Vivre le mouvement dans la rue

Conduire la Mercedes-Benz GLA 250e : Présentation sélective

Η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση (Plug-In) του εισαγωγικού SUV της Mercedes-Benz θέλει να πρωταγωνιστήσει

Quelle note lui donnez-vous ?6 Notes
8.4
7.9

Η Mercedes – Benz κινούμενη στις ανάγκες και τις επιταγές της σύγχρονης εποχής, εξηλεκτρίζει το μικρότερο SUV της γκάμας της, την GLA με αποδοτικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα. Με αυτήν την έκδοση, την GLA 250e συμβιώσαμε στο Topspeed.gr στην εβδομαδιαία συμβίωση και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις.

Επαναπροσδιορισμός

Το 2013 η Mercedes αποφάσισε δειλά να δοκιμάσει την τύχη της στην ανερχόμενη κατηγορία των C-SUV, παρουσιάζοντας την πρώτη γενιά της GLA. Λέω δειλά, καθώς ουσιαστικά το αυτοκίνητο ήταν μια Crossover υπερυψωμένη εκδοχή της τότε γενιάς της A Class. Το αυτοκίνητο ξεπέρασε τις προσδοκίες, καθώς έγινε δημοφιλές στο κοινό, χάρη στον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα από την συμβατική A Class.

Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2019, όπου η Mercedes βλέποντας την επιτυχία της, αποφάσισε να την αντικαταστήσει, επενδύοντας σε ένα αυτόνομο μοντέλο. Το 2019 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του μοντέλου, με τον επαναπροσδιορισμό της ως καθαρό C-SUV, εγκαταλείποντας την Crossover αισθητική. Το 2022 το μοντέλο υποβλήθηκε στο καθιερωμένο Facelift προκειμένου να παραμείνει φρέσκο.

Συμπαγές αλλά επιβλητικό

Η GLA, άλλαξε και τον τύπο αμαξώματος, διατηρεί ωστόσο τον σπορτίφ προσανατολισμό, προκειμένου να διαφοροποιείται από την πιο πρακτική GLB. Η σαφώς πιο πληθωρική νέα σιλουέτα, χαρακτηρίζεται από έντονες καμπύλες και το νέο Family Look της εταιρείας.

Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος κρατάει τις αναλογίες της Hatchback A Class και προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά της SUV γκάμας, με πιο κάθετη πρόσοψη, μεγάλη και επιβλητική μάσκα που ενσωματώνεται στον δυναμικό προφυλακτήρα και πλαισιώνεται από τους όμορφους μακρόστενους προβολείς. Το σχετικά κοντό καπό, διαθέτει τα χαρακτηριστικά έντονα κάθετα νεύρα.

Το προφίλ υιοθετεί μια όμορφη ωοειδή σιλουέτα, αυξάνοντας αναλογικά τον εσωτερικό χώρο και παράλληλα προδίδοντας ένα αεροδυναμικό και σπορτίφ στυλ. Οι καμπύλες γραμμές συνδυάζονται με μυώδεις επιφάνειες, δίνοντας ζωή σε ένα ενδιαφέρον σύνολο που δεν θυμίζει άλλο αυτοκίνητο.

Το πίσω μέρος αγριεύει με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα να στενεύουν προς το εσωτερικό της πέμπτης πόρτας, με το βαθύ πλαίσιο για την πινακίδα και την διακριτική αεροτομή οροφής. Ο προφυλακτήρας με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, τονίζει τον δυναμισμό με τις δυο επινικελωμένες οβάλ απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες του αμαξώματος, τονίζοντας τον επιθετικό προσδιορισμό του.

Φιλόξενο και ατμοσφαιρικό

Η καμπίνα ακολουθεί την πεπατημένη των σύγχρονων Mercedes, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος της GLA.

Το ταμπλό δείχνει όμορφο και στιβαρό, με πληθωρικές γραμμές, εστιάζοντας στην τεχνολογία και την ψηφιοποίηση. Βασικός πρωταγωνιστής το σύστημα πολυμέσων MBUX που αποτελείται από τις διπλές οθόνες 10,25 ιντσών έκαστη που η μια είναι σαν συνέχεια της άλλης, με την αριστερή πλευρά να είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η δεξιά το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.

Η ποιότητα των υλικών, το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται στο κορυφαίο επίπεδο της κατηγορίας. Η εικόνα του δείχνει εντυπωσιακή, δημιουργώντας αίσθηση ασφαλείας στους επιβάτες. Η διπλή οθόνη μοιάζει σα να αναδύεται μέσα από το ταμπλό. Από τη δεξιά πλευρά στη θέση του συνοδηγού αλλάζει το μοτίβο με μια εγκοπή με φινίρισμα από πλαστικό που θυμίζει ανθρακονήματα. Ενώ το σήμα κατατεθέν είναι οι στρογγυλοί αεραγωγοί κεντρικά κάτω από την οθόνη και δεξιά και αριστερά του ταμπλό, δίνοντας μια νότα δυναμισμού.

Εργονομικά το αυτοκίνητο είναι προσεγμένο, με τους διακόπτες στα σωστά σημεία, ώστε ο οδηγός να είναι επικεντρωμένος στον δρόμο. Οι χώροι είναι ιδανικοί να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενηλίκους επιβάτες, με ιδανική διάταξη και πολλές θήκες, συμβάλλοντας στην αύξηση της πρακτικότητας.

Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών, εξαιρετικά άνετα και με καλή αίσθησης αφής, όπως αρμόζει σε ένα Premium C-SUV. Ενδιαφέρον έχει η κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα, που δίνει έναν σύγχρονο αέρα στην καμπίνα, επωφελούμενη από την τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων στον διακόπτη των φλας δίπλα από το τιμόνι.

Συνολικά οι πολλές λεπτομέρειες αλουμινίου, τονίζουν την πολυτέλεια αναδεικνύοντας το στυλ και την αισθητική του αυτοκινήτου.

Χαρακτηριστικό πλέον των σύγχρονων Mercedes είναι ο βραδινός led ambient φωτισμός που ομορφαίνει τον χώρο, δημιουργώντας μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα.

Ο όγκος αποσκευών είναι μειωμένος σε σχέση τις συμβατικές εκδόσεις κατά 50 λίτρα εξαιτίας της μπαταρίας, αγγίζοντας τα 385 λτ, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα τα 1.385 λτ.

Στον αστερισμό του εξηλεκτρισμού

Η Mercedes-Benz εφοδιάζει το επαναφορτιζόμενο υβριδικό της SUV με ένα αποδοτικό κινητηριο σύνολο συνολικής απόδοσης 218 ίππων και 450 Nm ροπής, το οποίο αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρων απόδοσης 163 ίππων και 270 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων και 300 Nm, στέλνοντας την κίνηση στον μπροστινό άξονα. Συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (8G-DCT).

Το σύστημα συνδυάζεται και ολοκληρώνεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 15.6 kWh, από την οποία χρησιμοποεί καθαρά τις 11.5 kWh, με την ηλεκτρική αυτονομία να ορίζεται στα 63-70 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP.

Καθημερινότητα με πολυτέλεια

Φεύγουμε από την θεωρία και παίρναμε στην πράξη, προκειμένου να ζήσουμε την Mercedes-Benz GLA 250e σε κάθε δυνατή συνθήκη και οδικό δίκτυο.

En ville είναι ευκολοδήγητο θυμίζοντας σε ευελιξία μικρότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας των B-SUV. Σε αυτό συμβάλλει το οωειδές σχήμα, η υψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που βελτιώνουν αισθητά την ορατότητα, στοιχεία που σε συνδυασμό με τον μικρό κύκλο στροφής 11.4 μέτρων, αυξάνουν την ευελιξία στον αστικό κύκλο. Παράλληλα, η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης στον αστικό ιστό εκμηδενίζει την κατανάλωση.

Dans le réseau de montagne et le réseau rural αναδεικνύει τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά, που εκπονούνται από το αποδοτικό κινητήριο σύνολο. Η ιπποδύναμη σε συνδυασμό με την ισχυρή ροπή του δίνουν την απαραίτητη ισχύ για να ανέρχεται σε έντονες ανηφορικές διαδοχικές στροφές απροβλημάτιστα. Το κράτημα είναι αντίστοιχο της φήμης της εταιρείας, αυξάνοντας το αίσθημα της ασφαλείας. Η λειτουργία της ανάρτησης ισορροπεί μεταξύ άνεσης και ευστάθειας, σφραγίζοντας την καλή δουλειά που έκαναν οι τεχνικοί του τριάκτινου αστεριού.

Sur l'autoroute η αρχοντική αίσθηση της ποιότητας κύλισης και της ηχομόνωσης, δεν επιτρέπουν αμφισβήτηση ακόμα και για το μικρότερο SUV στη γκάμα της Mercedes, δημιουργώντας όλες τις προϋποθέσεις για ένα ευχάριστο και ασφαλές ταξίδι, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες.

Général η GLA ενσωματώνει ολόκληρη την οδηγική φιλοσοφία της Mercedes. Ευχάριστη, άνετη και ασφαλής και ταυτόχρονα αρκετά ευέλικτη.

Με τρία προφίλ οδήγησης, EV για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ιδίως στον αστικό ιστό και μέχρι τα 140 χλμ/ώρα. Hybrid, στο οποίο συνεργάζονται οι δυο κινητήρες, αλλά κατά 80% χρησιμοποεί την ηλεκτρική ενέργεια. Ταυτόχρονα υπάρχει η δυνατότητα του «Battery Save», χρησιμοποιώντας κυρίως τον βενζινοκινητήρα και κάνοντας οικονομία στις πολύτιμες kWh. Στο Sport σκληραίνει το τιμόνι και η ανάρτηση και είναι διαθέσιμη ολόκληρη η ισχύς και η ροπή στις διαθέσεις του οδηγού.

Η κατανάλωση με πλήρη φόρτιση είναι μόλις 1,5 λίτρο / 100 χιλιόμετρα, η οποία θα ξεπεράσει τα 8,5 λίτρα / 100 χλμ όταν η μπαταρία ξεφορτίσει, κάνοντας σαφές την ανάγκη να είναι πλήρως φορτισμένο για την ομαλή λειτουργία του συστήματος.

Οι μεγάλοι χρόνοι χρόνοι φόρτισης που απαιτούνται σε τυπικό ταχυφορτιστή, περιορίζουν την χρηστικότητα του παρά την σχετικά μεγάλη αυτονομία για PHEV, η οποία σε πραγματικές συνθήκες μεταφράζεται σε περίπου 50-55 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.

Εστιάζοντας στο κύρος

Ο σκοπός της Mercedes είναι να ικανοποιήσει το καταναλωτικό κοινό των αστικών κέντρων με ένα ανώτερο κοινωνικό status, που χρειάζονται ένα αυτοκίνητο για την κάλυψη των μεταφορικών και οικογενειακών τους αναγκών, που προσφέρει αδιαμφισβήτητο κύρος και είναι ικανό τόσο για μικρές και μεγάλες αποδράσεις, αλλά ταυτόχρονα και για ευέλικτη κίνηση εντός πόλης, καθιστώντας την GLA ως ιδανική επιλογή.

Το Plug – In Entry Level SUV του αστεριού

Στους καταλόγους οι τιμές της επαναφορτιζόμενης υβριδικής GLA 250e αρχίζουν από τις 56.499,99 €, που αποτυπώνει το υψηλότερο κόστος κτήσης των Plug-In Hybrid μοντέλων. Ωστόσο, δεν υπερβάλλει, προσπαθώντας να διατηρήσει την αξία σε λογικά πλαίσια, ως το entry level Plug – In Hybrid SUV του τριάκτινου αστεριού.

Caractéristiques techniques

AMAXOMA

Presse

SUV

Sièges

5

Portes

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Consommation moyenne combinée (WLTP)

1.1-1.4 l/100 km

Émissions de CO2 (WLTP)

24-31 g/km

Type de carburant

Βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

7.9 δευτ

Vitesse maximale

210 km/h

Spécifications des gaz d'échappement

Euro 6d-ISC-FCM

Rapport poids/puissance

7.9 κιλά/Hp, 126.4 Hp/τόνος

Rapport poids/couple

3.8 κιλά/Nm, 260.9 Nm/τόνος

ENGINE TOTAL

MOTEUR À COMBUSTION INTERNE

Puissance

163 Hp @ 5500 σ.α.λ.

Puissance par litre de cylindrée

122.4 Hp/l

Couple

270 Nm @ 2000-3500 S.A.L.

Disposition du moteur

Vers l'avant, transversalement

Modèle/code du moteur

M 282

Carcasse du moteur

1332 cm3

Nombre de cylindres

4

Configuration du moteur

En série

Diamètre du cylindre

72.2 mm

Voie d'administration du vaccin

81.4 mm

Degré de compression

11.8

Nombre de soupapes par cylindre

4

Système d'injection de carburant

Pulvérisation directe

Aspiration du moteur

Turbocompresseur, Intercooler

Mécanisme de distribution du gaz

DACT

Capacité d'huile moteur

4.5 l

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΡΑΣ

Ηλεκτρική ισχύς

109 Hp

Ηλεκτρική ροπή

300 Nm

Position du moteur électrique

Entre le moteur à combustion interne et la boîte de vitesses

ΣΥΝΟΛΟ

Συνολική ισχύς συστήματος

218 Hp

Ροπή συστήματος

450 Nm

BATTERIE

Capacité brute de la batterie

15.6 kWh

Capacité nette (utilisable) de la batterie

11.5 kWh

Technologie des batteries

Lithium-ion (Li-Ion)

Position de la batterie

Κάτω από τα πίσω καθίσματα

Autonomie électrique (WLTP)

63-70 km

Consommation moyenne d'énergie (WLTP)

18.9-20.4 κιλοβατώρα/100 χλμ

TAILLE ET POIDS

Poids

1725 κιλά

Charge utile maximale

575 κιλά

Volume minimal d'espace pour les bagages

385 l

Volume maximal de l'espace à bagages

1385 l

Capacité du réservoir de carburant

35 l

Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%)

1800 kilos

Charge maximale sur le support

80 κιλά

DIMENSIONS

Longueur

4412 mm

Largeur

1834 mm

Hauteur

1609 mm

Empattement

2729 mm

Trace d'acheminement

1605 mm

Trace dorsale

1583 mm

Hélice avant

907 mm

Etai dorsal

776 mm

Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation)

11.4 m

ARCHITECTURE

Mouvement

Στον μπροστινό άξονα

Nombre de rapports et type de boîte de vitesses

8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT

Suspension avant

Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο

Suspension arrière

Σπειροειδές ελατήριο, συστροφή

Freins avant

Plateaux ventilés

Freins arrière

Δίσκοι

Systèmes auxiliaires

ABS (système de freinage antiblocage)

Type d'adresse

Gestion chukrania (avec dents)

Système de direction

Volant électrique

Roues

215/65 R17

galerie de photos

Conclusion
Η εξηλεκτρισμένη εισαγωγή της Mercedes στα SUV με την επαναφορτιζόμενη υβριδική GLA 250e, ενσωματώνει την διαχρονική φιλοσοφία της Mercedes στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης, αποπνέοντας το απαιτούμενο κύρος. Αρκετά ευέλικτη, ικανοποιεί τις αστικές μεταφορικές ανάγκες και παράλληλα εστιάζει στην οδηγική συμπεριφορά και την αίσθηση της ασφαλείας, χωρίς να αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης στον ανταγωνισμό. Το εύρος ηλεκτρικής αυτονομίας είναι ικανοποιητικό, ωστόσο το μικρό ρεζερβουάρ καυσίμων αυξάνει την ανάγκη για φόρτιση, η οποία απαιτεί αρκετό χρόνο, τονίζοντας τον αστικό προσανατολισμό και περιορίζοντας τις «ταξιδιωτικές» ικανότητες.   
Intérieur et aspects pratiques
8.3
Dépenses courantes
7.5
Comportement routier
8.4
Performance
7.9
Facteur de plaisir
7.8
un bon rapport qualité-prix
7.1
Confort
8.5
Quelle note lui donnez-vous ?6 Notes
8.4
SYN
Qualité du roulement
Κράτημα - Πάτημα
Ποιότητα κατασκευής
Νυχτερινός ambient φωτισμός στην καμπίνα
Χαρακτηριστικό στυλ
PLEEN
Χρόνοι φόερτισης
Capacité du réservoir de carburant
7.9