Η τρίτη γενιά του Volkswagen Tiguan επιχειρεί πολύ πετυχημένα να καλύψει το κενό μεταξύ Mainstream και Premium αγορά στην κατηγορία των C-SUV, επιχειρώντας μια ολική αναβάθμιση, σε σχέση με το παρελθόν, σύμφωνα με τις εντυπώσεις που μας άφησε η ήπια υβριδική έκδοση MHEV, με τους 150 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο DSG, κατά την καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του.
Το στοίχημα
Η Volkswagen αντιλήφθηκε έγκαιρα τις τάσεις ανάπτυξης της κατηγορίας των C-SUV και ήδη από το 2007 έφερε στο προσκήνιο το Tiguan προκειμένου να θέσει τις βάσεις για το μέλλον.
Όντας νωρίς στην κατηγορία, απέκτησε τεχνογνωσία, δημιουργώντας ένα όνομα με κύρος και το 2016 δημιουργεί την δεύτερη γενιά, εναρμονισμένη με τη φιλοσοφία της μάρκας και χωρίς να θέλει την οποιαδήποτε ταύτιση με το Golf, επενδύοντας στον ξεχωριστό χαρακτήρα του «τίγρη» της VW.
2024 και έχοντας κερδίσει το στοίχημα της αποδοχής του κοινού, περνάει στην επόμενη φάση. Η τρίτη γενιά του μοντέλου έχει ακόμα μεγαλύτερες φιλοδοξίες, που την ανεβάζουν ποιοτικά και βάζουν το νέο μοντέλο να καλύψει το κενό μεταξύ Mainstream και Prenium αγοράς, προχωρώντας στο επόμενο φιλόδοξο στόχο, να καθιερωθεί εκ νέου, και διεκδικώντας πωλήσεις από τους Premium κατασκευαστές!
Τα αλλάζει όλα
Στιλιστικά ενστερνίζεται μια νέα σχεδιαστική γλώσσα που ακροβατεί μεταξύ της διαχρονικής παράδοσης με στοιχεία από την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα μοντέλων ID. Οι άλλοτε έντονες ακμές, έχουν δώσει την θέση τους σε καμπύλες επιφάνειες, πετυχαίνοντας ένα πληθωρικό και μοντέρνο στυλ.
Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος υιοθετεί τα νέα σχεδιαστικά στοιχεία, τα οποία για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, προσδίδουν μια νέα σχεδιαστική κουλτούρα, επανασυστήνοντας την Volkswagen. Όλα ξεκινούν από τα νέα Full LED φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν τα πλαϊνά φτερά και εκτείνονται προς το κέντρο της πρόσοψης, όπου ενώνονται μεταξύ τους μέσω μιας λεπτής Led λωρίδας. Κάτω ακριβώς η διακριτική μίνιμαλ μάσκα, δείχνει εξαιρετικά κομψή, αντικαθιστώντας τις αντίστοιχες μεγάλες που χαρακτήριζαν το Family Look μέχρι πρόσφατα.
Ο αέρας ανανέωσης συνεχίζεται και στο πλαϊνό μέρος, με τους σχεδιαστές να επιλέγουν καθαρές καμπύλες γραμμές, με έντονα νεύρα τονίζοντας την σιλουέτα και δίνοντας ζωή στο σύνολο, οι μυώδεις επιφάνειες, ολοκληρώνουν μια σοβαρή εικόνα προφίλ.
Το πίσω μέρος ολοκληρώνει τη νέα φιλοσοφία σχεδίασης. Η κάθετη πέμπτη πόρτα τονίζει τον πρακτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και φιλοξενεί τα νέα επιβλητικά οριζόντια φωτιστικά σώματα με γραφικά LED, που εκτείνονται προς το κέντρο με μια έντονη λωρίδα φωτός. Ο προφυλακτήρας σε συνδυασμό με την μαύρη αεροτομή οροφής, του δίνουν την απαραίτητη νότα δυναμισμού.
Να σημειώσουμε πως πρώτη φορά η VW επιλέγει ένα νέο σχέδιο από λευκό χαρτί, για νέα γενιά μοντέλων της, καθώς συνήθιζε να ακολουθεί την πεπατημένη της σχεδιαστικής εξέλιξης του τρέχοντος Design.
Ειδικότερα η έκδοση R Line της δοκιμής, χαρακτηρίζεται από το πιο δυναμικό στυλ που της προσδίδουν οι πιο μυώδεις προφυλακτήρες, με τις νίκελ λεπτομέρειες στο κάτω μέρος, οι όμορφες ζάντες R Line των 19 ιντσών με ελαστικά και το γράμμα R στις μπροστινές πόρτες και στην μάσκα.
Ψηφιοποιημένη πολυτέλεια
Η Volkswagen έχει επιμεληθεί με φροντίδα το εσωτερικό του αυτοκινήτου σε μια προσπάθεια να καλύψει το κενό μεταξύ Mainstream και Premium.
Η συναρμογή είναι εξαιρετική, όπως και το φινίρισμα, ενώ η επιλογή των υλικών έγινε από το «πάνω ράφι», προϊδεάζοντας για την στροφή σε πιο δύσκολα εμπορικά μονοπάτια με αυτοπεποίθηση.
Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από απλές και λιτές γραμμές, δείχνοντας στιβαρό. Κεντρικά δεσπόζει η μεγάλη οθόνη των 15 ιντσών, που θυμίζει τάμπλετ, και φιλοξενεί το του προηγμένου, 4ης γενιάς συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Modular Infotainment Matrix (MIB 4), συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Όλες οι λειτουργίες περνάνε μέσα από αυτό, διαθέτοντας ακόμα τεχνητή νοημοσύνη μέσω ChatGPT. Η κεντρική κονσόλα έχει κλίση προς τον οδηγό, τονίζοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, ενώ ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου βρίσκεται στα Paddles, πίσω από το τιμόνι.
Πίσω από το όμορφο τιμόνι, ο τετράγωνος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών τραβάει την προσοχή, ενώ ακριβώς πιο πάνω μέσω προτζέκτορα προβάλει ταχύτητα, σηματοδότηση και χάρτες, σαν ολόγραμμα στο παρμπρίζ, στο ύψος των ματιών του οδηγού.
Τα πολυλειτουργικά μπάκετ καθίσματα R, τεχνολογίας Ergo Active παρέχουν ιδανική πλευρική και οσφυϊκή στήριξη, ενώ διαθέτουν και μασάζ, αυξάνοντας τα επίπεδα άνεσης.
Εργονομικά, ο οδηγός έχει τον έλεγχο των λειτουργιών χωρίς να χρειάζεται να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο. Το κύριο χαρακτηριστικό είναι ο περιστροφικός διακόπτης στην βάση της κονσόλας, ο οποίος ενσωματώνει τις λειτουργίες έντασης ήχου, προφίλ οδήγησης και επιλογής νυχτερινού φωτισμού.
Στον τομέα της πρακτικότητας υπερέχει με έξυπνες λύσεις και θήκες στην ευρύχωρη καμπίνα, που αφήνει άπλετο χώρο για 5 ενήλικες μεγαλόσωμους επιβάτες. Η διώροφη θήκη στη βάση της κονσόλας, διαθέτει στο κάτω μέρος λειτουργία ασύρματης φόρτισης, είναι παράλληλα ιδανική για τα κινητά τηλέφωνα, από την οποία δεν είναι εκτεθειμένα στον ήλιο.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, αγγίζοντας τα 652 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.650 λίτρα.
Στον αστερισμό του υβριδισμού
Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο γνωστός βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής, της οικογένειας TSI Evo2, ο οποίος πλέον ενισχύεται με μια γεννήτρια-μίζα 14kW και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων, δίνοντας του ήπια υβριδική υποβοήθηση.
Αρχοντικό
Η αναβαθμισμένη εμφάνιση και η βελτιωμένη ποιότητα ανεβάζουν τον πήχη και για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε κάθε συνθήκη και οδικό δίκτυο. Από τη θεωρία στην πράξη για να το γνωρίσουμε καλύτερα.
En ville αδικείται από τον αυξημένο όγκο και τις διαστάσεις του. Ο οδηγός θα πρέπει να περιορίσει την κίνηση στα στενά, επιλέγοντας κεντρικές αρτηρίες. Ωστόσο, ο μικρός κύκλος στροφής αντισταθμίζει το μειονέκτημα αυτό, με μια σχετική ευελιξία. Παράλληλα, διαθέτει καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη στη υψηλή θέση οδήγησης και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural είναι ισορροπημένο, προσφέροντας εξαιρετικό κράτημα και επιδεικνύοντας στιβαρότητα, ανάλογη του ονόματος της VW. Πιο συναρπαστικό γίνεται με την επιλογή S στο κιβώτιο DSG. Η μαλακή ανάρτηση εστιάζει περισσότερο στην άνεση και την ασφάλεια, παρά στην ευχαρίστηση, διασαφηνίζοντας πως πρόκειται για ένα SUV βόλτας και οικογενειακών αποδράσεων, με κοινό παρονομαστή την ασφάλεια.
Sur l'autoroute η Volkswagen ξεπέρασε τον εαυτό της, καθώς η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση αγγίζει τα επίπεδα Premium μοντέλων, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.. Παράλληλα η άνεση στον δρόμο είναι υποδειγματική για τους επιβάτες, προσφέροντας ένα ανέλπιστα ευχάριστο ταξίδι.
Général το αυτοκίνητο διαθέτει 4 προγράμματα οδήγησης, το ECO, ιδανικό για κίνηση σε πόλη και σε χαμηλές ταχύτητες, απενεργοποιώντας τον έναν κύλινδρο από τον eTSI, συμβάλλοντας περαιτέρω στην οικονομία. Το Comfort, το οποίο ταιριάζει περισσότερο στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και το χρησιμοποιήσαμε κυρίως τις ημέρες της δοκιμής, δεδομένου πως εστιάζει στην άνεση και την ισορροπία. Το Sport, το οποίο αναδεικνύει τον πιο δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς σκληραίνει το τιμόνι και η ανάρτηση και παράλληλα αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, αφήνοντας ολόκληρη την ισχύ στις διαθέσεις του οδηγού. Σε καμία περίπτωση, ωστόσο η αίσθηση, δεν είναι Sport δεδομένου πως το αυτοκίνητο εστιάζει σε πιο οικογενειακή χρήση και για χαλαρές βόλτες, αλλά δίνει μια νότα δυναμισμού στην οδήγηση για τους πιο ανήσυχους. Το τελευταίο πρόγραμμα αφορά την εξατομίκευση, με την οποία ο οδηγός προσαρμόζει το αυτοκίνητο στο δικό του στυλ οδήγησης.
Ο νυχτερινός led ambient φωτισμός με 5 διαφορετικές διαμορφώσεις, δημιουργεί χαλαρή ατμόσφαιρα, ιδανική για νυχτερινή οδήγηση.
Το αυτοκίνητο αναδεικνύει όλα τα διαχρονικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων VW, με κορυφαίο κράτημα και αίσθησης. Παράλληλα, ο υβριδικός eTSI είναι γραμμικός, καλός σε αίσθηση με ωραίο ήχο. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 8,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, η οποία με ανοιχτό τον κλιματισμό έδειχνε 9,5 λίτρα/100 χλμ.
Équilibre
Ακροβατώντας μεταξύ Mainstream και Premium κατηγορίας, η τρίτη γενιά του Tiguan έρχεται να καλύψει το κενό, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο για οικογενειάρχες, με άπλετους χώρους που λατρεύει τις αποστάσεις και τις εξορμήσεις, με ποιότητα, εξοπλισμό και τεχνολογία αιχμής, αλλά με τιμή στο πάνω επίπεδο της Mainstream αγοράς. Αναμφίβολα το Tiguan είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όσους επιζητούν άνεση και πολυτέλεια, οι οποίοι δεν είναι διατεθειμένοι να διαθέσουν ένα υπέρογκο ποσό.
Χωρίς υπερβολές
Η συνολική αναβάθμιση του μοντέλου, αναπροσάρμοσε και τους τιμοκαταλόγους, οι οποίοι παρέμειναν σε λογικά πλαίσια, χωρίς υπερβολές και με πλούσιο εξοπλισμό. Το νέο Tiguan στην εισαγωγή του έκδοση κοστίζει 34.300€ αποκλειστικά με τον eTSI των 130 ίππων, τον κινητήρα της δοκιμής με τους 150 ίππους τον βλέπουμε στην έκδοση Life με 37.900€, ενώ η έκδοση R-Line της δοκιμής κοστίζει 42.500€.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
6.2-6.4 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
141-146 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.1 δευτ |
Vitesse maximale |
210 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6 EA |
Rapport poids/puissance |
10.8 κιλά/Hp, 92.8 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
6.5 κιλά/Nm, 154.7 Nm/τόνος |
ENGINE TOTAL |
|
MOTEUR À COMBUSTION INTERNE |
|
Puissance |
150 Hp |
Puissance par litre de cylindrée |
100.1 Hp/l |
Couple nominal du moteur |
250 Nm @ 1500-3500 S.A.L. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
DPCA |
Carcasse du moteur |
1498 cm3 |
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
σε σειρά |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα – Σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου |
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Tension de la batterie |
|
Technologie des batteries |
Lithium-ion (Li-Ion) |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1616 κιλά |
Charge utile maximale |
504 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
652 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1650 l |
Capacité du réservoir de carburant |
55 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (85) |
2000 κιλά |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1800 kilos |
Charge maximale sur le support |
100 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4539 mm |
Largeur |
1842-1859 mm |
Hauteur |
1660 mm |
Empattement |
2676 mm |
Trace d'acheminement |
1586-1590 mm |
Trace dorsale |
1578-1582 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
11.7 m |
Γωνία προσέγγισης |
15.9° |
Γωνία φυγής |
18.6° |
Γωνία ράμπας |
15.2° |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Freins arrière |
Δίσκοι |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
235/55 R18 ή 255/45 R19 |