Nous conduisons la Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV ST Line : deuxième jeunesse 

Το Best - Seller της Ford διαθέτει ένα όνομα από το παρελθόν και αποποιείται τον χαρακτήρα του παραδοσιακού SUV!

Quelle note lui donnez-vous ?19 Notes
7.5
7.1

Η είσοδος της Ford στην κατηγορία των B-SUV έγινε με την αναβίωση του ονόματος Puma, αλλά με μια εμφάνιση που παραπέμπει περισσότερο σε Sport Crossover παρά σε SUV! Στην εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του, είχαμε στην κατοχή μας την πιο δημοφιλή έκδοση του μικρού Crossover της αμερικανικής εταιρείας!  

Γνωριμία 

Το όνομα Puma, στην ιστορία της Ford είναι γνωστό ως το μικρό Coupé της εταιρείας, που παρουσιάστηκε το 1997 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2003 χωρίς να υπάρξει άμεσος αντικαταστάτης! Ωστόσο 22 χρόνια αργότερα, η Ford αναβίωσε το όνομα αυτό το 2019… πλέον με Crossover αισθητική, αλλά με σαφή σπορτίβ προσανατολισμο, σε μια προσπάθεια να προσεγγίσει τη φυσική εξέλιξη του μοντέλου, στην σύγχρονη εποχή!  

Design externe 

Η Ford θέλησε να ξεφύγει από τα καθιερωμένα σχέδια των B-SUV, λανσάροντας ένα διαφορετικό αμάξωμα με σπορτίφ σιλουέτα, φλερτάροντας με την υποκατηγορία των Coupé-SUV! 

Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη μάσκα, που θυμίζει στόμα καρχαρία και πλαισιώνεται από τα οβάλ φωτιστικά σώματα με γραφικά LED, τα οποία βρίσκονται στο πάνω μέρος του καπό, με ανασηκωμένα τα φτερά, προσδίδοντας του μια επιθετική, αλλά όμορφη εικόνα! 

 

Το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το προφίλ του αυτοκινήτου, το οποίο χαρακτηρίζεται από καμπύλες κυματιστές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες! Η χαμηλά τοποθετημένη οροφή δεν θυμίζει SUV, ενώ παράλληλα ενισχύει την σπορ αίσθηση! Η σιλουέτα από το πλάι αποτυπώνει ένα αιλουροειδές έτοιμο για επίθεση, πρεσβεύοντας με τον καλύτερο τρόπο το προσωνύμιο «Puma»! 

Στο πίσω μέρος πρωταγωνιστούν οι καθαρές και λιτές γραμμές με την οροφή να τελειώνει σε μια διακριτική αεροτομή. Η πέμπτη πόρτα είναι ελαφρά κεκλιμένη, σφραγίζοντας τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου και ενσωματώνει τα όμορφα πίσω φωτιστικά σώματα σε οβάλ σχήμα με γραφικά LED! 

Interne 

Η αμερικανική εταιρεία επιμελήθηκε την καμπίνα με καλής ποιότητας μαλακά υλικά, καλό φινίρισμα και συναρμογή. Σχεδιαστικά δεν έχει κάνει την υπέρβαση, καθώς επέλεξε απλές και λιτές γραμμές, που συνθέτουν ένα όμορφο σύνολο!

Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη των 8 ιντσών του εύχρηστου συστήματος πολυμέσων SYNC 3 συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, ενώ πίσω από τιμόνι βρίσκεται ο ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων σε οθόνη TFT 12,3 ιντσών. Αυτό που μας άρεσε με το πάτημα του Start button, για άνοιγμα ή κλείσιμο του κινητήρα, ήταν το ψηφιακό γραφικό ενός πούμα που εμφανίζεται στο καντράν! 

Ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα βρίσκονται οι διακόπτες για τα προγράμματα οδήγησης, ενώ ξεχωρίζουν ο όμορφος επιλογέας ταχυτήτων του μηχανικού κιβωτίου και το κλασικό χειρόφρενο! Πίσω από αυτά, βρίσκονται οι ποτηροθήκες και ένα διακριτικό υποβραχιόνιο. 

Εξαιρετικά σε αίσθηση είναι τα ημιμπάκετ καθίσματα, που παρέχουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών! 

Ο χώρος αποσκευών από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία είναι 456 lt, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.216 λίτρα! 

Κινητήριο σύνολο 

Κίνηση παίρνει από τον γνώριμο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1.0 λίτρου τεχνολογίας ecoboost που αποδίδει 125 ίππους στις 6.000 σ.α.λ και 210 Nm ροπής στις 1750 σ.α.λ. Παράλληλα διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα 48Volt, το οποίο αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 11,5kW που έχει τον ρόλο της μίζας και της γεννήτριας και αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία 48V ιόντων λιθίου (Li-Ion) χωρητικότητας 10Ah.

Στον δρόμο 

Είναι γεγονός πως η Ford έχει επενδύσει πολύ στο Puma, το οποίο το εξαργυρώνει με την επιτυχία που γνωρίζει ως Best – Seller! Η οδήγηση του σε πραγματικές συνθήκες αποτυπώνει τους λόγους για τους οποίους έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού! Ας το γνωρίσουμε! 

En ville το αστικό Crossover της Ford κινείται με ευελιξία! Ο όγκος και η σιλουέτα του αυτοκινήτου δεν θυμίζουν SUV, στοιχεία που το καθιστούν ευκολοδήγητο και φιλικό για καθημερινή χρήση σε αστικό περιβάλλον! Σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, το πρόγραμμα οδήγησης ECO, απενεργοποιεί τον έναν κύλινδρο, δουλεύοντας με μικρότερη ισχύ,  μειώνοντας την κατανάλωση! 

Dans le réseau de montagne et le réseau rural το Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV ST Line δεν θυμίζει σε τίποτα SUV, αντιθέτως η αίσθηση συγκλίνει περισσότερο σε Hot Hatchback. Το αυτοκίνητο «πατάει» πολύ καλά στον δρόμο, στρίβει σαν διαβήτης, διαθέτοντας μια ήπια παιχνιδιάρικη οδηγική συμπεριφορά! Σύμμαχος για αυτό το αποτέλεσμα το χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου! Επιπλέον, το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων με κοντές σχέσεις, λειτουργεί εξαιρετικά, ανεβάζοντας τα επίπεδα απόλαυσης, ιδίως εάν η οδήγηση συνδυαστεί με το πρόγραμμα οδήγησης «Sport», το οποίο αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα και της απόκρισης του γκαζιού, πετυχαίνοντας την μέγιστη απόδοση! 

Sur l'autoroute αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο και η πολύ καλή ηχομόνωση σε συνδυασμό με την ποιότητα κύλισης. Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, δημιουργώντας αίσθηση ασφάλειας στη διάρκεια του ταξιδιού!    

Général η Ford έχει εφοδιάσει το Puma με 5 εξελιγμένα προγράμματα οδήγησης. Normal, Eco, Sport, ολισθηρό οδόστρωμα και χώμα. Παρόλο που δεν διαθέτει τετρακίνηση, το μπλε οβάλ έχει φροντίσει, ώστε το Puma να μην υστερεί πουθενά! Είχαμε την τύχη να το οδηγήσουμε με καταρρακτώδη βροχή και σε ολισθηρό οδόστρωμα. Με το αντίστοιχο πρόγραμμα αυξάνονται τα επίπεδα πρόσφυσης, και κατ’ επέκταση η ενεργητική ασφάλεια! Κατά τον ίδιο τρόπο λειτουργεί και το πρόγραμμα για χωμάτινες διαδρομές! Να μην ξεχνάμε πως δεν είναι ένα Off – Road όχημα, και η επιλογή αυτού του προφίλ οδήγησης αφορά ήπιους και πατημένους χωματόδρομους! Συνολικά, η μέση κατανάλωση της δοκιμής του Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV ST Line, άγγιξε τα 7.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! 

Σε ποιους απευθύνεται 

Η Ford με το Puma προσπάθησε να διεισδύσει στο μέρος του καταναλωτικού κοινού, με αυξημένες ανάγκες, το οποίο ωστόσο δεν έλκεται από τα παραδοσιακά SUV. Έτσι, επέλεξε να κατασκευάσει ένα σπορτίφ crossover, κατάλληλο για εξορμήσεις, ιδανικό για νέους σε ηλικία οικογενειάρχες, που δεν συμβιβάζονται με τα καθιερωμένα και η οδηγική απόλαυση για αυτούς είναι αδιαπραγμάτευτη! 

Τιμή 

Η τιμή του Ford Puma 1.0 ecoboost mHEV, με τους 125 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ξεκινάει από την άκρως ανταγωνιστική τιμή των 24.994€ στην έκδοση Titanium. Η έκδοση ST-Line της δοκιμής ξεκινάει από 26.313 €

Caractéristiques techniques 

AMAXOMA   
Presse SUV , Crossover
Sièges 5
Portes 5
CONSOMMATION - ÉMISSIONS - SUBVENTIONS   
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος  4.3 l/100 km
Εκπομπές CO2  97-99 g/km
Type de carburant Essence
Accélération 0 - 100 km/h 9.8 δευτ
Vitesse maximale 191 km/h
Spécifications des gaz d'échappement Euro 6d-ISC-FCM
Rapport poids/puissance 10.2 κιλά/Hp, 97.7 Hp/τόνος
Rapport poids/couple 6.1 κιλά/Nm, 164.1 Nm/τόνος
MOTEUR  
Puissance 125 Hp @ 6000 σ.α.λ.
Puissance par litre de cylindrée 125.1 Hp/l
Couple nominal du moteur 210 Nm @ 1750 σ.α.λ.
Disposition du moteur Εμπρός, εγκάρσια
Modèle/code du moteur B7JA, B7JB
Carcasse du moteur 999 cm3
Nombre de cylindres 3
Διαμόρφωση En série
Nombre de soupapes par cylindre 4
Système d'injection de carburant Pulvérisation directe
Aspiration du moteur Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ
Mécanisme de distribution du gaz DACT
Capacité d'huile moteur 4.6 l
TAILLE ET POIDS   
Poids 1280 κιλά
Charge utile maximale 485 κιλά
Volume minimal d'espace pour les bagages 456 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών 1216 l
Μέγιστο φορτίο 50 κιλά
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) 1100 κιλά
Μέγιστο φορτίο στήριξης 75 κιλά
DIMENSIONS  
Longueur 4186 mm
Πλάτος συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών 1930 mm
Hauteur 1536 mm
Empattement 2588 mm
Hélice avant 850-856 mm
Etai dorsal 748-763 mm
Distance par rapport au sol 164-166 mm
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) 10.3-10.6 m
ARCHITECTURE   
Mouvement Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων 6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Εμπρός φρένα Δίσκοι
Πίσω φρένα Δίσκοι
Systèmes auxiliaires ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Type d'adresse Gestion chukrania (avec dents)
Roues  205/65 R16 ή 215/55 R17

galerie de photos

 

Conclusion
Η Ford αναβιώνει το όνομα Puma, με ένα ριζικά διαφοροποιημένο αμάξωμα! Το άλλοτε μικρό Coupé των 90ties μεταμορφώθηκε σε ένα στιλάτο μικρό Crossover, διατηρώντας στο ακέραιο τον σπορ χαρακτήρα του προκατόχου του, δίνοντας έτσι στο αυτοκίνητο μια δεύτερη νιότη! Οδηγικά ευχάριστο με στιβαρό πλαίσιο και πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το Puma είναι ήδη σημείο αναφοράς στην κατηγορία! Ωστόσο το αδιαμφισβήτητο συγκριτικό του πλεονέκτημα, είναι η σχεδίαση, που ξεφεύγει από τα παραδοσιακά SUV και διεισδύει σε ένα πιο απαιτητικό κοινό, που δεν έλκεται από τα SUV… Ωστόσο, το Puma θα τους δελεάσει, αναδιαμορφώνοντας την άποψη τους! 
Intérieur et aspects pratiques
7.5
Dépenses courantes
6.8
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
7.1
Sécurité
6.8
Facteur de plaisir
6.7
un bon rapport qualité-prix
7.9
Quelle note lui donnez-vous ?19 Notes
7.5
SYN
Qualité du roulement
Χώροι
Στυλ
Αίσθηση Hatchback σε Crossover αμάξωμα
Ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά
PLEEN
Κατανάλωση
Ορατότητα στο πίσω μέρος
7.1