Η Dacia έχει καθιερωθεί ως η εταιρεία με προσιτές λύσεις για οικογενειάρχες με επίκεντρο την κάλυψη πολλαπλών αναγκών. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για μια εβδομάδα με το μεγαλύτερο μοντέλο στην γκάμα της, το Crossover Jogger με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) του 1.0 λίτρου.
Οι αλλαγές του σύγχρονου Marketing
Το Dacia Jogger παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2021 με την ρουμανική εταιρεία να το χαρακτηρίζει ως Crossover, δεδομένου πως συνδυάζει στοιχεία από MPV, Station Wagon και SUV. Ουσιαστικά το αυτοκίνητο αντικατέστησε το γερασμένο πολυμορφικό Logan MPV. Παρόλο που το DNA του ακολουθεί το στυλ του προκατόχου του, οι επιταγές του σύγχρονου μάρκετιγκ ορίζουν αλλαγές και διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό. Για αυτό και με εστιασμένες λεπτομέρειες το Jogger θεωρείται ένα εναλλακτικό Crossover.
Αμάξωμα 3 σε 1
Ο εξωτερικός σχεδιασμός του Jogger έγινε με γνώμωνα την εκμετάλλευση των χωρών και με επίκεντρο την πρακτικότητα, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα των σχεδιασμό, ο οποίος παρόλα αυτά, είναι προσεγμένος, χωρίς ακρότητες, δημιουργώντας ένα έξυπνο αμαξωμα Crossover που συνδυάζει στοιχεία από 3 διαφορετικές κατηγορίες.
Ειδικότερα το μπροστινό μέρος ενστερνίζεται τη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, συνδυάζοντας το πρόσωπο των Daster και Sandero, με τη νέα μάσκα και το λογότυπο να ξεχωρίζουν σε λευκό χρώμα και πλαισιώνονται από τους ορθογώνιους LED προβολείς. Διαφοροποιείται αισθητά από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, χάρη στα δύο έντονα και μυώδη κάθετα νεύρα, τα οποία δίνουν έναν δυναμισμό.
Το προφίλ αποτυπώνει τον ξεχωριστό τύπο του αυτοκινήτου, καθώς η σιλουέτα είναι «μοναδική» και εύκολα αναγνωρίσιμη. Το πιο χαρακτηριστικό σημείο το μεγάλο μεταξόνιο 2,9 m σε συνδυασμό με την τοποθέτηση των τροχών στα άκρα του αμαξώματος. Μια επιλογή λειτουργική, καθώς οι σχεδιαστές κερδίζουν επιπλέον χώρο εκμετάλλευσης στο εσωτερικό.
Το μήκος των 4.547 m θυμίζει Station Wagon ενώ το ύψος 1691 m, MPV, όλες οι επιλογές με επίκεντρο το εσωτερικό. Τα ορθογώνια μυώδη νεύρα στους θόλους των τροχών ενισχύουν τον δυναμισμό, δίνοντας μια ζωντάνια σε ένα πιο συντηριτικό στυλ. Το ύψος της οροφής, αυξάνεται κλιμακωτά και σε συνδυασμό με τις όμορφες μπάρες οροφής, τονίζει τον πρακτικό και εκδρομικό χαρακτήρα, ενώ αυξάνει τον χώρο για τα κεφάλια των επιβατών στη δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων. Οι πλαστικοποιημένοι θόλοι των τροχών και οι Off-Road επενδύσεις στις πόρτες, δίνουν μία αίσθηση SUV, η οποία αδικείται από το χαμηλό αμαξωμα και τις 16ρες ζάντες.
Όσο αφορά το πίσω μέρος, η ψηλή και πλατιά πέμπτη πόρτα σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και τα μεγάλα κάθετα φωτιστικά σώματα, τονίζουν την απόλυτη πρακτικότητα που στοχεύει το αυτοκίνητο.
Η απλότητα της χωροταξικής διάταξης
Προφανώς η είσοδος στην καμπίνα δεν εντυπωσιάζει σύμφωνα με τις επιταγές της εποχής. Άλλωστε για την Dacia που θέλει να κρατήσει το κόστος σε χαμηλά επίπεδα, αποτελεί μονόδρομο η επιλογή σκληρών πλαστικών με μέτρια συναρμογή.
Ωστόσο, η συνολική εικόνα είναι φιλική προς τον οδηγό και τους επιβάτες, χωρίς να κουράζει. Το ταμπλό είναι απλό και λιτό με την οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η οποία διαθέτει ορθοστάτη για την στήριξη του κινητού τηλεφώνου. Πίσω από το τιμόνι διακρίνεται ο αναλογικός και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων.
Τα καθίσματα είναι ικανοποιητικά σε αίσθηση, ενώ οι χώροι τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω επιβάτες, άπλετοι.
Τα επίπεδα της πρακτικότητας φτάνουν στον μέγιστο βαθμό με υποδειγματική διαχείριση του χώρου, οι έξυπνες θήκες στο σύνολο της καμπίνας αγγίζουν σε χωρητικότητα τα 80 λίτρα, ενώ αξιοσημείωτο στοιχείο είναι τα πτυσσόμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στο πίσω κάθισμα.
Η λειτουργικότητα και η εργονομία είναι αντίστοιχες των σύγχρονων αυτοκινήτων, έχοντας ο οδηγός οτιδήποτε χρειάζεται ακριβώς μπροστά του.
Η αμφιθεατρική διάταξη για τη δεύτερη και τρίτη σειρά των καθισμάτων συμβάλλει στην άνεση και στην καλύτερη ορατότητα για όλους τους επιβαίνοντες!
Ο όγκος αποσκευών ξεκινάει από τα 160 lt με τα 7 καθίσματα σε όρθια θέση, 565 lt με αυτά της τρίτης σειράς εκτός λειτουργίας και στα 2.085 lt με τις πλάτες και στη δεύτερη σειρά αναδιπλωμένες.
Διπλή φύση
Κάτω από το καπό του Jogger βρίσκεται ο τρικύλινδρος κινητήρας διπλού καυσίμου βενζίνης – υγραερίου του 1.0 λίτρου της οικογένειας TCe, ο οποίος αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπής χρησιμοποιώντας βενζίνη ή 101 ίππους και 170 Nm ροπής έχοντας ως καυσιμο το υγραέριο. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Εστιάζοντας στις μεταφορικές ανάγκες
Η εξωτερική εμφάνιση προδίδει ένα καθαρόαιμο οικογενειακό αυτοκίνητο, εστιασμένο σε αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Ωστόσο, ας το δούμε αναλυτικά σε κάθε συνθήκη του ελληνικού οδικού δικτύου.
En ville οι πληθωρικές διαστάσεις του το περιορίζουν, τα μικρά στενά του αστικού κύκλου είναι απαγορευτικά για τον όγκο του και ο οδηγός θα πρέπει να συμβιβαστεί με τις κεντρικές αρτηρίες. Ωστόσο η υψηλή θέση οδήγησης, αποζημιώνει με ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα.
Dans le réseau de montagne et le réseau rural κινείται τυπικά, εστιάζοντας στην άνεση. Η ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή. Προφανώς ο οδηγός θα πρέπει να συμβιβάσει τα όρια του, σύμφωνα με τον οδηγικό χαρακτήρα του Jogger, αφού θα αναγκαστεί να θυσιάσει τον οποίο δυναμισμό, στον βωμό της πρακτικότητας.
Sur l'autoroute μεταφέρει τυπικά μια επταμελή οικογένεια, με ταχύτητες εντός των ορίων, χωρίς υπερβάσεις. Άλλωστε το αυτοκίνητο εστιάζει στην χαλαρή οδήγηση. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο, σε συνάρτηση με τον προσιτό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Général ο κινητήρας διπλού καυσίμου του ενός λίτρου αποδεικνύεται «λίγος» για το βαρύ και πληθωρικό αμάξωμα του jogger. Το πλαίσιο έχει ανάγκη από περισσότερα άλογα, ειδικά εάν είναι φορτωμένο, παρόλο που ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου βάζει σε τρίτη μοίρα τις επιδόσεις. Η καταναλωση με την χρήση βενζίνης άγγιξε τα 7.3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ με την χρήση υγραερίου, αγγίζει τα 11.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Οικογενειακή υπόθεση
Η υποδειγματική διαχείριση του εσωτερικού χώρου, οι μεταφορικές δυνατότητες και η δυνατότητα φιλοξενίας έως 7 επιβάτες, το καθιστούν ιδανική επιλογή για οικογενειάρχες που χρειάζονται όγκο και κυρίως για πολύτεκνους, σε συνάρτηση με την προσιτή τιμή του αυτοκινήτου.
Χωρίς αντίπαλο στην τιμή
Η Dacia συνεχίζει την ανταγωνιστική και επιθετική τιμολογιακή πολιτική, επιβεβαιώνοντας πως σε αυτό το πεδίο παίζει μονής της. Προσφέρει την επταθέσια ναυαρχίδα της με τους άπλετους χώρους από 23.580€, το οποίο αποτελεί και το συγκριτικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Crossover-MPV |
Sièges |
7 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Consommation moyenne combinée (WLTP) |
7.8 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
121 g/km |
Type de carburant |
Βενζίνη / υγραέριο (LPG) |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
13.2 δευτ |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα (LPG) |
13.0 δευτ |
Vitesse maximale |
172 km/h |
Μέγιστη ταχύτητα (LPG) |
175 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d |
Rapport poids/puissance |
13.8 κιλά/Hp, 72.7 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
7.8 κιλά/Nm, 127.8 Nm/τόνος |
MOTEUR |
|
Ισχύς (Βενζίνη) |
91 Hp @ 4800-5000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού (Βενζίνη) |
91.1 Hp/l |
Ισχύς (LPG) |
101 Hp @ 4600-5000 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού (LPG) |
101.1 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα (Βενζίνη) |
160 Nm @ 2100-3750 σ.α.λ. |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα (LPG) |
170 Nm @ 2000-3500 σ.α.λ. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
H4D 480 |
Carcasse du moteur |
999 cm3 |
Nombre de cylindres |
3 |
Configuration du moteur |
En série |
Diamètre du cylindre |
72.2 mm |
Voie d'administration du vaccin |
81.34 mm |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Aspiration du moteur |
Στροβιλοσυμπιεστής |
Capacité d'huile moteur |
4.1 l |
Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα |
Συνδεθείτε για να δείτε. |
Ψυκτικό |
4.5 l |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1252 κιλά |
Charge utile maximale |
637 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
160 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
2.085 l |
Capacité du réservoir de carburant |
50 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων (LPG) |
40 l |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1200 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4547 mm |
Largeur |
1784 mm |
Hauteur |
1691 mm |
Empattement |
2897 mm |
Trace d'acheminement |
1520 mm |
Trace dorsale |
1509 mm |
Hélice avant |
830 mm |
Etai dorsal |
820 mm |
Distance par rapport au sol |
200 mm |
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation) |
11.7 m |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Μπροστά |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο |
Suspension avant |
Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο |
Suspension arrière |
Εγκάρσιος σταθεροποιητής , Σπειροειδές ελατήριο, συστροφή |
Freins avant |
Plateaux ventilés |
Freins arrière |
ταμπούρα |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
205/60 R16 92H |