Vivre le mouvement dans la rue

Conduite de la Volkswagen ID.3 Pro Performance : le symbole de la transition (Vidéo) 

Για πολλούς το Volkswagen ID.3 θεωρείται ως το ηλεκτρικό Alter Ego του Volkswagen Golf

Quelle note lui donnez-vous ?3 Notes
8.7
7.2

Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Το μικρομεσαίο αμιγώς ηλεκτρικό hatchback της Volkswagen, Διαφέρει αισθητικά και λειτουργικά από το θερμικό αδερφάκι του. Έχοντας στη διάθεσή μας το VW ID.3 Pro Performance για μία εβδομάδα, εντοπίζουμε τα στοιχεία που το διαφοροποιούν, αλλά και τις ομοιότητες. 

Η φιλοσοφία της βιωσιμότητας 

Η Volkswagen παρουσίασε μια γκάμα ηλεκτρικών πρωτότυπων ID.Series στο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού το 2016. Ο πρώτος καρπός του τεράστιου πρότζεκτ είναι το φουτουριστικό ID.3 το οποίο παρουσιάστηκε το 2019 στην Φρανκφούρτη και βασίζεται στην προηγμένη πλατφόρμα MEB. Το Μάρτιο του 2023 η γερμανική εταιρεία επενέβη με μια διακριτική ανανέωση. Τόσο το ID.3 όσο και ολόκληρη η ηλεκτρική γκάμα ID.Series περικλείουν τη σύγχρονη φιλοσοφία της βιωσιμότητας.

Εκκεντρικό και φουτουριστικό 

Το αυτοκίνητο διαθέτει μια καινοτόμα, φουτουριστική σχεδίαση, σε αμάξωμα 1,5 όγκου που ακροβατεί μεταξύ MVP και Hatcback, καθιστώντας άμεσα αναγνωρίσιμο και διαφοροποιώντας το από οτιδήποτε άλλο στον δρόμο. 

Το μπροστινό μέρος είναι οβάλ, διαθέτοντας ένα «χαριτωμένο, χαμογελαστό πρόσωπο». Στη θέση της μάσκας, μια λεπτή οριζόντια λωρίδα led ενώνει τα όμορφα και μοντέρνα matrix led φωτιστικά σώματα, δείχνοντας πως ταξίδεψε από το μέλλον, ενώ ο ογκώδης προφυλακτήρας αφήνει μια νότα δυναμισμού. 

Το προφίλ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το μπροστινό σύνολο. Ευθείες γραμμές, έντονες ακμές, και μυώδεις επιφάνειες συνθέτουν μια μοντέρνα και εύκολα αναγνωρίσιμη σιλουέτα. Το μεγάλο ύψος του αμαξώματος συμβάλλει στην αυξημένη πρακτικότητα. Το πιο χαρακτηριστικό όμως είναι οι μεγάλες και κάθετες γυάλινες επιφάνειες!  

Το πίσω μέρος είναι το πιο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, η πλαστικοποιημένη εξωτερικά πέμπτη πόρτα σε μαύρο χρώμα ενσωματώνει τα λεπτά οριζόντια φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, σχηματίζοντας ένα όμορφα οπτικά αποτέλεσμα. Ο προφυλακτήρας έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, δίνοντας έμφαση στην πρακτικότητα και η μεγάλη αεροτομή στην οροφή ολοκληρώνει την εμφάνιση ενός αυτοκινήτου που επιθυμεί να γίνει το σύμβολο της μετάβασης για τον όμιλο VW! 

Σεμινάριο… διαχείρισης χώρου 

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου, θυμίζει αυγό. Αυτή η λεπτομέρεια έχει μεγάλη σημασία για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς οι σχεδιαστές μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν στο έπακρον τον διαθέσιμο χώρο. 

Ειδικότερα, ως βάση χρησιμοποιήθηκαν αφρώδη και βιώσιμα και ανακυκλώσιμα υλικά με καλή αίσθηση αφής, όπως το τιμόνι από «vegan» δέρμα και στα πάνελ των θυρών με στα καθίσματα έχει χρησιμοποιηθεί υλικό μικροϊνών «Artvelour» που αποτελούνται από 71% ανακυκλωμένα πλαστικά απόβλητα. Η συναρμογή τους είναι ανάλογη του ονόματος και της φήμης της VW, αφήνοντας μια όμορφη αίσθηση. 

Επίκεντρο στο ταμπλό, είναι το προηγμένο σύστημα πολυμέσων συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay που υποστηρίζεται από την στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις οθόνη των 12 ιντσών. Ενδιαφέρον είναι και ο Minimal πίνακας οργάνων 5.3 ιντσών στην κολώνα του όμορφου τιμονιού, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό, σε συνεχή χρόνο. 

Το ταμπλό και η καμπίνα χαρακτηρίζονται από απλές και καθαρές γραμμές, χωρίς να προκαλούν, με στόχο να μην κουράζουν οδηγό και επιβάτες. Έτσι, το περιβάλλον γίνεται ευχάριστο και φιλόξενο. 

Οι χώροι μπροστά και πίσω άπλετοι, με έξυπνες θήκες και λειτουργικές – πρακτικές λύσεις. Οι σχεδιαστές εκμεταλλεύτηκαν ακόμα και το χιλιοστό εντός της καμπίνας. Σημαντικό ρόλο παίζει το επίπεδο δάπεδο τόσο μπροστά όσο και πίσω. 

Η άνεση επίσης βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο με ιδανική οσφυϊκή στήριξη, καθώς τα καθίσματα είναι αεροπορικού τύπου και απολαυστικά, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια. Να σημειώσουμε εδώ πως για τους μπροστινούς επιβάτες υπάρχει και λειτουργία μασάζ, κάνοντας την οδήγηση… απόλαυση! 

Εργονομικά, ο οδηγός έχει όλους τους απαραίτητους διακόπτες και τις λειτουργίες στο ύψος των ματιών του, ώστε να μην χρειάζεται να αποσπάσει τα μάτια του από τον δρόμο. 

Ο όγκος αποσκευών είναι 385 lt και επεκτείνεται στα 1.267 lt με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης. 

Η ισχύς στον πίσω άξονα 

Κάτω από το καπό κρύβει έναν προηγμένο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ικανοποιητικά αποδοτικός για τον μέσο οδηγό, που στέλνει την ισχύ στον πίσω άξονα. Συνδυάζεται με τη μπαταρία της LG των 58 kWh, η οποία δίνει μικτή αυτονομία 427 χιλιομέτρων κατά τα πρότυπα του WLTP. 

Γνήσιο Volkswagen 

Η εκκεντρική του εμφάνιση και το αμάξωμα που θυμίζει πολυμορφικό, ενδεχομένως να το αδικούν, επειδή δεν αποκαλύπτουν τα οδηγικά του χαρίσματα, ούτε δημιουργούν προσδοκίες για την οδική του συμπεριφορά. Ωστόσο, είναι επιβεβλημένο από τη θεωρία να περάσουμε στην πράξη για να το γνωρίσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και να διαπιστώσουμε εάν μας επιβεβαιώσει ή θα μας εκπλήξει.

En ville έχει ως σύμμαχο τις συμπαγείς διαστασεις. Ευέλικτο και νευρικό, επιταχύνει αστραπιαία, κάνοντας τους απαραίτητους ελιγμούς παιχνίδι. Το ID.3 είναι ο «οικολογικός» σύμμαχος στην καθημερινότητα του αστικού ιστού! 

Dans le réseau de montagne et le réseau rural θα εκπλήξει ευχάριστα οδηγό και επιβάτες, καθώς διαψεύδει τις πρώιμες εκτιμήσεις, αποδεικνύοντας παράλληλα πως είναι ένα γνήσιο VW με ανάλογη οδηγική συμπεριφορά. Το κράτημα είναι κορυφαίο. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στον δρόμο με την μαλακή ανάρτηση να εστιάζει στην άνεση, χωρίς να αμελεί την ασφάλεια. Σε όλα αυτά καθοριστικό ρόλο παίζει το στιβαρό πλαίσιο MEB. Δεν διεκδικεί δάφνες στο πλαίσιο της οδηγικής ευχαρίστησης, ωστόσο είναι ευχάριστο ως αυτοκίνητο βόλτας. 

Sur l'autoroute το αυτοκίνητο δεν αφήνει αμφισβήτηση για την γερμανική του καταγωγή. Κορυφαία ποιότητα κύλισης με ιδανική ηχομόνωση, κινείται άνετα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.   

Général σε οδική συμπεριφορά θυμίζει τα θερμικά Volkswagen. Δεν ενθουσιάζει, αλλά δημιουργεί αίσθημα ασφαλείας. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βόλτας. Με τρία προφίλ οδήγησης, ECO, Normal και Sport. Ο οδηγός αντιλαμβάνεται διακριτικά την πίσω κίνηση, σε κάθε συνθήκη, δημιουργώντας ευχάριστη αίσθηση. Δεδομένου πως τα προγράμματα ECO και Normal είναι λίγο «ψυχρά», η επιλογή οδήγησης στο Sport αποτελεί μονόδρομο! Η μέση συνδυασμένη καταναλωση αγγίζει τις 14 kWh. 

Όσον αφορά την πλήρη ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας, αυτή χρειάζεται περίπου 2,5 ώρες σε ταχυφορτιστή 20 kW με έξοδο CCS. 

Για οικογενειάρχες με οικολογική συνείδηση 

Το VW ID.3 είναι ένα αυτοκίνητο που θα εξετάσουν την αγορά του οικογενειάρχες με οικολογική συνείδηση, οι οποίοι έχουν ενστερνιστεί την ενεργειακή μετάβαση και θεωρούν μονόδρομο την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επιθυμούν άπλετους χώρους και κινούνται κυρίως εντός του αστικού ιστού! 

Υψηλό τίμημα… αλλά με επιπλέον προσφορά 

Υψηλό είναι το τίμημα απόκτησης με το VW ID.3 Pro Performance με την μπαταρία των 58 kWh ξεκινάει από τα 41.200,00 € το ποσό μετά την επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά» σε συνδυασμό με το επιπλέον όφελος των 5.000 ευρώ που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία, τότε η τιμή του κατεβαίνει στα 29.900€, που ισχύει για ταξινομήσεις μέχρι 31/5/2024.

Caractéristiques techniques 

AMAXOMA
 
Presse
Hatchback 
Sièges
5
Portes
5
EPIDOSIS
 
Type de carburant
L'électricité
Accélération 0 - 100 km/h
7.3 δευτ
Vitesse maximale
160 km/h
MOTEUR ÉLECTRIQUE
 
Puissance
204 ch
Couple
310 Nm
Modèle/code du moteur électrique
EBJ
Position du moteur électrique
Εγκάρσια
Type de moteur électrique
Moderne
BATTERIE
 
Capacité brute de la batterie
62 kWh
Capacité nette (utilisable) de la batterie
58 kWh
Technologie des batteries
Lithium-ion (Li-Ion)
Position de la batterie
Sous le plancher
Autonomie électrique (WLTP)
426 km
Consommation moyenne d'énergie (WLTP)
15.3-16.0 κιλοβατώρα/100 χλμ
TAILLE ET POIDS 
 
Poids
1.815 kg
Volume minimal d'espace pour les bagages 
385 lt
Μέγιστος όγκος χώρου  αποσκευών
1.267 lt
DIMENSIONS
 
Longueur
4261 mm
Largeur
1809 mm
Hauteur
1562 mm
Empattement
2770 mm
Coefficient de traînée (Cd)
0.263
ARCHITECTURE 
 
Mouvement
Στον πίσω άξονα 
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses
1 ταχύτητα / αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Suspension avant
Ανεξάρτητη τύπου McPherson , Εγκάρσιος σταθεροποιητής
Suspension arrière
Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής
Freins avant
Δίσκοι
Freins arrière
Ταμπούρα
Systèmes auxiliaires
ABS (système de freinage antiblocage)
Type d'adresse
Gestion chukrania (avec dents)
Σύστημα Διεύθυνσης 
Volant électrique
Roues 
215/55 R18

galerie de photos 

Conclusion
Το VW ID.3 ήρθε για να μείνει στο πάνθεον της αυτοκίνησης. Αποτελεί την πρώτη σοβαρή πρόταση της Volkswagen στα ευρείας παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η οδική συμπεριφορά είναι ανάλογη του ονόματος Volkswagen, διαθέτει άπλετους χώρους, αντάξιους σε MPV. Διαφοροποιείται εσκεμμένα από το Golf, ώστε να μην αποτελεί την ηλεκτρική εναλλακτική, αλλά να καθιερωθεί ως μια αυτόνομη αμιγώς ηλεκτρική πρόταση. Φυσικά για το τέλος αφήσαμε την καινοτόμα φουτουριστική σχεδίαση, η οποία γίνεται το εφαλτήριο να καθιερωθεί ως σύμβολο της ενεργειακής μετάβασης, προσπαθώντας να αποσπάσει το διαβατήριο για τα «Future Classic ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Intérieur et aspects pratiques
7.1
Dépenses courantes
7.9
Comportement routier
6.8
Performance
7.4
Facteur de plaisir
6.9
un bon rapport qualité-prix
6
Confort
8.1
Quelle note lui donnez-vous ?3 Notes
8.7
SYN
Πρωτοποριακός σχεδιασμός
Technologie
Χώροι
Ποιότητα κύλισης / Κατασκευής
PLEEN
L'autonomie
Τιμή πώλησης
7.2