Νέο καμουφλάζ για τα πρωτότυπα αυτοκινήτα της Ford

Αγάπη μου, Που Πάρκαρες το Αυτοκίνητο;

Πώς μία Οφθαλμαπάτη Εμποδίζει τους ‘Κατασκόπους’ να Κλέβουν τα Μυστικά Σχέδια των Αυτοκινήτων της Ford

Η έρευνα και εξέλιξη ενός νέου αυτοκινήτου και η απόκρυψη των μελλοντικών σχεδίων από τους ανταγωνιστές μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη διαδικασία για κάθε εταιρία, ιδιαίτερα όταν τα «πρωτότυπα» πρέπει να δοκιμαστούν στο δρόμο.
Με στόχο την προστασία των μελλοντικών της σχεδίων, η Ford έχει εξελίξει ένα ειδικό αυτοκόλλητο που “θολώνει τα νερά” ή καλύτερα, τα μάτια σας…

 

Οι σχεδιαστές  εξελίσσουν συνεχώς νέες τεχνικές καμουφλάζ για να μπορούν οι μηχανικοί να δοκιμάζουν νέα αυτοκίνητα σε δημόσιους δρόμους – χωρίς να αποκαλύπτουν τα σχεδιαστικά μυστικά τους

Αν ποτέ εντοπίσετε ένα αυτοκίνητο καλυμμένο με περίεργους στροβίλους, παραπλανητικά σχέδια ή τρελά ορνιθοσκαλίσματα τότε το πιθανότερο είναι ότι έχετε δει ένα νέο μυστικό πρωτότυπο με ειδική κάλυψη από αυτοκόλλητα καμουφλάζ.

Τα σχέδια αυτά σκοπό έχουν να παραπλανήσουν τους κατασκόπους της βιομηχανίας που ευελπιστούν να ‘κλέψουν’ έστω και μία εικόνα των νέων μοντέλων τα οποία δοκιμάζονται σε δημόσιους δρόμους. Λόγω της οφθαλμαπάτης που δημιουργείται, είναι δύσκολο να εστιάσουν  στο εξωτερικό περίγραμμα.

Το πιο πρόσφατο 3D “Brick” καμουφλάζ της Ford, εμπνευσμένο εν μέρει από δημοφιλείς, διαδικτυακές αυταπάτες, χρησιμοποιεί χιλιάδες, φαινομενικά τυχαία τοποθετημένα μαύρους, γκρι και λευκούς κυλίνδρους, σε χαοτική δαιδαλώδη διάταξη. Αυτό δυσκολεύει τρομερά την παρατήρηση νέων εξωτερικών χαρακτηριστικών στο ηλιακό φως, για κάποιον που είτε βλέπει ζωντανά το όχημα είτε σε εκατομμύρια φωτογραφίες και selfies που αναρτώνται στο Διαδίκτυο.

«Σήμερα σχεδόν όλοι έχουν κάποιο smartphone και μπορούν να μοιράζονται αμέσως φωτογραφίες – κάτι που επιτρέπει σε όλους, συμπεριλαμβανομένων και των ανταγωνιστών μας, να βλέπουν οχήματα σε φάση δοκιμών» δήλωσε ο Lars Muehlbauer, manager, Camouflage, της Ford Ευρώπης. «Οι σχεδιαστές δημιουργούν όμορφα αυτοκίνητα με μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία. Αποστολή μας είναι προστατεύουμε αυτά τα στοιχεία από τα αδιάκριτα βλέμματα.» 

Τα νέα οχήματα δοκιμάζονται σε δημόσιους δρόμους στο πλαίσιο της διαδικασίας εξέλιξης. Κάθε νέο καμουφλάζ χρειάζεται περίπου δύο μήνες για να ολοκληρωθεί και στη συνέχεια εκτυπώνεται σε πανάλαφρα αυτοκόλλητα από βινύλιο, πιο λεπτά από μία ανθρώπινη τρίχα, που καλύπτουν μοναδικά κάθε όχημα. Τα σχέδια δοκιμάζονται πρώτα σε μία κλειστή πίστα δοκιμών της Ford προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία του καμουφλάζ.

«Προσπάθησα να δημιουργήσω ένα σχέδιο που είναι χαοτικό και παραπλανά το μάτι» δήλωσε ο Marco Porceddu, vehicle prototype engineer, Product Development, Ford Ευρώπης, δημιουργός του νέου καμουφλάζ. «Έκανα μία έρευνα σε οφθαλμαπάτες στο Διαδίκτυο και επινόησα ένα σχήμα που μπορεί να αντιγράφεται και επικαλύπτεται χιλιάδες φορές. Αυτό δημιουργεί αφενός οφθαλμαπάτη, αφετέρου τρισδιάστατη εντύπωση.»

Σχεδιασμένο για να αντέχει ακραίες θερμοκρασίες, το καμουφλάζ της Ford δένει άριστα με τις χειμερινές συνθήκες της Ευρώπης, ενώ στην Αυστραλία και τη Ν. Αμερική χρησιμοποιούνται χρώματα της άμμου.

«Αυτό το καμουφλάζ θα ξεχωρίσει σχεδόν σε οποιοδήποτε περιβάλλον, αλλά είναι σχεδιασμένο για να θολώνει οπτικά τις επιφάνειες, το σχήμα και το χρώμα του αυτοκινήτου, καθυστερώντας την ικανότητα του εγκεφάλου να αναγνωρίσει το ίδιο ή τα κυριότερα χαρακτηριστικά του» δήλωσε ο Martin Stevens, Associate Professor, του University of Exeter, ο οποίος σπούδασε Χρωματική Προσαρμοστικότητα των Ζώων και Καμουφλάζ επί 15 χρόνια. «Η οφθαλμαπάτη δεν εμποδίζει το αυτοκίνητο να φαίνεται αλλά παίζει με την ανθρώπινη ικανότητα μέτρησης του βάθους πεδίου και των σκιών, δυσκολεύοντας την αντίληψη των σχημάτων και χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου. Είναι ένα τρικ που χρησιμοποιείται στη φύση για να ξεφύγεις από κάτι ή να κρυφτείς, που είναι εξίσου χρήσιμο για έναν οδηγό δοκιμών.»

Παναγιώτης Καραγιάννης

Recent Posts

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…

4 ημέρες ago

Οδηγούμε Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Βίντεο)

Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…

5 ημέρες ago

Ιδού, το νέο Hyundai Bayon

Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…

6 ημέρες ago

Alfa Romeo: Ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο μέχρι το 2030

Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…

7 ημέρες ago

Η Nissan ξεκινάει συνεργασία με την Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας

Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…

7 ημέρες ago

Η DFSK έρχεται στην Ελλάδα, από το Spanos Group

Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…

7 ημέρες ago