Το 2000GT, είναι απο πολλές απόψεις ένα halo car, τόσο για τη Toyota, όσο και για την ίδια την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι το πρώτο πραγματικό συλλεκτικό αυτοκίνητο απο την Ιαπωνία και κατά μία έννοια, το πρώτο τους supercar. Το 2000GT, αν και Toyota αυτό καθ’ αυτό, είναι στη πραγματικότητα ένα δημιούργημα της Yamaha, το οποίο αγόρασε και έβαλε στη παραγωγή η Toyota.
In the 1960s, Yamaha did a lot of automotive work for various manufacturers. In the case of the 2000GT, they created the first prototype, which they presented to Nissan, who of course turned down their offer to put it into production. Yamaha then turned to the conservative Toyota, which saw it as an opportunity to show its European competitors that it could produce a sports car worthy of theirs. And just like that, the 2000GT went from concept to production car.
Toyota designer Satoru Nozaki, who was responsible for the original Yamaha design, incorporated many of the design elements of the GT models of the 1960s, but the main inspiration was the Jaguar E-Type. Το καλύγραμμο design του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τα pop-up εμπρός φώτα, που συμπλήρωναν τα μεγάλα εμπρός φώτα, εκατέρωθεν της γρύλιας που έμοιαζε αρκετά σχεδιαστικά με αυτή του Sports 800, έδωσαν στο 2000GT, τη μοναδική σχεδιαστική του ταυτότητα. Οι προφυλακτήρες του, ήταν πολύ μικροί και το αυτοκίνητο αυτό καθ’ αυτό, εξαιρετικά χαμηλό, με το ψηλότερο σημείο του να έχει ύψος μόλις 1.16m.
The interior, although a little cramped, was quite luxurious for the time, with rosewood trim on the dashboard and a radio with automatic station finding. In a test drive, Road & Track magazine , said they were impressed with the 2000GT's interior, whether you were a passenger or just admiring it, as they said at the time.
In 1969, the front end was slightly redesigned and smaller lights were fitted and the turn signal design was also changed. The rear turn signals were enlarged and in addition, Toyota also made some upgrades to the interior in order to refresh its image. In the latter cars, air conditioning was fitted and there was also the option of an automatic transmission.
Ο κινητήρας που αρχικά τοποθετήθηκε στο 2000GT, προήλθε απο το Crown sedan. Ήταν ένας δίλιτρος, εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας, τον οποίο τροποποίησε η Yamaha, τοποθετώντας μεταξύ άλλων, 3 2-barrel Mikuni – Solex 40 PHH καρμπυρατέρ, καθώς και μία ανασχεδιασμένη κεφαλή, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να αποδίδει 150 ίππους και 175Nm ροπή.
However, nine were also built MF-12 models, which were powered by Toyota's 2M engine, which although 300 cc larger than the conventional engine, had exactly the same horsepower and torque output.
The 2000GTs were fitted with a 5-speed manual gearbox and there were 3 final drive options. Those with the 4.375 final drive were said to be capable of a top speed of 217 km/h and had an average fuel consumption of 7.6L/100km.
It is noteworthy that the 2000GT's standard equipment included front and rear disc brakes, as well as a limited slip differential.
Στο τριετή κύκλο παραγωγής του (1967 – 1970), μόλις 351 αντίτυπα του 2000GT κατασκευάστηκαν συνολικά, αριθμός εφάμηλος με αυτό των “εκλεκτών” ιταλικών supercar της εποχής. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Toyota και της Yamaha, κατασκευάστηκαν 233 MF10, 109 MF10L and 9 MF12L. In America, the 2000GT sold for $6800, a price much higher than that of the Porsches of that period, with 90 cars sold in total and the remainder divided into roughly similar numbers in Europe and Asia. Most 2000GTs, are either white or red.
The 2000GT participated in several races in Japan, coming 3rd in the 1966 Japanese Grand Prix and 1st in the 1000 km race at the Fuji circuit in 1967. In addition, it set a number of different records in an FIA 72-hour endurance test, with these remaining until the 911R, which Porsche purpose-built to extract these records from the 2000GT, entered the races.
Το 1968, ο Carroll Shelby, έβαλε 3 2000GT να τρέξουν στην κατηγορία CP του πρωταθλήματος αυτοκινήτων παραγωγής SCCA. Αρχικά, ο Shelby αγόρασε τα 3 αυτοκίνητα τα οποία και συμμετείχαν στους αγώνες, καθώς και ένα 4ο, ως αντικατάστασης. Παρόλη την επιτυχία, τα 2000GT έτρεξαν για μόλις μία σεζόν. Έπειτα, 2 εξ’ αυτών παρέμειναν στις ΗΠΑ, ενώ το 3ο επέστρεψε στο μουσείο της Toyota, όπου και βρίσκεται μέχρι και σήμερα.
Το 2000GT, έχει αυτή τη μαγεία του halo car. Ενός αυτοκινήτου, το οποίο κατασκευάζεται απλά για να δείξει τι είναι μηχανολογικά και τεχνολογικά εφικτό, απο τη μεριά του εκάστοτε κατασκευαστή. Ωστόσο, είναι και ένα μοναδικής ομορφιάς, έργο τέχνης, με ένας άκρως διαχρονικό και αγέραστο στο πέρασμα του χρόνου σχεδιασμό. Μετά το 2000GT, η Toyota, πάλι με τη βοήθεια της Yamaha αλλά αυτή την φορά υπο την υλοποίηση του απο το luxury brand της, τη Lexus, μας έδειξε ξανά το 2009 τι είναι εφικτό, με το μοναδικό LFA. Η μαγεία του 2000GT, είναι παρόμοια με αυτή του LFA. Σπάνιο, διαφορετικό, μοναδικό και μέρος της αυτοκινητιστικής ιστορίας, με το δικό του “halo” τρόπο…
Photographic material : http://www.desert-motors.com/
Η Porsche προσθέτει για πρώτη φορά μια μπαταρία στο σπορ αυτοκίνητο 911, με τον ηλεκτροκινητήρα…
Με τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων να εκφράζουν γενικευμένες αντιδράσεις από την επιβράδυνση των πωλήσεων αμιγώς…
Με ιδιαίτερη χαρά η Ford Performance ανακοινώνει σήμερα τη συμμετοχή της στο Ράλι Ντακάρ 2025,…
Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Το μικρομεσαίο αμιγώς ηλεκτρικό hatchback της Volkswagen, Διαφέρει αισθητικά και…
Η νέα Mercedes-Benz G 580, εξοπλισμένη με τεχνολογία EQ, συνεχίζει την κληρονομιά των προκατόχων της…
Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport πηγαίνουν ακόμα παραπέρα το σπορ ιδεώδες…