Vivere il Movimento nelle strade

L'UE proporrà le norme Euro 7 per i motori a combustione interna di ultima generazione

Οι κανονισμοί θα διέπουν τους κινητήρες Euro 7, τροφοδοτώντας το τελευταίο κύμα βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά πριν απαγορευτούν ουσιαστικά από τους νέους κανόνες εκπομπών ρύπων το 2035

Η Unione Europea πρόκειται την Πέμπτη να προτείνει κανόνες εκπομπών για την τελευταία γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης της Γηραιάς Ηπείρου, σύμφωνα με έγγραφο που έλαβε το Bloomberg News.

Το ευρωπαϊκό μπλοκ αναμένεται να ανακοινώσει κανονισμούς που διέπουν τους λεγόμενους κινητήρες Euro 7, τροφοδοτώντας το τελευταίο κύμα βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά πριν απαγορευτούν ουσιαστικά από τους νέους κανόνες εκπομπών το 2035.

Το νέο πλαίσιο θα ενισχύσει τους περιορισμούς για τους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων του μονοξειδίου του άνθρακα και των οξειδίων του αζώτου από το 2025.

Η υιοθέτηση των κανόνων έχει καθυστερήσει αρκετές φορές εν μέσω διαφωνιών για το περιεχόμενό τους.  Τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares, υποστήριξαν ότι τα τελευταία βήματα για τη μείωση του CO2 από τα αυτοκίνητα συνιστούν περιττές επιβαρύνσεις για τη βιομηχανία και θα επιβραδύνουν τη στροφή του κλάδου προς την ηλεκτροκίνηση.

Οι υποστηρικτές των κανόνων υποστηρίζουν ότι ορισμένα οχήματα που θα πωλούνται μεταξύ 2025 και 2035 θα πωλούνται στην αγορά μεταχειρισμένων και θα κυκλοφορούν στους δρόμους για δεκαετίες, πράγμα που σημαίνει ότι οι αυστηρότεροι κανόνες για τη σωματιδιακή ρύπανση θα μπορούσαν να καταλήξουν να σώσουν χιλιάδες ζωές.

«Η μετάβαση προς τον στόλο αυτοκινήτων/φορτηγών μηδενικών εκπομπών ρύπων θα κατανεμηθεί σε τουλάχιστον δύο δεκαετίες, δεδομένης της μέσης διάρκειας ζωής των αυτοκινήτων/φορτηγών άνω των 11 ετών», ανέφερε το προσχέδιο.  «Εν τω μεταξύ, για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι πολιτικής, τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα συνεχίσουν να διατίθενται στην αγορά πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρά».

Οι κανόνες, μέρος της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας που στοχεύει να θέσει την οικονομία της ηπείρου σε βιώσιμες βάσεις, θα αναπτύξουν αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών για όλα τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, τα βαν, τα φορτηγά και τα λεωφορεία.

Μια απόφαση για το Euro 7 θα ερχόταν μετά την επίτευξη συμφωνίας ορόσημο από το μπλοκ τον περασμένο μήνα για την ουσιαστική απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, αναγκάζοντας τις εταιρείες να αναθεωρήσουν με τη σειρά τους.  Η μετάβαση εγκυμονεί κινδύνους για την απασχόληση και την οικονομική προσιτότητα των οχημάτων, δήλωσε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ Τιερί Μπρετόν την περασμένη εβδομάδα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι μια καθυστέρηση στην πολιτική μπορεί να είναι δυνατή το 2026.