Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη εξακολουθούν να αυξάνονται, αλλά «έχουν ξεφύγει από την τροχιά», δήλωσε ο Thomas Schmall, Διευθύνων Σύμβουλος του τμήματος εξαρτημάτων της VW.
Ο Όμιλος Volkswagen δήλωσε ότι η αύξηση των τιμών της ενέργειας έχει πλήξει τη ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες, αν και η ανάπτυξη στις ΗΠΑ συμβάλλει στην αντιστάθμιση της επιβράδυνσης.
Η αγορά της Βόρειας Αμερικής «επιταχύνει λίγο πιο γρήγορα από ό,τι περιμέναμε τους τελευταίους μήνες» ως αποτέλεσμα κινήτρων όπως ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ, είπε ο Schmall. Η ζήτηση στην Ευρώπη αναμένεται να ανακάμψει μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα.
Ο Schmall εμφανίστηκε στο πλευρό του CEO του Ομίλου VW, Oliver Blume, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης στα διαδικτυακά μέσα την Τρίτη, ανακοινώνοντας μια κοινοπραξία για την υποδομή φόρτισης στην Ιταλία με μια θυγατρική του Ομίλου Enel.
Η VW και η Enel X Way θα επενδύσουν η καθεμία 100 εκατομμύρια ευρώ (105 εκατομμύρια δολάρια) στην Ewiva, η οποία στοχεύει να δημιουργήσει ένα δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος 3.000 σταθμών έως το 2025.
Η οικονομική προσιτότητα των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει ένα βασικό ερώτημα, καθώς το κόστος των πρώτων υλών και των μπαταριών παραμένει υψηλό και οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν τις υψηλές τιμές ηλεκτρικής ενέργειας και πληθωρισμό.
Χημεία μπαταρίας
Η VW εξετάζει εναλλακτικές χημικές μπαταρίες που μπορεί να προσφέρουν λιγότερη απόδοση αλλά χαμηλότερο κόστος ενόψει των αυξανόμενων τιμών για το νικέλιο και το κοβάλτιο. Εναλλακτικές λύσεις θα μπορούσαν να βγουν στην αγορά το 2026, είπε ο Schmall.
«Σημαίνει μικρότερες μπαταρίες, γιατί οι μεγάλες μπαταρίες σε μικρά αυτοκίνητα έχουν υψηλό κόστος», είπε ο Schmall. «Ένας μέσος πελάτης οδηγεί 40 χιλιόμετρα την ημέρα, οπότε γιατί χρειάζεστε αυτονομία 500 χιλιομέτρων;»
Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έφτασαν το 6,8 μερίδιο των συνολικών παραδόσεων του Ομίλου VW το τρίτο τρίμηνο, ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σε δήλωση στις 28 Οκτωβρίου. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Ομίλου αυξήθηκαν 25 τοις εκατό στις 366.400. Λόγω των περιορισμών εφοδιασμού, η τράπεζα παραγγελιών του ομίλου για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Δυτική Ευρώπη βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο άνω των 350.000 οχημάτων.