Vivere il Movimento nelle strade

Nismo rende Godzilla più veloce!

Ποιος είπε ότι ακόμα και ο Godzilla δεν χρειάζεται… δίαιτα και “προπονήσεις” για να γίνει πιο ανταγωνιστός; Όσο η Nissan εξελίσσει την επόμενη γενιά του φοβερού και τρομερού GT-R, η Nismo έβαλε τα χέρια της επάνω στο κορυφαίο μοντέλο της μάρκας, κάνοντάς το ακόμα πιο γρήγορο. Κάτι που απέδειξε, επιδεικνύοντας τις συναρπαστικές του δυνατότητες στην EuroSpeedway Lausit της Γερμανίας, στέλνοντας μήνυμα ότι το  νέο GT-R NISMO 2020 θα ανεβάσει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των supercars.

Τι αλλάζει λοιπόν στο Nissan GT-R NISMO 2020; Με νέους αγωνιστικού τύπου στροβιλοσυμπιεστές, βελτιωμένο έλεγχο αλλαγής ταχυτήτων,  ελαφρύτερα εξαρτήματα, μειωμένη συνολική μάζα και  αναβαθμίσεις στα φρένα, τους τροχούς και τα ελαστικά,  το Nissan GT-R NISMO 2020 κατάφερε να μειώσει κατά των 2,5 δευτερόλεπτα τον χρόνο στην πίστα δοκιμών και εξέλιξης της Nissan. Η ιαπωνική μάρκα μας σημειώνει με έμφαση ότι έχει αυξηθεί και η ήδη εκπληκτική σταθερότητα του μοντέλου σε υψηλές ταχύτητες, που τώρα αγγίζουν τα 300 χλμ / ώρα.

Κατασκευασμένο με τη νοοτροπία του kaizen

Η επιδίωξη της τελειότητας απαιτεί επιμονή. Η συνεχής ανάγκη για εξέλιξη και τελειοποίηση, είναι αυτό που στα Ιαπωνικά ονομάζεται kaizen. Το kaizen βρίσκεται στο επίκεντρο του GT-R NISMO,  όπως φυσικά και στην νοοτροπία  της ομάδας που πλαισιώνει αυτό το εγχείρημα.  Οι άνδρες και οι γυναίκες της ομάδας εξέλιξης του GT-R NISMO, διακατέχονται από  μια εγγενή περιέργεια και μια νοοτροπία που συνοψίζεται στο “τι θα γινόταν αν…”,  όταν επανεξετάζουν και την παραμικρή  λεπτομέρεια. Οι μικρές βελτιώσεις μπορεί να μην φαίνονται πολύ σημαντικές μεμονωμένα, αλλά όταν συνδυάζονται στο σύνολό τους, η διαφορά γίνεται αντιληπτή. Αυτό είναι το “μεγαλείο” στον χαρακτήρα ενός τέτοιου αυτοκινήτου.  Δεν  έχει να κάνει μόνο με αριθμούς και επιδόσεις, αλλά με το ολιστικό αποτέλεσμα του  πώς το GT-R NISMO γίνεται “προέκταση” του σώματος και του πνεύματος του οδηγού, καθώς το αυτοκίνητο “ζωγραφίζει”  σε έναν αγαπημένο δρόμο, ή στην πίστα.

Δες βίντεο με το Nissan GT-R NISMO 2020

Υπό την καθοδήγηση  του Tamura

Ο Hiroshi Tamura,  γνωστός ως “Mr. GT-R”, βρίσκεται στη Nissan για περισσότερα από τριάντα χρόνια.  Έχοντας αφιερώσει  την καριέρα του  στην εξέλιξη και βελτίωση του GT-R, έχει συμμετάσχει σε σχεδόν κάθε βήμα της εξέλιξης του μοντέλου.

Η αγάπη του για το πιο θρυλικό σπορ αυτοκίνητο της Nissan ξεκίνησε αρκετά νωρίς. Στην ηλικία των 10 ετών, είδε τον Takahashi Kunimitsu  με το γαλανόλευκο  2000 Skyline GT-R σε ένα επικό φινίρισμα στην βρεγμένη πίστα του  Fuji Speedway, κερδίζοντας  ισχυρούς, τότε, αντιπάλους όπως το  Mazda RX3. Ο Tamura γνώριζε από εκείνη τη στιγμή ότι ήθελε να είναι ένα κομμάτι στο πάζλ των επιτυχιών του GT-R.

Σήμερα, ο  Tamura εξασφαλίζει ότι το GT-R θα συνεχίσει να εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου, έχοντας να αντιμετωπίσει έναν οξύ ανταγωνισμό που συμπεριλαμβάνει όχι μόνο μερικά από τα πιο ακριβά supercars, αλλά και σε μερικές περιπτώσεις και hypercars.

VR38DETT, τώρα με υπερσυμπιεστές GT3 

Ο κινητήρας  του  GT-R NISMO 2020, γνωστός και ως “VR38DETT,” είναι το αποτέλεσμα της τεχνογνωσίας που η NISMO έχει αποκτήσει από τη συμμετοχή της σε πολυάριθμες εκδηλώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού,  σε όλο τον κόσμο. Πλέον διαθέτει ένα ζεύγος υπερσυμπιεστών υψηλής ροής και μεγάλης διαμέτρου,  όμοιων  με αυτούς της αγωνιστικής έκδοσης του GT3. Οι νέοι υπερσυμπιεστές  διαθέτουν  φτερωτή τουρμπίνας  με 10 πτερύγια  (ένα λιγότερο από το τρέχον μοντέλο), όπου το καθένα από αυτά είναι  0,3 χιλιοστά λεπτότερο. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση της μάζας κατά 14,5% και συνεπώς  της αδράνειας (24%), επιτρέποντας αύξηση της  απόκρισης.

Όπως και στην βασική έκδοση του μοντέλου, κάθε κινητήρας GT-R NISMO συναρμολογείται στο  χέρι από την αρχή μέχρι το τέλος,  σε έναν ειδικό “αποστειρωμένο” χώρο  με σχολαστικά εκπαιδευμένους τεχνικούς, ενώ μια πλάκα αλουμινίου προστίθεται στο μπροστινό μέρος του κάθε κινητήρα, που δείχνει το όνομα του τεχνίτη ΤAKUMI που τον δημιούργησε!

Το αναβαθμισμένο  σύστημα της εξάτμισης από τιτάνιο, διαθέτει τώρα έναν πιο εμφατικό, αλλά όχι ενοχλητικό ηχητικό τόνο,  που διαπερνά την καμπίνα. Οι χειροποίητες, “καπνισμένες” απολήξεις,  υπογράφουν με τον καλύτερο τρόπο το ελαφρύ σε βάρος  σύστημα.

Το βελτιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη, όταν τεθεί σε R-mode,   επιτυγχάνει αλλαγές πιο δυναμικά,  χάρη σε έναν νέο αλγόριθμο για το Adaptive Shift Control (ASC). To ASC επιλέγει την βέλτιστη σχέση για κάθε σενάριο οδήγησης, κάτι που μπορεί να γίνει ιδιαίτερα αισθητό κατά τη διάρκεια της πέδησης και όταν το αυτοκίνητο στρίβει σε γωνίες,  προσφέροντας ακρίβεια στον χειρισμό με ταχύτερα “κατεβάσματα” και μειώνοντας την υποστροφή,  κατά την είσοδο στην στροφή. Με την ταχύτητα του κινητήρα να διατηρείται σε υψηλότερο ρυθμό χάρη στην εμπλοκή χαμηλότερης σχέσης, η επιτάχυνση βελτιώνεται αισθητά όταν το αυτοκίνητο βγαίνει από την στροφή.

Αεροδυναμική, σχεδιασμός και μεγάλη δόση ανθρακονημάτων 

Με γνώμονα τα οφέλη της αεροδυναμικής , ο σχεδιασμός του GT-R NISMO 2020 έχει υποστεί μια συναρπαστική εξέλιξη. Οι αλλαγές είναι εντελώς λειτουργικές, αυξάνοντας την ψύξη στρατηγικών τμημάτων του αυτοκινήτου όπως τον χώρο του κινητήρα και τα φρένα, χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά την τιμή 0,26 του συντελεστή οπισθέλκουσας.

Ένας ακόμα τομέας που κάνει ξεχωριστό το GT-R NISMO 2020, είναι η ποσότητα ανθρακονημάτων που φέρει. Χάρη στο συγκεκριμένο υλικό, τα περισσότερα εξαρτήματα είναι ελαφρύτερα σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο, περιλαμβάνοντας  τους προφυλακτήρες και τα εμπρός φτερά (-4,5 κιλά), το καπό (-2 κιλά), την  οροφή (-4 κιλά), το πορτμπαγκάζ και την πίσω αεροτομή. Ακλουθώντας την φιλοσοφία του kaizen,  κάθε επιμέρους στοιχείο έχει βελτιωθεί για να μειώσει το βάρος, να αυξήσει την άντωση και να βελτιώσει την αεροδυναμική. Συνδυαστικά, αυτά τα εξωτερικά μέρη του αυτοκινήτου έχουν οδηγήσει σε μια συνολική εξοικονόμηση βάρους 10,5 κιλών, εκτός της μείωσης των 20 κιλών που επετεύχθησαν από τις αναβαθμίσεις και τα νέα εξαρτήματα.

Το πιο σημαντικό κομμάτι εφαρμογής ανθρακονήματος είναι η οροφή.  Η νέα οροφή  από ανθρακονήματα του GT-R NISMO 2020, “απαλλάσσει” το αυτοκίνητο από  ένα σημαντικό βάρος, μειώνοντας παράλληλα  το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου . Το ίδιο το πάνελ οροφής κατασκευάζεται χρησιμοποιώντας μια παγκοσμίως πρώτη τεχνική που συνδυάζει μια διαδικασία συμπιεσμένης χύτευσης  Prepreg με μια πλάκα άνθρακα και μια ελαφριά δομή με “σάντουιτς” σκληρού αφρού. Αυτό δίνει στη δομή του άνθρακα μια πιο σφιχτή και ελαφριά πλέξη, βελτιώνοντας την ηχομόνωση, καθώς  και μια εντυπωσιακή εμφάνιση. Στις επιπλέον  βελτιώσεις με ανθρακονήματα, συναντώνται και οι αεραγωγοί NACA στο καπό, οι οποίοι τώρα ενσωματώνονται στη σύνθετη δομή.

Το αγωνιστικό αυτοκίνητο GT3 GT-R,  ενέπνευσε έντονα το σχεδιασμό των νέων μπροστινών φτερωτών του GT-R NISMO 2020. Τώρα διαθέτουν σπορ περσίδες που αυξάνουν την κάθετη δύναμη  κατά 7 κιλά,  χωρίς να δημιουργούν πρόσθετη οπισθέλκουσα. Τα αεριζόμενα  φτερά  που έχουν δοκιμαστεί σε αεροδυναμική σήραγγα,  συμβάλλουν στην ομαλή ροή του αέρα κατά μήκος του υπόλοιπου αυτοκινήτου και αποτρέπουν τη δημιουργία στροβιλισμού στο πίσω φτερό, προσφέροντας  ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Ως πολύλειτουργικό χαρακτηριστικό, βοηθούν επίσης στην απομάκρυνση του καυτού αέρα,  μακριά από τον χώρο του κινητήρα.

Στις διαθέσιμες επιλογές χρωμάτων του Nissan GT-R NISMO 2020 περιλαμβάνονται  τα Solid Red, Jet Black Pearl, Super Silver Quadcoat και Pearl White Tricoat. Σε όλα τα χρώματα, το αυτοκίνητο διαθέτει μαύρους πλευρικούς καθρέπτες που το  διαφοροποιούν από τα άλλα μοντέλα GT-R.

Φρένα: Οι δαγκάνες της Brembo “αγκαλιάζουν”  τους κεραμικούς ρότορες

Η Nissan συνεργάστηκε με τον Ιταλό κατασκευαστή φρένων Brembo για να δημιουργήσει ένα ολοκαίνουργιο πακέτο φρένων για το  GT-R NISMO 2020. Οι ειδικές μεγάλες δαγκάνες συνοδεύονται από μεγάλους κεραμικούς ρότορες,  τους  μεγαλύτερους που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε Ιαπωνικό αυτοκίνητο, διάστασης 410 mm (16,1 ίντσων) εμπρός και 390 mm (15,3 ίντσων) πίσω.

Οι εξαπίστονες εμπρός και οι τετραπίστονες δαγκάνες πίσω, είναι εξαιρετικής ακαμψίας. Η ολοκαίνουργια κατασκευή τους βελτιώνει σημαντικά τον χρόνο αντίδρασης των φρένων. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός έχει ένα πεντάλ φρένου με μεγαλύτερη απόκριση, πιο προοδευτικό, με πλούσια πληροφόρηση που του επιτρέπει να ρυθμίσει με χειρουργική ακρίβεια τη δύναμη της πέδησης, με  αποτέλεσμα να μειώνει την ταχύτητα πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά, χωρίς να “κουράζει” τα φρένα.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα προέρχεται από τη δομή του άνθρακα και του καρβιδίου του πυριτίου, αυτών καθαυτών των ρότορων. Αυτό επιφέρει μια συνολική μείωση 16,3 χιλιόγραμμων στο μη συζευγμένο βάρος.

Παράλληλα, η ψύξη του κάθε εμπρόσθιου ρότορα βελτιώθηκε με τη μεταβολή της γωνίας στην οποία είναι τοποθετημένοι οι αεραγωγοί, βοηθώντας έτσι να διοχετευτεί υψηλότερη ροή αέρα προς τα κέντρα τους. Ως τελευταία “πινελιά”, οι δαγκάνες έχουν  “βυθιστεί” σε ένα πυράντοχο κίτρινο χρώμα, που όχι μόνο μπορεί να αντέξει θερμοκρασίες πάνω από 1.000 βαθμούς Κελσίου,  αλλά είναι ανθεκτικό σε αποχρωματισμό από σκληρή χρήση και επαναλαμβανόμενες διαδρομές με απότομες μεταβολές θερμοκρασιών.

Αναβαθμισμένος  χειρισμός και σύστημα διεύθυνσης 

Οι τελευταίες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις του  GT-R του NISMO 2020,  βελτιώνουν τη σταθερότητα στις στροφές (πλευρική G), με αυξημένη απόκριση ταχύτητας και ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι διαθέτει καλύτερη γραμμικότητα και ακρίβεια από ποτέ, απαιτώντας ελάχιστες διορθώσεις ακόμη και σε ταχύτητες που φτάνουν τα 300 χλμ /ω !

Οι αποκλειστικές  σφυρήλατες ζάντες RAIN  20 ιντσών, είναι κατά 100 γραμμάρια ελαφρύτερες και ενσωματώνουν ένα νέο σχεδιασμό εννέα ακτίνων, ενισχύοντας την ακαμψία παρά τη μείωση του βάρους. Το λογότυπο NISMO που έχει εφαρμοστεί με διαμαντοκοπή στο χείλος της κάθε ζάντας, “υπογράφει” με τον καλύτερο τρόπο τον αποκλειστικό χαρακτήρα τους.

Τα αμορτισέρ Bilstein DampTronic του αυτοκινήτου ρυθμίστηκαν με πολύ προσοχή τόσο στην επαναφορά (20% πιο μαλακά) όσο και στην συμπίεση (5% πιο μαλακά), λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική μείωση του βάρους κατά 30 κιλά.

Κατασκευασμένο σύμφωνα με τη  νοοτροπία του kaizen, είναι και το σασί του αυτοκινήτου. Με προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια, ένας ειδικός τύπος συγκόλλησης μεταξύ των ενώσεων στο σασί και το αμάξωμα, έχει σαν αποτέλεσμα ένα σασί με μεγαλύτερη αντοχή, προσφέροντας  μεγαλύτερη ακρίβεια στον χειρισμό, ακόμα και όταν  το αυτοκίνητο πιέζεται σκληρά.

Καμπίνα που “αγκαλιάζει” τον οδηγό 

Εντός της καμπίνας, τα εμπρός καθίσματα της Recaro που κατασκευάστηκαν αποκλειστικά για το  GT-R NISMO 2020, προσφέρουν ακόμα καλύτερη στήριξη σε οδηγό και συνοδηγό (δεν είναι διαθέσιμα στις Η.Π.Α. και στον Καναδά). Αυτό επιτυγχάνεται μέσω μιας δομής τριών επιπέδων στην οποία οι ίνες του άνθρακα  γίνονται “σάντουιτς”  με το κυρίως εσωτερικό τμήμα, προκειμένου να βελτιωθεί ο τρόπος στήριξης από την μέση και πάνω.  Η προσθήκη μίας εσωτερικής δομής πλαισίου στο κέλυφος του  άνθρακα αύξησε τη στρεπτική ακαμψία των καθισμάτων (κατά περίπου 20%), κάτι πολύ σημαντικό όταν ασκούνται πλευρικές δυνάμεις στις στροφές και κατά την πέδηση. Σημαντικό είναι ότι μετά αυτές τις επεμβάσεις, το βάρος κάθε καθίσματος έχει μειωθεί κατά 1,4 κιλά.

Την καμπίνα του GT-R NISMO 2020, συμπληρώνει ένας  μοναδικός συνδυασμός  εσωτερικών χρωμάτων με το χαρακτηριστικό μαύρο δερμάτινο σκούρο  NISMO σε κόκκινους τόνους. Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι  από κόκκινο σουέτ, ενώ στο τιμόνι, το ταμπλό και την επένδυση οροφής υπάρχει σκούρο γκρι Alcantara.