Vivere il Movimento nelle strade

Η Octavia iV, ήρθε και στην Ελλάδα

 

  Η SKODA ανακοινώνει
την έναρξη διάθεσης της νέας
SKODA
OCTAVIA
iV a
Ελλάδα. Η νέα
OCTAVIA
iV, στην τέταρτη γενιά της
OCTAVIA, è
το δεύτερο
spinain ibrido
μοντέλο SKODA iV, μετά το SUPERB iV. Μάλιστα, η OCTAVIA iV είναι διαθέσιμη όχι
σε μία αλλά δύο παραλλαγές ισχύος, τόσο στην «απλή» όσο και στην RS έκδοση, που
προσφέρει συναρπαστικές επιδόσεις και έντονες συγκινήσεις. Και οι δύο εκδόσεις
παρέχουν ηλεκτρική αυτονομία έως 60 χλμ. στον κύκλο WLTP, κινούμενες αμιγώς
ηλεκτρικά και με μηδενικές εκπομπές ρύπων. 

  

  Η OCTAVIA iV έχει ισχύ 204 PS (150 kW),
με μέγιστη ροπή 350 Nm, με την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου να ορίζεται στα
220 χλμ./ώρα και η τυπική επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να διαρκεί 7,7
δευτερόλεπτα. Η πιο σπορ OCTAVIA RS iV παράγει 245 PS (180 kW) και μέγιστη ροπή
400 Nm. Στη λειτουργία Sport, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να κάνει χρήση της
πλήρους ισχύος του αυτοκινήτου, η OCTAVIA RS iV, τόσο σε έκδοση GRAND COUPE όσο
και SPORTSWAGON επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα, με τελική
ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκδοση με δίλιτρο
βενζινοκινητήρα, η επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα είναι 2,2 δευτερόλεπτα πιο
γρήγορη στην RS
iV versione. 

 

  Και οι δύο εκδόσεις OCTAVIA iV
τροφοδοτούνται από έναν βενζινοκινητήρα 1.4 TSI που παρέχει 150 PS (110 kW) και
έναν ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW, των οποίων οι λειτουργίες ελέγχονται
ηλεκτρονικά. Κινητήρας εσωτερικής καύσης, κιβώτιο ταχυτήτων DSG και ηλεκτροκινητήρας, είναι
συνδεδεμένοι σε κοινό άξονα. Το κιβώτιο
ταχυτήτων είναι τριπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
με τους συμπλέκτες σε λουτρό
ελαίου, ενώ η λειτουργία ελέγχεται με τεχνολογία
shift da filo. Ο τρίτος συμπλέκτης χρησιμοποιείται
για την απεμπλοκή του θερμικού κινητήρα από τον ηλεκτρικό κατά την αμιγώς
ηλεκτρική κίνηση. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τριφασικός, μόνιμου μαγνήτη, με
τυπικό βαθμό απόδοσης 94% και αποτελεί τον καλύτερο τύπο ηλεκτρικού κινητήρα
αυτή τη στιγμή στην αυτοκίνηση. Το ιδιαίτερο, ξεχωριστό λογισμικό στις δύο
εκδόσεις είναι αυτό που παρέχει διαφορετικά επίπεδα ισχύος. 

 

  Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο
plug-in υβριδικές εκδόσεις, διαθέτουν πλήρως ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με άξονα
4 συνδέσμων (ένας διαμήκης υστερούν βραχίονας και τρεις εγκάρσιοι σύνδεσμοι). Το
προοδευτικό τιμόνι που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και ο δυναμικός συντονισμός
της ειδικά προσαρμοσμένης σπορ ανάρτησης, που είναι χαρακτηριστικός για τη
σειρά RS, ανταποκρίνονται σε συμμετοχικά στυλ οδήγησης. Όπως και στην OCTAVIA
iV, η απόσταση από το έδαφος είναι 143 χιλ..

 

  Και οι δύο εκδόσεις iV της OCTAVIA
διαθέτουν μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, χωρητικότητας 37 Ah, με ονομαστική ενέργεια 13 kWh. Σε ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης με
ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, η γεννήτρια ήχου E-noise κάτω από το δεξί μπροστινό
φτερό, παράγει ένα συγκεκριμένο ήχο, προκειμένου
το αυτοκίνητο να γίνεται αντιληπτό από τους πεζούς και τους ποδηλάτες

 

  Συνολικά, οι εκπομπές CO2
ανέρχονται μόνο σε περίπου 30 γρμ./χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο
πληροί ήδη τις απαιτήσεις για το μελλοντικό πρότυπο εκπομπών Euro 6d. Παράλληλα,
questo συνεπάγεται μηδενικά τέλη
κυκλοφορίας, αλλά και μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης.

 

  Η μπαταρία μπορεί εύκολα να φορτιστεί
χρησιμοποιώντας μια τυπική πρίζα οικιακού τύπου ή ένα Wallbox. Σε μια πρίζα 230 V, χρειάζονται 3 ώρες
45 λεπτά για να επαναφορτιστεί από άδεια στο 80% και 5 ώρες στο 100%. Όταν
χρησιμοποιείται ένα Wallbox 3,6 kW, χρειάζονται μόλις 2 ώρες 33 λεπτά ή 3 ώρες
33 λεπτά αντίστοιχα. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται πίσω από ένα καπάκι στο
μπροστινό φτερό στην πλευρά του οδηγού, το οποίο ανοίγει πατώντας ένα κουμπί
στο πλαίσιο της πόρτας. Το τυπικό
κόστος φόρτισης είναι περίπου στα 2 €
.  Εκτός από την μπαταρία έλξης και οι δύο
OCTAVIA iV διαθέτουν την κλασική μπαταρία 12 V, που τροφοδοτεί τα συστήματα
χαμηλής τάσης του αυτοκινήτου. 

 

  Το γνωστό μας από άλλα μοντέλα SKODA, Driving Mode Select, στις OCTAVIA iV
και OCTAVIA RS iV, διαθέτει τις λειτουργίες Eco, Normal, Sport και Individual
καθώς και την επιλογή Comfort αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με Dynamic
Chassis Control (DCC). Επιτρέπει ρυθμίσεις για
το τιμόνι ή τον κινητήρα και τον έλεγχο μετάδοσης. Παράλληλα, είναι δυνατή η
επιλογή μεταξύ ηλεκτρικής (
E) e
υβριδικής (
Ibrido) λειτουργίας
στην οθόνη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

 

  Σε ηλεκτρική λειτουργία E, οι OCTAVIA iV
και OCTAVIA RS iV τροφοδοτούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα,
καθιστώντας αυτή τη ρύθμιση ιδανική για οδήγηση σε αστική κίνηση. Εάν η
μπαταρία έχει επαρκή φόρτιση και η εξωτερική θερμοκρασία είναι πάνω από 10° C,
το όχημα εκκινεί αποκλειστικά ηλεκτρικά. Για τεχνικούς λόγους, αυτή η
λειτουργία δεν είναι διαθέσιμη σε θερμοκρασίες κάτω των -10° C. Χρησιμοποιώντας
μόνο την ηλεκτρική κίνηση, η μέγιστη ισχύς είναι 85 kW ενώ η τελική ταχύτητα σε
αυτή τη λειτουργία είναι 140 χλμ./ώρα.

 

  Στην υβριδική λειτουργία, η ηλεκτρονική
μονάδα ελέγχου αξιολογεί συνεχώς την τρέχουσα   κατάσταση οδήγησης και η
αλληλεπίδραση μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα ρυθμίζεται
αυτόματα. Είτε αλληλοσυμπληρώνονται όταν χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα, είτε τα
ηλεκτρονικά ενεργοποιούν μόνο έναν από αυτούς. Η υβριδική λειτουργία προσφέρει
επίσης την επιλογή φόρτισης της μπαταρίας μέσω ανάκτησης ενέργειας ή του
κινητήρα. Εάν το πλαίσιο με την ένδειξη “Auto” στην κεντρική οθόνη
δεν είναι επιλεγμένο, ο οδηγός μπορεί να ορίσει το επιθυμητό επίπεδο μπαταρίας.
Εάν η τρέχουσα φόρτιση είναι χαμηλότερη από το καθορισμένο, το όχημα
συμπληρώνει την μπαταρία χρησιμοποιώντας τον κινητήρα βενζίνης και ανάκτηση
ενέργειας από την πέδηση. Εάν το τρέχον φορτίο είναι υψηλότερο από το
καθορισμένο, η ενέργεια χρησιμοποιείται έως ότου επιτευχθεί το επιθυμητό
επίπεδο και στη συνέχεια διατηρείται. Εάν είναι επιλεγμένο το «Auto», το
σύστημα φόρτισης λειτουργεί πλήρως αυτόνομα. Αυτό σημαίνει ότι η μονάδα ελέγχου
αποφασίζει με βάση την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης πότε θα αντλήσει ενέργεια
από την μπαταρία και πότε θα την επαναφορτίσει χρησιμοποιώντας ανακτημένη
ενέργεια. Στην υβριδική λειτουργία, υπάρχει έξοδος 150 PS ανά πάσα στιγμή. Η
μέγιστη ισχύς εξόδου 204 PS για την OCTAVIA iV και 245 PS για την OCTAVIA RS
iV, είναι διαθέσιμη όταν το γκάζι πιέζεται πλήρως (kickdown) ή έχει επιλεγεί η
λειτουργία Sport.

 

  Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία έξυπνης
αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και με την επεξεργασία δεδομένων που παρέχονται
από κάμερες και αισθητήρες ραντάρ, οι SKODA OCTAVIA iV μπορούν να καθορίζουν
συνεχώς το βέλτιστο επίπεδο ανάκτησης για τη δεδομένη κατάσταση. Εκτός από την
αυτόματη ρύθμιση κατά την κανονική λειτουργία οδήγησης (D), δύο άλλα επίπεδα
μπορούν να επιλεχθούν χειροκίνητα μέσω της κεντρικής οθόνης: ένα ιδιαίτερα
χαμηλό επίπεδο ανάκτησης, το οποίο επιτρέπει στο όχημα να ρολάρει με τον
κινητήρα εκτός λειτουργίας καθώς και ένα επίπεδο που συνεπάγεται υψηλότερη
επιβράδυνση, 1,2 m/sec2

 

  Το έξυπνο σύστημα Predictive Efficiency
Assist συνδυάζει την ανάκτηση ενέργειας φρένων και το Eco Assist, τα οποία
μπορούν να απενεργοποιηθούν εάν είναι επιθυμητό. Ακόμα και στην τυπική έκδοση
της νέας SKODA OCTAVIA, το Eco Assist εμφανίζει αποτελεσματικές συμβουλές
οδήγησης στο Virtual Cockpit. Η αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των δύο συστημάτων
υποβοήθησης σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ειδοποιεί τον οδηγό του εγκαίρως όταν
πλησιάζει για παράδειγμα έναν κυκλικό κόμβο ή έναν περιορισμό ταχύτητας.

 

  Όπως και η εξίσου ισχυρή RS που διαθέτει
βενζινοκινητήρα 2.0 TSI, η SKODA OCTAVIA RS iV είναι εξοπλισμένη με
αεριζόμενους δίσκους φρένων διαστάσεων 340 × 30 mm στον μπροστινό άξονα και 310
× 22 mm στον πίσω άξονα. Τέλος, σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός είναι
450 λίτρα για την Grand Coupé έκδοση και 490 λίτρα για την Sports Wagon. 

 

  Η OCTAVIA iV είναι διαθέσιμη με το
αμάξωμα Grand Coupe, αρχικά στην έκδοση με τους 204 ίππους και στα επίπεδα
εξοπλισμού AMBITION και STYLE, που έχουν διαμορφωθεί ειδικά για τις απαιτήσεις
ενός plug-in hybrid αυτοκινήτου. H έκδοση RS με τους 245 ίππους θα ακολουθήσει προσεχώς.
Ειδικά για το λανσάρισμα και προκειμένου η αγορά ενός τέτοιου «πράσινου»
μοντέλου να καταστεί πιο προσιτή, προσφέρεται επιπλέον έκπτωση 3.000 ευρώ, με
την προτεινόμενη τιμή λιανικής να ξεκινά από 31.900 €. Ειδικά για τους
επαγγελματίες οδηγούς (ταξί), η επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
καθώς και πρόσθετο οικολογικό bonus
che
προσφέρει η
KosmocarSKODA, καθιστούν τη SKODA OCTAVIA iV μία
εξαιρετικά συμφέρουσα επιλογή, με τις τιμές να ξεκινούν από 24.247 €. Αναλυτικά
οι προτεινόμενες τιμές για τη νέα
SKODA
OCTAVIA iV avere
ως εξής: