Βρείτε μου ένα λιλιπούτειο αυτοκίνητο πόλης που να προκαλεί στο πέρασμά του ό,τι και ένα supercar. Περαστικοί να σταματούν να το φωτογραφίσουν, νεαροί που το “επεξεργάζονται”, μεγαλύτεροι που σε πλησιάζουν για να σε ρωτήσουν περισσότερα γι’ αυτό, πιτσιρικάδες που κοιτάζουν το εσωτερικό και αναφωνούν “ουάου”. Η Honda, στην πρώτη της προσπάθεια για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το κατάφερε. Και να μη σου αρέσει το e, δεν μπορείς να πεις ότι… δεν σου αρέσει το Honda e.
En résumé : Il est à la fois rétro et futuriste. Elle fait revivre les légendaires modèles N360 et N600 de Honda d'une manière étonnante, en s'appuyant sur le design. Elle est silencieuse, agile, comme devrait l'être une voiture électrique. Elle est confortable. Elle n'a pas de rétroviseurs traditionnels, mais elle a des caméras. Elle n'a pas de serrures et de poignées, mais des poignées rabattables électriquement. L'intérieur se résume à deux écrans géants qui traversent le tableau de bord. C'est une propulsion arrière. Il est confortable. Que demander de plus ?
Nous avons dit : Le Honda e est différent, excentrique, excentrique, radical. Les Japonais ont véritablement créé un chef-d'œuvre de design, mariant avec succès le passé, le présent et l'avenir. Hi tech - hi style. Et nous ne parlons pas seulement de l'extérieur, qui fait battre votre cœur plus vite, mais aussi de l'intérieur, où il en va de même. La Honda e ressemble à une toile de peinture. Les papiers peints qu'elle a choisis pour ses écrans, à l'intérieur, y contribuent également.
Πολύ μου αρέσει όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τολμούν να μεταφέρουν τα concepts τους στο… δρόμο. Mε το e, η Honda ρίσκαρε (;) καθώς επέλεξε να μην… πετάξει έναν ηλεκτροκινητήρα επάνω σε ένα συμβατικό μοντέλο, αλλά να σχεδιάσει από λευκό χαρτί ένα ολοκαίνουριο μοντέλο, βασισμένο σε ένα ολοκαίνουριο πάτωμα, χωρίς ωστόσο να…. αποταχθεί την μακρά και “βαριά” ιστορία της.
Le résultat est une citadine de seulement 3,9 mètres de long, avec des racines évidentes de l'Urban EV 2017, incorporant les dernières technologies - et avec elles la vision de l'entreprise pour la mobilité urbaine de l'avenir, avec des références au passé. Comme les feux avant ronds, qui font référence à la Civic de première génération et aux N600 et N350, à l'intérieur d'un masque noir fermé, tout comme les feux arrière ronds, dans le même corps.
Θεαματικές λεπτομέρειες είναι το διαφανές κάλυμμα της θύρας φόρτισης πάνω στο εμπρός καπό, κάτω το οποίο βρίσκεται εγκατεστημένος ο εναλλάκτης, ενώ την αρμονία του όλου μικρού, αλλά cute συνόλου δεν χαλά τίποτα, αφού τίποτα δεν “προεξέχει”. Οι 5 πόρτες είναι frameless, οι εξωτερικές χειρολαβές των εμπρός θυρών είναι pop-up, ενώ αντί για καθρέφτες, υπάρχουν δύο φουτουριστικές λιλιπούτειες κάμερες- οι οποίες δείχνουν τα τεκταινόμενα στις σχετικές οθόνες προβολής στην καμπίνα.
Στο εσωτερικό, έχει γίνει μια -επιτυχημένη- προσπάθεια να δοθεί η αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε έναν lounge χώρο, ή, καλύτερα, στο σαλόνι του σπιτιού σου. Γι’ αυτό το λόγο και έχει επιλεγεί ένας μινιμαλισμός σε ό,τι αφορά τους διακόπτες, αλλά και η επιλογή υλικών όπως το ξύλο στο ταμπλό και το ύφασμα των -πολύ άνετων- καθισμάτων που μοιάζει με… σπίτι!
Φυσικά, στο εσωτερικό, δεν θα μπορούσαμε να μην σταθούμε στο “ουάου”, τις 6 ενιαίες οθόνες, οι οποίες είναι εγκατεστημένες εμπρός στο οπτικό πεδίο οδηγού- συνοδηγού και καταλαμβάνουν όλο το πλάτος του εσωτερικού. Αφαιρούμε τις δύο ακριανές που υποκαθιστούν τους καθρέφτες (υπάρχει η δυνατότητα και η κεντρική να είναι καθρέφτης, αλλά και η κλασική επιλογή) και η παράλληλη διαμόρφωση του ταμπλό περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8” και δύο οθόνες 12,3” με ξεχωριστά παραμετροποιήσιμα μενού για οδηγό και συνοδηγό. Πραγματικά, από εκεί δεν λείπει… τίποτα και περιττό να πει κανείς ότι μπορεί να επιλέξει wallpaper ή να το μετατρέψει σε… home cinema ενώ υπάρχουν άφθονες συνδεσιμότητας και φόρτισης.
Οι χώροι είναι μεγαλύτεροι απ’ ό,τι περιμένει κανείς για τους εμπρός επιβάτες, ενώ υπάρχουν έξυπνες λύσεις αποθηκευτικών χώρων, όπως η συρταρωτή ποτηροθήκη, ή η “τσέπη” για το κινητό τηλέφωνο.
La Honda e utilise un moteur électrique qui transfère l'entraînement aux roues arrière, une solution qui offre un faible rayon de braquage (4,3 m ici), ainsi que dans le domaine de la tenue de route, comme une meilleure traction, l'absence de réactions de la direction et une stabilité accrue lorsque le système de récupération d'énergie est activé. Le groupe motopropulseur testé délivre 154 ch (il existe également une version de base de 136 ch) et 315 Nm de couple. La batterie lithium-ion du modèle japonais a une capacité de 35,5 kWh, ce qui limite la liberté de mouvement (théorique) à 222 et 210 km avec une seule charge, selon le protocole WLTP, mais moins (dans le cas de cet auteur, environ 170 km) dans la réalité.
Si vous sélectionnez également le mode de conduite Sport, vous pouvez atteindre une consommation de 25 kWh/100 km, contre 16 kWh/100 km en moyenne, avec une conduite raisonnable. Bien sûr, malgré l'inquiétude concernant l'autonomie, le comportement de la Honda e vous récompense rapidement. Ce ne sont pas les performances, les 8,3 secondes pour passer de l'arrêt à 100 mph et les 145 mph de la finale. C'est sa volonté, si vous le souhaitez, de jouer avec sa queue - en vous ramenant en classe si vous en faites trop - mais aussi ses charmes... cachés. N'oublions pas que c'est le petit électrique le plus "tordu", qu'il atteint une vitesse de sortie de 73 mph dans le test d'évitement des rennes, et qu'avec des freins efficaces, il s'arrête à 35,2 m de 100 mph.
Βέβαια, δεν είναι φτιαγμένο για γκάζια, ούτε για ταξίδια, αλλά για αστικές μετακινήσεις (κάτι που αποδεικνύει και η αυτονομία του). Με ελαφρύ, αλλά ακριβές και γρήγορο τιμόνι, “κόβει” με 3,1 στροφές από άκρη σε άκρη, μικρό μεταξόνιο και με «όπλα» την ιδανική κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες (50/50), το χαμηλό κέντρο βάρους (500 χλστ. από το έδαφος), τα γόνατα Μακφέρσον και στις τέσσερις άκρες, αλλά και την πολύ καλή δουλειά των μηχανικών της Honda στην ανάρτηση, το Honda e ξεδιπλώνει έναν ευχάριστο στο σύνολό του χαρακτήρα, με πολύ καλή άνεση, ακόμα και με τις 17άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής.
Το Honda e είναι, αναμφίβολα, το μέλλον στο παρόν. Είναι ό,τι πιο σύγχρονο, πιο ρετρομοντέρνο, πιο τεχνολογικά πλήρες υπάρχει αυτή τη στιγμή στους δρόμους. Είναι αρκετά διασκεδαστικό, υπερπλήρες σε όλα τα επίπεδα, ήσυχο και άριστο για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη με άφθονα χαμόγελα ακόμα και στον . Στη ζωή, ωστόσο, δεν είναι όλα τέλεια. Τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, τέλεια δεν είναι η αυτονομία των 170 πραγματικών χιλιομέτρων που μου προκαλεί… άγχος, αλλά από την άλλη συνεπάγεται μικρή μπαταρία και άρα γρήγορη φόρτιση. Και η “αλμυρή” τιμή για την αρχική έκδοση του Honda e με τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων και τις ζάντες των 16 ιντσών ξεκινάει από 35.990 ευρώ, αλλά χάρη στην κρατική επιδότηση μειώνεται στα 30.186 ευρώ. Τα ωραία, βέβαια, πληρώνονται σε αυτή τη ζωή…
En savoir plus :
NOUS CONDUISONS LA FORD MUSTANG MACH-E
Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…
Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…
DS Automobiles annonce le nouveau programme "Premium Upgrade" qui permet aux passionnés de...
Porsche ajoute pour la première fois une batterie à la voiture de sport 911, avec le moteur électrique...
Les constructeurs automobiles européens ont réagi de manière générale au ralentissement des ventes de véhicules purs...
Ford Performance a le plaisir d'annoncer aujourd'hui sa participation au Rallye Dakar 2025,...