Vivre le mouvement dans la rue

Nous conduisons la Fiat 500 icon 3+1 : couleur méditerranéenne ! 

Η Fiat παραδίδει στιλιστικά μαθήματα με το τρίτο και τελευταίο αμάξωμα του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Fiat 500!

Quelle note lui donnez-vous ?5 Notes
8.3
6.4

Λίγα αυτοκίνητα έχουν γίνει σύμβολα στην πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας, με την διαχρονικότητα τους να γίνονται τρόπος ζωής και να εξελίσσονται μέσα στον χρόνο. Ένα από αυτά είναι αναμφίβολα το Fiat 500. Για μια εβδομάδα είχαμε στην κατοχή μας το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο και μάλιστα στην πιο ιδιαίτερη εκδοχή του με το τετράθυρο αμάξωμα και τις αντικριστές πόρτες! Ας το γνωρίσουμε καλύτερα!  

Γνωριμία  

Δεν χρειάζονται συστάσεις για το Fiat 500. Η πρώτη γενιά του εμβληματικού μοντέλου παρουσιάστηκε 4 Ιουλίου 1957 και ήταν δημιουργία της σχεδιαστικής ιδιοφυΐας του Ντάντε Τζιακόζα, αφού σε μήκος μόλις 2,97 μέτρων, χώρεσε 4 θέσεις διαθέτοντας ένα πολύ όμορφο αμάξωμα που έμεινε διαχρονικό.

Η σημασία του όμως ήταν πολύ σπουδαιότερη. Ήταν το αυτοκίνητο της αναγέννησης της Fiat και της ιταλικής βιομηχανίας που αναστήλωσε την οικονομία της χώρας μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Αποτέλεσε το προσιτό βασικό όχημα για τον μέσο Ιταλό, το οποίο δεν άργησε να αποκτήσει lifestyle χαρακτήρα και να γίνει συνώνυμο της “Dolce Vita” της δεκαετίας του 60.

Η επιτυχία του σφραγίστηκε από τις σχεδόν 4.000.000 πωλήσεις. Αν και προσιτό, δεν συγκαταλέγεται στα λεγόμενα «αυτοκίνητα του λαού» της τότε εποχής, όπως το VW beetle και το Citroën 2CV, αφού ο ιδιαίτερος αστικός του χαρακτήρας και η ξεχωριστή εμφάνιση το έκαναν αποδεκτό και στα υψηλότερα κοινωνικά στρώματα, με τον Gianni Agnelli να το χαρακτηρίζει ένα αυτοκίνητο για όλους, από τον εργάτη και την νοικοκυρά, μέχρι τον γιατρό και τον επιχειρηματία. Αυτά τα στοιχεία το έχρισαν σύμβολο για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία και ήταν αναπόσπαστο στοιχείο της σύγχρονης ιταλικής ποπ κουλτούρας.

Η Fiat μέσω του πρωτότυπου Trepiuno το 2004, βολιδοσκόπησε το καταναλωτικό κοινό για την πιθανή αναβίωση του 500. Ο κόσμος αγκάλιασε την ιδέα και η εταιρεία το υλοποίησε. Το 2007, ακριβώς 50 χρόνια μετά, παρουσιάστηκε το νέο πεντακοσαράκι με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του κλασικού που το κάνουν μοναδικό! Στην παραγωγή βρίσκεται ήδη 16 χρόνια με πωλήσεις που υπερβαίνουν τις 2.500.00 συνεχίζοντας τον θρύλο του 500 ως σύμβολο του ιταλικού Design.   

Η τρίτη γενιά του μοντέλου και η δεύτερη της νεότερης ιστορίας του παρουσιάστηκε στις 4 Μαρτίου 2020 ως αμιγώς ηλεκτρικό, αποτελώντας ήδη τη δημοφιλέστερη πρόταση στα αυτοκίνητα πόλης στην Ευρώπη και το δεύτερο δημοφιλέστερο ηλεκτρικό όχημα ανεξαρτήτου κατηγορίας.

Το μοντέλο κυκλοφορεί σε 3 αμαξώματα, Cabrio, Hatchback και το καινοτόμο 3+1, το οποίο δοκιμάζουμε παρακάτω! 

Design externe 

Ο εκσυγχρονισμός του αυθεντικού στυλ Fiat 500, ανατέθηκε στους σχεδιαστές της ιταλικής εταιρείας, οι οποίοι κλήθηκαν να δημιουργήσουν από λευκό χαρτί ένα νέο αυτοκίνητο διατηρώντας αναλλοίωτη την ιδέα του 1957! 

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα μοντέρνο αυτοκίνητο πόλης που εστιάζει στην γνώριμη εικόνα του 500. Το νέο μοντέλο υιοθετεί πιο έντονα ρετρό στοιχεία, όπως το σχεδόν κάθετο εμπρός μέρος και η κλήση των 46 μοιρών στο πίσω, στοιχεία που παραπέμπουν ευθέως στο αρχέγονο μοντέλο!

Το σχεδόν κάθετο μπροστινό μέρος διακρίνεται από τους μεγαλύτερους Full Led στρογγυλούς προβολείς, οι οποίοι είναι χωρισμένοι σε δυο τμήματα, το επάνω θυμίζει φρύδια. Ακριβώς από κάτω βρίσκονται τα στρογγυλά φλας και πλαισιώνονται στο κέντρο από το νέο λογότυπο «500». Σχηματίζεται έτσι η διαχρονική αποτύπωση του πιο χαριτωμένου προσώπου της αυτοκινητοβιομηχανίας, αυτή του Fiat 500, στην σύγχρονη εκδοχή του! 

Το προφίλ, έχει το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα στην έκδοση του αμαξώματος 3+1. Αρχίζοντας από τα βασικά, έχει εμπλουτιστεί με περισσότερα βίντατζ χαρακτηριστικά, όπως το οριζόντιο φλας στο φτερό, και η κλίση των 46 μοιρών στην πίσω κολώνα, τα οποία παραπέμπουν ευθέως στο μοντέλο των fifties! 

Ωστόσο, το χαρακτηριστικό που το κάνει μοναδικό είναι οι αντικριστές πόρτες, μόνο από τη δεξιά πλευρά του αμαξώματος. Χωρίς να μεταβληθούν οι διαστάσεις, οι σχεδιαστές ενσωμάτωσαν έξυπνα μια μικρή πόρτα στο πίσω μέρος της δεξιάς πλευράς, που ανοίγει αντίστροφα μαζί με την μεσαία κολώνα, αποκαλύπτοντας ολόκληρο το εσωτερικό!

Η κομψή σιλουέτα ολοκληρώνεται με το πίσω μέρος, το οποίο επίσης ακολουθεί πιστά το παρωχημένο στυλ με τις κυματοειδείς καμπύλες της πόρτας του πορτμπαγκάζ να παραπέμπουν στο κλασικό μοντέλο. Τα ορθογώνια κάθετα φωτιστικά σώματα με γραφικά LED, σχηματίζουν ανάγλυφα το γράμμα Ε, που παραπέμπει ευθέως στο ηλεκτρικό μέλλον, ενώ θυμίζουν πολύ το αρχέγονο 500. Ο προφυλακτήρας στο κάτω μέρος διαθέτει έναν αεροδυναμικό διαχύτη, ενώ η έλλειψη εξατμίσεων μαρτυρά την ηλεκτρική φύση του μοντέλου! 

Interne 

Με γνώμονα το αυθεντικό στυλ «500» η Fiat έχει επιμεληθεί και το εσωτερικό του μικρού ηλεκτρικού της μοντέλου! Απλές και λιτές γραμμές σχηματίζουν ένα οβάλ ταμπλό με γκοφρέ επένδυση και παλαιομοδίτικες καταβολές, που παραπέμπουν ευθέως στο μοντέλο του 1957.

Κεντρικά είναι τοποθετημένη η οθόνη των 10,25 ιντσών του UConnect, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, το οποίο είναι εύκολο στη χρήση, ευκρινέστατο και ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες των πολυμέσων. Ακριβώς από κάτω υπάρχει μια θήκη ιδανική για το κινητό, η οποία παρέχει δυνατότητα ασύρματης φόρτισης, ενώ στην βάση της είναι σκαλισμένη η πόλη του Τορίνο, στην οποία κατασκευάζεται το αυτοκίνητο.

Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει καταργηθεί και οι αλλαγές γίνονται μέσω πλήκτρων κεντρικά στην βάση του ταμπλό. Το πλεονέκτημα αυτής της λύσης είναι πως αφήνει αρκετό χώρο εμπρός από τα καθίσματα, ανάμεσα από τα οποία υπάρχουν οι διακόπτες για ρύθμιση του προφίλ οδήγησης και της έντασης του ήχου του UConnect.

Πίσω από το τιμόνι με το λογότυπο «500» βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων σε οθόνη TFT 7 ιντσών, ο οποίος προβάλει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες, που χρειάζεται ο οδηγός, με το πάτημα ενός κουμπιού, από το ταχύμετρο, έως το GPS και τη φόρτιση!

Οι παραδοσιακές χειρολαβές έχουν αντικατασταθεί από αντίστοιχα κουμπιά. Στις θήκες δίπλα τους υπάρχει χαραγμένο το πεντακοσαράκι του 1957 με την φράση “Made in Torino”.

Η συναρμογή βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο για την κατηγορία, με εκτεταμένη χρήση ποιοτικών υλικών. Τα καθίσματα παρέχουν εξαιρετική στήριξη του σώματος των επιβατών, εστιάζοντας στην άνεση! 

Οι Ιταλοί δημιούργησαν ένα ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον με φινέτσα και διαχρονικό στυλ. Ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 185 λίτρα, ωστόσο, με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 550.

Ειδικότερα, η έκδοση 3+1 παρέχει πιο εύκολη πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, χάρη στην επιπλέον πόρτα. Αυτό το χαρακτηριστικό δεν είναι αρκετό να αυξήσει την πρακτικότητα, απλά του προσδίδει περισσότερο στυλ και άνεση. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι περιορισμένος και μπορεί να φιλοξενήσει έως και 2 παιδιά! 

Κινητήριο σύνολο – Τεχνολογία 

Κίνηση παίρνει από τον νέο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 118 ίππων (87 kW), ο οποίος συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου 42 kWh, που ονομαστικά το εύρος αυτονομίας αγγίζει τα 320 χιλιόμετρα. Η ροπή του είναι ιδιαίτερα υψηλή και αγγίζει τα 220 Nm κάνοντας το μικρό Fiat να εκκινεί σχεδόν ακαριαία! 

Παράλληλα το εφοδιάζει με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, διαθέτοντας πλήρη κατάλογο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο πόλης, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. 

Η τεχνολογία είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για αυτό και η Fiat εφοδίασε το ηλεκτρικό 500 με φορτιστή 85 kW (DC), που επιτρέπει την πλήρη φόρτιση του αυτοκινήτου σε 35 λεπτά, ενώ μόλις 5 λεπτά φόρτισης φτάνουν για να διανύσει 50 χιλιόμετρα. Ωστόσο ο χρόνος αυτός αυξάνεται στις 4 ώρες και 15 λεπτά, με την χρήση wallbox 11 kWh, ενώ στην απλή οικιακή πρίζα των 2,3 kWh θα χρειαστεί σχεδόν 15 ώρες για να φορτίσει, για αυτό καλύτερα να αποφεύγεται.

Στον δρόμο 

Η εξωτερική σχεδίαση συναρπάζει και το τεχνολογικό υπόβαθρο αφήνει υποσχέσεις. Ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε το αμιγώς ηλεκτρικό «πεντακοσαράκι» σε πραγματικές συνθήκες! 

En ville οι συμπαγείς διαστάσεις του, το καθιστούν ικανό να παρκάρει οπουδήποτε και σε συνδυασμό με τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, πραγματοποιεί ασφαλείς ελιγμούς όταν και όπου χρειάζονται. Στο πέρασμα του τραβάει τα βλέμματα, κυρίως λόγω του στυλ, αλλά και της σύγχρονης σχεδίασης του, αφού εμφανισιακά διαφέρει σε σχέση με το συμβατικό. Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί η έκδοση 3+1, καθώς η επιπλέον αντικριστή πόρτα ερεθίζει την περιέργεια των περαστικών.  

Επίσης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν κατά την εκκίνηση σύστημα ηχητικής προειδοποίησης (AVAS), ώστε οι πεζοί να αντιλαμβάνονται το αυτοκίνητο, ο ήχος είναι σχεδόν σε όλα παρόμοιος και αδιευκρίνιστος. Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 όμως έχει τη δική του ξεχωριστή μελωδία ως (AVAS), για ταχύτητες έως 20 χλμ/ώρα. Πρόκειται για την διάσημη μελωδία του Nino Rota από την ταινία Amarcord!

Dans le réseau de montagne et le réseau rural κινείται ευχάριστα, διασκεδαστικά και αξιοπρεπέστατα! Σε δρόμο με απότομες στροφές «πατάει» και στρίβει πολύ καλά. Αν και διαθέτει υψηλή ροπή, χωρίς να προβληματίζει σε ανηφόρες, υπάρχει ο περιορισμός της αυτονομίας, καθώς η κατανάλωση ενέργειας είναι μεγαλύτερη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αντίθετα, «αγαπάει» πολύ τις κατηφόρες, στις οποίες η ανάκτηση ενέργειας είναι σημαντική, ιδιαίτερα με την επιλογή «Range» στο προφίλ οδήγησης! 

Sur l'autoroute αναδεικνύεται η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, διαθέτοντας παράλληλα εξαιρετική ηχομόνωση για τα δεδομένα της κατηγορίας! Κινείται με ασφάλεια ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, παραμένοντας σταθερό. Η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χιλιόμετρα / ώρα! 

Général η Fiat εστίασε στην ενεργειακή απόδοση του ηλεκτρικού της μοντέλου, προκειμένου να μειώσει την διαφορά της πραγματικής – ονομαστικής αυτονομίας. Με τρεις λειτουργίες οδήγησης, το έχει καταφέρει σε μεγάλο βαθμό, ικανοποιώντας τις σύγχρονες απαιτήσεις. 

Ειδικότερα, το βασικό πρόγραμμα οδήγησης είναι το “Normal”. Οδηγώντας με αυτό, το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί ακριβώς όπως ένα συμβατικό, διαθέτοντας υψηλή απόδοση και εξαιρετικές επιδόσεις ειδικά όσον αφορά την επιτάχυνση. Προσφέρει ενθουσιασμό στον οδηγό, διασκεδαστική οδήγηση και σπορτίβ αίσθηση!

Το δεύτερο πρόγραμμα οδήγησης, ιδανικό για κίνηση σε αστικό περιβάλλον είναι το “Range”. Ουσιαστικά πρόκειται για λειτουργία οδήγησης “One – Pedal”, επιτρέποντας την οδήγηση μόνο με ένα πεντάλ και προσφέροντας την μέγιστη ανάκτηση ενέργειας. Αυτό συμβαίνει όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι και το αυτοκίνητο επιβραδύνει μέχρι να σταματήσει τελείως. Έτσι, η δυναμική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στην μπαταρία!

Το τρίτο διαθέσιμο πρόγραμμα ονομάζεται “Sherpa”, ουσιαστικά πρόκειται για μια λειτουργία “Safe Mode”, όταν τα επίπεδα ενέργειας βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.  Έτσι, δίνει τη δυνατότητα για μέγιστη αυτονομία ώστε το αυτοκίνητο να φτάσει στον τελικό προορισμό ή στον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης.

Σε ποιους απευθύνεται 

Το Fiat 500 3+1 θα το εκτιμήσουν όσοι επιθυμούν ένα αυτοκίνητο πόλης με αξεπέραστο διαχρονικό στυλ. Στους νοσταλγούς των Sixties καθώς και σε όσους θέλουν ένα lifestyle νεανικό αυτοκίνητο! Όσοι επιθυμούν ένα δεύτερο μικρό αυτοκίνητο για την πόλη και έχουν καταλήξει σε ηλεκτρικό. Ιδιαίτερα η έκδοση της δοκιμής, θα εκτιμηθεί από όσους επιθυμούν μια επιπλέον πόρτα στο πίσω μέρος, για εύκολη πρόσβαση… Αν και αυτό το χαρακτηριστικό δεν του προσφέρει ιδιαίτερη πρακτικότητα, αλλά του προσδίδει στιλιστικό ενδιαφέρον! 

Τιμή 

Στους τιμοκαταλόγους το Fiat 500 3+1 Icon ξεκινάει από τα 36.600€. Η τιμή αυτή πέφτει στα 28.350 μέσω της επιδότησης των 8.000€ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ εάν διάθετε αυτοκίνητο για απόσυρση η τιμή κατεβαίνει ακόμα 1.000€, αγγίζοντας τα 27.350€!

Caractéristiques techniques

AMAXOMA
 
Presse 
Hatchback 
Sièges
4
Portes
4
EPIDOSIS
 
Type de carburant
électricité
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα
9 δευτ
Vitesse maximale
150 km/h (περιορισμένη ηλεκτρονικά)
Rapport poids/puissance
11.8 κιλά/Hp, 84.6 Hp/τόνος
Rapport poids/couple
6.3 κιλά/Nm, 157.7 Nm/τόνος
BATTERIE
 
Capacité brute de la batterie
42 kWh
Capacité nette (utilisable) de la batterie
37.3 kWh
Tension de la batterie
400 V
Technologie des batteries
Lithium-ion (Li-Ion)
Autonomie électrique (WLTP)
305-314 km
Consommation moyenne d'énergie (WLTP)
14.3-14.6 κιλοβατώρα/100 χλμ
MOTEUR ÉLECTRIQUE
 
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα
118 Hp
Ροπή ηλεκτροκινητήρα 
220 Nm
Modèle/code du moteur électrique
46348460
Position du moteur électrique
Εμπρός άξονας, εγκάρσια
TAILLE ET POIDS
 
Poids
1395 κιλά
Charge utile maximale
400 κιλά
Volume minimal d'espace pour les bagages
185 l
Volume maximal de l'espace à bagages
550 l
DIMENSIONS
 
Longueur
3632 mm
Largeur
1683 mm
Hauteur
1527 mm
Empattement
2322 mm
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation)
9.7 m
ARCHITECTURE 
 
Mouvement
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων
1 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
Suspension avant
Ανεξάρτητη τύπου McPherson
Suspension arrière
Εγκάρσιος σταθεροποιητής , συστροφή
Freins avant
Δίσκοι , 281×26 mm
Freins arrière
Τάμπουρα , 203×28 mm
Systèmes auxiliaires
ABS (système de freinage antiblocage)
Type d'adresse
Gestion chukrania (avec dents)
Système de direction
Volant électrique
Roues 
195/55 R16; 205/45 R17

galerie de photos 

Conclusion
Η συνταγή της Fiat να φτιάχνει μικρά, ποιοτικά αυτοκίνητα με στυλ, περνάει στην ηλεκτρική εποχή με το νέο ηλεκτρικό 500! Με τη διαχρονική παρακαταθήκη του Dante Giacosa, η ιταλική εταιρεία δημιούργησε ένα lifestyle αυτοκίνητο με μια Premium αισθητική, απευθυνόμενη στα πλουσιότερα κοινωνικά στρώματα! Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με συμπαγείς διαστάσεις, ικανό να διαιωνίσει την επιτυχία του «500», ως το Pop Culture προϊόν του Τορίνο και ολόκληρης της Ιταλίας! Η αντικριστή πόρτα από τη δεξιά πλευρά, είναι μια σχεδιαστική καινοτομία, η οποία του προσφέρει περισσότερο στιλ, καθιστώντας το μοναδικό και άξιο προσοχής! Με μια φράση, δίνει μεσογειακό χρώμα στην αυτοκινητοβιομηχανία!
Intérieur et aspects pratiques
4.4
Dépenses courantes
8.3
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
6.1
Sécurité
6.1
Facteur de plaisir
7
un bon rapport qualité-prix
6.7
Quelle note lui donnez-vous ?5 Notes
8.3
SYN
Διαχρονική σχεδίαση
Lifestyle χαρακτήρας
Qualité du roulement
Καλή διαχείριση ηλεκτρικής ενέργειας
Αστικός χαρακτήρας
Έξυπνο άνοιγμα πίσω πορτάς
PLEEN
Χώρος πίσω επιβατών
Ηλεκτρική αυτονομία
Τιμή πώλησης
6.4