρατηρήθηκε διψήφια μείωση στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.