Αναμφίβολα το X-Trail είναι ένα μοντέλο ορόσημο των σύγχρονων Nissan, που αποτυπώνει την αλλαγή πλεύσης, αλλά και το «know how» στα σύγχρονα μεσαία SUV. Η τέταρτη γενιά του μοντέλου, πιο σύγχρονη από ποτέ, επιδιώκει να συνεχίσει την ηγετική θέση της ιαπωνικής εταιρείας στην κατηγορία. Συμβιώνονται για μια εβδομάδα με το ήπια υβριδικό X-Trail, αναλύουμε τις πιθανότητες για να πετύχει τον στόχο αυτό!
Το παγκόσμιο Best-Seller
Το πρώτο Nissan X-Trail παρουσιάστηκε το 2000. Από την πρώτη στιγμή, χάρη στην προσεγμένη σχεδίαση και τις περιπετειώδεις λεπτομέρειες, έγινε ορόσημο για τη Nissan, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της σε μια ανερχόμενη κατηγορία. Πλέον διανύει την τέταρτη γενιά του, έχοντας πουλήσει συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο περισσότερες από 10.000.000 μονάδες, προσδίδοντας στο μεσαίο SUV τον χαρακτηρισμό του Best Seller .
Εξελίσσοντας το Family Look
Οι σχεδιαστές την Nissan έχουν επιμεληθεί την εμφάνιση του X-Trail, αποτυπώνοντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, αφού εξέλιξαν και προσάρμοσαν το Family Look διαφοροποιώντας το μοντέλο από την υπόλοιπη γκάμα, έχοντας ως κανόνα να μην ξεφύγουν από τα διαχρονικά χαρακτηριστικά που το καθιστούν αναγνωρίσιμο για περισσότερα από 20 χρόνια!
Ιδιαίτερα το μπροστινό μέρος δείχνει μοντέρνο και ξεχωρίζει από την μεγάλη και επιβλητική μάσκα, με τραπεζοειδή σχήμα. Οι προβολείς Led δύο επιπέδων, ακολουθούν πιστά την σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας που εισήγαγαν τα μικρότερα Juke και Qasqhai.
Το πληθωρικό πλαϊνό μέρος δεν κρύβει τον όγκο και τις διαστάσεις του. Οι καθαρές γραμμές, οι μυώδεις επιφάνειες, τα έντονα νεύρα, και οι ευδιάκριτες ακμές, σφραγίζουν την διαχρονική σιλουέτα του μεσαίου SUV, το οποίο δείχνει σύγχρονο, χωρίς να παρεκκλίνει από τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου.
Το πίσω μέρος κερδίζει τις σχεδιαστικές εντυπώσεις. Τα μεγάλα, καμπυλωτά φωτιστικά σώματα με γραφικά Led αγκαλιάζουν το αμάξωμα και εκτείνονται στο εσωτερικό της πέμπτης πόρτας, η οποία έχει τοποθετηθεί κάθετα και διαθέτει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενισχύοντας την πρακτικότητα. Ωστόσο, παραμένει μοντέρνο, ιδιαίτερο και χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, αποπνέοντας μια αίσθηση δυναμικότητας!
Ευρύχωρο και άνετο
Οι σχεδιαστές της Nissan έχουν επιμεληθεί την εικόνα της καμπίνας και τον διάκοσμο της, με σκοπό να αποδώσουν ένα σύγχρονο ευρύχωρο εσωτερικό, εστιάζοντας στην εργονομία και την πρακτικότητα, χωρίς να παραλείπουν την ποιότητα και την καλή συναρμογή. Έχουν επιλεχθεί πολύ καλά υλικά με καλή αίσθηση αφής, αφήνοντας έναν premium αέρα!
Οι γραμμές που συνθέτουν το ταμπλό είναι απλές και λιτές, χωρίς να προκαλούν. Παράλληλα, η δερμάτινη επένδυση με τις λευκές ραφές και την απομίμηση αλουμινίου στο κάτω μέρος, δημιουργούν ένα όμορφο οπτικό αποτέλεσμα! Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη των 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.
Η κεντρική κονσόλα έχει αρκετό πλάτος και διαθέτει ευρύχωρες θήκες, καθώς και τις απαραίτητες ποτηροθήκες. Την προσοχή έλκει, ο ομολογουμένως όμορφος επιλογέας αεροπορικού τύπου του αυτόματου κιβωτίου!
Πίσω από το μίνιμαλ, ρετρό τριάκτινο τιμόνι, υπάρχει ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό!
Τα καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών, δίνοντας έμφαση στην άνεση! Να σημειώσουμε πως το X-Trail της δοκιμής ήταν σε πενταθέσια διάταξη, δεδομένου πως η ιαπωνική εταιρεία το διαθέτει στο ίδιο αμάξωμα και σε επταθέσια!
Η Nissan έχει μελετήσει και την εργονομία, ώστε, όλοι απαραίτητοι διακόπτες να βρίσκονται σε σημεία που θα βρίσκει εύκολα οδηγός, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο!
Το πενταθέσιο X-Trail διαθέτει χώρο αποσκευών 585 λίτρων, προκειμένου να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, αγγίζει τα 1424 λτ.
Αποδοτικό downsizing
Το αυτοκίνητο της δοκιμής παίρνει κίνηση από το βασικό κινητήριο σύνολο, το οποίο βρίσκεται στη βάση της γκάμας και αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων μεταβλητής συμπίεσης, ο οποίος μεταβάλλει συνεχώς τη διαδρομή του εμβόλου, μεταξύ 88,9 και 90,1 mm, αλλάζοντας τον λόγο συμπίεσης από 8:1 έως 14:1. Αποδίδει 163 ίππους στις 4.800 σ.α.λ και 300 Nm ροπής στις 2.800-3.600 σ.α.λ. Συνδυάζεται με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων M-CVT της Jatco που η Nissan ονομάζει Xtronic. Επιπρόσθετα, η Nissan το εφοδιάζει με ήπιο υβριδικό σύνολο, που ενσωματώνεται στην μίζα. Ανακτά την ενέργεια κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει στην μπαταρία ιόντων λιθίου, δίνοντας του παράλληλα 6 επιπλέον Nm ροπής!
Ολοκληρωμένο σύγχρονο SUV
Ο πήχης στην μεσαία κατηγορία των SUV έχει ανέβει εξαιρετικά ψηλά. Η Nissan θέλει να διατηρήσει τα ηνία με τη νέα γενιά του X-Trail, το οποίο είναι πιο σύγχρονο από ποτέ. Η οδηγική του εμπειρία σε πραγματικές συνθήκες και καταστάσεις, αποτυπώνουν τα συμπεράσματα για το βασικό μοντέλο της γκάμας του X-Trail.
En ville οι πληθωρικές διαστάσεις του, αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα. Ο οδηγός θα προτιμήσει να αποφύγει τα στενά και να κινηθεί σε κεντρικές αρτηρίες. Ωστόσο, παραμένει ευχάριστο και άνετο. Η υψηλή θέση οδήγηση, αντισταθμίζει την αίσθηση στον αστικό ιστό, καθώς παρέχει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα!
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο αναδεικνύεται ο «εκδρομικός χαρακτήρας» του X-Trail. Ισορροπημένο και με πολύ καλό πάτημα, εστιάζει στην άνεση, παρά τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία ταιριάζει άριστα στο αυτοκίνητο. Ως αυτοκίνητο βόλτας κινείται με ασφάλεια και τυπικά στο ορεινό δίκτυο και σε δρόμους με πολλές στροφές. Σε καταστάσεις πίεσης, ο τρικύλινδρος κινητήρας θα ακούσει λίγο περισσότερο από το αναμενόμενο. Παράλληλα, η μεγάλη απόσταση των 231 χιλιοστών από το έδαφος επιτρέπει την κίνηση εκτός δρόμου… αλλά με σύνεση, δεδομένου πως στην έκδοση της δοκιμής απουσιάζει η τετρακίνηση!
Sur l'autoroute θετικές εντυπώσεις αφήνει το στιβαρό πλαίσιο του X-Trail, συμβάλλοντας στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης, καθώς πατάει πολύ καλά στην άσφαλτο, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, με την ηχομόνωση να βρίσκεται παράλληλα σε πολύ υψηλό επίπεδο!
Général το νέο X-Trail είναι ευχάριστο ως εκδρομικό αυτοκίνητο, με καλή οδηγική συμπεριφορά, ποιοτικό και ασφαλές! Ικανό για ήπιες Off-Road διαδρομές… Ωστόσο το πολύ καλό πλαίσιο αδικείται από τον τρικύλινδρο κινητήρα των 163 ίππων, καθώς το βάρους… αμάξωμα, τον δυσκολεύει και έχει ως αποτέλεσμα η μέση συνδυασμένη κατανάλωση αγγίζει τα 9 λίτρα/100 χιλιόμετρα, παρά την ήπια υβριδική υποβοήθηση!
Αγγίζοντας τις πραγματικές ανάγκες
Στην δύσκολη κατηγορία των D-SUV, η Nissan ξεκαθαρίζει τους εμπορικούς στόχους της και με εφαλτήριο την διαχρονική επιτυχία όλων των γενεών του X-Trail διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό, έχοντας ως οδηγό τις ανάγκες των σύγχρονων οικογενειαρχών και το “know how” να τις ικανοποιήσει. Επομένως, το προφίλ του αγοραστή που θα επιλέξει το νέο X-Trail, είναι κυρίως ο οικογενειάρχης που θα εκτιμήσει την λειτουργικότητα και την άνεση, αδιαφορεί για την πολυτέλεια και τον εντυπωσιασμό, χωρίς ωστόσο να συμβιβάζεται και να έχει την ποιότητα και την ασφάλεια, ως απαράβατη προτεραιότητα και συνάμα οικονομικό στην χρήση. Επίσης, το Nissan X-Trail, θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από λάτρεις των εκδρομών και αποδράσεων!
Σε λογικά πλαίσια
Η Nissan δεν ξεφεύγει τιμολογιακά και κινείται σε λογικά πλαίσια. Προσφέρει το X-Trail των 163 ίππων από 38.590€ στην εισαγωγική έκδοση Energy και αγγίζει τα 50.490€ στην έκδοση Techna Plus. Αυτά όσον αφορά την 5θέσια διάταξη. Αναφορικά με την 7θέσια, η βασική Acenta, κοστίζει 43.590€ και η N–Connecta 45.390€.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
SUV |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, (WLTP) |
7.1-7.6 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
161-172 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.6 δευτ |
Vitesse maximale |
200 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d-ISC-FCM |
Rapport poids/puissance |
9.7 κιλά/Hp, 102.6 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
5.3 κιλά/Nm, 188.8 Nm/τόνος |
ENGINE TOTAL |
|
MOTEUR À COMBUSTION INTERNE |
|
Puissance |
163 Hp @ 4800 σ.α.λ. |
Puissance par litre de cylindrée |
108.9 Hp/l |
Couple |
300 Nm @ 2800-3600 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
KR15DDT |
Carcasse du moteur |
1497 cm3 |
Nombre de cylindres |
3 |
Configuration du moteur |
En série |
Diamètre du cylindre |
84 mm |
Voie d'administration du vaccin |
90.1 mm |
Degré de compression |
14 |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Capacité d'huile moteur |
4.7 l |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
5 Hp |
Position du moteur électrique |
Ενσωματωμένο στη μετάδοση |
Technologie des batteries |
Lithium-ion (Li-Ion) |
ΟΓΚΟΙ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Poids |
1589-1669 κιλά |
Charge utile maximale |
431-511 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
585 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1424 l |
Capacité du réservoir de carburant |
55 l |
Charge maximale |
100 κιλά |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
2000 κιλά |
Charge maximale sur le support |
100 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4680 mm |
Largeur |
1840 mm |
Hauteur |
1720 mm |
Empattement |
2705 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
11.1 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
Αυτόματο Xtronic |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Suspension indépendante de plusieurs liens |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Freins arrière |
Plateaux ventilés |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Υδραυλικό τιμόνι |
Volant électrique |
Roues |
235/60 R18 103H ή 235/55 R19 |
galerie de photos