Ακόμη και στη νέα της γενιά, η Mercedes-Benz E-Class παρέμεινε πιστή στον εαυτό της σε έναν επαναστατικό κόσμο. Tο σκηνικό έχει αλλάξει τόσο πολύ που, από αυτήν, σου μένει πρώτα απ’ όλα η κλασικότητα της. Για τη σχεδίαση, φυσικά, αλλά και για την αντίληψη του χώρου και των εσωτερικών όγκων, όπου η ευρυχωρία σίγουρα δεν περισσεύει. Γι’ αυτό δεν φταίει η ίδια, αλλά το επαναστατικό αποτέλεσμα που επέφερε η (ηλεκτρική) μετάβαση. Ας το δούμε αναλυτικά.
Περισσότερα mm, αλλά ίδιες αναλογίες
Μεγαλύτερο κατά 22 mm μεταξόνιο (το συνολικό μήκος είναι τώρα 4.949 mm), μάσκα πνιγμένη στο μαύρο (το χέρι απλωμένο προς τις βουλωμένες αδελφές), πιο κοφτερά φώτα και το συνηθισμένο μεγάλο καπό (Cx 0,23). Ο χώρος των επιβατών παραμένει ακριβώς στο ίδιο επίπεδο. Ο χώρος αποσκευών, ως συνήθως, είναι γενναιόδωρος: 540 λίτρα δηλωμένα, αλλά είναι λιγότερα (και όχι λίγα) αν η κινητήρια μονάδα είναι plug-in υβριδική (γιατί ο θάλαμος χάνει πολύ ύψος).
Οπτική αρτιότητα
Αρκεί να αγγίξετε τις αναδιπλούμενες χειρολαβές και αυτές ξεπροβάλλουν- ένα προοίμιο για το τεχνολογικό καταιγισμό που θα βρείτε στο εσωτερικό. Το πίσω μέρος, ειδικά το τμήμα των τριών τετάρτων, είναι το πιο επιτυχημένο: Αιχμηρό, αρμονικό, σέξι, με αστέρια LED για τα φώτα. Μπράβο, ακόμη και αν δεν είναι επαναστατικό. Συνολικά, το νέο E Class διαθέτει μια ωραία, ξεκούραστη σιλουέτα, δεν έχει ίχνος καινοτομίας ή πρωτοτυπίας, αλλά είναι όλο και πιο ήπιο. Και καλά ισορροπημένο. Ο συντηρητισμός κέρδισε. Και οι καθαρές γραμμές.
Απίθανο αποτέλεσμα
Στο εσωτερικό, ωστόσο, είναι μια μεγαλοπρεπής οθόνη που κερδίζει τις εντυπώσεις. Το μέλλον. Πρακτικά ολόκληρο το ταμπλό είναι μια οθόνη (και ο συνοδηγός έχει τη δική του, όπου μπορεί ίσως να παρακολουθήσει μια ταινία με ακουστικά). Αλλά, ακόμα και εδώ, η νέα πρόοδος έχει πάρει το σχήμα του παλιού, έχει τρυπώσει στο κλασικό και δεν το έχει εκμεταλλευτεί για να σχεδιάσει ο καθένας που ξέρει τις αρχιτεκτονικές υπερβολές. Αυτό που κάνει το ντεμπούτο του, ωστόσο, είναι το ψηφιακό κλειδί, δηλαδή το smartphone (Apple) ή το Apple Watch, από το οποίο γίνεται η διαχείριση των πάντων (ακόμη και το car sharing, για έως και 16 άτομα). Το infotainment MBux εξελίχθηκε, με μεγαλύτερη υπολογιστική ικανότητα και πιο διαισθητικά γραφικά.
Συνδεσιμότητα αιχμής
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει ένα μάτι που σας κοιτάζει: ναι, μια κάμερα, ακόμη και το αυτοκίνητο δεν είναι πλέον ένα μέρος ασφαλές από τα αδιάκριτα βλέμματα. Έχετε μόνιμο Zoom και έτσι, όταν είστε ακίνητοι, μπορείτε να κάνετε μια κλήση ενώ κοιτάτε τον συνομιλητή σας κατάματα (και το αντίστροφο). Σύγχρονοι καιροί. Περισσότερο από έξυπνη εργασία, γραφείο αυτοκινήτου.
Χειρολαβές που κινούνται από μόνες τους
Υπάρχει και ένα άλλο στολίδι που μαρτυρά την πολυπλοκότητα αυτού της νέας Ε Class, όταν ρυθμίζετε το κλίμα μέσω του συστήματος infotainment, βλέπετε τις γλωττίδες στους αεραγωγούς να κινούνται από μόνες τους για να ανεβάσουν ή να κατεβάσουν τον αέρα. Ένα ωραίο εφέ, μια αγκαλιά, αν και μπορείτε πάντα να τις ρυθμίσετε χειροκίνητα αν το επιθυμείτε.
Άνετο σαλόνι
Και κανείς δεν αποκλείεται. Μέγα κεντρικό τούνελ (από ψεύτικο ξύλο), ποιοτικό δέρμα, ταπετσαρία πολυθρόνας και φωτεινά νήματα που ζωντανεύουν στο ρυθμό της μουσικής (ναι, καλά διαβάσατε…) σας κάνουν να νιώθετε ότι βρίσκεστε σε ένα ιδιαίτερο σαλόνι. Η ποιότητα του hi-fi είναι τόσο υψηλή που νιώθετε στην πλάτη σας τον μεταλλικό χτύπο των χαμηλότερων συχνοτήτων. Είναι θέμα γούστου να το εκτιμήσεις ή όχι. Ίδια ατμόσφαιρα και στην πλάτη, όπου η επένδυση είναι η ίδια και υπάρχει ένα εκατοστό επιπλέον για τα γόνατα, σε σχέση με πριν, και 2,5 για τους αγκώνες. Και δεν λείπει ούτε εδώ το τμήμα της πανοραμικής γυάλινης οροφής. Εν ολίγοις, η E-Class έχει ανεβάσει τον πήχη και μπορεί κάλλιστα να νομίζετε ότι έχετε να κάνετε με τον κόσμο των S. Αυτό το αυτοκίνητο είναι το τέλειο εργαλείο για όποιον αγαπάει την οδήγηση. Είτε για διασκέδαση είτε για δουλειά.
Προηγμένη Plug – In τεχνολογία
Η Mercedes-Benz θα προσφέρει τρία τουλάχιστον plug-in υβριδικά μοντέλα τέταρτης γενιάς από το λανσάρισμα της νέας E-Class στην αγορά.
Με ηλεκτρική ισχύ 95 kW (129 hp) και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και πάνω από 115 χιλιόμετρα (WLTP E 300 e), τα μοντέλα θα κυκλοφορούν σε πολλές περιπτώσεις και πολλές ημέρες στο δρόμο αμιγώς ηλεκτρικά, χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η ισχύς του συστήματος των E 300 e και E 300 e 4MATIC φτάνει τα 230 kW (312 hp), ενώ για την E 400 e 4MATIC φτάνει τα 280 kW (381 hp). Θα ακολουθήσουν και άλλα plug-in υβριδικά με κινητήρες καύσης ντίζελ.
galerie de photos