Vivere il Movimento nelle strade

Autodelta: passione per le corse e piacere di guida

 

  Στην ιστορία της Alfa Romeo -που φέτος έκλεισε 110 χρόνια αδιάκοπης πορείας- είναι δεκάδες τα ονόματα
σημαντικών ανθρώπων που καθόρισαν τη μοίρα της μάρκας, αλλά και άφησαν το
στίγμα τους στο ευρύτερο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Nicola Romeo, Vittorio Jano, Enzo Ferrari, Tazio Nuvolari, Juan Manuel Fangiο, Nino Farina, Battista “Pinin”
Farina,
Giuseppe Busso και τόσοι άλλοι που συνέβαλαν
ώστε η
Alfa Romeo και τα μοντέλα της να
κατακτήσουν χιλιάδες νίκες, αλλά και την αναγνώριση από το κοινό και τους
ειδικούς.

 

  Il Carlo Chiti e Lodovico Chizzola, ίσως δεν απολαμβάνουν την φήμη των παραπάνω
θρύλων, όμως αποτελούν τους δημιουργούς ενός εκ των σημαντικότερων κεφαλαίων
στην ιστορία της
Alfa Romeo, ενώ ουσιαστικά είναι υπεύθυνοι για τη δυναμική επιστροφή της μάρκας στους
αγώνες μετά την αποχώρηση της από την
Formula 1 στις αρχές της
δεκαετίας του 1950. Το 1961 ο
Chiti, μηχανολόγος μηχανικός
που είχε εργαστεί τόσο για την
Alfa Romeo, όσο και την Ferrari e il Chizzola, επίσης μηχανολόγος
και έμπορος αυτοκινήτων, ίδρυσαν την
AutoDelta με στόχο την εξέλιξη αγωνιστικών αυτοκινήτων. Μόλις δύο χρόνια αργότερα το
1963, η
AutoDelta ξεκίνησε την ενασχόληση
της με αυτοκίνητα της
Alfa Romeo, ενώ το 1964 μετονομάζεται σε Autodelta S.p.A., γίνεται αναπόσπαστο
κομμάτι της μάρκας και πλέον έχει σχεδόν ως μοναδική της αποστολή να βοηθήσει
da
Alfa Romeo να επιστρέψει -όπως της αξίζει-
στους αγώνες μετά τη θριαμβευτική της πορείας στα πρώτα χρόνια της
Formula 1.   

  

  Στα τέλη του 1964,
η μετακόμιση της Autodelta dal Feletto Umberto του Ούντινε στο Settimo Milanese επιτρέπει στους μηχανικούς της εταιρείας να εργάζονται δίπλα στους
ανθρώπους της
Alfa Romeo και κυρίως να χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις του κέντρου δοκιμών του Balocco που εκείνη την εποχή είχε δημιουργήσει η Alfa Romeo. Το πρώτο αυτοκίνητο που
εγκαινίασε τη συνεργασία της
Autodelta con il Alfa Romeo ήταν η θρυλική Giulia TZ
di
Giuseppe Busso, με το αποτέλεσμα να ξεπερνά κάθε προσδοκία. Η Autodelta presentato
τέσσερις
Alfa Romeo Giulia TZ a Monza a Coppa F.I.S.A. το Νοέμβριο του 1963,
κατακτώντας τις τέσσερις πρώτες θέσεις στην κατηγορία των πρωτοτύπων.  Με την έγκριση τύπου για την κατηγορία
Gran Turismo Il Giulia TZ συνέχισαν
να εντυπωσιάζουν κατακτώντας την πρώτη θέση 
στην κατηγορία τους στον 24ωρο αγώνα του
Sebring a
Η.Π.Α. και στο 48ο
Targa Florio, ενώ το όμορφο coupé κέρδισε διακρίσεις και σε αγώνες ράλι.

 

  Το 1965 όμως, με
την παρουσίαση της Alfa Romeo Giulia GTA η
Autodelta θα πέρναγε σε ένα νέο επίπεδο και θα έβαζε για τα
καλά τα θεμέλια του θρυλικού της πλέον ονόματος. Η
Alfa Romeo GTA
è stato  ουσιαστικά η αγωνιστική έκδοση της
Giulia GT με το «Α» στο όνομα να υποδεικνύει
το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου, το οποίο ήταν η σημαντική μείωση του
βάρους (
A=alleggerita δηλ. ελαφρωμένη), το οποίο ήταν 205 κιλά
χαμηλότερο από τη συμβατική έκδοση. Η χρησιμοποίηση ελαφρών κραμάτων για τα
μέρη του αμαξώματος και η απουσία οποιαδήποτε ηχομόνωσης συνέβαλαν ιδιαίτερα σε
αυτό το αποτέλεσμα.
H Giulia GTA με τον κινητήρα των 1.6 λίτρων κατέκτησε τρείς φορές στη σειρά το Ευρωπαϊκό
Πρωτάθλημα (από 1966 μέχρι και το 1968), ενώ γνώρισε μεγάλη επιτυχία και σε
αγώνες στις Η.Π.Α.

 

  Από το 1966,
χρονιά κατά την οποία η Autodelta εξαγοράστηκε από την Alfa Romeo, η εταιρεία αποτέλεσε και επίσημα το αγωνιστικό τμήμα της μάρκας έχοντας
ως επικεφαλής τον
Carlo Chiti. Η επιτυχία του ονόματος GTA συνεχίστηκε και με την
έκδοση των 1,3 λίτρων, της
GTA 1300 Junior, αλλά και τις εντυπωσιακές σε επιδόσεις και εμφάνιση Alfa 1750 GT Am και 2000 GT Am. Έχοντας μακρά και
επιτυχημένη πορεία στην
Formula 1, ο Chiti έπεισε την Alfa Romeo να επανέλθει στην κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου
αθλητισμού, κυρίως ως προμηθευτής κινητήρων, αποστολή που δεν ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερη
επιτυχία, αλλά έφερε αρκετές καινοτόμες ιδέες στο χώρο, όπως για παράδειγμα το
πρώτο σύγχρονο
V10 κινητήριο σύνολο. Αντίθετα η βαθιά μηχανολογική
γνώση του
Chiti στους κινητήρες, αλλά και στον τομέα της
αεροδυναμικής βοήθησαν ώστε η
Autodelta να φέρει πολύ σημαντικές διακρίσεις και τίτλους με
τα πρωτότυπα της σειράς
T33.

 

  Μετά από σχεδόν 25 χρόνια επιτυχημένης πορείας, το
1986 η Autodelta ανέστειλε
τις δραστηριότητες της, παραδίνοντας τη σκυτάλη για τις αγωνιστικές
δραστηριότητες της μάρκας στην
Alfa Corse. Όμως η αύρα και η κληρονομιά της Autodelta παραμένει
ζωντανή μέχρι και σήμερα. Απόδειξη, οι νέες
Giulia GTA e GTAm, il
οποίες αποτελούν συνέχεια της θρυλικής
Giulia GTA di Autodelta του 1965, με την εξέλιξη τους να πραγματοποιείται στο
Balocco και στις παλιές εγκαταστάσεις του δημιουργήματος των Chiti e Chizzola. Λεπτομέρεια, το λογότυπο Autodelta a
φτερά των νέων
Giulia GTAm που κλείνουν νοσταλγικά το μάτι σε μια παράδοση που
αντιστέκεται στο χρόνο και δεν είναι άλλη από την απόλυτη οδηγική απόλαυση που
προσφέρει μια
Alfa Romeo.