NEWS

Olivier François: Fiat can and must develop a solution that challenges the Chinese

Όταν θα χρειαστεί να ανταγωνιστούμε τους Κινέζους στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, “οι σκέψεις μου στρέφονται στο Panda“. Έτσι επανήλθε ο Olivier François, διευθύνων σύμβουλος της Fiat, για να μιλήσει για το μικρό αμιγώς hatchback που θα παρουσιαστεί τους επόμενους μήνες. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Repubblica, το νούμερο ένα του Lingotto έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς θα μοιάζει το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, προβλέποντας ότι “απροσδόκητα προϊόντα” θα έρθουν το 2024 και το 2025.

Το Πάντα φέρνει και άλλα μοντέλα…

Δύο λέξεις που κάνουν ήδη τη φαντασία των οπαδών να τρέχει σε πολυαγαπημένα μοντέλα του παρελθόντος, όπως το Uno, αλλά και -γιατί όχι- σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, όπως μια υποθετική αδελφή της Fiat με το σήμα της Alfa Romeo Tonale και το Dodge Hornet που θα μπορούσε να είναι (σε ορισμένες αγορές εκτός Ευρώπης). Από την άλλη πλευρά, η Fiat δεν έχει θέσει στον εαυτό της όρια, ούτε καν όσον αφορά τη σχεδίαση. Τους τελευταίους μήνες, μάλιστα, ο κατασκευαστής κυκλοφόρησε μια σειρά από renderings με έντονες γραμμές που δείχνουν τις στιλιστικές μελέτες που θα εμπνεύσουν το Fiat του αύριο. Ήρθε η ώρα “για μια νέα Fiat (εννοείται ως μάρκα, σ.σ.) που θα είναι πιο πρωτότυπη”, κατέληξε ο François.

Επιστροφή στις ρίζες

Αυτή η νέα εποχή θα εγκαινιαστεί πιθανότατα από το ηλεκτρικό χάτσμπακ που θα παρουσιαστεί το επόμενο έτος, το οποίο θα αναγεννήσει την ψυχή του αρχικού Panda, εκείνου της δεκαετίας του 1980. Πρέπει να σκεφτούμε, συνεχίζει ο Φρανσουά, “ένα ηλεκτρικό Panda που θα επαναφέρει τις ίδιες αρχές με τις αρχικές. Η Fiat μπορεί και πρέπει να αναπτύξει μια λύση που να προκαλεί τους Κινέζους. Η ιδέα Centoventi κινείται προς την ίδια κατεύθυνση. Ένα λιγότερο πλούσιο αυτοκίνητο, πιο ουσιαστικό, όπου η συνεισφορά αναπαράγει αυτό που ήταν το εμβληματικό Panda σε ένα ηλεκτρικό κλειδί, φθηνότερο από τα άλλα, που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, αν όχι στην Ιταλία”.

Η μονάδα παραγωγής

Όσον αφορά τον τόπο παραγωγής, υπάρχουν τρεις βασικές υποθέσεις. Η πρώτη είναι το σερβικό εργοστάσιο στο Kragujevac, όπου παράγεται το 500L και το οποίο θα μετατραπεί σε ηλεκτρικό. Η δεύτερη είναι το εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο – όπου παράγονται σήμερα το 500e και οι Maserati Ghibli, Levante και Quattroporte – και το οποίο έχει ακόμα παραγωγική ικανότητα που πρέπει να διατεθεί. Η τελευταία, από την άλλη πλευρά, είναι η πιο προφανής, αλλά και η λιγότερο πιθανή: η μετατροπή των γραμμών παραγωγής του σημερινού Panda για να γίνει η ηλεκτρική εξέλιξή του. Αυτό που είναι σχεδόν βέβαιο είναι το πλαίσιο του νέου μικρού αυτοκινήτου από το Τορίνο: κάτω από το δέρμα θα υπάρχει η νέα πλατφόρμα Stla Small, που προέρχεται από την Cmp του πρώην ομίλου PSA.

Nikolaos Michalopoulos

Recent Posts

Νέο Wagoneer S: Αποκάλυψη για το πρώτο μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Jeep

Πιστό στις αξίες της μάρκας, διαθέτει εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, μοναδικό σχεδιασμό και ασύγκριτη τεχνολογία.…

7 hours ago

Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M3 Touring

Είναι οι θεματοφύλακες ενός θρυλικού σήματος και, συγχρόνως, κορυφαίοι εκπρόσωποι μιας ξεχωριστής σειράς αυτοκινήτων που…

7 hours ago

TSF1 Podcast – Monaco GP 2024 | Monte-Charles

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

1 day ago

TSF1 Podcast – Emilia-Romagna GP 2024 | Η McLaren συνεχίζει δυναμικά

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

1 day ago

Η Έρευνα της Ford Pro αναδεικνύει τις προοπτικές υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων από μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη

Μια πρόσφατη μελέτη από την Ford Pro και το Κέντρο Οικονομικών και Επιχειρηματικών Ερευνών (Cebr)…

2 days ago

Electric cars: Research reveals they are more dangerous for pedestrians

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν ολοένα και πιο συχνά στους δρόμους μας, και επαινούνται για το…

2 days ago