Live η Κίνηση στους δρόμους
Peugeot 208

Οδηγούμε Peugeot 208 Facelift Hybrid GT 100 HP: Το απαραίτητο

Με την προσθήκη των ήπιων υβριδικών συνόλων, ολοκληρώνεται η γκάμα του δημοφιλούς μοντέλου

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;3 Votes
8.8
7

Η θετική αποδοχή των υβριδικών μοντέλων στο κοινό, έκανε απαραίτητη την προσθήκη ανάλογων εκδόσεων για το Best – Seller της Peugeot, το 208, οι οποίες με αφορμή το πρόσφατο Facelift του μοντέλου, συμπλήρωσαν την γκάμα του. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να συμβιώσουμε και να οδηγούμε για μια εβδομάδα την βασική υβριδική έκδοση των 100 ίππων, Peugeot 208 Facelift Hybrid στην πιο δυναμική έκδοση GT.

Ο «μύθος» των αστικών GTi

Η γαλλική εταιρεία έχτισε έναν μύθο στα αστικά hatcback επιδόσεων, ξεκινώντας από το 1984 και το 205 GTi έως το θρυλικό 205 Rallye, έως των αγωνιστικών καταβολών 205 Turbo 16 (T16), το οποίο αποτέλεσε την έκδοση παραγωγής του ομώνυμου αγωνιστικού του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι. Από τότε τα «καυτά» μικρά hatchback πλαισίωναν τις συμβατικές εκδόσεις των μικρών Peugeot, απευθυνόμενα σε ένα νεαρότερο κοινό.

Όσον αφορά το 208 GT της δοκιμής μας, οι αγωνιστικές καταβολές περιορίζονται στην πιο δυναμική εξωτερική εμφάνιση, καθώς τα 100 άλογα είναι λίγα για να θεωρηθεί Sport.

Φρέσκος αέρας

Η γαλλική εταιρεία ανανέωσε το μικρό της μοντέλο στα σημεία, επικαιροποιώντας το σύμφωνα με το νέο Family Look της Peugeot, δίνοντας φρέσκο αέρα.

Ειδικότερα το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από την μεγάλη μάσκα, πλέον στο χρώμα του αμαξώματος, που φιλοξενεί στο κέντρο το νέο έμβλημα της Peugeot και πλαισιώνεται από νέους μεμονωμένους πλέον ορθογώνιους προβολείς, καθώς τα Matrix led φωτιστικά σε σχήμα «νύχια του λέοντα» είναι τώρα μεμονωμένα, στον προφυλακτήρα, δίνοντας μία εντυπωσιακή εικόνα.

Το προφίλ αποτυπώνει μια συμπαγή hatchback και δυναμική σιλουέτα, η οποία ειδικά στην έκδοση GT τονίζεται από τα μαύρα γυαλιστερά προστατευτικά στους θόλους των τροχών.

Το πίσω μέρος αποπνέει πιο έντονη αίσθηση δυναμισμού. Το ενιαίο φωτιστικό σώμα διαθέτει νέα led γραφικά σε σχήμα «νυχιών λέοντα» ενώ νέος είναι και ο προφυλακτήρας.

Διαστημικό

Αναμφίβολα στα σύγχρονα Peugeot ξεχωρίζει η χαρακτηριστική καμπίνα με αιχμή του δόρατος το i Cockpit, δίνοντας έναν φουτουριστικό και διαστημικό αέρα.

Το ταμπλό είναι απόλυτα οδηγοκεντρικό, δύο επιπέδων με την οθόνη των 10 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, να έχει αισθητική τάμπλετ. Εντυπωσιακός είναι ο ψηφιακός 3D πίνακας οργάνων, επίσης 10 ιντσών, πίσω από το όμορφο μικρό τιμόνι, ο οποίος διαθέτει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Κεντρικά στην κονσόλα υπάρχουν οι απαραίτητες θήκες, ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου και ο διακόπτης για την επιλογή του προφίλ οδήγησης, ο οποίος βρίσκεται αρκετά πίσω με τον οδηγό να ξεχνάει πως υπάρχει.

Οι συμπαγείς διαστάσεις και η σχεδίαση, έχουν περιορίσει, ωστόσο την εργονομία και την πρακτικότητα.

Τα ημιμπάκετ καθίσματα παρέχουν καλή και ικανοποιητική πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών. Το πίσω μέρος αδικείται από την εξωτερική σχεδίαση με αποτέλεσμα να δείχνει κλειστοφοβικό και σκοτεινό.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 387 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1163 lt.

Αυτό που έλειπε

Κάτω από το καπό του 208 Hybrid φιλοξενείται ο γνωστός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας της Stellantis των 1.2 λίτρων της οικογένειας PureTech απόδοσης 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e-DCS6), στο οποίο ενσωματώνεται ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 28 ίππων και 55 Nm που τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh και λειτουργεί στον κύκλο Miller, δινοντας το πλεονέκτημα να κινείται ως πλήρως υβριδικό, παρά το γεγονός πως πρόκειται για ήπιο υβριδικό σύνολο, το οποίο έλειπε από τη γκάμα.

Με επίκεντρο τις αστικές ανάγκες

Η δυναμική εμφάνιση και οι συμπαγείς διαστάσεις υπόσχονται μια ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά, την οποία εξετάσαμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.

Στην πόλη βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, βάζοντας στο επίκεντρο την ικανοποίηση των αστικών μεταφορικών αναγκών. Είναι ευέλικτο, θρασύ και νευρικό, ικανοποιώντας και το πιο απαιτητικό κοινό, ενώ διαθέτει καλή ορατότητα χάρη στο κοντό καπό.

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει το προσεγμένο στήσιμο. Η ανάρτηση είναι σκληρή, αλλά δεν θα προβληματίσει με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το σύστημα διεύθυνσης ακριβέστατο. Ωστόσο, παρά η δυναμική εικόνα του, περιορίζεται μόνο στην εμφάνιση, καθώς τα 100 άλογα δεν αναλογούν σε σπορτίφ συμπεριφορά, αλλά θα κινηθεί αξιοπρεπέστατα και ευχάριστα.

Στον αυτοκινητόδρομο κινείται ως ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση ανάλογη αυτοκινήτων από μεγαλύτερες κατηγορίες, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις.

Γενικά το ήπια υβριδικό 208 αφήνει καλές εντυπώσεις, με την ελαστικότητα του κινητήρα, την ικανοποιητική και ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Διαθέτει τρία προφίλ οδήγηση. Το ECO, ιδανικό για κίνηση στην πόλη, το οποίο μειώνει την κατανάλωση, αλλά και την διαθέσιμη ισχύ. Το Normal για χαλαρή οδήγηση με πλήρη ισχύ και το Sport, το οποίο αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, αποδίδοντας τα μέγιστα. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση άγγιξε τα 6,8 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

Νεανική αποδοχή

Με το ανανεωμένο 208 η Peugeot εξαργυρώνει το άνοιγμα και την αποδοχή που έχει από το νεαρότερο ηλικιακά κοινό, το οποίο έλκεται από τα δυναμικά Hatchback και κινείται κυρίως εντός του αστικού ιστού.

Υψηλό αντίτιμο

Στους τιμοκαταλόγους η Peugeot προφέρει το υβριδικό 208 από 24.100€ στην βασική εξοπλιστική έκδοση Active, ενώ στην έκδοση GT της δοκιμής μας, το αντίτιμο ανεβαίνει στα 30.200€.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

Hatchback

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη καυσίμου (WLTP)

4.5-4.7 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

101-105 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

9.8 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

193 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6d

Αναλογία βάρους/ισχύος

11.8 κιλά/Hp, 85.1 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

5.7 κιλά/Nm, 174.5 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

100 Hp @ 5500 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

83.4 Hp/l

Ονομαστική ροπή του κινητήρα

205 Nm @ 1750 σ.α.λ.

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

HN09

Κυβισμός κινητήρα

1199 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

3

Διαμόρφωση κινητήρα

Σε σειρά

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ

Συστήματα κινητήρα

Φίλτρο σωματιδίων

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας

0.89 kWh

Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας

0.43 kWh

Τάση μπαταρίας

48 V

Τεχνολογία μπαταρίας

Ιόντων λιθίου (Li-Ion)

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1175 κιλά

Μέγιστο βάρος

1670 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

495 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

387 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1163 l

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)

1200 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4055 mm

Πλάτος

1745 mm

Ύψος

1430 mm

Μεταξόνιο

2540 mm

Εμπρός ίχνος

1500 mm

Πίσω ίχνος

1500 mm

Εμπρός πρόβολος

825 mm

Πίσω πρόβολος

690 mm

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Στον μπροστινό άξονα

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Εμπρός ανάρτηση

Ανεξάρτητη τύπου McPherson

Πίσω ανάρτηση

Ελαστικός δόκος

Εμπρός φρένα

Δίσκοι , 283×26 mm

Πίσω φρένα

Δίσκοι , 249×10 mm

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

195/55 R16 H ή 205/45 R17 H

Photo Gallery

Peugeot 208
Συμπέρασμα
Η Peugeot με την προσθήκη της ήπιας υβριδικής έκδοσης του 208 ολοκληρώνει τη γκάμα του δημοφιλούς hatchback με ένα απαραίτητο κινητήριο σύνολο. Το αυτοκίνητο αποδείχτηκε ιδιαίτερα ευχάριστο και δυναμικό, ευέλικτο και ιδανικός μεταφορικός «σύντροφος» για την καθημερινότητα και την αστική μετακίνηση και αρκετά δυναμικό και μοντέρνο σε στυλ. Η χαμηλή κατανάλωση είναι από τα κυριότερα πλεονεκτήματα του, ενώ μελανό σημείο είναι η αλμυρή τιμή που στην έκδοση GT βρίσκεται πάνω από το ψυχολογικό φράγμα των 30.000€.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
6.4
Τρεχούμενα έξοδα
8.3
Οδική συμπεριφορά
7.4
Επιδόσεις
6.8
Παράγοντας απόλαυσης
6.8
Value for money
7.1
Άνεση
6.4
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;3 Votes
8.8
ΣΥΝ
Εξωτερική εμφάνιση
Κατανάλωση
Φουτουριστικό εσωτερικό
Ποιότητα κύλισης
ΠΛΗΝ
Εργονομία - Πρακτικότητα - Χώροι
Τιμή
7