Vivere il Movimento nelle strade

8 concetti sorprendenti che vorreste vedere in produzione

Κάθε χρόνο, στις εκθέσεις αυτοκινήτου και τεχνολογίας ανά τον κόσμο, γνωστές και άγνωστες αυτοκινητοβιομηχανίες εκθέτουν τα concept τους. Τις σχεδιαστικές και μηχανολογικές μελέτες τους που έχουν ολοκληρωθεί και τις παρουσιάζουν στον κοινό, αφήνοντας όλους να ρίξουμε μια ματιά στο πώς σκέφτονται το μέλλον. Το TopSpeed.gr διαλέγει σήμερα 8 από αυτά και τα παρουσιάζει.

8.Jeep Wrangler Trailcat
Εντάξει, το Wrangler είναι ούτως ή άλλως τέλειο γι’ αυτό που προορίζεται. Τι καλύτερο θα μπορούσε να έχει; Μα, φυσικά, το ένα και μοναδικό μοτέρ του γκρουπ που αποδίδει 707 ίππους! Όχι Hellcat, Trailcat, για να σκάβεις τα μονοπάτια που κάποτε ήταν απροσπέλαστα.
Το Trailcat είναι τόσο τρελό που έπρεπε να το μακρύνουν κατά 12 ίντσες για να χωρέσει το τεράστιο μοτέρ. Α! Και φοράει τα θεϊκά καθίσματα του τελευταίου Dodge Viper…

7.BMW Vision 100

Όταν έχεις για διαχρονικό σλόγκαν σου ότι φτιάχνεις το “απόλυτο μηχάνημα οδήγησης”, είναι ενά ερώτημα το τι θα κάνεις με τα αυτόνομα αυτοκίνητα. Η BMW με το Vision 100 μας δίνει μια ματιά από το μέλλον.

Το BMW Vision 100 έχει μια πληθώρα από τεχνολογικές λύσεις του επόμενου αιώνα επάνω του. Μια εκ των οποίων, η αυτόνομη οδήγηση. Βασισμένο στη λογική των κινούμενων μερών, το αυτοκίνητο έχει πολλά τέτοια στοιχεία επάνω του. Για παράδειγμα, στο self driving mode, το τιμόνι αναδιπλώνεται μέσα στο ταμπλό για να μην πιάνει χώρο και τα καθίσματα γυρνούν προς τα μέσα, ώστε οι επιβάτες να μιλήσουν ή να κάνουν ό,τι κάνουν, εκτός από το να ασχολούνται με τον δρόμο. Εξωτερικά, οι τροχοί είναι καλυμμένοι με επίσης κινούμενα στοιχεία που ακολουθούν τους τροχούς, βελτιώνοντας τον συντελεστή αεροδυναμικής στο 0,18.

Και η οδήγηση; Όταν ο οδηγός επιλέξει να πάρει το τιμόνι στα χέρια του, αυτό βγαίνει και στο παρμπρίζ ρυθμίζεται το heads-up display, το οποίο δεν δείχνει μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες, αλλά υπολογίζει ακόμα και τις καλύτερες “γραμμές” που μπορεί να πάρει κανείς στην επόμενη στροφή!

6.Opel Concept GT
Το έχουμε ξαναπεί: Η Opel, μπορεί να έχει Corsa, Astra, Insignia OPC και GSi (σύντομα), όμως δεν έχει ένα halo sports car, ένα αυθεντικό πισωκίνητο κουπέ, σαν αυτά που της έφεραν χιλιάδες φαν.

Το Concept GT είναι μια λύση που θα μπορούσε -και θα έπρεπε- να υιοθετήσει η Opel. Ένα πανάλαφρο σασί και ένας απλός κινητήρας, ισούνται με ένα sports car; Ναι! Γιατί, η δυναμη πό τον 1000άρη τρικύλινδρο (turbo, φυσικά) των 143 ίππων, στα 998 κιλά είναι αρκετή για να του χαρίσει ένα σπριντ στα 100 από στάση σε 8 δευτερόλεπτα. Αλλά, το 0-100 δεν είναι το νόημα, ε;

5.Pininfarina H2 Speed
Απλά κοίτα το: Ακόμα και… πετάλια να είχε ως μονάδα κίνησης και πάλι θα το ποθούσες. Ο ιταλικός οίκος Pininfarina, σίγουρα ξέρει κάτι παραπάνω σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση όμορφων αυτοκινήτων, όπως έχει άλλωστε αποδείξει σε αρκετά μοντέλα της Ferrari και της Maserati.
Ακόμα και γι’ αυτή την εταιρεία όμως, το Η2 Concept είναι ένα από τα ομορφότερα, ένα από τα σημαντικότερα projects που έχει δημιουργήσει ποτέ. Όπως καταλαβαίνεις και από το όνομά του, δεν κινείται από βενζίνη, αλλά από υδρογόνο.

Έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, απόδοσης 500 ίππων στις 13.000 στροφές ανά λεπτό, κάνει το σπριντ στα 100 σε 3,4 δευτερόλεπτα, τελικιάζει στα 300 και εκπέμπει ως “καυσαέρια”, μόνο υδρατμούς. Σε αυτή την περίπτωση, θα τεθεί στην παραγωγή ως το τέλος του έτους.

4.DS E- Tense
 

Η Citroen αναβίωσε το θρυλικό σήμα της DS το 2009 και το μετέτρεψε σε αυτόνομη μάρκα το 2014. Καιρός δεν είναι η γαλλική μάρκα πολυτελείας να πάει τώρα ένα βήμα παραπέρα; Το E-Tense, αποδεικνύει πως ναι.

Σχεδιασμένο να έχει πάνω του τη γαλλική φινέτσα που περίμενες, αυτό δεν είναι απλά μια σχεδιαστική άσκηση. Είναι ένα μοντέρνο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητου που, “απλά”, τυγχάνει να είναι πανέμορφο. Αποδίδει 402 ίππους και διαθέτει στο εσωτερικό (που πήρε 800 ώρες για να σχεδιαστεί) λύσεις τις οποίες θα δούμε ή βλέπουμε ήδη στο εσωτερικό νέων DS.

3.Renault Trezor

Είναι αδύνατο να κοιτάξεις αυτό το Renault και να μην καρδιοχτυπήσεις. Το ηλεκτρικό concept της γαλλικής μάρκας ακολουθεί τις γραμμές του DeZir Concept του 2010, με φαρδείς προφυλακτήρες και μακρόστενα φανάρια που του δίνουν ένα επιθετικό look.
Όμως δεν είναι αυτό, ούτε οι 349 (ηλεκτρικοί) ίπποι, ούτε οι επιδόσεις (0-100 σε 4 δεύτερα) που κάνουν το Trezor καταπληκτικό. Είναι ο τρόπος με τον οποίο υποδέχεται τον οδηγό και τους επιβάτες στην καμπίνα, κάνοντας τις lambo-style και gullwing πόρτες να μοιάζουν με απαρχαιωμένη καγκουριά.
Η μονοκόματη οροφή του Trezor σηκώνεται, όπως το κάτοπτρο ενός μαχητικού, για να διευκολύνει την είσοδο στην κατακόκκινη καμπίνα. Έλα, Renault, βγάλτο στην παραγωγή.. 

2. Mercedes Maybach  Vision 6 Cabriolet
To 6 μέτρων Mercedes Maybach Vision 6 Cabriolet, είναι τόσο μακρύ, που δεν χωράει στην κάμερα κανενός κινητού για να βγεις selfie, εκτός αν απομακρυνθείς πολύ. Πάρα πολύ. Είναι το πρώτο concept ανοιχτού αυτοκινήτου της Maybach (και όχι παράγωγο μιας S- Class) από το Maybach Zeppelin που είχε παρουσιαστεί το 1929. Και το οποίο ήταν ομοίως υπερβολικό, καθώς ζύγιζε 2,7 τόνους.
Το συγκεκριμένο κόσμημα, δεν ζυγίζει τόσο, έχει ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 750 ίππων και είναι γρήγορο, καθώς κάνει το 0-100 σε μόλις 4 δευτερόλεπτα. Πέρα από τη δεδομένη πολυτέλεια, το design κάνει αυτό το concept να ξεχωρίζει. Και ειδικά του καπό που ανοίγει στα δύο, σαν τα φτερά ενός πουλιού…

1.Mazda RX-Vision Concept
Η Mazda σταμάτησε να παράγει αυτοκίνητα με ρότορες μετά από τη διακοπή παραγωγής του -διψασμένου για βενζίνη, αλλά ικανού- RX-8 το 2011, απογοητεύοντας τους εκατομμύρια φαν της. Ένα concept που μας αποκάλυψε, το πατεντάρισμα του νέου ρότορα, η κατοχύρωση των ονομάτων “RX-7″και “RX-9”, πληροφορίες και φήμες (πολλές φήμες) έκαναν όλο τον petrolhead πλανήτη να ελπίζει ότι ο ρότορας θα επιστρέψει δριμύτερος.