Vivere il Movimento nelle strade
BMW

Το BMW Group αυξάνει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων

Επένδυση ύψους 800 εκατ. ευρώ απο το BMW Group στη μονάδα παραγωγής του Μεξικού για την ενσωμάτωση αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της NEUE KLASSE και την κατασκευή ενός τοπικού κέντρου συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης

BMW

Το BMW Group επιταχύνει την ανάπτυξη της ηλεκτρικής κινητικότητας και είναι έτοιμο να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη δυναμική με την επόμενη γενιά οχημάτων του, τη NEUE KLASSE. Ο στόχος της εταιρείας για πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων σε ποσοστό 50% σε παγκόσμιο επίπεδο, θα μπορούσε να επιτευχθεί νωρίτερα, από το 2030. Η εταιρεία σχεδιάζει οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να υπερβαίνουν το 50% μέχρι το τέλος του 2030 και για το σκοπό αυτό επενδύει στην επέκταση του διεθνούς δικτύου παραγωγής της. Το εργοστάσιο στο Σαν Λουίς Ποτοσί στο Μεξικό, θα κατασκευάζει στο μέλλον αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα για τη NEUE KLASSE και λόγω αυτού δημιουργεί το δικό του κέντρο συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης.

«Προσανατολίζουμε συστηματικά το δίκτυο παραγωγής μας προς την ηλεκτροκίνηση. Στο Μεξικό, επενδύουμε 800 εκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιό μας και δημιουργούμε περίπου 1.000 νέες θέσεις εργασίας», εξήγησε ο Milan Nedeljković, μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπεύθυνος τομέα Παραγωγής στο Σαν Λουίς Ποτοσί κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στην οποία παρευρέθηκαν ο Μεξικανός Πρόεδρος Andrés Manuel López Obrador και ο Κυβερνήτης του Σαν Λουίς Ποτοσί, Ricardo Gallardo Cardona.

Ο Milan Nedeljković προσέθεσε: «Τα πρώτα αυτοκίνητα της NEUE KLASSE θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου μας στο Debrecen της Ουγγαρίας από το 2025, και θα ακολουθήσει το κεντρικό εργοστάσιο στο Μόναχο. Με την ενσωμάτωση της NEUE KLASSE στο εργοστάσιο του Σαν Λουίς Ποτοσί από το 2027 θα αυξήσουμε τους όγκους παραγωγής».

Η εταιρεία μόλις πρόσφατα ανακοίνωσε μια επένδυση ύψους 1,7 δισεκατομμυρίων αμερικανικών δολαρίων για την επέκταση της μονάδας παραγωγής της στο Spartanburg των ΗΠΑ. Αυτή περιλαμβάνει 1 δισεκ. δολάρια για την προετοιμασία της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο της εταιρείας στις ΗΠΑ και 700 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή ενός νέου κέντρου συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης στο γειτονικό Woodruff. Μέχρι το 2030, το BMW Group στοχεύει να κατασκευάζει τουλάχιστον έξι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στις ΗΠΑ.

 

Αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα εντάσσονται στο πρόγραμμα παραγωγής στο Μεξικό

Επιπλέον 800 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν στο Μεξικό. Από το ποσό αυτό, τα 500 εκατομμύρια ευρώ προορίζονται για την κατασκευή ενός νέου κέντρου συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης, το οποίο βρίσκεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο Σαν Λουίς Ποτοσί. Το νέο κέντρο συναρμολόγησης καλύπτει μία επιφάνεια 85.000 m2. Περισσότεροι από 500 επιπλέον εργαζόμενοι θα απασχολούνται εκεί, κατασκευάζοντας μπαταρίες επόμενης γενιάς για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

«Με αυτή τη νέα επένδυση, το εργοστάσιό μας στο Σαν Λουίς Ποτοσί θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στη μετάβαση του BMW Group στην ηλεκτροκίνηση. Η εταιρεία αυξάνει τη δέσμευσή της στο Μεξικό και το μερίδιό της στις εγκαταστάσεις μας, όχι μόνο λόγω της στρατηγικής της θέσης, αλλά, κυρίως, λόγω μιας ικανής και αποτελεσματικής ομάδας εργασίας, η οποία, σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της, παράγει ήδη τρία μοντέλα που προορίζονται για 74 παγκόσμιες αγορές και ξεχωρίζουν για την ποιότητά τους», δήλωσε ο Harald Gottsche, Πρόεδρος & CEO του εργοστασίου του BMW Group στο Σαν Λουίς Ποτοσί.

Στο εργοστάσιο, το οποίο άρχισε να λειτουργεί το 2019, περίπου 3.000 εργαζόμενοι εργάζονται ήδη στην παραγωγή για την BMW Σειρά 3, τη Σειρά 2 Coupé και τη νέα M2 – σε ορισμένες περιπτώσεις, αποκλειστικά για την παγκόσμια αγορά. Το εργοστάσιο έχει σχεδιαστεί για να είναι ιδιαίτερα ευέλικτο, που σημαίνει ότι μόνο μικρές προσαρμογές απαιτούνται στα τμήματα αμαξωμάτων και συναρμολόγησης για την ενσωμάτωση της νέας αρχιτεκτονικής. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της NEUE KLASSE είναι ότι η μπαταρία υψηλής τάσης ενσωματώνεται απευθείας στη δομή του οχήματος. Ως εκ τούτου, η συναρμολόγηση στο Σαν Λουίς Ποτοσί επεκτείνεται για την ενσωμάτωση αυτής της νέας διαδικασίας. Το εργοστάσιο έχει ήδη ξεκινήσει με την κατασκευή και την εκπαίδευση νέων εργαζομένων και έχει αυξήσει τον αριθμό των θέσεων μαθητείας για το τρέχον έτος. Μια δεύτερη βάρδια θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο τον Απρίλιο, προσθέτοντας άλλες 500 νέες θέσεις εργασίας. Συνολικά περίπου 1.000 επιπλέον εργαζόμενοι θα απασχολούνται τότε στο Σαν Λουίς Ποτοσί.

 

Il BMW iFACTORY ως σημείο αναφοράς στην παραγωγή

Ο επικεφαλής παραγωγής Nedeljković δήλωσε: «Η ευελιξία και οι αποδοτικές διαδικασίες είναι εξαιρετικά σημαντικά στοιχεία του BMW iFACTORY, το οποίο αποτελεί το στρατηγικό μας σημείο αναφοράς για την παραγωγή».

Το εργοστάσιο στο Σαν Λουίς Ποτοσί χαρακτηρίζεται από την υπεύθυνη διαχείριση των πόρων και τα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών CO2. Σε μια τόσο άνυδρη περιοχή, η εξοικονόμηση νερού είναι ιδιαίτερα σημαντική. Το εργοστάσιο φιλοξενεί επίσης το πρώτο βαφείο του BMW Group που λειτουργεί χωρίς να παράγει λύματα. Το νερό που απαιτείται για τη διαδικασία βαφής υποβάλλεται σε επεξεργασία και στη συνέχεια επαναχρησιμοποιείται. Επιπλέον, το εργοστάσιο προμηθεύεται μόνο πράσινη ενέργεια, την οποία παράγει το ίδιο σε μια εγκατάσταση ηλιακής ενέργειας εμβαδού άνω των 70.000 m2 στο χώρο του εργοστασίου, η οποία συμπληρώνεται από ηλεκτρική ενέργεια από ένα εξωτερικό ηλιακό πάρκο.

 

Νέες κυλινδρικές κυψέλες μπαταριών BMW για μοντέλα της NEUE KLASSE

Τα μοντέλα της NEUE KLASSE θα χρησιμοποιούν νέες, κυλινδρικές μπαταρίες ιόντων λιθίου που αναπτύχθηκαν ειδικά για την έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive. Η νέα μορφή της μπαταρίας θα αυξήσει την ενεργειακή πυκνότητα πάνω από 20% και θα βελτιώσει την ταχύτητα φόρτισης και την αυτονομία έως και 30%. Ταυτόχρονα, οι εκπομπές CO2 από την παραγωγή των κυψελών θα μειωθούν έως και 60%, λόγω του ότι οι προμηθευτές των κυψελών βασίζονται σε ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και, στην περίπτωση πρώτων υλών όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο, χρησιμοποιούν ένα ορισμένο ποσοστό δευτερογενούς υλικού, δηλαδή υλικού που βρίσκεται ήδη στον κύκλο.