Η θετική αποδοχή των υβριδικών μοντέλων στο κοινό, έκανε απαραίτητη την προσθήκη ανάλογων εκδόσεων για το Best – Seller της Peugeot, το 208, οι οποίες με αφορμή το πρόσφατο Facelift του μοντέλου, συμπλήρωσαν την γκάμα του. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε και να οδηγούμε για μια εβδομάδα την βασική υβριδική έκδοση των 100 ίππων, Peugeot 208 Facelift Hybrid στην πιο δυναμική έκδοση GT.
Ο «μύθος» των αστικών GTi
Η γαλλική εταιρεία έχτισε έναν μύθο στα αστικά hatcback επιδόσεων, ξεκινώντας από το 1984 και το 205 GTi έως το θρυλικό 205 Rallye, έως των αγωνιστικών καταβολών 205 Turbo 16 (T16), το οποίο αποτέλεσε την έκδοση παραγωγής του ομώνυμου αγωνιστικού του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι. Από τότε τα «καυτά» μικρά hatchback πλαισίωναν τις συμβατικές εκδόσεις των μικρών Peugeot, απευθυνόμενα σε ένα νεαρότερο κοινό.
Όσον αφορά το 208 GT της δοκιμής μας, οι αγωνιστικές καταβολές περιορίζονται στην πιο δυναμική εξωτερική εμφάνιση, καθώς τα 100 άλογα είναι λίγα για να θεωρηθεί Sport.
Φρέσκος αέρας
Η γαλλική εταιρεία ανανέωσε το μικρό της μοντέλο στα σημεία, επικαιροποιώντας το σύμφωνα με το νέο Family Look της Peugeot, δίνοντας φρέσκο αέρα.
Ειδικότερα το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από την μεγάλη μάσκα, πλέον στο χρώμα του αμαξώματος, που φιλοξενεί στο κέντρο το νέο έμβλημα της Peugeot και πλαισιώνεται από νέους μεμονωμένους πλέον ορθογώνιους προβολείς, καθώς τα Matrix led φωτιστικά σε σχήμα «νύχια του λέοντα» είναι τώρα μεμονωμένα, στον προφυλακτήρα, δίνοντας μία εντυπωσιακή εικόνα.
Το προφίλ αποτυπώνει μια συμπαγή hatchback και δυναμική σιλουέτα, η οποία ειδικά στην έκδοση GT τονίζεται από τα μαύρα γυαλιστερά προστατευτικά στους θόλους των τροχών.
Το πίσω μέρος αποπνέει πιο έντονη αίσθηση δυναμισμού. Το ενιαίο φωτιστικό σώμα διαθέτει νέα led γραφικά σε σχήμα «νυχιών λέοντα» ενώ νέος είναι και ο προφυλακτήρας.
L'espace
Αναμφίβολα στα σύγχρονα Peugeot ξεχωρίζει η χαρακτηριστική καμπίνα με αιχμή του δόρατος το i Cockpit, δίνοντας έναν φουτουριστικό και διαστημικό αέρα.
Το ταμπλό είναι απόλυτα οδηγοκεντρικό, δύο επιπέδων με την οθόνη των 10 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, να έχει αισθητική τάμπλετ. Εντυπωσιακός είναι ο ψηφιακός 3D πίνακας οργάνων, επίσης 10 ιντσών, πίσω από το όμορφο μικρό τιμόνι, ο οποίος διαθέτει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Κεντρικά στην κονσόλα υπάρχουν οι απαραίτητες θήκες, ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου και ο διακόπτης για την επιλογή του προφίλ οδήγησης, ο οποίος βρίσκεται αρκετά πίσω με τον οδηγό να ξεχνάει πως υπάρχει.
Οι συμπαγείς διαστάσεις και η σχεδίαση, έχουν περιορίσει, ωστόσο την εργονομία και την πρακτικότητα.
Τα ημιμπάκετ καθίσματα παρέχουν καλή και ικανοποιητική πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών. Το πίσω μέρος αδικείται από την εξωτερική σχεδίαση με αποτέλεσμα να δείχνει κλειστοφοβικό και σκοτεινό.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 387 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1163 lt.
Αυτό που έλειπε
Κάτω από το καπό του 208 Hybrid φιλοξενείται ο γνωστός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας της Stellantis των 1.2 λίτρων της οικογένειας PureTech απόδοσης 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e-DCS6), στο οποίο ενσωματώνεται ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 28 ίππων et 55 Nm που τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh και λειτουργεί στον κύκλο Miller, δινοντας το πλεονέκτημα να κινείται ως πλήρως υβριδικό, παρά το γεγονός πως πρόκειται για ήπιο υβριδικό σύνολο, το οποίο έλειπε από τη γκάμα.
Με επίκεντρο τις αστικές ανάγκες
Η δυναμική εμφάνιση και οι συμπαγείς διαστάσεις υπόσχονται μια ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά, την οποία εξετάσαμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.
En ville βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, βάζοντας στο επίκεντρο την ικανοποίηση των αστικών μεταφορικών αναγκών. Είναι ευέλικτο, θρασύ και νευρικό, ικανοποιώντας και το πιο απαιτητικό κοινό, ενώ διαθέτει καλή ορατότητα χάρη στο κοντό καπό.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει το προσεγμένο στήσιμο. Η ανάρτηση είναι σκληρή, αλλά δεν θα προβληματίσει με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το σύστημα διεύθυνσης ακριβέστατο. Ωστόσο, παρά η δυναμική εικόνα του, περιορίζεται μόνο στην εμφάνιση, καθώς τα 100 άλογα δεν αναλογούν σε σπορτίφ συμπεριφορά, αλλά θα κινηθεί αξιοπρεπέστατα και ευχάριστα.
Sur l'autoroute κινείται ως ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση ανάλογη αυτοκινήτων από μεγαλύτερες κατηγορίες, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις.
Général το ήπια υβριδικό 208 αφήνει καλές εντυπώσεις, με την ελαστικότητα του κινητήρα, την ικανοποιητική και ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Διαθέτει τρία προφίλ οδήγηση. Το ECO, ιδανικό για κίνηση στην πόλη, το οποίο μειώνει την κατανάλωση, αλλά και την διαθέσιμη ισχύ. Το Normal για χαλαρή οδήγηση με πλήρη ισχύ και το Sport, το οποίο αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, αποδίδοντας τα μέγιστα. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 6,8 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Νεανική αποδοχή
Με το ανανεωμένο 208 η Peugeot εξαργυρώνει το άνοιγμα και την αποδοχή που έχει από το νεαρότερο ηλικιακά κοινό, το οποίο έλκεται από τα δυναμικά Hatchback και κινείται κυρίως εντός του αστικού ιστού.
Υψηλό αντίτιμο
Στους τιμοκαταλόγους η Peugeot προφέρει το υβριδικό 208 από 24.100€ στην βασική εξοπλιστική έκδοση Active, ενώ στην έκδοση GT της δοκιμής μας, το αντίτιμο ανεβαίνει στα 30.200€.
Caractéristiques techniques
AMAXOMA |
|
Presse |
Hatchback |
Sièges |
5 |
Portes |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη καυσίμου (WLTP) |
4.5-4.7 l/100 km |
Émissions de CO2 (WLTP) |
101-105 g/km |
Type de carburant |
Essence |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.8 δευτ |
Vitesse maximale |
193 km/h |
Spécifications des gaz d'échappement |
Euro 6d |
Rapport poids/puissance |
11.8 κιλά/Hp, 85.1 Hp/τόνος |
Rapport poids/couple |
5.7 κιλά/Nm, 174.5 Nm/τόνος |
MOTEUR |
|
Puissance |
100 Hp @ 5500 rpm. |
Puissance par litre de cylindrée |
83,4 Hp/l |
Couple nominal du moteur |
205 Nm à 1750 tr/min. |
Disposition du moteur |
Vers l'avant, transversalement |
Modèle/code du moteur |
HN09 |
Carcasse du moteur |
1199 cm3 |
Nombre de cylindres |
3 |
Configuration du moteur |
En série |
Nombre de soupapes par cylindre |
4 |
Système d'injection de carburant |
Pulvérisation directe |
Aspiration du moteur |
Turbocompresseur, Intercooler |
Συστήματα κινητήρα |
Φίλτρο σωματιδίων |
BATTERIE |
|
Capacité brute de la batterie |
0.89 kWh |
Capacité nette (utilisable) de la batterie |
0.43 kWh |
Tension de la batterie |
48 V |
Technologie des batteries |
Lithium-ion (Li-Ion) |
TAILLE ET POIDS |
|
Poids |
1175 κιλά |
Poids maximum |
1670 κιλά |
Charge utile maximale |
495 κιλά |
Volume minimal d'espace pour les bagages |
387 l |
Volume maximal de l'espace à bagages |
1163 l |
Capacité de remorquage autorisée avec freins (12%) |
1200 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Longueur |
4055 mm |
Largeur |
1745 mm |
Hauteur |
1430 mm |
Empattement |
2540 mm |
Trace d'acheminement |
1500 mm |
Trace dorsale |
1500 mm |
Hélice avant |
825 mm |
Etai dorsal |
690 mm |
ARCHITECTURE |
|
Mouvement |
Στον μπροστινό άξονα |
Nombre de rapports et type de boîte de vitesses |
6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Suspension avant |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Suspension arrière |
Ελαστικός δόκος |
Freins avant |
Δίσκοι , 283×26 mm |
Freins arrière |
Δίσκοι , 249×10 mm |
Systèmes auxiliaires |
ABS (système de freinage antiblocage) |
Type d'adresse |
Gestion chukrania (avec dents) |
Système de direction |
Volant électrique |
Roues |
195/55 R16 H ή 205/45 R17 H |