Racing

How the Acropolis Rally made history (again)

Ένας 20χρονος Φινλανδός “πέταξε” και έγραψε ιστορία, καθώς έγινε ο νεότερος νικητής του Ράλλυ Ακρόπολις, στα 70 χρόνια ιστορίας του θεσμού. Το όνομα αυτού, Κάλε Ροβάνπερα. Ο Ροβάνπερα, με το Toyota Yaris WRC πρόσθεσε το όνομά του στο πάνθεον της ιστορίας του “Ράλλυ των Θεών” και μάλιστα στην πρώτη παρουσία του στα ελληνικά χώματα.

Τα καλά νέα για κάθε λάτρη του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν τελειώνουν εδώ: Νωρίς- νωρίς, στη ράμπα του τερματισμού ακόμα, ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, ανακοίνωσε πως η FIA και ο Promoter του θεσμού, αναγνωρίζοντας την αρτιότητα διεξαγωγής του EKO ACROPOLIS RALLY, προχώρησαν στην επέκταση της συμφωνίας για διεξαγωγή του στο WRC και το 2023! Υπενθυμίζεται πως η αρχική συμφωνία ήταν διετής και αφορούσε στις χρονιές 2021-2022.

Ο Ροβάνπερα πανηγυρίζει τη νίκη του στο Ακρόπολις

Ράλλυ των εκπλήξεων

Άλλωστε, ο “εθνικός αγώνας” μας επιβεβαίωσε τη φήμη του ως ένα πολύ σκληρό (απόδειξη οι εγκαταλείψεις) και απρόβλεπτο ράλλυ. Ο Ροβάνπερα πήρε τη δεύτερη νίκη του σε αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος μετά από αυτήν που πέτυχε πριν από δύο μήνες στην Εσθονία, επιδεικνύοντας ωριμότητα, ψυχραιμία και οδηγική αρτιότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ακόμα και σε ειδικές διαδρομές αρκετά διαφορετικές εξαιτίας των πρόσφατων βροχοπτώσεων, ο Φινλανδός οδηγός κατάφερε να συνεχίσει να “πετάει”, όχι μόνο διατηρώντας το προβάδισμά του, αλλά και σημειώνοντας, τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage, αποκομίζοντας το μέγιστο, των 30 βαθμών.

Θετική η παρουσία της Hyundai

Μετά από έναν εξίσου συναρπαστικό αγώνα ο Τάνακ (Hyundai i20 Coupe WRC) εξασφάλισε τη δεύτερη θέση, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε. Αποφασιστικής σημασίας, στην περίπτωσή του, αποδείχθηκε η σωστή επιλογή ελαστικών, που του προσέφερε πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων διεκδικητών της νίκης. Πίσω του βρέθηκε ο Οζιέ (Toyota Yaris WRC), ο οποίος αξιοποιώντας τη μεγάλη του εμπειρία δεν έκανε το λάθος να ακολουθήσει το φρενήρη ρυθμό των Ροβάνπερα, Τάνακ. Αντίθετα, προτίμησε να διασφαλίσει τους βαθμούς της τρίτης θέσης, που του έδωσαν τη δυνατότητα να εδραιωθεί στην κορυφή της κατάταξης του Παγκόσμιου Πραταθλήματος Ράλι, με διαφορά 44 βαθμών από τον δεύτερο Έβανς (Toyota Yaris WRC).

Ο εθνικός μας αγώνας έχει γίνει πλέον ελκυστικός (όποιος το πιασε το υπονοούμενο, το πιασε)

Παρότι όχι απόλυτα ικανοποιημένος από την επίδοση και το ρυθμό του στον αγώνα, ο Σόρντο (Hyundai i20 Coupe WRC) περιορίστηκε στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης, με διαφορά μεγαλύτερη των τριών λεπτών από την κορυφή.

Τη νίκη στην κατηγορία WRC2 κατέκτησε ο Μίκελσεν με το Skoda Fabia evo Rally 2 της Toksport. Ο Νορβηγός έδωσε σπουδαία μάχη με τον Μπουλασία και πέτυχε ένα αποφασιστικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου στην κατηγορία. Κάτι που ισχύει και την περίπτωση του Ρόσελ (Citroen C3 Rallye2), ο οποίος με την 4η φετινή του νίκη βρίσκεται αγκαλιά με το Πρωτάθλημα στην κατηγορία WRC3.

Από ελληνικής πλευράς, ο Γιώργος Κεχαγιάς με Skoda Fabia evo Rally2 τερμάτισε ψηλότερα από όλους, όντας 20ος γενικής και 5ος στην κατηγορία WRC3. Μάλιστα, ένα κλαταρισμένο ελαστικό σήμερα του στοίχισε πολύτιμο χρόνο, κάτι που προσπάθησε να εκμεταλλευθεί ο Παναγιώτης Ρουστέμης με ένα Citroen DS3 Rally2, χωρίς όμως επιτυχία, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στη 2η θέση. Στην άτυπη ελληνική κατάταξη την τριάδα συμπληρώνει ο Ιορδάνης Σερδερίδης, που συμμετείχε στον αγώνα με ένα Ford Fiesta WRC ’19, της M-Sport.

George Karagiannis

Recent Posts

Η ιστορία της Maserati 300S

Βασισμένη στην επιτυχία της δίλιτρης A6GCS/53, η Maserati ξεκίνησε τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινήτου με…

4 hours ago

Αποκαλύπτοντας το Θηρίο: Honda Civic Type R

Το Honda Civic Type R, το απόλυτο hot hatch υψηλών επιδόσεων, το αυτοκίνητο – Θρύλος…

15 hours ago

Νέο Wagoneer S: Αποκάλυψη για το πρώτο μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Jeep

Πιστό στις αξίες της μάρκας, διαθέτει εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, μοναδικό σχεδιασμό και ασύγκριτη τεχνολογία.…

1 day ago

Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M3 Touring

Είναι οι θεματοφύλακες ενός θρυλικού σήματος και, συγχρόνως, κορυφαίοι εκπρόσωποι μιας ξεχωριστής σειράς αυτοκινήτων που…

1 day ago

TSF1 Podcast – Monaco GP 2024 | Monte-Charles

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

2 days ago

TSF1 Podcast – Emilia-Romagna GP 2024 | Η McLaren συνεχίζει δυναμικά

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

2 days ago