Το μικρότερο αυτοκίνητο της Suzuki εστιάζει στις σύγχρονες ανάγκες των αστικών μετακινήσεων. Διαθέτοντας πολυετή τεχνογνωσία στην κατασκευή προσιτών αυτοκινήτων πόλης, η Suzuki φέρνει στην Ευρώπη το ανανεωμένο Ignis με ήπιο υβριδικό σύστημα και τετρακίνηση! Μετά την εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του, σας μεταφέρουμε τα συμπέρασμα μας!
Γνωριμία
Η Suzuki μας σύστησε το Ignis το 2000 ως ένα Crossover της κατηγορίας Β που πλαισιωνόταν παράλληλα από τρίθυρο αμάξωμα και έκδοση Sport. Στη δεύτερη γενιά του μοντέλου, επέλεξε να το κατεβάσει κατηγορία, επαναλανσάροντας το στο A Segment, ως αστικό Crossover, αφήνοντας χώρο στο Swift.
Design externe
Η ιαπωνική εταιρεία, επέλεξε να κάνει μια αναδρομή στα 70ties και 80ties με σχεδιαστικές αναφορές στα αυτοκίνητα πόλης που παρήγαγε εκείνη την περίοδο και ήταν πολύ δημοφιλή στις αγορές.
Το εμπρός μέρος κοσμεί η νέα μάσκα με τους 5 επινικελωμένους τετράγωνους αεραγωγούς που θυμίζουν Jimny. Διαθέτει νέα τετράγωνα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, ενώ η εικόνα του ολοκληρώνεται με τον νέας σχεδίασης προφυλακτήρα με Off Road χαρακτηριστικά και το μικρό καπό, δίνοντας ένα παρουσιαστικό που θυμίζει γιαπωνέζικο Anima.
Το προφίλ σχηματίζει μια χαρακτηριστική σιλουέτα με ψηλό αμάξωμα, έντονες ακμές και κάθετες επιφάνειες. Οι τρεις επικλινείς γραμμές στην τελευταία κολώνα, είναι εμπνευσμένες από το Suzuki Fronte Coupé του 1971, που είχε τον κινητήρα στο πίσω μέρος.
Το πίσω μέρος μας ταξιδεύει επίσης στο παρελθόν, αφού αποτυπώνει και σε αυτήν την περίπτωση το Fronte του 1971 με τα μεγάλα πολυγωνικά φωτιστικά σώματα, σε συνδυασμό με την ελαφριά κλίση της πέμπτης πόρτας, προς τα μέσα, τονίζουν την ομοιότητα αυτή, δίνοντας μια μεταμοντέρνα εμφάνιση στο Ignis!
Interne
Η καμπίνα δείχνει άνετη και μοντέρνα, στην οποία έχει επιτευχθεί εξαιρετική διαχείριση του διαθέσιμου χώρου! Οι λιτές γραμμές, δίνουν μορφή σε μία μίνιμαλ αισθητική. Έχουν χρησιμοποιηθεί κυρίως απλά υλικά και σκληρά πλαστικά, προκειμένου να διατηρηθεί το κόστος χαμηλά!
Το ταμπλό σχηματίζεται από λιτές γραμμές με διχρωμία από μια λευκή λωρίδα που βυθίζεται σε σχήμα καμπύλης, στο κέντρο της οποίας έχει τοποθετηθεί η οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων mediacenter, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.
Ακριβώς από κάτω βρίσκονται οι διακόπτες που θα χρειαστεί ο οδηγός. Εργονομικά βρίσκονται σε σωστό σημείο.
Οι μεγάλες κάθετες επιφάνειες, δημιουργούν την εντύπωση πως ο διαθέσιμος χώρος είναι μεγαλύτερος, ενώ αφήνουν άπλετο φως να εισέλθει στο εσωτερικό, δημιουργώντας μια ευχάριστη ατμόσφαιρα!
Τα καθίσματα είναι ικανοποιητικά, ενώ η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με τις μεγάλες σχεδόν κάθετες γυάλινες επιφάνειες, προσφέρουν εξαιρετική περιμετρική ορατότητα!
Όμορφο είναι επίσης, και το μοντέρνο τριάκτινο τιμόνι, πίσω από το οποίο βρίσκεται ο νέος ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων.
Τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα και συρόμενα, δίνοντας μεγαλύτερο όγκο στον χώρο αποσκευών όταν χρειάζεται, με παραχωρήσεις στην άνεση των πίσω επιβατών. Η χωρητικότητα αγγίζει τα 204-290 λίτρα, ανάλογα τη θέση τους, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, φτάνει τα 1086 λίτρα.
Κινητήριο σύνολο
Κάτω από το καπό βρίσκουμε το ήπιο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.2 λίτρων της οικογένειας DualJet, με μεταβλητό χρονισμό και το ηλεκτρικό μοτέρ Suzuki Hybrid 12 Volt, που αποθηκεύει την ενέργεια κατά την ανάκτηση από το φρενάρισμα σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 10Α, η οποία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού, μέσω γεννήτριας ISG. Λειτουργεί ως μίζα, και θέτει σε λειτουργία το σύστημα Start & Stop, ενώ ταυτόχρονα εφοδιάζει με περισσότερη ροπή το σύστημα κίνησης. Το σύστημα συνεργάζεται αρμονικά με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Η απόδοση είναι 83 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ ενώ η ροπή αγγίζει τα 120 Nm στις 2.800 σ.α.λ!
Στον δρόμο
Ας γνωρίσουμε όμως το Suzuki Ignis σε πραγματικές συνθήκες και σε καθημερινή χρήση, προκειμένου να σχηματίσουμε ολοκληρωμένη άποψη!
En ville εστιάζει στην ικανοποίηση των καθημερινών αναγκών μετακίνησης εντός του αστικού ιστού. Το κινητήριο σύνολο των 82 ίππων διαθέτει ροπή από τις χαμηλές στροφές, δίνοντας το απαραίτητο νεύρο! Αυτό μάλιστα σε συνδυασμό με τις πολύ μικρές διαστάσεις, του προσφέρει απίστευτη ευελιξία στην πόλη. Παράλληλα, το μικρό καπό, η υψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες κάθετες γυάλινες επιφάνειες, του προσδίδουν μια τέλεια περιμετρική ορατότητα, στοιχείο βασικό για τις συνθήκες των μεγαλουπόλεων!
Dans le réseau de montagne et le réseau rural η μόνιμη τετρακίνηση All Grip κάνει τη διαφορά. Φυσικά δεν εστιάζει στην οδηγική ευχαρίστηση, ούτε διεκδικεί δάφνες στην οδηγική συμπεριφορά. Το Suzuki Ignis θα κινηθεί αξιοπρεπέστατα σαν αυτοκίνητο βόλτας στις εξορμήσεις και στις εξερευνητικές ανησυχίες, θα βρεθεί απροβλημάτιστα σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές χάρη στα 180 χιλιοστά από το έδαφος και την τετρακίνηση AllGrip Auto, με συνεκτικό συμπλέκτη που μεταφέρει αυτόματα την πρόσφυση στους πίσω τροχούς, όταν αυτή χαθεί. Θα καλύψει έτσι τις παρεΐστικες ή οικογενειακές ανάγκες, προβάλλοντας έναν εκδρομικό χαρακτήρα!
Sur l'autoroute δεν θα προκαλέσει για υψηλές ταχύτητες, ωστόσο κινείται αξιοπρεπέστατα και με ασφάλεια, ανάλογη της κατηγορίας του!
Général το ήπιο υβριδικό σύστημα λειτουργεί αποτελεσματικά και χάρη στο μικρό βάρος του αμαξώματος η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Σε ποιους απευθύνεται
Το Suzuki Ignis θα εκτιμηθεί από όσους κινούνται καθημερινά εντός του αστικού ιστού και χρειάζονται ένα ευέλικτο αυτοκίνητο. Παράλληλα, χάρη στην τετρακίνηση και το αυξημένο ύψος του αμαξώματος, καλύπτει και τις εκδρομικές ανησυχίες με μοντέρνο τρόπο!
Τιμή
Το Suzuki Ignis βρίσκεται στις εκθέσεις πλέον αποκλειστικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Η τιμή εκκίνησης στη βασική έκδοση είναι 15.880€, ενώ η τετρακίνητη ξεκινάει από 17.480€.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Τύπος κουπέ |
Crossover |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
5.5 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
123 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
12.8 δευτ |
Vitesse maximale |
165 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6 |
Rapport poids/puissance |
11.3 κιλά/Hp, 88.3 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
8.8 κιλά/Nm, 113.8 Nm/τόνος |
MOTEUR |
|
Puissance |
83 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
66.8 Hp/l |
Ροπή του κινητήρα |
107 Nm @ 2800 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
K12D |
Carcasse du moteur |
1242 cm3 |
Nombre de cylindres |
4 |
Configuration du moteur |
En série |
Diamètre du cylindre |
73 mm |
Voie d'administration du vaccin |
74.2 mm |
Degré de compression |
12.5 |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Mécanisme de distribution du gaz |
DACT |
Capacité d'huile moteur |
3.3 l |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
940 κιλά |
Charge utile maximale |
390 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
204 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1086 l |
Capacité du réservoir de carburant |
30 l |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1000 kg |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
3700 mm |
Largeur |
1660 mm |
Hauteur |
1605 mm |
Empattement |
2435 mm |
Distance par rapport au sol |
180 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
9.4 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
Μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Συστροφή |
Roues |
175/65 R15 ή 175/60 R16 |
galerie de photos