Για το Mirafiori, προκύπτει η πιθανότητα νέας παραγωγής που συνδέεται με μια κινεζική μάρκα που μόλις μπήκε στην τροχιά της Stellantis. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Automotive News Europe, ο όμιλος αυτοκινήτων αξιολογεί το ενδεχόμενο συναρμολόγησης κάποιων «ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλού κόστους» από τη Leapmotor, μια νέα μάρκα από το Hangzhou. Η παραγωγή θα μπορούσε να ξεκινήσει μεταξύ 2026 και 2027 και να φθάσει σε όγκο έως και 150.000 μονάδες ετησίως, όταν λειτουργήσει πλήρως.
Η κοινοπραξία
Για πρώτη φορά, το Mirafiori εντάσσεται στον κατάλογο των πιθανών ευρωπαϊκών τοποθεσιών που προορίζονται να δώσουν υπόσταση σε μία από τις κατευθυντήριες γραμμές της συμφωνίας του περασμένου φθινοπώρου που οδήγησε τη Stellantis να αγοράσει περίπου το 21% της Leapmotor έναντι 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ. Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας ολλανδικού δικαίου, της Leapmotor International: ο όμιλος με επικεφαλής τον Carlos Tavares θα έχει το 51% του κεφαλαίου και τα αποκλειστικά δικαιώματα εξαγωγής, πώλησης και κατασκευής των προϊόντων της Leapmotor εκτός Κίνας. Από την ανακοίνωση της σύμπραξης, έχει τεθεί στην επιφάνεια το ενδεχόμενο ευρωπαϊκής παραγωγής, αλλά μέχρι στιγμής δεν είχαν προκύψει πιθανές υποψήφιες τοποθεσίες για τα μοντέλα της νεοφυούς εταιρείας από τη χώρα των δράκων.
Τι είπε ο Tavares
Σε κάθε περίπτωση, οι φήμες που ξεκίνησε το Automotive News ακολουθούν δηλώσεις του Tavares που επιβεβαίωσαν την υπόθεση της άφιξης των αυτοκινήτων Leapmotor σε ευρωπαϊκό εργοστάσιο: “Αν έχουμε την ευκαιρία να παράγουμε αυτοκίνητα Leapmotor στην Ιταλία, θα το κάνουμε, θα πρέπει να έχει νόημα από οικονομική άποψη”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου σε συζήτηση γύρω από το θέμα με τον ιταλικό Τύπο. Κάποια στιγμή θα εξαρτηθεί από εμάς να αδράξουμε αυτή την ευκαιρία”. Αν αυτό συνέβαινε, μετά τη λύση ενός μοντέλου μαζικής αγοράς μετά το 2026, που ο ίδιος ο Tavares προβλέπει για το Pomigliano, το ιστορικό εργοστάσιο του Πιεμόντε θα είχε επίσης ένα λιγότερο αβέβαιο μέλλον.
Τα στόματα είναι ερμητικά κλειστά στο Τορίνο
Προς το παρόν, δεν υπάρχουν επίσημες ενδείξεις σχετικά με την υπόθεση Mirafiori. Ένας εκπρόσωπος επιβεβαίωσε μόνο τις φράσεις του Ταβάρες, αλλά δεν σχολίασε περαιτέρω φήμες για το εργοστάσιο του Τορίνο. Η Stellantis, στην πραγματικότητα, θα αξιολογούσε μόνο τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να παράγει “κερδοφόρα” τα μοντέλα της Leapmotor. Έτσι, βρισκόμαστε ακόμα στο πεδίο των αξιολογήσεων και δεν λείπουν οι αμφιβολίες, ξεκινώντας από την απόφαση να στεγάσει μοντέλα “χαμηλού κόστους” σε ένα εργοστάσιο που τα τελευταία χρόνια έχει βγάλει premium μοντέλα από την Trident, καθώς και το νέο 500. Τούτου λεχθέντος, η παραγωγή κινεζικών προϊόντων με ρυθμό 150.000 αυτοκινήτων ετησίως θα συνέβαλε σημαντικά στον στόχο της αύξησης του όγκου των ιταλικών εργοστασίων σε ένα εκατομμύριο οχήματα και θα επέτρεπε την επανεκκίνηση του Mirafiori, όπου ο όμιλος θα είχε επίσης άφθονο χώρο για να φιλοξενήσει νέα προϊόντα: η συναρμολόγηση της Maserati Levante θα ολοκληρωθεί στις 31 Μαρτίου και ο διάδοχός της, ένα ηλεκτρικό SUV της κατηγορίας E, φαίνεται να προορίζεται για το Cassino. Επιπλέον, η παραγωγή του ηλεκτρικού 500 θα πρέπει επίσης να τελειώσει στο τέλος του 2026: ο αντικαταστάτης του θα αναπτυχθεί στην αρχιτεκτονική Stla Small και, ως εκ τούτου, θα πρέπει να κατασκευαστεί σε άλλο ευρωπαϊκό εργοστάσιο.