Vivre le mouvement dans la rue

La prochaine Nissan GT-R sera hybride !

Το φανταζόσουν. Το περίμενες. Με τον κόσμο να περιμένει την επόμενη γενιά του Nissan GT-R, ολοένα και περισσότερες πληροφορίες συγκλίνουν προς την κατεύθυνση ότι το ισχυρότερο modèle de ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα ακολουθήσει την τάση της εποχής. Ότι θα χρησιμοποιεί, δηλαδή, και ηλεκτροκινητήρα. Αυτό το ενδεχόμενο, τώρα, φαντάζει πιο κοντά από ποτέ. Ο Godzilla θα είναι (και) ηλεκτρικός!

Συγκρατήσου, σκληροπυρηνικέ φαν των Skyline και των GT-R. Ο θρύλος του πιο κοφτερού από τα ιαπωνικά Katana, δεν θα ξεφτίσει ούτε στο ελάχιστο. Η Nissan έχει αποφασίσει ότι θα κρατήσει την ίδια “συνταγή” και θα την ενισχύσει. Δηλαδή θα δημιουργήσει ένα παντοδύναμο, ταχύτατο και ικανό sportscar, par επιβλητική εμφάνιση και κόστος σχετικά μικρό.

Με δεδομένο ότι μέχρι το 2022 Le site 40% των οχημάτων που θα παράγει η Nissan, θα είναι ηλεκτρικά, πολλοί πίστεψαν ότι μέσα σε αυτό το 40% θα συγκαταλέγονται και οι επόμενες γενιές των GT-R και Z (για το τελευταίο θα επανέλθουμε σε νέο ρεπορτάζ). Ο marketing chief της ιαπωνικής μάρκας, Jean-Pierre Diernaz, σε πρόσφατες δηλώσεις του, άναψε… φωτιές όταν ρωτήθηκε σχετικά και απάντησε ότι “δεν βλέπω σύγκρουση μεταξύ των ηλεκτρικών και των sportscars σαν τεχνολογίες. Ίσως μάλιστα να ισχύει το αντίθετο, τα sportscars να μπορούν να επωφεληθούν σε πολλούς τομείς από την ηλεκτροκίνηση”. 

To Vision 2020 μας δίνει μια γεύση ως προς το πώς θα είναι το GT-R R36

Στο “ζουμί”, τώρα, η Nissan έχει κατοχυρώσει το όνομα “GT-R-Hybrid”, έκανε μια δοκιμή με LMP1 GT-R project και επιβεβαίωσε τις προθέσεις της με τον πλέον επίσημο τρόπο: Ο Shiro Nakamura, Senior Vice President της Nissan Motor Co., δήλωσε ξεκάθαρα (όταν ακόμα ήταν στη θέση του Chief Creative Officer) ότι “το επόμενο Nissan GT-R θα είναι υβριδικό“. Στο εξωτερικό, κυκλοφορούν αρκετές πληροφορίες που αναφέρουν ότι η μάρκα έχει αποφασίσει να κρατήσει το ίδιο μοτέρ, το 3,8, συνδυάζοντάς το με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, με αποτέλεσμα συνολική απόδοση 784 ίππων. Αυτό, βέβαια, είναι δύσκολο να ισχύει, για έναν απλό λόγο: Η Nissan δεν έχει… ιδέα ακόμα ποιο ακριβώς θα είναι το μοτέρ και ποια ακριβώς θα είναι η απόδοση. 

To LMP1 ήταν το πρώτο project στο οποίο δοκιμάστηκε υβριδική λύση για το GT-R

Ένα είναι το βέβαιο. Ότι το Nissan GT-R “θα είναι το γρηγορότερο super sports car στον πλανήτη“, όπως είπε και o Design Chief της μάρκας, Alfonso Albaisa. Η επιλογή των λέξεων είναι τουλάχιστον… ενδιαφέρουσα, καθώς “απέναντι” από τον Godzilla τίθενται… αυτομάτως η 911, Lambos et le νέα Corvette, μεταξύ άλλων. Ο ίδιος βέβαια, δεν επιβεβαίωσε τα λεγόμενα του Nakamura, λέγοντας ότι “είτε πάμε σε πολύ ηλεκτρισμό, είτε σε καθόλου, μπορούμε να επιτύχουμε μεγάλη δύναμη. Όμως σίγουρα φτιάχνουμε μια νέα πλατφόρμα και ο στόχος είναι ξεκάθαρος: Το GT-R πρέπει να είναι το γρηγόρότερο αυτοκίνητο του είδους του. Πρέπει να είναι το αφεντικό της πίστας. Και πρέπει να παίξει το παιχνίδι της προηγμένης τεχνολογίας, αλλά αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να είναι ηλεκτρικό”. Ηλεκτρικό λοιπόν, όχι. Υβριδικό, ίσως.

H καρδιά του κτήνους. Πηγές από τη Nissan αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται να διατηρηθεί ο ίδιος 3,8, ο οποίος, με τη βοήθεια ηλεκτροκινητήρα θα αποδίδει 784 ίππους

Και εξωτερικά; Πώς θα είναι εξωτερικά; Το Vision 2020 έχει επιβεβαιωμένα δείξει τη σχεδιαστική γλώσσα που θα χρησιμοποιήσει η Nissan για το επόμενο GT-R, το 2020. Θα έχει λοιπόν πλήθος αεροδυναμικών βοηθημάτων, όμως θα είναι και ελαφρύ; Ο Nakamura έχει ξεκαθαρίσει από το 2014 ότι το μοντέλο θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα βάρους με το σημερινό, λίγο κάτω από τους 1,8 τόνους και ο Albaisa δεν το διαψεύδει. Το συγκρίνει μάλιστα, αστειευόμενος με… τούβλο, λέγοντας: “Είμαι ένα τούβλο. Πιάσε με αν μπορείς“. 

Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Nissan έχουν κάνει focus στο να είναι το GT-R ταχύτατο, ταχύτερο από τον ανταγωνισμό, πανίσχυρο, “βιδωμένο” στο δρόμο και “φορτωμένο” με μπόλικη τεχνολογία, αδιαφορώντας για το βάρος και τις διαστάσεις. “Είναι ένα ζώο. Πρέπει να είναι imposant et υπερβολικό. Όχι υπό την έννοια των φουσκωμάτων του, αλλά κυρίως από την οπτική του μάζα και την παρουσία του”.  

Στο τέλος της μέρας, ο Godzilla, είτε φορά ηλεκτρικό μοτέρ, είτε όχι, θα παραμείνει τεράστιος, επιβλητικός, τρομακτικός για τους αντιπάλους του και παντοδύναμος, κερδίζοντας τον σεβασμό της αυτοκινητιστικής σκηνής όλου του κόσμου. Αυτής που τον έκανε θρύλο σε τέσσερις τροχούς

Conseil : Αυτές είναι οι γενιές του Godzilla. Κράτα τις.

Conseil2 : H Mercedes-Benz όντως πρότεινε στη Nissan-Renault-Mitsubishi να αναπτύξουν από κοινού η AMG και η Nissan το επόμενο GT-R (σε μια συνεργασία όπως η ανάπτυξη της νέας Toyota Supra- BMW Z4) όμως η ιαπωνική μάρκα αρνήθηκε να βάλει διαφορετικά γονίδια στον Godzilla.