Τέρμα τα κόμπλεξ των προηγούμενων δεκαετιών: Ένα αυτοκίνητο, σήμερα, μπορεί να είναι ασφαλές, γρήγορο, ευέλικτο, πολύ οικονομικό, εμφανίσιμο, με χώρους που να ικανοποιούν την οικογένεια, αλλά και τη δουλειά και, γενικώς, να τα κάνει όλα καλά. “Πρεσβευτής” αυτού του δόγματος, είναι το Mini Cooper Clubman D, με το οποίο συμβίωσα στις… μεγάλες ζέστες.
Αλλά, ας αρχίσουμε από την εμφάνιση. Το εξάπορτο Mini της δοκιμής μας, είναι βαμμένο σε ένα πανέμορφο γκρι/ανθρακί χρώμα, που συνδυάζεται άριστα με τις μαύρες ζάντες και τις λεπτομέρειες χρωμίου. Μέχρι τη… μέση, δεν καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για Clubman, ώσπου να φτάσεις στο πίσω μέρος και να δεις το “έξτρα” μήκος και τις δύο πόρτες που δίνουν πρόσβαση στον χώρο αποσκευών.
Σημείο στο οποίο παίρνει εύφημο μνεία το Mini Clubman, είναι το γεγονός ότι έχει αεραγωγούς για τον κλιματισμό και για τους πίσω επιβάτες, κάτι που σπάνια -άν όχι ποτέ- συναντάς σε αυτή την κατηγορία. Και κάτι που τις ημέρες του καύσωνα αποδείχθηκε… σωτήριο για τους πίσω επιβάτες, σε συνδυασμό με τον, άριστο σε απόδοση κλιματισμό του Mini (γιατί, στην Ελλάδα είμαστε και θα έπρεπε να δίνουμε σημασία στην απόδοση του κλιματιστικού).
Comment ça se passe
Η πλέον ευχάριστη έκπληξη της δοκιμής όμως, είναι ο τρόπος με τον οποίο κινείται στο δρόμο το One D Clubman. Το μοντέλο φοράει τον 12βάλβιδο 3κύλινδρο TwinPower Turbo των 1,5 λίτρων που αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 rpm και 27,5 kgm ροπή στις 1.750 rpm. Η λειτουργία του, απέχει πολύ από αυτή που θα περίμενες από έναν τρικύλινδρο και ομοιάζει περισσότερα με τα δημιουργήματα της BMW, που φημίζονται -όχι αδίκως- για την πολιτισμένη λειτουργία τους, το ηχόχρωμα και την απόδοσή τους.
Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στα φρένα του, τα οποία ανταποκρίνονται σε όλες τις συνθήκες και έχουν άριστη αίσθηση στο πεντάλ (37 μέτρα για την ακινητοποίηση από τα 100 χ.α.ω.). Και, σημαντικό είναι το γεγονός πως τα φρένα του One D Clubman ακολούθησαν την πορεία του υπόλοιπου συνόλου και δεν έδειξαν να κουράζονται ούτε στο ελάχιστο, ακόμα και όταν πιέστηκαν εκτός ορίων στις συνθήκες του ελληνικού καύσωνα.
Αν το One D Clubman είναι άνετο, χρηστικό, πρακτικό, αλλά δεν χάνει σε συμμετοχικότητα και οδηγική ευχαρίστηση, είναι ένας άλλος τομέας ο οποίος είναι… κρίσιμος για τα ελληνικά δεδομένα: Η οικονομία. Το 1.500άρι πετρελαιοκίνητο σύνολο παραμένει οικονομικότατο υπό όποιες συνθήκες και αν οδηγηθεί και, στη διάρκεια της δικής μας (γρήγορων ρυθμών) δοκιμής, η μέση κατανάλωση έφτασε στα 5,9 lt/100 km.
Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…
Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…
DS Automobiles annonce le nouveau programme "Premium Upgrade" qui permet aux passionnés de...
Porsche ajoute pour la première fois une batterie à la voiture de sport 911, avec le moteur électrique...
Les constructeurs automobiles européens ont réagi de manière générale au ralentissement des ventes de véhicules purs...
Ford Performance a le plaisir d'annoncer aujourd'hui sa participation au Rallye Dakar 2025,...