Ο Όμιλος Renault e il Nissan συμφώνησαν σε ένα βασικό πλαίσιο για την εξισορρόπηση της δεκαετούς συμμαχίας τους, στην οποία η Renault θα μειώσει το μερίδιο ελέγχου της Nissan στο 15% από 43%, ενώ η Nissan θα λάβει μερίδιο σε ένα νέο spinoff ηλεκτρικών οχημάτων από τη Renault.
Σε κοινές δηλώσεις τη Δευτέρα, η Nissan και η Renault δήλωσαν ότι η πρόταση εξακολουθεί να υπόκειται σε έγκριση από τα διοικητικά συμβούλια τους και ότι μια επίσημη ανακοίνωση θα έρθει “αμέσως” μετά την έγκριση.
Άτομα που γνωρίζουν τις μακροχρόνιες συνομιλίες, που ξεκίνησαν στις αρχές του περασμένου έτους, είπαν ότι η τελική δομή της συμφωνίας αναμένεται να πάει στα διοικητικά συμβούλια για επανεξέταση και έγκριση ήδη αυτή την εβδομάδα.
Μια ανακοίνωση θα μπορούσε να υπάρξει γύρω στις 6 Φεβρουαρίου.
«Η φιλοδοξία είναι να ενισχυθούν οι δεσμοί της Συμμαχίας και να μεγιστοποιηθεί η δημιουργία αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη», ανέφεραν οι εταιρείες.
Σύμφωνα με την πρόταση, η Renault θα μειώσει το μερίδιο 43% της Nissan στο 15%, ίσο με το μερίδιο 15% που κατέχει η Nissan στη Renault. Και οι δύο πλευρές θα μπορούν να ασκήσουν δικαιώματα ψήφου έως και 15 τοις εκατό. Επί του παρόντος, η Nissan δεν έχει δικαιώματα ψήφου που συνδέονται με το μερίδιό της – μια μακροχρόνια πηγή διαμάχης.
Η Renault θα μεταβιβάσει το 28,4% της μετοχής της σε ένα γαλλικό fund, όπου τα δικαιώματα ψήφου τους θα «εξουδετερωθούν» για τις «περισσότερες αποφάσεις», ανέφεραν οι εταιρείες. Ωστόσο, η Renault θα διατηρήσει τα δικαιώματα σε μερίσματα και έσοδα από πωλήσεις μετοχών, διατηρώντας έτσι την αξία της συμμετοχής.
Ο διαχειριστής θα πουλήσει τις μετοχές “εάν είναι εμπορικά εύλογο για τον Όμιλο Renault σε μια συντονισμένη και τακτική διαδικασία”, ανέφερε η δήλωση, αλλά δεν υπάρχει υποχρέωση πώλησης σε καθορισμένο χρονικό διάστημα.
Η Nissan θα επενδύσει σε EV
Ταυτόχρονα, οι εταιρείες δήλωσαν ότι η Nissan θα επενδύσει στην Ampere, μια Start-Up της Renault που θα περικλείει την επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η δήλωση δεν αναφέρει λεπτομερώς το μέγεθος αυτού του μεριδίου. Αλλά σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν τις διαπραγματεύσεις αναφέρουν ότι η Nissan είναι έτοιμη να επενδύσει έως και 15 τοις εκατό. Το ακριβές επίπεδο μπορεί να καθοριστεί αργότερα.
Η εταιρεία τεχνολογίας ημιαγωγών Qualcomm αναμένεται επίσης να λάβει μέρος σε αυτό το εγχείρημα.
Η spinoff EV θα επικεντρωθεί κυρίως στην ανάπτυξη και πώληση πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων που συμμορφώνονται με τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων.
Η Nissan και ο Ιάπωνας συνεργάτης της, η Mitsubishi Motors, θα έχουν πρόσβαση στην τεχνολογία για χρήση στην ευρωπαϊκή γκάμα τους. Η Nissan θα συνεχίσει να εργάζεται ξεχωριστά και στις δικές της τεχνολογίες EV, δήλωσαν οι ίδιες πηγές.
Νέα κοινά έργα
Στο πλαίσιο της προβλεπόμενης εξισορρόπησης, οι εταιρείες δήλωσαν ότι θα ενισχύσουν επίσης τη διεθνή συνεργασία τους με νέα επιχειρησιακά έργα στη Λατινική Αμερική, την Ινδία και την Ευρώπη.
Αυτά τα νέα έργα θα αφορούν τη διείσδυση στην αγορά, τα οχήματα και τις τεχνολογίες.
Αναφορικά με τις ετερόκλητες διασταυρούμενες μετοχές μεταξύ της Renault και της Nissan, που εδώ και καιρό αποτελούν πηγή πίεσης και απογοήτευσης στη Nissan. Οι οποίες σε μια πιο ισότιμη βάση θα μπορούσαν να εγκαινιάσουν μια νέα εποχή που ορισμένοι έχουν ονομάσει Alliance 2.0. «Είμαστε κοντά σε μια μεγα-νέα εποχή», είπε ένα άτομο κοντά στις συνομιλίες.
Ο ανασχηματισμός αυτός είναι η πρώτη σημαντική αναμόρφωση από τότε που η Renault έσωσε τη Nissan από σχεδόν χρεοκοπία το 1999, αναλαμβάνοντας τον έλεγχο των μετοχών.
Η σύλληψη του Γκοσν και οι τεταμένες σχέσεις
Η εξίσωση των συμμετοχών θα μπορούσε να αμβλύνει τις εντάσεις που έχουν δημιουργήσει ένταση μεταξύ των εταιρειών, ειδικά μετά τη σύλληψη του πρώην προέδρου της Συμμαχίας Carlos Ghosn τον Νοέμβριο του 2018.
Η ενημέρωση μπορεί επίσης να περιλαμβάνει μια πιο διαφανή συμφωνία εταιρικής διακυβέρνησης για την αντικατάσταση της αδιαφανούς Επαναδιατυπωμένης Κύριας Συμφωνίας Συμμαχίας ή RAMA, η οποία υπήρξε επίσης μήλο της έριδος.
Η Renault και η Nissan μιλούν για επαναστάθμιση από τις αρχές του περασμένου έτους. Είχε προβλεφθεί μια συμφωνία τον περασμένο Νοέμβριο, αλλά οι συνομιλίες τέλειωσαν λόγω ανησυχιών ότι η πνευματική ιδιοκτησία της Nissan θα μπορούσε να διαρρεύσει μέσω της Qualcomm σε άλλους ανταγωνιστές του κλάδου.
Αυτές οι ανησυχίες έχουν εξασθενίσει, ανοίγοντας το δρόμο για μια νέα συμφωνία, ανέφερε πηγή που γνωρίζει τις συνομιλίες.