Vivere il Movimento nelle strade
Fiat 124 Spider

Fiat 124 Spider: l'icona degli "underdog 

Το ιταλικό roadster πρεσβεύει μία άλλη πτυχή του DNA της Fiat, που έχει μπει στον πάγο

Η Fiat στην φαρέτρα της ιστορίας της, έχει αρκετά ενδιαφέροντα αυτοκίνητα, τόσο από τον σχεδιασμό και το στυλ, όσο και από την δημοφιλία τους.

Ωστόσο, εκτός από τα διαχρονικά και διάσημα 500 και 600, ένα ακόμα αυτοκίνητο που χαρακτήρισε την τορινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία και αποτύπωσε το “the Italian dream” είναι το 124 Spider 

Ο στιλοβάτης 

Το εμβληματικό μοντέλο παρουσιάστηκε το 1966, σχεδιάστηκε από τον οίκο Pininfarina και έμεινε στην παραγωγή έως το 1982. Η χαρακτηριστική του σχεδίαση, το έκανε εύκολα αναγνωρίσιμο, αποτυπώνοντας το Sport DNA της Fiat και συνακόλουθα της Abarth. Αποτέλεσε το πρώτο προσιτό roadster στην αυτοκινητοβιομηχανία ως προπομπός μιας κατηγορίας που συρρικνώνεται. Οι πωλήσεις αξιοσημείωτες, ανεβάζοντας παράλληλα το κύρος της Fiat. 

Μια τυχαία αναβίωση 

Το όνομα 124 Spider ήρθε εκ νέου στο προσκήνιο το 2015 με την αναβίωση του μέσω της Mazda. Το αυτοκίνητο πήρε τυχαία τον δρόμο της παραγωγής με το σήμα των Fiat και Abarth, δεδομένου η αρχική συμφωνία ήθελε την αναβίωση της Alfa Romeo Duettò. Ωστόσο η απόφαση του Marchionne, οι Alfa Romeo να παράγονται αποκλειστικά στην Ιταλία, άνοιξε τον δρόμο για το νέο 124 Spider, το οποίο αποτελεί το πιο ενδιαφέρον σύγχρονο Fiat των τελευταίων 10 ετών! 

Future Classic 

Βασισμένο στο πλαίσιο του MX-5 της Mazda, ήταν παιχνιδιάρικο και ισχυρό, εξαιρετικά όμορφο βασισμένο στις χαρακτηριστικές γραμμές του προκατόχου του και εμπλουτισμένο με μοντέρνα στοιχεία που έδεναν αρμονικά, σχηματίζοντας ένα ρετρό σύνολο με αναφορές στο κλασικό μοντέλο. 

Παρόλο που οι κριτικές ήταν καλές, η κίνηση στον πίσω άξονα ενίσχυε την οδηγική ευχαρίστηση και η εξωτερική εμφάνιση, εντυπωσιακή. Οι πωλήσεις δεν αποτυπώσαν τις φιλοδοξίες της Fiat για το μοντέλο, με αποτέλεσμα το πρόωρο τέλος της παραγωγής μόλις σε 3 χρόνια. Οι λόγοι ήταν η υψηλότερη τιμή πώλησης, από το MX-5, αλλά και το γεγονός πως παρέκκλινε της ιδιότητας του «προσιτού» roadster, που χαρακτήριζε τον προκάτοχο του. Ωστόσο, τα λίγα χρόνια στην παραγωγή, οι λίγες μονάδες που πωλήθηκαν καθώς η απουσία Facelift μοντέλου, το καθιστούν αναμφισβήτητα ως ένα Future Classic μοντέλο, η αξία του οποίου θα ανεβεί τις επόμενες δεκαετίες. 

Η αδικία της Fiat 

Η ιταλική εταιρεία επένδυσε στο όνομα, χωρίς να δώσει την δέουσα σημασία που αρμόζει στο μοντέλο αυτό. Δεν υπήρξε η απαραίτητη υποστήριξη, ενδεχομένως να μετάνιωσε για την συμφωνία με την Mazda, επιδιώκοντας η ίδια να βάλει τέλος στην συμφωνία, χωρίς συνέπειες. 

Η εποχή Stellantis 

Από όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το μελλοντικό προϊοντικό πλάνο της Fiat, δεν υπάρχει πρόθεση αντικατάστασής του, κυρίως μεσοπρόθεσμα. Η ιταλική εταιρεία φαίνεται πως ξεχνάει ένα σημαντικό μέρος της φιλοσοφίας της, στην οποία πάντα υπήρχε χώρος για πιο ιδιαίτερα και σπορ μοντέλα, με βάση τα προσιτά πλαίσια της, στα οποία πάντα καινοτομούσε. Πλέον τα χρήματα και τα πλαίσια ανάπτυξης υπάρχουν. Ενδεχομένως μια δεύτερη γενιά του σύγχρονου 124 Spider με σήματα τόσο της Fiat όσο και της Abarth, τουλάχιστον στην ηλεκτρική πλατφόρμα eCMP είναι εφικτή με κίνηση στον πίσω άξονα. 

Ίσως είναι μια ευκαιρία για την Fiat να διορθώσει την αδικία σε ένα αξιόλογο μοντέλο της, κάνοντας την έκπληξη όσο είναι νωρίς ακόμα και ρίχνοντας το απέναντι από το κινεζοβρετανικό  MG Cyberster.