Vivre le mouvement dans la rue

Nous conduisons le Dacia Jogger 1.0 TCe ECO-G 100 (91/101 Hp) LPG 7 places : Fidèle à sa mission

Το προσιτό Crossover αποκαλύπτει τον εναλλακτικό του χαρακτήρα

Quelle note lui donnez-vous ?2 Notes
6.4
6

Η Dacia έχει καθιερωθεί ως η εταιρεία με προσιτές λύσεις για οικογενειάρχες με επίκεντρο την κάλυψη πολλαπλών αναγκών. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε για μια εβδομάδα με το μεγαλύτερο μοντέλο στην γκάμα της, το Crossover Jogger με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) του 1.0 λίτρου. 

Οι αλλαγές του σύγχρονου Marketing 

Το Dacia Jogger παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2021 με την ρουμανική εταιρεία να το χαρακτηρίζει ως Crossover, δεδομένου πως συνδυάζει στοιχεία από MPV, Station Wagon και SUV. Ουσιαστικά το αυτοκίνητο αντικατέστησε το γερασμένο πολυμορφικό Logan MPV. Παρόλο που το DNA του ακολουθεί το στυλ του προκατόχου του, οι επιταγές του σύγχρονου μάρκετιγκ ορίζουν αλλαγές και διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό. Για αυτό και με εστιασμένες λεπτομέρειες το Jogger θεωρείται ένα εναλλακτικό Crossover. 

Αμάξωμα 3 σε 1

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του Jogger έγινε με γνώμωνα την εκμετάλλευση των χωρών και με επίκεντρο την πρακτικότητα, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα των σχεδιασμό, ο οποίος παρόλα αυτά, είναι προσεγμένος, χωρίς ακρότητες, δημιουργώντας ένα έξυπνο αμαξωμα Crossover που συνδυάζει στοιχεία από 3 διαφορετικές κατηγορίες.    

Ειδικότερα το μπροστινό μέρος ενστερνίζεται τη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, συνδυάζοντας το πρόσωπο των Daster και Sandero, με τη νέα μάσκα και το λογότυπο να ξεχωρίζουν σε λευκό χρώμα και πλαισιώνονται από τους ορθογώνιους LED προβολείς. Διαφοροποιείται αισθητά από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, χάρη στα δύο έντονα και μυώδη κάθετα νεύρα, τα οποία δίνουν έναν δυναμισμό.

Το προφίλ αποτυπώνει τον ξεχωριστό τύπο του αυτοκινήτου, καθώς η σιλουέτα είναι «μοναδική» και εύκολα αναγνωρίσιμη. Το πιο χαρακτηριστικό σημείο το μεγάλο μεταξόνιο 2,9 m σε συνδυασμό με την τοποθέτηση των τροχών στα άκρα του αμαξώματος. Μια επιλογή λειτουργική, καθώς οι σχεδιαστές κερδίζουν επιπλέον χώρο εκμετάλλευσης στο εσωτερικό.

Το μήκος των 4.547 m θυμίζει Station Wagon ενώ το ύψος 1691 m, MPV, όλες οι επιλογές με επίκεντρο το εσωτερικό. Τα ορθογώνια μυώδη νεύρα στους θόλους των τροχών ενισχύουν τον δυναμισμό, δίνοντας μια ζωντάνια σε ένα πιο συντηριτικό στυλ. Το ύψος της οροφής, αυξάνεται κλιμακωτά  και σε συνδυασμό με τις όμορφες μπάρες οροφής, τονίζει τον πρακτικό και εκδρομικό χαρακτήρα, ενώ αυξάνει τον χώρο για τα κεφάλια των επιβατών στη δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων. Οι πλαστικοποιημένοι θόλοι των τροχών και οι Off-Road επενδύσεις στις πόρτες, δίνουν μία αίσθηση SUV, η οποία αδικείται από το χαμηλό αμαξωμα και τις 16ρες ζάντες. 

Όσο αφορά το πίσω μέρος, η ψηλή και πλατιά πέμπτη πόρτα σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και τα μεγάλα κάθετα φωτιστικά σώματα, τονίζουν την απόλυτη πρακτικότητα που στοχεύει το αυτοκίνητο. 

Η απλότητα της χωροταξικής διάταξης 

Προφανώς η είσοδος στην καμπίνα δεν εντυπωσιάζει σύμφωνα με τις επιταγές της εποχής. Άλλωστε για την Dacia που θέλει να κρατήσει το κόστος σε χαμηλά επίπεδα, αποτελεί μονόδρομο η επιλογή σκληρών πλαστικών με μέτρια συναρμογή.  

Ωστόσο, η συνολική εικόνα είναι φιλική προς τον οδηγό και τους επιβάτες, χωρίς να κουράζει. Το ταμπλό είναι απλό και λιτό με την οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η οποία διαθέτει ορθοστάτη για την στήριξη του κινητού τηλεφώνου. Πίσω από το τιμόνι διακρίνεται ο αναλογικός και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων. 

Τα καθίσματα είναι ικανοποιητικά σε αίσθηση, ενώ οι χώροι τόσο για τους μπροστά όσο και για τους πίσω επιβάτες, άπλετοι. 

Τα επίπεδα της πρακτικότητας φτάνουν στον μέγιστο βαθμό με υποδειγματική διαχείριση του χώρου, οι έξυπνες θήκες στο σύνολο της καμπίνας αγγίζουν σε χωρητικότητα τα 80 λίτρα, ενώ αξιοσημείωτο στοιχείο είναι τα πτυσσόμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στο πίσω κάθισμα. 

Η λειτουργικότητα και η εργονομία είναι αντίστοιχες των σύγχρονων αυτοκινήτων, έχοντας ο οδηγός οτιδήποτε χρειάζεται ακριβώς μπροστά του. 

Η αμφιθεατρική διάταξη για τη δεύτερη και τρίτη σειρά των καθισμάτων συμβάλλει στην άνεση και στην καλύτερη ορατότητα για όλους τους επιβαίνοντες! 

Ο όγκος αποσκευών ξεκινάει από τα 160 lt με τα 7 καθίσματα σε όρθια θέση, 565 lt με αυτά της τρίτης σειράς εκτός λειτουργίας και στα 2.085 lt με τις πλάτες και στη δεύτερη σειρά αναδιπλωμένες.

Διπλή φύση 

Κάτω από το καπό του Jogger βρίσκεται ο τρικύλινδρος κινητήρας διπλού καυσίμου βενζίνης – υγραερίου του 1.0 λίτρου της οικογένειας TCe, ο οποίος αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπής χρησιμοποιώντας βενζίνη ή 101 ίππους και 170 Nm ροπής έχοντας ως καυσιμο το υγραέριο. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. 

Εστιάζοντας στις μεταφορικές ανάγκες 

Η εξωτερική εμφάνιση προδίδει ένα καθαρόαιμο οικογενειακό αυτοκίνητο, εστιασμένο σε αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Ωστόσο, ας το δούμε αναλυτικά σε κάθε συνθήκη του ελληνικού οδικού δικτύου. 

En ville οι πληθωρικές διαστάσεις του το περιορίζουν, τα μικρά στενά του αστικού κύκλου είναι απαγορευτικά για τον όγκο του και ο οδηγός θα πρέπει να συμβιβαστεί με τις κεντρικές αρτηρίες. Ωστόσο η υψηλή θέση οδήγησης, αποζημιώνει με ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα. 

Dans le réseau de montagne et le réseau rural κινείται τυπικά, εστιάζοντας στην άνεση. Η ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή. Προφανώς ο οδηγός θα πρέπει να συμβιβάσει τα όρια του, σύμφωνα με τον οδηγικό χαρακτήρα του Jogger, αφού θα αναγκαστεί να θυσιάσει τον οποίο δυναμισμό, στον βωμό της πρακτικότητας. 

Sur l'autoroute μεταφέρει τυπικά μια επταμελή οικογένεια, με ταχύτητες εντός των ορίων, χωρίς υπερβάσεις. Άλλωστε το αυτοκίνητο εστιάζει στην χαλαρή οδήγηση. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο, σε συνάρτηση με τον προσιτό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 

Général ο κινητήρας διπλού καυσίμου του ενός λίτρου αποδεικνύεται «λίγος» για το βαρύ και πληθωρικό αμάξωμα του jogger. Το πλαίσιο έχει ανάγκη από περισσότερα άλογα, ειδικά εάν είναι φορτωμένο, παρόλο που ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου βάζει σε τρίτη μοίρα τις επιδόσεις. Η καταναλωση με την χρήση βενζίνης άγγιξε τα 7.3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ με την χρήση υγραερίου, αγγίζει τα 11.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. 

Οικογενειακή υπόθεση 

Η υποδειγματική διαχείριση του εσωτερικού χώρου, οι μεταφορικές δυνατότητες και η δυνατότητα φιλοξενίας έως 7 επιβάτες, το καθιστούν ιδανική επιλογή για οικογενειάρχες που χρειάζονται όγκο και κυρίως για πολύτεκνους, σε συνάρτηση με την προσιτή τιμή του αυτοκινήτου. 

Χωρίς αντίπαλο στην τιμή

Η Dacia συνεχίζει την ανταγωνιστική και επιθετική τιμολογιακή πολιτική, επιβεβαιώνοντας πως σε αυτό το πεδίο παίζει μονής της. Προσφέρει την επταθέσια ναυαρχίδα της με τους άπλετους χώρους από 23.580€, το οποίο αποτελεί και το συγκριτικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου. 

Caractéristiques techniques

AMAXOMA  
 
Presse
Crossover-MPV
Sièges
7
Portes
5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
 
Consommation moyenne combinée (WLTP)
7.8 l/100 km
Émissions de CO2 (WLTP)
121 g/km
Type de carburant
Βενζίνη / υγραέριο (LPG)
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα
13.2 δευτ
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα (LPG)
13.0 δευτ
Vitesse maximale
172 km/h
Μέγιστη ταχύτητα (LPG)
175 km/h
Spécifications des gaz d'échappement
Euro 6d
Rapport poids/puissance
13.8 κιλά/Hp, 72.7 Hp/τόνος
Rapport poids/couple
7.8 κιλά/Nm, 127.8 Nm/τόνος
MOTEUR
 
Ισχύς (Βενζίνη)
91 Hp @ 4800-5000 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού (Βενζίνη)
91.1 Hp/l
Ισχύς (LPG)
101 Hp @ 4600-5000 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού (LPG)
101.1 Hp/l
Ονομαστική ροπή του κινητήρα (Βενζίνη)
160 Nm @ 2100-3750 σ.α.λ.
Ονομαστική ροπή του κινητήρα (LPG)
170 Nm @ 2000-3500 σ.α.λ.
Disposition du moteur
Vers l'avant, transversalement
Modèle/code du moteur
H4D 480
Carcasse du moteur
999 cm3
Nombre de cylindres
3
Configuration du moteur
En série
Diamètre du cylindre
72.2 mm
Voie d'administration du vaccin
81.34 mm
Nombre de soupapes par cylindre
4
Système d'injection de carburant
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Aspiration du moteur
Στροβιλοσυμπιεστής
Capacité d'huile moteur
4.1 l
Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα
Συνδεθείτε για να δείτε.
Ψυκτικό
4.5 l
Συστήματα κινητήρα
Start & Stop Σύστημα
TAILLE ET POIDS
 
Poids
1252 κιλά
Charge utile maximale
637 κιλά
Volume minimal d'espace pour les bagages
160 l
Volume maximal de l'espace à bagages
2.085 l
Capacité du réservoir de carburant
50 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων (LPG)
40 l
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%)
1200 κιλά
DIMENSIONS
 
Longueur
4547 mm
Largeur
1784 mm
Hauteur
1691 mm
Empattement
2897 mm
Trace d'acheminement
1520 mm
Trace dorsale
1509 mm
Hélice avant
830 mm
Etai dorsal
820 mm
Distance par rapport au sol
200 mm
Diamètre de rotation minimal (diamètre de rotation)
11.7 m
ARCHITECTURE 
 
Mouvement
Μπροστά 
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο
Suspension avant
Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο
Suspension arrière
Εγκάρσιος σταθεροποιητής , Σπειροειδές ελατήριο, συστροφή
Freins avant
Plateaux ventilés
Freins arrière
ταμπούρα
Systèmes auxiliaires
ABS (système de freinage antiblocage)
Type d'adresse
Gestion chukrania (avec dents)
Système de direction 
Volant électrique
Roues 
205/60 R16 92H

galerie de photos 

Conclusion
Προφανώς, το Dacia Jogger απευθύνεται σε ειδικό καταναλωτικό κοινό με αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Δεν εστιάζει στον οδηγικό ενθουσιασμό, αλλά μένει πιστό στην αποστολή του, να τις ικανοποιήσει στο ακέραιο στην πιο προσιτή τιμή. Το αποτέλεσμα είναι να πετυχαίνει τον στόχο του, καθώς από την οπτική της σχέσης τιμής / αξίας και κόστους κτήσης, απλά δεν έχει αντίπαλο.
Intérieur et aspects pratiques
7
Dépenses courantes
7.2
Comportement routier
5.4
Performance
5
Facteur de plaisir
5
un bon rapport qualité-prix
7.1
Confort
5.6
Quelle note lui donnez-vous ?2 Notes
6.4
SYN
Χώροι
Πρακτικότητα
Προσιτή τιμή
PLEEN
Σκληρά υλικά στην καμπίνα
Κύλιση
Αίσθηση ελαφρού φορτηγού κατά την οδήγηση
6