Μετά το πρόσφατο λανσάρισμα της νέας Σειράς 8, στις εκδόσεις Coupe & Convertible, η BMW… επανέρχεται και παρουσιάζει και το νέο μέλος της σειράς, την 8 Gran Coupe, στις κορυφαίες της εκδόσεις M8 Gran Coupe και M8 Competition Gran Coupe.
Το νέα αυτό 4θυρο Coupe, έρχεται να ανταγωνιστεί τα δύο μοντέλα των βασικότερων εμπορικών αντιπάλων της BMW σε αυτή τη κατηγορία, την CLS της Mercedes Benz και το νέο Α7 της Audi (εντάξει, κι εσένα Porsche, με την Panamera).
Η BMW ωστόσο, ειδικά στην έκδοση Competition, υπόσχεται μία κορυφαία οδηγική εμπειρία, με λεπτομέρεις που την κάνουν να υπερέχει έναντι του ανταγωνισμού της. Η Gran Coupe, προσφέρει λοιπόν, την ίδια οδηγική εμπειρία με την M8 Coupe, με την εργονομία ενός 4θυρου Coupe.
Δυναμική και επιβλητική
Η Μ8, στην έκδοση Gran Coupe, μέχρι και την πρώτη κολώνα, είναι ακριβώς ίδια με τις αντίστοιχες Coupe – Convertible. Το εμπρός παρμπριζ της είναι σε ελαφρώς πιο κάθετη κλίση, επιτρέποντας την οροφή να είναι λίγο πιο ψηλή, προκειμένου να επιτευχθεί ένας αυξημένος χώρος εσωτερικά, χωρίς να γίνεται δυσανάλογος ο σχεδιασμός της στο μάτι.
Το μήκος της είναι 5.1 μέτρα, το οποίο τη κάνει κατά 23 εκατοστά μακρύτερη απο τη Coupe, χώρος ο οποίος είναι άμεσα αισθητός στο εσωτερικό της . Προκειμένου να μην τη κάνει κατά πολύ βαρύτερη, η BMW επέλεξε να δώσει στην Μ8, μία οροφή απο carbon fibre reinforced plastic (CFRP), το οποίο πέρα απο αυξημένη αντοχή και στρεπτική ακαμψία, δίνει και ένα ωραίο οπτικό αποτέλεσμα.
Το πίσω μέρος της, όπως και το μπροστά, παραμένει σχεδόν αναλοίωτο σχεδιαστικά, με την Μ8 να δείχνει έντονα το sport χαρακτήρα της, απο την αεροτομή, το μεγάλο πίσω διαχύτη και τις 4 απολήξεις της εξάτμισης. Ο χώρος αποσκευών της, είναι ικανοποιητικός για αυτή τη κατηγορία, ανερχόμενος στα 440 λίτρα.
Η καρδιά της Μ8
Η καρδιά της νέας Μ8, είναι ένας 4.4 λίτρων, V8, twin-turbo κινητήρας, ο οποίος φέρει και κάποια χαρακτηριστικά απο την αγωνιστική Μ6. Στον αναβαθμισμένο V8 κινητήρα της, η BMW τοποθετεί τα turbo, μέσα στο V, προκειμένου να μειώσει την απόσταση απο την εξάτμιση σε αυτά, γεγονός που κάνει το κινητήρα να αποκρίνεται πιο άμεσα και σε συνδυασμό με το νέο σύστημα ψεκασμού ακριβείας και το Double Vanos, ο συγκεκριμένος V8 αποδίδει 600 ίππους στις 6000 σαλ (625 στην έκδοση Competition) και 750Nm ροπή μεταξύ 1800 και 5600 σαλ (στην Competition, η ροπή παραμένει σταθερή μέχρι τις 5800 σαλ) και έχει το κόφτη στις 7200 σαλ. Το 0-100 πραγματοποείται σε 3.3 δευτερόλεπτα (3.2 στη Competition), το 0-200 σε 11.2 δευτερόλεπτα (11 στη Competition), ενώ η τελική ταχύτητα και των δύο είναι 250 χιλιόμετρα/ώρα, ή 305 χιλιόμετρα/ώρα, αν το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με το M Driver’s Pack.
Ο ήχος τόσο του κινητήρα, όσο και της εξάτμισης, είναι μεταβαλόμενος και ο οδηγός μπορεί να τον αλλάξει, πιέζοντας το κουμπί στη κεντρική κονσόλα. Με αυτό το τρόπο, μπορεί η Μ8 είτε να γίνει πιο αθόρυβη και “διακριτική”, είτε να αναδείξει τη “νευρική” και sport πλευρά της.
Ωστόσο, η Μ8 δεν παραλείπει να φέρει και κάποια χαρακτηριστικά που συναντούμε συνήθως μόνο σε αγωνιστικά αυτοκίνητα ή supercars. Για να διατηρεί τα μηχανικά της μέρη στην ιδανική θερμοκρασία, πέρα που μεγάλου εμπρός ψυγείου, η Μ8 φέρει και δύο εφεδρικά ψυγεία, ένα σε κάθε μεριά του εμπρός μέρους της, τα οποία φροντίζουν για τη ψύξη του κινητήρα και των turbo. Επιπλέον, υπάρχουν δύο μεμονομένα ψυγεία, ένα επιπλέον για τη ψύξη του λαδιού του κινητήρα και ένα για τη ψύξη του λιαδιού του κιβωτίου ταχυτήτων. Κατά αυτό το τρόπο, η Μ8 σύμφωνα με τη BMW μπορεί να διατηρήσει ιδανικές συνθήκες λειτουργίας, ακόμη και σε περιβάλλον πίστας. Σε περίπτωση που κάποιος επιχειρήσει να δοκιμάσει της ικανότητες της εν πάση περιπτώσει.
Κιβώτιο και τετρακίνηση, απογειώνουν την οδηγική εμπειρία
Τα νούμερα που φέρνει ο κινητήρας στο τραπέζι είναι άκρως ενυπωσιακά, ειδικά αν αναλογιστούμε το είδος του αυτοκινήτου για το οποίο μιλάμε. Ανάλογα, φρόντισε λοιπόν η BMW να είναι τόσο το κιβώτιο όσο και το σύστημα μετάδοσης, προκειμένου να μεταφέρεται όλη η δύναμη του V8 στο δρόμο, με το καλύτερο δυνατό τρόπο.
Η νεότερη εκδοχή του M Steptronic, είναι ρυθμισμένη να δουλεύει σε απόλυτη αρμονία με το κινητήρα. Το κιβώτιο της Μ8, έχει 8 σχέσεις και 3 προφίλ οδήγησης. Απο άνετη οδήγηση, σε πιο sport μέχρι και πολύ απαιτητική, το κιβώτιο της Μ8 είναι ρυθμισμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνει τη βέλτιστη οδηγική εμπειρία.
Σε αυτό βέβαια, συμβάλει και η τετρακίνηση M xDrive, μαζί με το ενεργό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, Active M Differencial. Το σύστημα τετρακίνησης, έχει 3 προγράμματα, 4WD, 4WD Sport και 2WD. Στο πρώτο, το αυτοκίνητο, αν και τετρακίνητο, συμπεριφέρεται ως πισωκίνητο περισσότερο, δίνοντας απλά τη δυνατότητα για ευκολότερη διαχείριση της συμπεριφοράς του εμπρός μέρους. Στο πρόγραμμα 4WD Sport, το σύστημα, στέλνει μεγαλύτερο ποσοστό της δύναμης στο πίσω άξονα, κάνοντας την εμπειρία λίγο πιο “διασκεδαστική” για τους “ανήσυχους” οδηγούς. Βέβαια, μία σωστή BMW M, δεν θα μπορούσε να μην έχει και δυνατότητα να είναι κατ’ αποκλειστικότητα πισωκίνητη, πράγμα που επιτυγχάνεται στη λειτουργία 2WD.
Η μετάδοση μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, γίνεται με τη βοήθεια ενώς ηλεκτρονικά ελεγχόμενου transfer case, με πολλαπλούς δίσκους, ενώ στο πίσω μέρος το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, μοιράζει ανάλογα τη κατανομή στον άξονα. Στη λειτουργία 2WD, το κλείδωμα του μπορεί να φτάσει μέχρι και το 100%.
Με το νέο αυτό σύστημα μετάδοσης κίνησης, η BMW επιτυγχάνει να κάνει την Μ8 να “κρύψει” το βάρος της, προσφέροντας μία οδηγική εμπειρία που παραπέμπει σε sport αυτοκίνητο και όχι σε μια 4θυρη λιμουζίνα.
Στο εσωτερικό, πολυτέλεια a la carte
Φυσικά, στο εσωτερικό, παρόλο το sport χαρακτήρα της, η Μ8 φέρνει ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η BMW σε θέμα πολυτέλειας και άνεσης.
Τα δύο άνετα εμπρός καθίσματα, έχουν επιτυγχάνουν να αγκαλιάζουν οδηγό και συνοδηγό, χωρίς να γίνονται άβολα. Ο οδηγός έχει γύρω του οτι μπορεί να χρειαστεί, είτε αυτό αφορά τη πληροφόρη που του παρέχει το ψηφιακό ταμπλό, είτε ο χειρισμός του συστήματος infotainment ή των προγραμμάτων οδήγησης του αυτοκινήτου, που βρίσκονται στη κεντρική κονσόλα.
Στο πίσω μέρος, οι δύο επιβάτες, απολαμβάνουν μία εξίσου άνετη εμπειρία συνοδήγησης στην Μ8, με αρκετό χώρο, τόσο στον οροφή όσο και σε σχέση με τα εμπρός καθίσματα. Σε περίπτωση ανάγκης, υπάρχει και ένα τρίτο κάθισμα στο κέντρο, ο χώρος όμως αυτός συνήθως αξιοποιείται απο το άνοιγμα του αναδιπλούμενου μεσαίου υποβραχυόνιου και σπανίως ως θέση.
Tout compte fait
Μετά την ανανέωση της CLS απο τη Mercedes Benz και το νέο A7 απο την Audi, όπως και οι άλλοι δύο, έτσι και η BMW φέρνει τη δική της πρόταση στο τραπέζι, με την Σειρά 8 Gran Coupe, ξεκινώντας απο τις δύο πιο extreme εκδοχές της.
Υποκειμενικά μιλώντας, η νέα Gran Coupe είναι εξίσου όμορφη με την αντίστοιχη συμβατική 8 Coupe, ωστόσο φέρνει το άσσο στο μανίκι της, που λέγεται εργονομία και άνεση για 4, αντί 2. Για κάποιον λοιπόν, ο οποίος σχεδιάζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να μεταφέρει πάνω απο 2 άτομα, θεωρώ οτι είναι η καλύτερη επιλογή.
Επίσης, παρόλο το ελαφρώς μεγαλύτερο βάρος και το μακρύτερο μεταξόνιο, δεν νομίζω πως ο μέσος οδηγός θα αντιληφθεί σε βαθμό ενόχλησης κάποια διαφορά σε σχέση με την απλή Coupe, είτε στο κομμάτι των επιδόσεων, είτε της οδηγικής συμπεριφοράς.
Όπως και να έχει, είναι πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο, το οποίο πολύ θα επιθυμούσαμε να οδηγήσουμε κάποια στιγμή…