Αυτό που κάνει η Mazda με το RX-Vision Concept, μοιάζει πολύ με τα πάρτι- έκπληξη που μας έκαναν, όταν ήμασταν παιδιά. Όταν, μέρες πριν από τα γενέθλιά μας, ακούγαμε να ψιθυρίζουν τις λέξεις “πάρτι” και “δώρα”, βλέπαμε… ύποπτα πακέτα να φτάνουν στο σπίτι και να κρύβονται, μπαλόνια και άλλα τινά, αλλά οι γονείς μας επέμεναν: “Τα γενέθλιά σου, μην περιμένεις τίποτα γιορτές και δώρα. Δεν έχουμε λεφτά“…
Στις αρχές του μήνα, ο global director και senior managing executive officer, της Mazda, Yuji Nakemine, προσπάθησε να θολώσει ξανά τα νερά για το μέλλον του RX (9;), λέγοντας ότι είναι “κάπως σαν όνειρο το να φέρουμε στην αγορά το RX-Vision στο μέλλον” και πως “δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο για μαζική παραγωγή αυτού του οχήματος“. Περιέργως όμως, η Χιροσίμα ετοιμάζει πυρετωδώς και μακριά από τα βλέμματα ένα νέο τουρμπο ρότορα 400 ίππων, ο οποίος ταιριάζει… κουτί στο RX-Vision. Και οι πληροφορίες που τη θέλουν να το παρουσιάζει, έτοιμο για παραγωγή, το 2020, έτος γιορτής του ενός αιώνα ζωής της Mazda, δίνουν και παίρνουν…
Τις ίδιες μέρες που ο Nakemine μας έλεγε “ουδέν νεότερο για το RX”, η Mazda κατέθετε (πατεντάριζε) τα σχέδια ενός νέου ρότορα στον αρμόδιο φορέα των ΗΠΑ, το United States Patent and Trademark Office (τα δώρα και οι ψίθυροι για πάρτι, που λέγαμε).
Ας πάμε τώρα στις πληροφορίες. Μετά από την αίτηση με αριθμό (U.S. patent) 2016/0084158, που κατατέθηκε στις 24 Μαρτίου 2016, το RX Vision Concept έχει πια αλλάξει status. Απο στατικό concept, μετατρέπεται σε λειτουργικό πρωτότυπο. Οι πληροφορίες του TopSpeed.gr από τις ΗΠΑ, αναφέρουν μάλιστα, ότι οι δοκιμές του συγκεκριμένου πρωτότυπου έχουν προγραμματιστεί να γίνουν με την ένδειξη “πρόθεση παραγωγής“.
Και τι μαθαίνουμε για τον πρώην 16Χ και νυν SkyActiv-R; Κατ’ αρχάς, ότι έχει κατά 23% μεγαλύτερη χωρητικότητα από τον Renesis και ότι έχει ικανότητα απόδοσης 400 ίππων. Η αλλαγή στην εσωτερική γεωμετρία (και τα μεγέθη, φυσικά), καθώς και η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου εκεί που ο 13Β χρησιμοποιούσε σίδερο, εκτός από τη βελτίωση του βάρους, λύνουν και το πρόβλημα της έλλειψης ροπής στις χαμηλές στροφές.
Η αίτηση για την πατέντα είναι… απελπιστικά γεμάτη από τεχνικές λεπτομέρειες. Αυτή τη φορά, η Mazda, έχει γυρίσει τον κινητήρα περίπου 180 μοίρες σε σχέση με τον διαμήκη άξονά του, κερδίζοντας (κι άλλο) χώρο κάτω από το καπό με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό για την κατανομή βάρους, ενώ ο turbocharger είναι τοποθετημένος ψηλά. Για την ακρίβεια, αφήνεται τόσος χάρος για θηριώδη τουρμπίνα ψηλά, που μην εκπλαγείς αν δεις… εξόγκωμα στο καπό του RX παραγωγής.
Ο ρότορας είναι όπως τον γνωρίζουμε, όμως τα μπεκ τώρα είναι πιο κοντά (πιο κοντά δεν γίνεται) στον θάλαμο καύσης, γεγονός που μας δείχνει πως η Mazda έχει βρει μια πρώτη λύση σε αυτό που μας έλεγε πως είναι το “πρόβλημα που δεν λύνεται”, την κατανάλωση. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και τη ροπή από τις χαμηλές στροφές, πριν φτάσει η κλωτσιά του turbo.
Η πρώτη σελίδα της αίτησης της Mazda
Σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων, στην αίτηση της Mazda διαβάζουμε πως λόγω της θέσης του κινητήρα, αυτός μπορεί να τοποθετηθεί πολύ χαμηλά και να γίνει εκμετάλλευση του χώρου που μένει κάτω από το καπό, ώστε να έρθει κοντά στο μοτέρ ένας καταλύτης, “βελτιώνοντας την απόδοση σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση“. Μάλιστα, βλέπουμε πως αφήνει χώρο δεξιά και αριστερά για την ανάρτηση.
Μερικά άλλα ωραία που ξεχωρίσαμε στην πατέντα της Mazda, είναι πως τονίζει ότι “ο κινητήρας που περιγράφεται με δύο ρότορες, περιγράφεται ως παράδειγμα. Παρόλα αυτά, το νούμερο των ρότορων 2 (αριθμός κυλίνδρων) δεν περιορίζεται“.
Προσθέστε την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, καθώς και την πιθανή χρήση ενός ηλεκτρικού μοτέρ και έχετε το αποτέλεσμα.
Το TopSpeed.gr, τα λέει καιρό τώρα: H Mazda ετοιμάζει πάρτι- έκπληξη για τα 100ά της γενέθλια και ο ρότορας, είναι ο guest star. Υπομονή μέχρι το 2020, αν και εμείς, εδώ θα είμαστε να σας πούμε πρώτοι τι συμβαίνει στις δοκιμές του RX-9…
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…
Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…
Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…
Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…