Η πρόσφατη ανανέωση του Volvo V40 Cross Country το άλλαξε ελάχιστα στα σημεία, με εμφανέστερη προσθήκη το χαρακτηριστικό “σφυρί του Θωρ” στα εμπρός φανάρια που έκαναν ντεμπούτο στο -φοβερό και τρομερό- XC90. Το ερώτημα, βέβαια, είναι αν τώρα, με την είσοδο του ανανεωμένου XC60 στην αγορά, το μικρό crossover της σουηδικής φίρμας ha λόγο ύπαρξης στην αγορά.
Την απάντηση τη δίνουν τρεις παράγοντες: Η τιμή του, η πρακτικότητά του, καθώς και η εσάνς πολυτέλειας που αφήνει στον οδηγό και τους επιβάτες του. Το οποίο το κάνει υπό συνθήκες, ένα από τα πιο value for money, αν όχι το περισσότερο της κατηγορίας και της αγοράς.
Το V40 Cross Country λοιπόν, είναι crossover, χωρίς να είναι. Δηλαδή είναι μεν 22 mm ψηλότερο από το συμβατικό V40 και έχει προστατευτικές πλαστικές ποδιές χαμηλά γύρω του, ώστε να μη φοβάσαι ότι θα το “πληγώσεις” όταν το βγάλεις fuoristrada, αλλά στην όλη του εμφάνιση δεν διαφέρει ιδιαίτερα από ένα καθημερινό αυτοκίνητο. Έτσι λοιπόν, σχεδιαστικά τουλάχιστον, βρίσκεται μόνο, απέναντι σε μια πληθώρα μοντέλων crossover που παραπέμπουν σε SUV, ως μια στιλάτη και ξεχωριστή επιλογή.
Στο εσωτερικό, με τα άριστα σε ποιότητα υλικά, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έχει έναν μάλλον… περίεργο συνδυασμό χρωμάτων: Τη μονοτονία του μαύρου ταμπλό “σπάνε” οι επενδύσεις με λευκό δέρμα άριστης ποιότητας στο τιμόνι, το ντουλαπάκι του συνοδηγού, την κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τους επιβάτες και τις πόρτες. Τα δε καθίσματα, είναι επενδεδυμένα με μια μίξη λευκού δέρματος και καρό υφάσματος στα σημεία που ακουμπά το σώμα του επιβάτη, ώστε να μην… υπάρχουν παραπονεμένοι από τη ζέστη ή το κρύο που αφήνει το (σκέτο) δερμάτινο κάθισμα. Έτσι, εμφανισιακά τουλάχιστον, το εσωτερικό του V40 Cross Country είναι αυτό ενός premio μοντέλου, με πινελιές όμως που δείχνουν ότι είναι κάτι πιο νεανικό, πιο σπορ, πιο περιπετειώδες.
Στη μέση της κονσόλας δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών στην οποία συγκεντρώνονται όλες οι χρήσιμες πληροφορίες για τα συστήματα ελέγχου του αυτοκινήτου, του κλιματισμού, του ραδιοφώνου, του GPS, του τηλεφώνου κ.α. ενώ από κάτω υπάρχουν οι αεραγωγοί και τα κουμπιά του τηλεφώνου και τα άλλα χειριστήρια των περιφερειακών συστημάτων. Η πρώτη εικόνα δείχνει ότι μπορεί κανείς να μπερδευτεί από την… πολυκουμπία, όμως μετά από τις πρώτες ώρες συμβίωσης αποδεικνύεται πως τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε σωστές θέσεις και μαθαίνονται εύκολα και γρήγορα. Εύφημο μνεία αξίζει ο “κρυφός” χώρος πίσω από την κεντρική κονσόλα, που είναι μια έξυπνη ιδέα για να αφήνεις τα κλειδιά, ή ακόμα καλυτερα το κινητό, το πορτοφόλι και άλλα χρήσιμα αντικείμενα για να είναι γρήγορα προσβάσιμα, όχι όμως εκτεθειμένα.
Ο οδηγός, έχει μπροστά του τον καλοσχεδιασμένο ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων της Volvo, που του δίνει την ευκαιρία να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης (Comfort, Eco, Sport) που αλλάζουν όχι μόνο τον χρωματισμό, αλλά και τη διάταξη των οργάνων και της πληροφόρησης, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε στυλ οδήγησης.
Il posti a sedere είναι από τα πλέον βολικά, παρέχοντας καλή πλευρική στήριξη, αλλά κυρίως άνεση, ώστε να μετακινείσαι με άνεση -ακόμα και αν πηγαίνεις ένα μακρύ ταξίδι.
Come sta andando?
Το V40 Cross Country της δοκιμής μας, φοράει τον 1.500άρη βενζινοκινητήρα της οικογένειας Drive-E, ο οποίος διατηρήθηκε στην έκδοση Τ3 χωρίς αλλαγές. Το ίδιο και το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων της Aisin, το οποίο μετατρέπεται σε σειριακό, επιτρέποντας τις αλλαγές από τα paddles στο τιμόνι.
Il quattro cilindri turbo Il motore da 1,5 litri è il più adatto a questo modello per questo mercato, in quanto fornisce 152 CV a 5.000 giri/min e 25,5 kgm di coppiache sono disponibili da 1.700 a 4.000 giri/min. Emissioni di CO2 sono limitati a 131 g/km.
La sorpresa è la comfort con cui il modello del 1.470 kg, fare lo sprint a 100 km/h da fermo in appena 9,5 secondi e che ha erogato la sua potenza in modo lineare fino al sesto, mentre ha mostrato segni di stanchezza solo poco prima della finale (210 h.p.h.), il che significa che è in grado di viaggiare anche in modo rilassato. Inoltre, il consumo medio di carburante è perfettamente ragionevole per il peso della vettura, con un valore che si aggira intorno a 9,1 litri/100 km, che ovviamente aumenta con l'aumentare del ritmo (nel nostro caso è arrivato a 10,1).
L'aspetto importante è naturalmente il lavoro che è stato fatto in qualità di laminazione e il comfort generale offerto dalla vettura. In tutta la gamma di marce, il motore dimostra di funzionamento silenzioso, mentre il la cabina è ben insonorizzata. Il posti assorbono molto bene le irregolarità del manto stradale e sono così stretti da non avere alcuna tendenza alla "crociera" in autostrada. Complessivamente, la qualità di guida della V40 Cross Country, unita all'equipaggiamento e al Qualità del materiale nel suo salotto, si riferisce a modello di classe superiore e multiplo di un prezzo.
Quando si spinge, la V40 Cross Country continua a dare al guidatore e ai passeggeri una sensazione di un senso di solidità e sicurezza e bisogna esagerare per arrivare al punto in cui l'ESP interviene e impedisce il potenziale slittamento. Fino a quel punto, cioè fino al limite, è possibile sfruttare l'eccellente piattaforma e lo sterzo per svoltare rapidamente, per muoversi un po' più agilmente. L'aspetto fondamentale, ovviamente, è che può muoversi confortevole in tutte le condizioniSia su strada aperta, che nel traffico cittadino o sullo sterrato che, prima o poi, un crossover si troverà a percorrere.
L'accoppiata motore-cambio è un alleato in ogni viaggio, in quanto la I cambi sono fluidi, il motore sempre silenzioso, ma il potenza sempre disponibile. Da lì, visto che stiamo parlando di Volvo, la attrezzature di sicurezza è particolarmente curata, con sette airbag, protezione posteriore del collo (WHIPS) e City Safety di seconda generazione come equipaggiamento di serie, oltre all'anticollisione fino a 50 km/h.
Unico "dissonanze", è il tipo di claustrofobico con lo spazio limitato per il piedi dei passeggeri posteriori, il colonne basse che rendono difficile l'ingresso di quelli più alti, ma anche la 331 litri il bagagliaio. Se riuscite a sopportarlo, con un prezzo che parte da 22.500 euro, la V40 Cross Country, con il suo lusso, da comfort e la sicurezza che offre, è una vera e propria Proposta di valore per il denaro. Molto di più, se desiderate un po' di avventura, molto comfort, più lusso e ancora di più Sicurezza per voi e per le persone che vi circondano.