Το Opel GT δεν θα μπορουσέ παρά να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα εμπρός, σειριακό κιβώτιο και πίσω κίνηση ακολουθώντας τα βήματα των επιτυχημένων προγόνων του, Opel GT & Monza Concept. Εμείς απλά ελπίζουμε οταν θα βγει στην παραγωγή να φοράει ένα μοτέρ που θα του επιτρέπει να λέγεταιγνήσιο σπορ… διθέσιο
Το Opel GT Concept θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 86ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (3 – 13 Μαρτίου, 2016). Αυτό το πρωτοποριακό σπορ αυτοκίνητο εκφράζει την ανεξάντλητη δύναμη της Opel στις καινοτομίες – συναρπαστική σχεδίαση, με έμφαση στα απολύτως απαραίτητα και γνήσιο πάθος. Ο καθαρόαιμος αθλητής με κινητήρα τοποθετημένο εμπρός αλλά κοντά στο κέντρο βάρους του οχήματος και πίσω κίνηση είναι άμεσος απόγονος του Opel GT και του Monza Concept, προάγει δε, στο επόμενο επίπεδο τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel που παραπέμπει σε γλυπτική τέχνη. Το σπορ μοντέλο είναι πρωτοποριακό και ταυτόχρονα καθαρόαιμο, απορρίπτοντας κάθε τι που διαταράσσει την καθαρότητά του. Το GT Concept δεν έχει λαβές στις πόρτες, ούτε εξωτερικούς καθρέπτες ή υαλοκαθαριστήρες.
«Κάνουμε το επόμενο βήμα με μεγαλύτερη έμφαση στο συναίσθημα και την οδηγική απόλαυση με το Opel GT Concept. Το GT Concept αποτυπώνει όσα συμβολίζει η Opel σήμερα. Έχουμε αυτοπεποίθηση, είμαστε φιλόδοξοι, καινοτόμοι και θέλουμε να κερδίζουμε περισσότερους πελάτες με κάθε νέο μοντέλο,» δήλωσε ο CEO του Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann, ο οποίος ήδη ανυπομονεί να το παρουσιάσει σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Γενεύη.
Το GT Concept συνεχίζει την εξαιρετική παράδοση του Opel Experimental GT
Το Opel GT Concept θα ακολουθήσει τα βήματα του διάσημου Opel Experimental GT στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το 1965, μόλις ένα χρόνο μετά την ίδρυση του πρώτου στούντιο σχεδίασης από Ευρωπαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων, η Opel παρουσίασε αυτό το υπέρκομψο και εκφραστικό coupé με την αξιόπιστη τεχνολογία του Kadett B στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Ωστόσο, δεν ήταν απλά πρωτοποριακό ως το πρώτο πρωτότυπο αυτοκίνητο στην ιστορία από Ευρωπαίο κατασκευαστή. Το GT ήδη ήταν φορτωμένο με καινοτομίες όπως οι αναδιπλούμενοι προβολείς, ενώ από το λεπτό του σχήμα με άριστες αναλογίες, απουσίαζε κάθε περιττό διακοσμητικό στοιχείο. Η ασυμβίβαστη φιλοσοφία του Erhard Schnell αποσκοπούσε κυρίως σε ένα πράγμα – να γίνει σχεδιαστική πρόταση. Η αντίδραση του κοινού ξεπέρασε κάθε προσδοκία με αποτέλεσμα το Opel GT να βρίσκεται στα καταστήματα των διανομέων μόλις τρία χρόνια αργότερα. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία – μία επιτυχημένη πορεία, ένας αυτοκινητιστικός θρύλος.
Το GT Concept για μία ακόμα φορά ενσαρκώνει το πρωτοποριακό πνεύμα της Opel. Ένα δυναμικό εργαλείο οδήγησης κάτι που ήδη συμβολίζει η κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή – στοιχείο ταυτότητας – η οποία χωρίζει το όχημα οριζόντια και ορίζει τις αναλογίες του. Τα χαρακτηριστικά, κόκκινα εμπρός ελαστικά – τοποθετημένα σε ζάντες με τολμηρό σχήμα που παραπέμπει σε roller skates – θυμίζουν τη μοτοσικλέτα Opel Motoclub 500 που ήταν επίσης πρωτοποριακή για την εποχή της και φορούσε με υπερηφάνεια τα δύο κόκκινα ελαστικά της το 1928. Πέραν αυτών, το GT Concept δεν έχει πολλούς δεσμούς με το παρελθόν. Το μακρύ καπό, η απουσία πορτμπαγκάζ, η κεντρική διπλή εξάτμιση και ασφαλώς το όνομα, τα πάντα παραπέμπουν στο πρώτο GT. Εκτός από αυτό, το Opel GT Concept είναι ανεξάρτητο και χωρίς δείγμα ρετρό σχεδίασης.
«Δημιουργήσαμε το GT Concept για να αποτυπώσουμε το τολμηρό, συναισθηματικό πνεύμα της μάρκας Opel. Είναι γοητευτικό, ανάγλυφο και γεμάτο καινοτομίες, μία μεγάλη παράδοση που σκοπεύουμε να συνεχίσουμε. Το 1965, η Opel εξέλιξε το Experimental GT, ένα επιμελώς μοντέρνο αυτοκίνητο που επίσης διέθετε καθαρό, ανάγλυφο σχήμα. Είναι σίγουρα δύσκολο να επαναπροσδιορίσεις ένα ‘icon’ αλλά όπως το Experimental GT ήταν πρωτοποριακό στην εποχή του, έτσι είναι και το GT Concept σήμερα – απόλυτα καθαρόαιμο, μινιμαλιστικό, αλλά τολμηρό και ασυμβίβαστο.
Αυτό το coupé καταδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο τη συνεχή εξέλιξη της Σχεδιαστικής φιλοσοφίας μας – ‘Η Γλυπτική Τέχνη Συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια,” δήλωσε ο Mark Adams, Αντιπρόεδρος, Design Europe.
Βασική καινοτομία του Opel GT Concept είναι οι μεγάλες πόρτες με τα ενσωματωμένα πλαϊνά παράθυρα που πετυχαίνουν μία ομαλή, συνεχόμενη μετάβαση από τις κρυστάλλινες στις μεταλλικές επιφάνειες. Οδηγός και συνοδηγός έχουν πρόσβαση σε ένα απροσδόκητα ευρύχωρο εσωτερικό, πιέζοντας απλά την επιφάνεια αφής στις ηλεκτρικές πόρτες που είναι ενσωματωμένη στην κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή οροφής. Ακόμα και ψηλοί οδηγοί έχουν άφθονο χώρο στο εσωτερικό της καμπίνας. Οι πόρτες υπερκαλύπτουν σημαντικά τους θόλους των εμπρός τροχών όταν ανοίγουν. Αυτό το πατενταρισμένο μοχλικό επιτρέπει μεγάλη γωνία ανοίγματος και εκπληκτική πρακτικότητα – κυρίως σε σχετικά στενούς χώρους στάθμευσης. Επομένως το συμπαγές, σπορ μοντέλο είναι βελτιστοποιημένο για χρήση σε αστικές περιοχές. Δύο κάμερες τοποθετημένες πίσω από τους θόλους των τροχών διασφαλίζουν ασφαλή επόπτευση του περιβάλλοντος χώρου κατά την οδήγηση στην πόλη. Αυτές μεταδίδουν εικόνες σε δύο μόνιτορ δεξιά και αριστερά του cockpit – η εποχή των εξωτερικών καθρεπτών και των τυφλών σημείων είναι πλέον παρελθόν. Το παρμπρίζ ρέει οπτικά σε μία κρυστάλλινη πανοραμική οροφή που προσφέρει στους επιβάτες μία οδηγική εμπειρία παρόμοια με μοντέλου targa με αφαιρούμενη οροφή.
Γνήσιο σπορ αυτοκίνητο: Κινητήρας εμπρός, υπερσυμπίεση και πίσω κίνηση
Το επιμηκυμένο καπό αποκαλύπτει την φιλοσοφία κινητήρα του GT Concept: όπως το πρώτο Opel GT και η Αμερικανική θρυλική σπορ Corvette που επίσης φέρει την υπογραφή της GM έχει κινητήρα τοποθετημένο μπροστά αλλά κοντά στο χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος – ιδανικό για σπορ οδήγηση και άριστη δυναμική συμπεριφορά στις στροφές. Το Opel GT Concept έχει έναν ισχυρό 1.0L, τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βασισμένο στον υπερσύγχρονο αλουμινένιο κινητήρα των ADAM, Corsa και Astra. Ο αποδοτικός high-tech βενζινοκινητήρας αποδίδει 107 kW/145 hp και μέγιστη ροπή 205 Nm στην σπορ έκδοσή του (τιμές κατανάλωσης για το Opel GT Concept δεν υπάρχουν ακόμα). Η ισχύς μεταφέρεται στον πίσω άξονα με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό μέσω σειριακού κιβωτίου έξι σχέσεων που ελέγχεται από χειριστήρια στο τιμόνι (paddles). Επομένως, το Opel GT Concept έχει παραδοσιακή πίσω κίνηση που εκτιμούν ιδιαίτερα οι λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων. Οι επιδόσεις του διθέσιου αναδεικνύονται από το συνολικό βάρος που κρατήθηκε κάτω από τα 1000 kg. Επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε λιγότερο από οκτώ δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 215 km/h.
Ένα ακόμα αξιοσημείωτο στοιχείο του Opel GT Concept είναι οι προβολείς με τα ενσωματωμένα φλας. Η υπερσύγχρονη τεχνολογία τους προσφέρει μια ιδιαίτερα τρισδιάστατη δέσμη. Η επόμενη γενιά προσαρμοζόμενου συστήματος φωτισμού με πλήρη λειτουργικότητα LED εναρμονίζεται άριστα με αυτή την τεχνολογία. Το σύστημα φωτισμού Opel IntelliLux LED®, με αντιθαμβωτική δέσμη μεγάλης σκάλας, έκανε ήδη ντεμπούτο στο νέο Astra το 2015 και κέρδισε το Βραβείο SAFETYBEST. Με το Opel GT Concept λανσάρεται το επόμενο στάδιο εξέλιξης του ευφυούς συστήματος φωτισμού. Η σχεδίαση των φώτων ολοκληρώνεται από την τρισδιάστατη σχεδίαση των πίσω φώτων που κάνουν το νέο GT ευδιάκριτο τη νύχτα.