Αναγκαίο καλό για την Jeep η προσθήκη της υβριδικής έκδοσης, καθώς αυτό θα κληθεί να σηκώσει το μεγαλύτερο εμπορικό βάρος του B-SUV. Στο Topspeed.gr για την καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε το Jeep Avenger 1.2 Hybrid των 100 ίππων.
Επιστροφή στις ρίζες
Ήταν το 1940 όταν δόθηκε η εντολή από τον αμερικανικό στρατό για την δημιουργία ενός ελαφρού και ευέλικτου αυτοκινήτου, πάντως εδάφους. Νικητής ήταν το θρυλικό Willys, το οποίο έχτισε τον μύθο της Jeep. Με το πέρασμα των χρόνων και ως ανεξάρτητη πλέον εταιρεία, η Jeep έγινε συνώνυμο των Off-Road οχημάτων, αλλά πλέον είχε απομακρυνθεί από τη βάση της, καθώς εγκατέλειψε σταδιακά τα μικρά ελαφριά αυτοκίνητα. Από το 2022 με την προσθήκη του Avenger, κάλυψε το κενό στην μικρότερη κατηγορία και με την υβριδική έκδοση ολοκληρώνεται η γκάμα των προσθιοκίνητων εκδοχών, καθώς αναμένεται σύντομα η τετρακίνητη 4xe.
Εμπνέει δυναμισμό
Το σχεδιαστικό σύνολο του Daniele Colonaci, συνεχίζει να δείχνει εντυπωσιακό και φρέσκο, χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις, παρόλο που το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 2022.
Το χαρακτηριστικό μπροστινό μέρος με τους προβολείς που ενσωματώνονται στην μάσκα και τα λεπτά Led ημέρας δίνουν μια επιθετική αίσθηση.
Το προφίλ με το συμπαγές αμάξωμα υιοθετεί μυώδεις επιφάνειες και έντονα νεύρα, με τις κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες, δίνει μια αίσθηση δυναμισμού.
Με την εικόνα να ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος, θυμίζοντας hot hatchback, παρά SUV τονίζοντας, τον σπορτίφ προσανατολισμό.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε και την «έξυπνη» πανοραμική οροφή, που εκτός από την λειτουργικότητα, τονίζει ακόμα περισσότερο την γραμμή του αμαξώματος.
Κομψό και νεανικό
Η καμπίνα είναι κομψή και νεανική, με μινιμαλιστική και απλή αισθητική με μοντέρνο υπόβαθρο.
Στο σύνολο έχουν επιλέγει καλής ποιότητα υλικά, με όμορφο φινίρισμα και καλή αίσθηση αφής. Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη των 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ο επίσης ευκρινέστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών.
Εργονομικά και λειτουργικά στέκεται ικανοποιητικά, ενώ έξυπνες λύσεις υπάρχουν και στον τομέα της πρακτικότητας. Ωστόσο, το αυτοκίνητο δεν εστιάζει στους χώρους.
Τα καθίσματα παρέχουν καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη και ειδικότερα του οδηγού, κάνει μασάζ, προσφέροντας μια αναπαυτική εμπειρία.
Η καινοτομία της έξυπνης ηλιοροφής είναι πως ανοίγει το γυάλινο μέρος ανεξάρτητα από το κάλυμμα για τον ήλιο.
Όσον αφορά τον όγκο του χώρου αποσκευών, αγγίζει τα 380 λίτρα ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων πλήρως αναδιπλωμένες, φτάνει τα 1.277 λτ.
Prestazioni e risparmio
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο αποδοτικός υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας της οικογένειας PureTech, ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και για καλύτερη απόδοση λειτουργεί στον κύκλο Miller, αποδίδοντας 100 ίππους και 205 Nm ροπής και συνεργάζεται αποκλειστικά με το νέο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS, στο οποίο είναι ενσωματωμένος ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 29 ίππους και 55 Nm. Η τροφοδοσία γίνεται, από μία μπαταρία ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 0,9 kWh, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τη θέση του οδηγού, για την καλύτερη κατανομή βάρους.
Πετυχαίνει έτσι την μεγαλύτερη δυνατή απόδοση με την μικρότερη κατανάλωση.
Ευχάριστη έκπληξη
Ας αφήσουμε την θεωρία και ας περάσουμε στην πράξη, γνωρίζοντας το Jeep Avenger e Hybrid σε κάθε δυνατή συνθήκη και οδικό δίκτυο.
In città βρίσκεται στο στοιχείο του, καθώς χάρη των συμπαγών διαστάσεων χωράει παντού και κινείται με ανέλπιστη ευελιξία εντός του αστικού ιστού. Η υψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες κάθετες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν υποδειγματική περιμετρική ορατότητα καθιστώντας με σαφήνεια τα όρια του αυτοκινήτου στον οδηγό.
Nella rete montana e rurale είναι ευχάριστο ως αυτοκίνητο βόλτας. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει άνεση στους επιβάτες… με μικρές αλλά ελέγξιμες κλίσεις του αμαξώματος, λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, οι οποίες ωστόσο δεν προβληματίζουν, διατηρώντας την οδική συμπεριφορά σε κορυφαία επίπεδα. Το υβριδικό σύνολο αποδεικνύεται στην πράξη, εξαιρετικά ελαστικό, καθώς και το αυτόματο κιβώτιο αρκετά άμεσο, ώστε ο οδηγός να μην αισθάνεται έλλειψη δύναμης ακόμα και σε απότομες ανηφορικές στροφές.
In autostrada αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο CMP, τα επίπεδα της ηχομόνωσης και της ποιότητας κύλισης είναι αντίστοιχα αυτοκινήτων μεγαλύτερων κατηγοριών, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.
Fuori strada ήταν μία ευχάριστη έκπληξη, καθώς λόγω της απόστασης από το έδαφος και των μικρών προβόλων μπροστά και πίσω, του δίνει την δυνατότητα να φτάσει στα όρια ενός προσθιοκίνητου αυτοκινήτου, δεδομένης της έλλειψης τετρακίνησης μέχρι στιγμής, καθώς σύντομα αναμένεται η κορυφαία έκδοση 4Xe. Παρόλα αυτά, η ελαστικότητα του βενζινοκινητήρα και η ροπή του υβριδικού συστήματος, αυξάνουν τις εκτός δρόμου ικανότητες σε σχέση με το θερμικό μοντέλο.
Generale το υβριδικό Avenger διακατέχεται από το περιπετειώδες πνεύμα της Jeep. Προσαρμόζεται ανάλογα στο δίκτυο και τις διαθέσεις του οδηγού, παραμένοντας ευχάριστο. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση της δοκιμής, άγγιξε τα 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Πολύπλευρο
Το ήπια υβριδικό Avenger απευθύνεται σε ανήσυχα πνεύματα, νέους ηλικιακά που μένουν και κυκλοφορούν στην πόλη, αλλά αρέσκονται στις περιπετειώδεις εξορμήσεις. Και χρειάζονται ένα προσιτό πολύπλευρο αστικό Off – Road με χαμηλό κόστος χρήσης, το οποίο θα γίνει ο σύμμαχος της καθημερινότητας τους.
Mainstream Αξία
Η αμερικανική εταιρεία προσφέρει το ήπια υβριδικό Avenger από 26.767€ στην εισαγωγική εξοπλιστική έκδοση Longtitude. Μία λογική Mainstream αξία, κοντά στις οικονομικές δυνατότητες του καταναλωτικού κοινού.
Caratteristiche tecniche
ΑΝΑΞΩΜΑ |
|
Stampa |
SUV |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consumo medio combinato di carburante (WLTP) |
4.9-5 l/100 km |
Emissioni di CO2 (WLTP) |
111-114 g/km |
Tipo di carburante |
Benzina |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
10.9 δευτ |
Velocità massima |
184 km/h |
Rapporto peso/potenza |
12.1 κιλά/Hp, 82.4 Hp/τόνος |
Rapporto peso/coppia |
5.9 κιλά/Nm, 169 Nm/τόνος |
MOTORE TOTALE |
|
MOTORE A COMBUSTIONE INTERNA |
|
Potenza |
100 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Potenza per litro di cilindrata |
83.4 Hp/l |
Coppia |
205 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Layout del motore |
In avanti, trasversale |
Modello/codice motore |
HN05 |
Carter del motore |
1199 cm3 |
Numero di cilindri |
3 |
Configurazione del motore |
In serie |
Numero di valvole per cilindro |
4 |
Sistema di iniezione del carburante |
Spruzzatura diretta |
Aspirazione del motore |
Turbocompressore, Intercooler |
Meccanismo di distribuzione del gas |
DOHC |
Capacità dell'olio motore |
3.5 l |
MOTORE ELETTRICO |
|
Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα |
29 Hp |
Coppia |
55 Nm |
Posizione del motore elettrico |
Incorporato nella trasmissione |
BATTERIA |
|
Capacità lorda della batteria |
0,9 kWh |
Tensione della batteria |
48 V |
Tecnologia delle batterie |
Ioni di litio (Li-Ion) |
Βάρος μπαταρίας |
60 κιλά |
Posizione della batteria |
Κάτω από τα μπροστινά καθίσματα |
Autonomia elettrica |
1 km |
Velocità massima (solo elettrica) |
30 km/h |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
1213 κιλά |
Volume minimo di spazio per i bagagli |
380 l |
Volume massimo del bagaglio |
1277 l |
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) |
1100 κιλά |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4084 mm |
Larghezza |
1776 mm |
Altezza |
1536 mm |
Passo |
2557 mm |
Puntello anteriore |
822 mm |
Puntello posteriore |
705 mm |
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) |
10.5 m |
Angolo di avvicinamento |
19° |
Angolo di volo |
33° |
Angolo della rampa |
20° |
Βάθος ρηχές |
230 mm |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Στον μπροστινό άξονα |
Numero di rapporti e tipo di cambio |
6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS |
Freni anteriori |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 302×26 mm |
Freni posteriori |
Δίσκοι , 249×10 mm |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Sistema di sterzo |
Volante elettrico |
Ruote |
215/65 R16 ή 215/60 R17 ή 215/55 R18 |