Είναι -και επισήμως- τρελοί αυτοί οι Αμερικάνοι. Πρώτα, πήραν το Jeep Grand Cherokee και του πέταξαν κάτω από το καπο τον 6,2 λίτρων supercharged V-8 HEMI που γνωρίσαμε στο Dodge Challenger Hellcat. Και επειδή σε κάποιους δεν έφταναν οι 707 ίπποι, ο Hennesey πήρε το μοντέλο αυτό που η Jeep έχει ονομάσει Grand Cherokee Trackhawk et le πείραξε. Πολύ. Τόσο, ώστε να είναι πλέον το γρηγορότερο SUV του πλανήτη. Και όχι μόνο, αφού στο σπριντ πατάει και τη Bugatti Chiron, μεταξύ πολλών άλλων supercars et hypercars.
Ετοιμάσου να σου πέσει το σαγόνι: Το Grand Cherokee Trackhawk, τώρα δεν έχει αντίπαλο. Αποδίδει 1.200 ίππους et 1.000 Nm ροπής à 4.200 σ.α.λ., κάνει το σπριντ à 100 χ.α.ω. από στάση σε μόλις 2,3 δευτερόλεπτα, τελικιάζει στα +320 χ.α.ω., κάνει το 400άρι σε 9,66 δευτερόλεπτα @233 χ.α.ω. Και τώρα, ονομάζεται Grand Cherokee Trackhawk HPE1200 Powered by Hennessey. Μέχρι να το πεις, έχει τελικιάσει. Γι’ αυτό, μπορείς να το αποκαλείς Hennessey Jeep Trackhawk. Ή, απλά, τέρας.
Ωμή δύναμη. Σε αυτό στόχευε εξ αρχής ο βελτιωτής. Γι’ αυτό και όσοι αποκτήσουν το ΗΡΕ1200, θα διαπιστώσουν ότι δεν έχει καμία απολύτως αλλαγή στο εσωτερικό και το εξωτερικό του. Κανένα αεροδυναμικό βοήθημα, καθόλου κάρμπον, τίποτα. Ή, για την ακρίβεια, ο Hennessey προσφέρεται να τους βάλει καλύτερα (;) πατάκια et un αριθμημένο ταμπελάκι HPE1200. Εξωτερικά, θα μπει κάπου ένα σήμα “HPE1200 Powered by Hennessey”. Αυτό ήταν.
Όλη η δουλειά έχει γίνει κάτω από το καπό. Ο Τεξανός βελτιωτής έχει προσθέσει μεταξύ άλλων έναν θηριώδη supercharger, έχει αναβαθμίσει τα αλουμινένια πιστόνια, έχει τοποθετήσει άλλες κυλινδροκεφαλές, injectors υψηλής ροής, άλλους εκκεντροφόρους, νέο throttle body, νέα εισαγωγή, καταλύτες υψηλής ροής και νέα εξάτμιση, μαζί με software. Με αυτά και πολλά ακόμα, κέρδισε 493 ίππους και μπόλικη ροπή.
Το HPE1200 πατάει πάνω σε 20άρια Nitto drag radials, ενώ διαθέτει και kill switch για να μεταφέρει την κίνηση αποκλειστικά πίσω και να κάνεις το burnout σου χωρίς πολλές στεναχώριες. “Η ομάδα μας”, λέει ο John Hennessey, “πραγματικά απολαμβάνει να δοκιμάζει τα όριά της και να ανακαλύπτει τι είναι δυνατό με τα αυτοκίνητα που φτιάχνουμε. Κάποιοι ίσως πουν ότι ίσως c'est insignifiant να φτιάξεις ένα SUV γρηγορότερο σχεδόν από κάθε supercar και hypercar στην αγορά σήμερα. Απαντάω ότι αυτό είναι ακριβώς το νόημα. Και επειδή μπορούμε. Ευτυχώς, έχουμε πολλούς πελάτες που μοιράζονται το ίδιο πάθος με εμάς”.
Δυστυχώς, ο οίκος θα φτιάξει μόλις 24 τέτοια κτήνη et θα κοστίζουν 86.000 δολάρια περισσότερα από το “κανονικό” Trackhawk των 707 ίππων, δηλαδή 179.000 δολάρια. Δεν είναι και πολλά, για ένα κτήνος που πατάει μια LaFerrari, ε;