Vivere il Movimento nelle strade

Opel: Η ιστορία του εμβληματικού εργοστασίου Eisenach που φιλοξενεί την παραγωγή του νέου Grandland

Το Eisenach σήμερα:, το εργοστάσιο παραγωγής του Νέου Opel Grandland είναι ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο κατασκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Η Opel διατηρεί στενούς δεσμούς με το εργοστάσιο του Eisenach εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες. Η μάρκα με τον Κεραυνό ήταν μία από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιήθηκαν στην περιοχή το 1990, τη χρονιά της επανένωσης της Γερμανίας, θέτοντας τα θεμέλια για μια ιστορία επιτυχίας με αυτοκίνητα “made in Eisenach”, που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Στις 10 Νοεμβρίου 1999 το εκατομμυριοστό όχημα Opel βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της Θουριγγίας. Ήταν ένα μαύρο Corsa B, έκδοσης “Edition 100”.

Το εργοστάσιο αναπτύσσεται συνεχώς στο πέρασμα των δεκαετιών και πρόσφατα βρέθηκε πάλι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Τον Απρίλιο, το ολοκαίνουργιο Opel Grandland γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Eisenach.

1990: Τα πρώτα Opel κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Eisenach

Μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, οι τότε υπεύθυνοι της Opel αναγνώρισαν γρήγορα τις δυνατότητες που προσέφερε η τοποθεσία του Eisenach για την αυτοκινητοβιομηχανία. Τον Μάρτιο του 1990, η Opel και η Automobilwerk Eisenach (AWE) ίδρυσαν την Opel-AWE-Planungs-GmbH, προωθώντας έτσι την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής της Θουριγγίας. Μόλις δύο ημέρες μετά την επίσημη επανένωση της Γερμανίας, στις 5 Οκτωβρίου 1990, το πρώτο Opel Vectra βγήκε από τη γραμμή παραγωγής ενός εργοστασίου της AWE. Τον Φεβρουάριο του 1991 ξεκινά η κατασκευή του εργοστασίου της Opel στο Eisenach. Τον Σεπτέμβριο του 1992 και μετά από συνολική επένδυση ύψους περίπου ενός δισεκατομμυρίου γερμανικών μάρκων, η παραγωγή του Opel Astra ξεκινά στο νέο εργοστάσιο του Eisenach, ενώ στις 3 Ιουνίου 1993, το πρώτο Opel Corsa “made in Germany” βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής.

Από τότε, η παραγωγή της Opel στο Eisenach γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη. Λόγω της μεγάλης ζήτησης, η παραγωγή κατά το πρώτο μισό της δεκαετίας του 1990 επικεντρώθηκε αποκλειστικά στο μικρό best-seller της Γερμανικής εταιρείας. Στις 10 Νοεμβρίου 1999, το εκατομμυριοστό Opel βγαίνει από την παραγωγή και παίρνει τον δρόμο του προς τον αγοραστή του στο Regensburg της Βαυαρίας. Είναι ένα μαύρο Corsa Edition 48 kW (65 hp).

Παράγοντες επιτυχίας: παραγωγή με χρήση προηγμένης τεχνολογίας και συνεχής ανάπτυξη

Από την αρχή, το εργοστάσιο στο Eisenach εξελίσσεται συνεχώς για να διασφαλίσει την επιτυχία του. Γρήγορα θέτει πρότυπα όσον αφορά την περιβαλλοντική συμβατότητα, την τεχνολογία κατασκευής και τα συστήματα παραγωγής. Υπάρχουν πέντε θεμελιώδεις αρχές: ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων, συνεχής βελτίωση, διασφάλιση της ποιότητας από την αρχή, τυποποίηση και σύντομοι χρόνοι διεκπεραίωσης, χάρη στην τέλεια οργανωμένη εφοδιαστική αλυσίδα. Ως αποτέλεσμα, το εργοστάσιο αναγνωρίζεται πολλές φορές ως η πιο σύγχρονη και αποδοτική μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Το 2012, στα Astra και Corsa προστέθηκε το Opel ADAM. Μετά από εκτεταμένο εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων το 2019, το εργοστάσιο γίνεται πλέον αποκλειστικά υπεύθυνο για την παραγωγή του SUV Opel Grandland.

Το Eisenach μετατρέπεται σε ένα “εξηλεκτρισμένο” εργοστάσιο για το ολοκαίνουργιο Opel Grandland

Το νέο Opel Grandland, το οποίο πρόσφατα παρουσιάστηκε στο ελληνικό κοινό και είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, θα βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του Eisenach. Η νέα γενιά του κορυφαίου SUV διατίθεται για πρώτη φορά και ως αμιγώς ηλεκτρικό Grandland Electric. Το νέο Grandland είναι το πρώτο μοντέλο του Γερμανού κατασκευαστή που βασίζεται στην υπερσύγχρονη BEV-native πλατφόρμα STLA Medium, διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας έως 97 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα) και επιτρέπει αυτονομία έως και περίπου 700 χιλιόμετρα (WLTP), χωρίς εκπομπές ρύπων.

Για τη μετατροπή του εργοστασίου του Eisenach σε κατάλληλο για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων, η Opel επένδυσε 130 εκατομμύρια ευρώ και το εξέλιξε σε ένα πραγματικά “εξηλεκτρισμένο” εργοστάσιο σε πολλούς τομείς. Μεταξύ άλλων, έγιναν σημαντικές αλλαγές στη διαδικασία παραγωγής, τροποποιήσεις στην τελική συναρμολόγηση, αυτοματοποιήσεις διαφόρων εργασιών και εγκατάσταση υπερσύγχρονων συστημάτων καμερών για καλύτερο έλεγχο. Δημιουργήθηκε επίσης ένα νέο εργαστήριο μπαταριών, όπου συναρμολογούνται οι συστοιχίες μπαταριών για το ηλεκτρικό Grandland.

Στο Eisenach σχεδιάζεται επίσης ένα ηλιακό πάρκο για την τροφοδοσία του εργοστασίου με “πράσινη” ενέργεια. Η σταδιακή μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας συμβάλλει στη διασφάλιση της βιωσιμότητας του εργοστασίου και στη συνέχιση της επιτυχίας του στο μέλλον.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το εργοστάσιο του Eisenach μπορείτε να βρείτε εδώ:Το εργοστάσιο του Eisenach ανά τα χρόνια