Il nuovo Macan με κινητήρια δύναμη έως 470 kW (639 PS, Macan Electric Models), προσφέρει E-Performance σε κάθε έδαφος και υψηλό επίπεδο καθημερινής χρηστικότητας. Τα νούμερα επιδόσεων που θυμίζουν σπορ αυτοκίνητο συνδυάζονται με ταχύτατη φόρτιση υψηλής απόδοσης έως 270 kW και αυτονομία έως 613 km στον WLTP.
Δέκα χρόνια μετά το λανσάρισμά της, η Porsche Macan οδεύει προς τη δεύτερη γενιά μοντέλων της, τώρα σε αμιγώς ηλεκτρική μορφή. Μέσα από την προοδευτική, διαχρονική σχεδίαση, τις χαρακτηριστικές επιδόσεις της Porsche, την αυτονομία μεγάλων αποστάσεων και την υψηλή καθημερινή πρακτικότητα, η νέα Macan 4 και η νέα Macan Turbo στοχεύουν να καλύψουν πλήρως τις απαιτήσεις των πελατών της Porsche που επιλέγουν ένα SUV. “Ανεβάζουμε τη Macan σε ένα εντελώς νέο επίπεδο – με εξαιρετικές επιδόσεις E-Performance, τη νέα Driver Experience και μια πολύ εντυπωσιακή σχεδίαση”, δήλωσε ο Oliver Blume, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche AG, με αφορμή την παγκόσμια πρεμιέρα στη Σιγκαπούρη.
“Στόχος μας είναι να προσφέρουμε το πιο σπορ μοντέλο στην κατηγορία του χάρη στην αμιγώς ηλεκτρική Macan”, λέει ο Jörg Kerner, αντιπρόεδρος της γραμμής προϊόντων Macan. Η Porsche χρησιμοποιεί αποκλειστικά την τελευταία γενιά ηλεκτροκινητήρων PSM με μόνιμη διεγερτικότητα στον εμπρός και πίσω άξονα για να επιτύχει εξαιρετική απόδοση και να επιτρέψει τη βέλτιστη αναπαραγωγιμότητα της ισχύος. Οι αριθμοί από μόνοι τους υποδεικνύουν κορυφαίες επιδόσεις E-Performance: Σε συνδυασμό με το Launch Control, η Macan 4 αποδίδει έως 300 kW (408 PS, Macan 4: Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας* συνδυασμένη (WLTP) 21,1 – 17,9 kWh/100 km, Εκπομπές CO₂* συνδυασμένη (WLTP) 0 g/km, Ηλεκτρική αυτονομία* συνδυασμένη (WLTP) 516 – 613 km, Ηλεκτρική αυτονομία* εντός πόλης (WLTP) 665 – 784 km) overboost ισχύος, ενώ η Macan Turbo διαθέτει έως 470 kW (639 PS, Macan Turbo: Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας* συνδυασμένη (WLTP) 20,7 – 18,8 kWh/100 km, Εκπομπές CO₂* συνδυασμένες (WLTP) 0 g/km, Ηλεκτρική αυτονομία* συνδυασμένη (WLTP) 518 – 591 km, Ηλεκτρική αυτονομία* στην πόλη (WLTP) 670 – 765 km). Η μέγιστη ροπή είναι 650 και 1.130 Nm, αντίστοιχα. Αυτό εγγυάται εξαιρετικές επιδόσεις οδήγησης. Η Macan 4 επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,2 δευτερόλεπτα, ενώ η Macan Turbo χρειάζεται μόλις 3,3 δευτερόλεπτα. Τα δύο μοντέλα επιτυγχάνουν τελική ταχύτητα 220 και 260 km/h, αντίστοιχα.
Νέα πλατφόρμα Premium Electric με αρχιτεκτονική 800-volt
Οι ηλεκτροκινητήρες αντλούν την ενέργειά τους από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με μικτή χωρητικότητα 100 kWh, εκ των οποίων έως και 95 kWh μπορούν να χρησιμοποιηθούν ενεργά. Η μπαταρία HV αποτελεί κεντρικό στοιχείο της νεοαναπτυχθείσας Premium Platform Electric (PPE) με αρχιτεκτονική 800-volt, η οποία χρησιμοποιείται από την Porsche για πρώτη φορά στη νέα Macan. Η έξοδος φόρτισης DC είναι έως 270 kW. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από 10 έως 80 τοις εκατό μέσα σε περίπου 21 λεπτά σε έναν κατάλληλο σταθμό ταχείας φόρτισης. Σε σταθμούς φόρτισης 400 βολτ, ένας διακόπτης υψηλής τάσης στη μπαταρία επιτρέπει τη φόρτιση συστοιχίας, χωρίζοντας ουσιαστικά τη μπαταρία 800 βολτ σε δύο μπαταρίες, η κάθε μία με ονομαστική τάση 400 βολτ. Αυτό επιτρέπει ιδιαίτερα αποτελεσματική φόρτιση, χωρίς πρόσθετο ενισχυτή HV, σε ισχύ έως 135 kW. Είναι δυνατή η φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος έως και 11 kW σε οικιακά κουτιά τοίχου.
Μέχρι 240 kW ενέργειας μπορούν να ανακτηθούν μέσω των ηλεκτροκινητήρων κατά την οδήγηση. Το Integrated Power Box (IPB) συμβάλλει επίσης στην αποδοτικότητα των νέων μοντέλων Macan, ενώ παράλληλα εξοικονομεί βάρος και χώρο. Το καινοτόμο και συμπαγές IPB συνδυάζει τρία εξαρτήματα – τον ενσωματωμένο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος, τον θερμαντήρα υψηλής τάσης και τον μετατροπέα DC/DC. Η συνδυασμένη αυτονομία WLTP είναι έως 613 km στη Macan 4 και έως 591 km στη Macan Turbo.
Σπορ αναλογίες και γραμμές που θυμίζουν κουπέ
Χάρη στις ευκρινέστερες αναλογίες και το Porsche Design DNA, τα νέα μοντέλα Macan δείχνουν δυναμικά και κυρίαρχα. “Με την αμιγώς ηλεκτρική Macan, παρουσιάζουμε την πρώτη Porsche που παίρνουμε ηλεκτρική από μια καθιερωμένη ταυτότητα προϊόντος”, λέει ο Michael Mauer, Vice President Style Porsche. “Η νέα Macan είναι σαφώς αναγνωρίσιμη από την ταυτότητα της μάρκας της ως μέρος της οικογένειας προϊόντων Porsche. Οι κλασικές αναλογίες της Porsche έχουν αναπτυχθεί περαιτέρω και έχουν προσαρμοστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις προκλήσεις ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αυτό έχει ενισχύσει περαιτέρω τη σπορ, μοντέρνα και δυναμική εμφάνιση της Macan. Ο σχεδιασμός καθιστά σαφές: Η Macan παραμένει το σπορ αυτοκίνητο της κατηγορίας της, ακόμη και σε ηλεκτρική μορφή.”
Η ρηχή κλίση του καπό και τα έντονα τονισμένα φτερά προσδίδουν στο εισαγωγικό SUV, το οποίο έχει μήκος 4.784 mm, πλάτος 1.938 mm και ύψος 1.622 mm, μια δυναμική εμφάνιση ακόμη και όταν είναι ακίνητο. Η νέα Macan εξοπλίζεται με ζάντες έως και 22 ιντσών με κλιμακωτή τοποθέτηση ελαστικών. Το μεταξόνιο, το οποίο είναι κατά 86 mm μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο (2.893 mm), αντισταθμίζεται από τις μικρές προεξοχές εμπρός και πίσω. Τα φωτιστικά σώματα χωρίζονται σε δύο μέρη: η επίπεδη επάνω φωτιστική μονάδα με φώτα ημέρας τεσσάρων σημείων είναι ενσωματωμένη στα φτερά και τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου. Η κύρια μονάδα προβολέων με προαιρετική τεχνολογία matrix LED είναι χωροθετημένη ελαφρώς χαμηλότερα στο μπροστινό μέρος. Η χαρακτηριστική flyline της Porsche σχηματίζει μια ενότητα με το επίπεδο πίσω παράθυρο. Σε συνδυασμό με τις πόρτες χωρίς πλαίσιο με τα χαρακτηριστικά πλευρικά πτερύγια, το αποτέλεσμα είναι μια κομψή, σπορ σχεδίαση. Οι έντονα τονισμένοι ώμοι προσδίδουν στο πίσω μέρος μια μυώδη εμφάνιση. Το λογότυπο της Porsche βρίσκεται τώρα στο κέντρο της γλυπτικής τρισδιάστατης λωρίδας φώτων.
Ενεργή και παθητική αεροδυναμική για μεγαλύτερη εμβέλεια
Η Porsche συνδυάζει το σχεδιαστικό της DNA με αεροδυναμική βελτιστοποιημένη για την εμβέλεια. Χάρη στην Ενεργή Αεροδυναμική Porsche (PAA) με ενεργά και παθητικά στοιχεία και συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25, η νέα Macan είναι ένα από τα πιο βελτιωμένα SUV της αγοράς – με θετικά αποτελέσματα στην αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας. Το σύστημα PAA περιλαμβάνει την προσαρμοστική πίσω αεροτομή, ενεργά πτερύγια ψύξης στις μπροστινές εισαγωγές αέρα και εύκαμπτα καλύμματα στο πλήρως στεγανοποιημένο κάτω μέρος του αμαξώματος. Οι κουρτίνες αέρα κάτω από τη μονάδα των προβολέων και το χαμηλόμεσο μπροστινό μέρος βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα. Στο πίσω μέρος, οι πλευρικές ακμές αποκόλλησης και ο διαχύτης με περσίδες εξασφαλίζουν αεροδυναμική απόδοση.
Δύο όγκοι αποσκευών και αυξημένος εσωτερικός χώρος
Το νέο Macan είναι ένα SUV προσανατολισμένο στις επιδόσεις με υψηλό επίπεδο πρακτικότητας για καθημερινή χρήση, υψηλής ποιότητας εξοπλισμό και ευρύχωρη διαμόρφωση. Η ηλεκτροκίνηση έχει οδηγήσει σε αύξηση του χώρου αποσκευών στη Macan. Ανάλογα με το μοντέλο και τον εξοπλισμό που έχει τοποθετηθεί, η χωρητικότητα πίσω από τον πάγκο των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 540 λίτρα (λειτουργία φορτίου). Επιπλέον, υπάρχει το “frunk”, ένας δεύτερος χώρος αποσκευών κάτω από το καπό με χωρητικότητα 84 λίτρων. Αυτό αντιστοιχεί σε 136 λίτρα περισσότερα από το προηγούμενο μοντέλο. Εάν η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλωθεί εντελώς, η χωρητικότητα του πίσω χώρου αποσκευών αυξάνεται σε έως και 1.348 λίτρα. Η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης των 2.000 kg ολοκληρώνει τις ιδιαίτερα πρακτικές ιδιότητες του νέου Macan.
Ανάλογα με το μοντέλο και τον εξοπλισμό, ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται τώρα έως και 28 mm χαμηλότερα από ό,τι προηγουμένως, ενώ οι πίσω επιβάτες κάθονται έως και 15 mm χαμηλότερα με αυξημένο χώρο για τα πόδια. Το εσωτερικό είναι αδιαμφισβήτητα Porsche: το πλάτος του κόκπιτ τονίζεται από ένα ενσωματωμένο μαύρο πάνελ. Ο ανερχόμενος σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας ενισχύει την εντύπωση μιας χαμηλής και εστιασμένης στις επιδόσεις θέσης στο όχημα. Ταυτόχρονα, τα μεγάλα παράθυρα δίνουν μια ανάλαφρη και ευάερη αίσθηση στον εσωτερικό χώρο. Εκτός από τις σύγχρονες ψηφιακές διεπαφές χρήστη, υπάρχουν επίσης επιλεγμένα αναλογικά στοιχεία ελέγχου – για παράδειγμα, στους αεραγωγούς και στα χειριστήρια του κλιματισμού. Μια λωρίδα φωτισμού LED είναι ενσωματωμένη στη μελετημένα σχεδιασμένη διακοσμητική λωρίδα του πιλοτηρίου και των θυρών. Λειτουργεί τόσο ως φωτισμός περιβάλλοντος όσο και ως φως επικοινωνίας. Ανάλογα με την κατάσταση, παρέχει πληροφορίες ή προειδοποιήσεις – όπως για χαιρετισμούς, διαδικασίες φόρτισης ή σε συνδυασμό με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ο εξοπλισμός της νέας Macan επιτρέπει υψηλό βαθμό εξατομίκευσης.
Η Porsche στοχεύει επίσης στη χρήση πιο οικολογικών υλικών στα αυτοκίνητά της. Ένα ποσοστό τέτοιων υλικών χρησιμοποιείται σε επιλεγμένα μέρη στο εσωτερικό της αμιγώς ηλεκτρικής Macan.
Οδηγική εμπειρία: υψηλή υπολογιστική ισχύς και συνδεσιμότητα
Η Macan είναι εξοπλισμένη με το τελευταίας γενιάς concept απεικόνισης και χειρισμού με έως και τρεις οθόνες, συμπεριλαμβανομένου του ελεύθερου πίνακα οργάνων 12,6 ιντσών με καμπύλη σχεδίαση και της κεντρικής οθόνης 10,9 ιντσών. Για πρώτη φορά, ο συνοδηγός μπορεί επίσης να βλέπει πληροφορίες, να προσαρμόζει τις ρυθμίσεις στο σύστημα infotainment ή να μεταδίδει περιεχόμενο βίντεο ενώ το αυτοκίνητο οδηγείται μέσω της δικής του προαιρετικής οθόνης 10,9 ιντσών. Για πρώτη φορά, το Porsche Driver Experience περιλαμβάνει επίσης μια head-up οθόνη με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Εικονικά στοιχεία όπως τα βέλη πλοήγησης ενσωματώνονται οπτικά απρόσκοπτα στον πραγματικό κόσμο. Η εικόνα εμφανίζεται στον οδηγό σε απόσταση 10 μέτρων και αντιστοιχεί στο μέγεθος μιας οθόνης 87 ιντσών.
Το σύστημα infotainment νέας γενιάς βασίζεται στο Android Automotive OS. Το στάνταρ σύστημα Porsche Communication Management (PCM) στη νέα Macan ανεβάζει τις υπολογιστικές επιδόσεις σε νέο επίπεδο. Για παράδειγμα, ο φωνητικός βοηθός “Hey Porsche” προτείνει διαδρομές, συμπεριλαμβανομένων των στάσεων φόρτισης, με αστραπιαία ταχύτητα. Στο νέο Porsche App Centre, οι επιβάτες μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε δημοφιλείς εφαρμογές από τρίτους παρόχους και να τις εγκαθιστούν απευθείας στη νέα Macan.
Πρώτη Macan με σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και αποσβεστήρες δύο βαλβίδων
Η Porsche ανέπτυξε τη Macan με έμφαση στην αυθεντική δυναμική οδήγησης της Porsche και στη χαρακτηριστική αίσθηση του τιμονιού. “Χάρη στην ιδιαίτερα σπορ θέση του καθίσματος και το χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς και στην εντυπωσιακή δυναμική οδήγησης και την ακρίβεια του τιμονιού, η νέα Macan προσφέρει μια πραγματική αίσθηση σπορ αυτοκινήτου”, εξηγεί ο αντιπρόεδρος της γραμμής προϊόντων Jörg Kerner.
Τόσο η Macan 4 όσο και η Macan Turbo διαθέτουν τετρακίνηση. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες ελέγχονται μέσω των ηλεκτρονικών ισχύος σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Porsche Traction Management (ePTM) λειτουργεί περίπου πέντε φορές ταχύτερα από ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης και μπορεί να ανταποκριθεί σε ολίσθηση μέσα σε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Επιπλέον, η κατανομή της τετρακίνησης διέπεται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Το Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα, συμβάλλει επίσης στην πρόσφυση, την οδηγική σταθερότητα και την πλευρική δυναμική της Macan Turbo.
Τα μοντέλα Macan με αερανάρτηση – επίσης στάνταρ στην Turbo – είναι εξοπλισμένα με τον ηλεκτρονικό έλεγχο απόσβεσης Porsche Active Suspension Management (PASM). Αυτό μπορεί επίσης να συνδυαστεί προαιρετικά με την ανάρτηση με ατσάλινα ελατήρια. Το PASM διαθέτει πλέον και αποσβεστήρες με τεχνολογία δύο βαλβίδων. Χάρη στην πιο εκτεταμένη χαρτογράφηση των αμορτισέρ, αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα ευρύτερο φάσμα μεταξύ άνεσης και επιδόσεων. Αυτό κάνει τις διαφορές μεταξύ των προγραμμάτων οδήγησης ακόμα πιο αισθητές.
Για πρώτη φορά, η Macan διαθέτει προαιρετικά σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, με μέγιστη γωνία διεύθυνσης πέντε μοιρών. Αυτό επιτρέπει έναν συμπαγή κύκλο στροφής 11,1 μέτρων στην αστική κυκλοφορία και κατά τους ελιγμούς, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει εξαιρετική οδηγική σταθερότητα σε υψηλότερες ταχύτητες, με την ικανή βοήθεια του σταθερού και ακριβούς συστήματος διεύθυνσης του μπροστινού άξονα για το οποίο είναι γνωστή η μάρκα.
Από το 2014, η Porsche έχει παραδώσει παγκοσμίως περισσότερες από 800.000 μονάδες της Macan. Αυτή η ιστορία επιτυχίας πρόκειται να συνεχιστεί με αυτόν τον αμιγώς ηλεκτρικό διάδοχο, ο οποίος παράγεται με καθαρό ουδέτερο ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τρόπο στο Porsche Plant Leipzig. Τα νέα μοντέλα θα παραδοθούν στους πρώτους πελάτες κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
galleria fotografica