Η 92η έκδοση του μνημειώδους αγώνα 24 Hours of Le Mans επηρεάστηκε από σποραδικές αλλά δυνατές βροχές που έπεφταν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, διαμορφώνοντας συνθήκες που οδήγησαν σε έναν αριθμό συμβάντων στην πίστα και σε αρκετές περιόδους με αυτοκίνητα ασφαλείας. Συνολικά, οι οδηγοί πέρασαν επτά ολόκληρες ώρες πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης μιας μεγάλης περιόδου τεσσάρων ωρών στη μέση της νύχτας λόγω κακής ορατότητας. Αυτός ο άστατος καιρός δυσκόλεψε τις σωστές επιλογές στα ελαστικά αλλά και συνολικά τη στρατηγική των ομάδων.
Για την Team Peugeot TotalEnergies, υπήρξαν κάποιες μικρές έξοδοι, και μερικά λάθη στις Slow Zones κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ωστόσο, χάρη στην εντυπωσιακή αξιοπιστία του PEUGEOT 9X8 2024 στο ανταγωνιστικό του ντεμπούτο στο Le Mans, την επιμονή ολόκληρης της ομάδας και την υποστήριξη από τους τεράστιους σε αριθμό, κυριολεκτικά, λεοντόψυχους οπαδούς που παρευρέθηκαν στην πίστα για να επευφημήσουν τις δύο συμμετοχές της μάρκας, και τα δύο PEUGEOT 9X8 έφτασαν στον τερματισμό του αγώνα. Τερμάτισαν λίγο έξω από την πρώτη δεκάδα σε μια τιμητική επίδοση, δεδομένου του εξαιρετικού ανταγωνισμού με 23 Hypercars να συμμετέχουν στον φετινό αγώνα.
Cosa hanno detto
Linda Jackson, CEO της PEUGEOT
«Ο αγώνας 24 Hours of Le Mans αφορά την ομαδική εργασία, το πάθος και την τεχνική αριστεία. Δεν θα μπορούσα να ζητήσω μια πιο παθιασμένη ομάδα από την Team Peugeot TotalEnergies. Σε έναν αγώνα 24 ωρών και άνω των 4.000 χιλιομέτρων, είμαστε ενθουσιασμένοι που και τα δύο αυτοκίνητά μας πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού χωρίς ούτε ένα τεχνικό πρόβλημα. Είναι μια πολύ καλή επίδειξη αυτού που ονομάζουμε γαλλική αριστεία. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους στην ομάδα για τη σκληρή δουλειά τους και όλους τους θεατές για την υποστήριξή τους. Θα επιστρέψουμε το 2025 για την επόμενη έκδοση του 24 Hours of Le Mans.»
Jean-Marc Finot, Stellantis Motorsport Senior VP
«Ήταν ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο 24 Ωρών Le Mans με απόλυτη αφοσίωση από τις ομάδες. Αν και δεν είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι με το τελικό αποτέλεσμα, είναι μία τιμητική επίδοση και αντανακλά τον τεράστιο όγκο δουλειάς που έχει γίνει από όλες τις ομάδες της Peugeot Sport. Απολαύσαμε ένα άψογο Σαββατοκύριακο όσον αφορά την αξιοπιστία, που είναι η πρώτη απαίτηση στους αγώνες αυτοκινήτων και των πελατών της Peugeot. Τα αυτοκίνητά μας οδηγήθηκαν για 24 ώρες σε απίστευτα απαιτητικές, θα έλεγα αδυσώπητες συνθήκες. Αυτό που καταφέραμε εξαρτάται από τη σκληρή δουλειά και την προσοχή στη λεπτομέρεια. Θα θέλαμε επίσης να ευχαριστήσουμε όλους τους συνεργάτες μας που συνέβαλαν σε αυτό το πρόγραμμα: TotalEnergies, Cap Gemini και τους άλλους σημαντικούς εταίρους.»
Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής Peugeot Sport
«Περιμέναμε έναν σκληρό αγώνα με βάση την πρόγνωση του καιρού και σίγουρα δεν απογοητευτήκαμε. Ο αγώνας διεκόπη για μεγάλο χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η απόφασή μας να τοποθετήσουμε ελαστικά για βρεγμένο καιρό στην αρχή του αγώνα δεν ήταν η καλύτερη επιλογή. Εκ των υστέρων, θα έπρεπε να είχαμε μείνει στα slicks («φαλακρά» ελαστικά), αλλά επιλέξαμε να κινηθούμε με ασφάλεια. Μείναμε πίσω και βρεθήκαμε ένα γύρο πίσω από τον επικεφαλής του αγώνα. Καταφέραμε να επιστρέψουμε στον ίδιο ρυθμό μαζί του, αλλά τα μονοθέσια μπροστά ήταν πιο γρήγορα από εμάς. Το μεγάλο θετικό για μένα είναι η αξιοπιστία των αυτοκινήτων. Τώρα πρέπει να βρούμε κάποια ταχύτητα για να μπορέσουμε να πολεμήσουμε με τα καλύτερα αυτοκίνητα. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλη την ομάδα για τη σκληρή δουλειά τους και να ευχαριστήσω τους θεατές για την υποστήριξή τους.»
Jean-Eric Vergne, (αρ. 93 PEUGEOT 9X8)
«Ήταν ένας απίστευτος αγώνας φέτος. Ήταν το πιο ανταγωνιστικό και το πιο δύσκολο Le Mans που έχω ζήσει. Νομίζω ότι αξίζει να τονίσουμε ότι ολοκληρώσαμε έναν 24ωρο αγώνα χωρίς μηχανικά προβλήματα. Τερματίσαμε έναν γύρο πίσω από τον νικητή, κάτι που είναι βελτίωση σε σχέση με πέρυσι. Τελικά, μας έλειπε ο ρυθμός, αλλά θα επιστρέψουμε πιο δυνατοί την επόμενη φορά.»
Mikkel Jensen (n. 93 PEUGEOT 9X8)
«Ήταν ένας δύσκολος αγώνας. Ήταν τρελό αυτό που συνέβαινε εκεί έξω. Τοποθετήσαμε κάθε τύπο ελαστικού σε κάποιο σημείο του αγώνα, ενώ εγώ προσωπικά, οδηγούσα ελάχιστα με slicks. Ήταν δύσκολες συνθήκες και οι μηχανικοί μου έστελναν συνέχεια μηνύματα ότι θα βρέξει σε πέντε λεπτά, στην στροφή Mulsanne ή στην Indianapolis. Ήταν πολύ δύσκολο να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι στον ρυθμό, υπήρχε μεγάλη πίεση. Ωστόσο, είμαι περήφανος για την ομάδα, η οποία κατάφερε να φέρει και τα δύο μονοθέσια στη γραμμή του τερματισμού.»
Nico Müller (αρ. 93 PEUGEOT 9X8)
«Είχαμε μερικά μικροπροβλήματα, με περισσότερο ή λιγότερο σημαντικές συνέπειες. Ο αγώνας μας έγινε αναμφίβολα πιο δύσκολος από τη στρατηγική των ελαστικών για βρεγμένο στην εκκίνηση. Τούτου λεχθέντος, το αυτοκίνητο απέδωσε καλά, κάτι που αντικατοπτρίζει τη δουλειά που έκανε ολόκληρη η ομάδα. Δεν είχαμε πραγματικά τον ρυθμό που θέλαμε αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά τώρα πρέπει να στρέψουμε τις σκέψεις μας στο μέλλον.»
Loïc Duval (αρ. 94 PEUGEOT 9X8)
«Υπάρχει λίγη απογοήτευση γιατί μερικά μικρά αγωνιστικά περιστατικά μας στοίχισαν το να τερματίσουμε στην πρώτη δεκάδα, κάτι που θα είχε ανταμείψει ακόμα καλύτερα τη σκληρή δουλειά της ομάδας. Νομίζω ότι αυτό θα ήταν κάτι που μας μας άξιζε. Είμαι πολύ χαρούμενος που και τα δύο αυτοκίνητα έφτασαν στον τερματισμό, κάτι που είναι ένα καλό βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά την αξιοπιστία. Δεν είχαμε ρυθμό και πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε αυτό. Όλοι έκαναν εξαιρετική δουλειά και δεδομένων των δύσκολων συνθηκών, τα καταφέραμε αρκετά καλά.»
Paul Di Resta (αρ. 94 PEUGEOT 9X8)
«Οι αγώνες σαν αυτόν είναι πάντα δύσκολοι. Θέλω να τονίσω το καλό ομαδικό πνεύμα και την τεράστια δουλειά που έγινε στην προετοιμασία του 9Χ8. Χάσαμε έναν γύρο στις πρώτες δύο ώρες αλλά ήμασταν κοντά στην πρώτη δεκάδα. Δεν ήταν εύκολο με ένα νέο αυτοκίνητο εδώ, απέναντι σε εταιρείες όπως η Porsche, η Toyota και η Ferrari. Το 2025 ξεκινά τώρα. Λατρεύω αυτή την ομάδα και θα ήθελα πραγματικά να τη δω να πανηγυρίζει μια νίκη εδώ στο Le Mans.»
Stoffel Vandoorne (αρ. 94 PEUGEOT 9X8)
«Προσπαθήσαμε πολύ, μέχρι το τέλος του αγώνα. Ήταν πολύ έντονο με τη βροχή και τις μεγάλες περιόδους των αυτοκινήτων ασφαλείας στην πίστα. Είμαι λίγο απογοητευμένος που δεν τερμάτισα στους βαθμούς, αλλά δεν ήμασταν πολύ μακριά από την πρώτη δεκάδα. Ίσως δεν είναι το αποτέλεσμα που όλοι περιμέναμε και σαφώς έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε. Αλλά ανυπομονώ να μπορέσω να ανταγωνιστώ σύντομα για την κορυφή.»