Driving the Honda CR-V Hybrid

When, the 1995, first presented in the CR-V, η Honda έλεγε ότι το όνομά του είναι αρκτικόλεξο για το “Comfortable Runabout Vehicle“. Πατώντας στην platform του (εκπληκτικού) Civic, με σχεδιασμό και… ταυτότητα SUV, the CR-V, in the His 5th generation anymore, it is not one more compact crossover SUV. Είναι ένα “Comfortable Runabout Vehicle,” και ένα “Compact Recreational Vehicle” που πέρασε στην hybrid era.

Όχι πια καυγάδες μεταξύ των “σκληροπυρηνικών” Hondaκηδων (και όχι μόνο) που… the electric are discharged επειδή χάνουν το feeling και… βαριούνται τη φόρτιση και των fans of electric who say that electricity is the future. Η middle road, ή καλύτερα και… τα δυο, τα hybrid that is, it is the best solution. The truth is that it has big plate moving around spending 0 lt/100 km in the city, having on the other hand the security of autonomy που σου δίνει ένα ντεπόζιτο βενζίνης και ένας ΜΕΚ. Ε, αυτή την “πλάκα” και much more is on offer in the CR-V. 



Classic and futuristic design of the CR-V Hybrid

The different, λοιπόν, γι’ αυτό το SUV, βρίσκεται κάτω από το bonnet his. There, they (co)exist and (re)work three different engines, the Hybrid Performance PMMD systems). The two electric motors and the two-litre i-VTEC, operating on the Atkinson cycle, yield a total of 185 hp (145 for the petrol engine only) and 315 Nm of torque. These three motors work together with a central power control unit and a innovative single-speed transmission. 



Αυτό το Honda είναι υβριδικό και το… φωνάζει

Στην πράξη, αν δεν παρατηρήσεις τα σηματάκια που γράφουν “hybrid” στο imposing, exuberant, muscular (and aerodynamic, since it is developed with computational fluid dynamics, having even an electrical system Active Shutter Grille which opens the air duct louvers only when air flow is needed in the engine room), you will do it sitting on the Inside του. Γιατί με το “καλημέρα” θα διαπιστώσεις ότι εκεί που θα έπρεπε (;) να βρίσκεται ο λεβιές για το κιβώτιο, υπάρχουν four buttons με τις ενδείξεις “P,R,N,D” και δίπλα τους άλλα τρία, με τις ενδείξεις “Sport”, “Econ” και “EV”. Well, if you don't get it now, we're telling you it's a hybrid.



Full, spacious, practical, with a familiar Honda feel, the CR-V's interior has a touch of luxury

The interior, by the way, balances between the modern and classical, with the colour screens (7 inch in the centre), but also the stylish leather and wood trim and is generally spacious, with plenty of room for small items, overflowing with equipment, with excellent assembly and quality of materials and welcoming. The χώροι του είναι σε… αστείο επίπεδο μεγάλοι και άνετοι for five people to travel, while the flat luggage space of 497 litres (χάνει 64 λίτρα από τη μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι στο πάτωμα) είναι αρκετός. Άλλωστε, χωράει και μια… 20άρα ζάντα!

Στον επίπεδο χώρο αποσκευών των 497 λίτρων, επιλέξαμε να φορτώσουμε ένα… ζαντολάστιχο

The only thing this writer can complain about is the CR-V's infotainment system, which takes some getting used to, but is complete and once you get the hang of it, easy to use. I liked the fact that the doors open at an angle of 90 degrees about and that the trunk door opens and closes at the touch of a button, but most importantly that there are many smart solutions για τη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων, όπως αυτός του εμπρός υποβραχιονίου που είναι… γιγαντιαίος. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και προσφέρουν καλή στήριξη, ενώ ο οδηγός έχει excellent location and visibility, but also full information from the digital instrument panel which has no tachometer, but a digital arched bar in place, which essentially tells you how much energy the car consumes when you step on the right foot, or how much it recovers when you lift it.

Comfortable seats, excellent (panoramic) driving position and plenty of space for small (and large) items

But how is it on the road; At EV Mode, the CR-V can run purely on electricity for just 2 km, but in the movement essentially alternate energy sources depending on the one that is most advantageous. So, in the version AWD, with the combination of two (okay, three) motors, the CR-V Hybrid does the σπρίντ από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 9,2” ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χ.α.ω. 



The clever thing about the CR-V is that, despite the absence of a gear selector and the futuristic instrument panel, you quickly feel like you're in a familiar place. There's nothing alien about the interior

Necessary stop to knock down an innocent furnace somewhere: I'll say (write, actually) a good word for a CVT-type transmission that I love so much (#not). CVT boxes make cars run like giant scooters, but here, Honda did a good job with the e-CVT. Because it is essentially a one-ratio box, a sub-multiplication unit που δημιουργεί άμεση μετάδοση με σταθερή σχέση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων και ομαλότερη μεταφορά ροπής. Έτσι λοιπόν, έχεις άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, με γραμμική αίσθηση και χωρίς καν να καταλαβαίνεις πότε μεταβαίνεις από τη μία πηγή ενέργειας στην άλλη. Υπό άλλες συνθήκες θα γκρίνιαζα, στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, είναι απαραίτητο… καλό αυτό το κιβώτιο, καθώς συμβάλλει στην οικονομία και τη γενικότερη εικόνα άνεσης που φέρνει η high rolling quality and the top sound insulation of the CR-V (γι’ αυτό υπάρχει και το σύστημα Active Sound Control).



Imposing front end of the all-wheel drive Honda CR-V

In the field of Consumption, the CR-V hybrid shows that the high technology performs as it should in practice. The average consumption with the heavy foot of the (sub)writer was close to 7 lt/100 km while if you move more in the city where the hybrid system is favoured (e.g. you are looking to park without stress, since you are basically moving with the electric motor) you can come close to 5,5 lt/100 km που δίνει η Honda ως μέση κατανάλωση. Γενικά, με το δεξί πεντάλ μόνιμα… στο πάτωμα και σε μη αστικό περιβάλλον και πίεση, η μέση κατανάλωση του SUV of 1,670 kg equals those supermini of which are also more agile and however not reaching double-digit numbers. CO2 emissions, incidentally, are very low (from 120 to 126 g/km).



Not that the back is not. Notice the great distance from the ground

On the roadnow, the CR-V is quite delightful. Γι’ αυτό, δεν “ευθύνεται” μόνο το Box -with the excellent sound insulation– και η post (note the multi-link rear). But also and especially the Honda i-MMD technology, which intelligently and automatically selects between three drivers with the aim of achieving the best possible performance. With EV Drive (for which there is a corresponding button), the lithium-ion battery provides immediate effect to the electric motor. With the hybrid drive ο petrol engine δίνει ισχύ σε ένα μοτέρ – generator which in turn provides power to the electric motor drive and with the engine drive the petrol engine directly connected to the wheels through a locking clutch.

Passengers, front and rear, will enjoy trips and journeys because of the excellent sound insulation, space, comfort and ride quality

Although most of the time it works between Hybrid Drive and EV, the ideal driving mode επιλέγεται ανάλογα με τις συνθήκες και τις προθέσεις που έχει αυτός που… κρατά το τιμόνι. Η a sub-multiplication unit in place of the conventional gearbox, creates direct transmission with a stable relationship between moving parts and smoother torque transfer. Thus, with the help of the eCVT, in essence you do not perceive the alternation from each power source to the other, with the torque transfer from transmission to be imperceptible, there is a linear sense at the accelerator and throughout the acceleration, while the Active Sound Control offers natural sound of acceleration which is proportional to the engine speed.

It goes without saying that every time you let off the pedal of the gas, you charge the CR-V's batteries. Him rhythm of regenerative braking you define it by the paddles which do not change gears (logical, since it has only one gear), but control the system Deceleration Paddle Selector and the rate of deceleration. I should note here that for days I was trying to understand what the paddles were for, since I didn't change the relationships (as I thought I should).

In conclusion, whether I've covered everything about the CR-V or not (which I haven't, since I haven't written a word about its off-road capabilities-but all I have to say is its increased height off the ground, since I haven't tested it off-road), I come to the following conclusion: That it is nice to move with the silent electric motor looking for parking, spending literally 0 euro per kilometre, ενώ ταυτόχρονα έχεις την “ασφάλεια” της the autonomy of the UCI, για να κάνεις το ταξίδι σου. Όταν υπάρχει “καυγάς” μεταξύ της λύσης του ηλεκτρικού ή του ΜΕΚ, η απάντηση της μέσης λύσης, δηλαδή “και τα δυο!”, μοιάζει να είναι η ideally. Ως εκ τούτου, το Honda CR-V έχει κάτι από το… ιδανικό!

George Karagiannis

Recent Posts

Fia προς ευρωπαίους πολιτικούς: «Η κινητικότητα είναι δικαίωμα, να παραμείνετε προσιτοί»

Ενόψει των επερχόμενων εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που είναι προγραμματισμένες για τις 8-9 Ιουνίου,…

3 hours ago

Apple Car: Το εγχείρημα ενδεχομένως να αναβιώσει με συμμαχία με τη Rivian

Μετά από δέκα χρόνια και τόσα δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν, τον περασμένο Φεβρουάριο η Apple…

4 hours ago

Η Toyota αμφισβητεί την κυριαρχία του Mazda MX-5 εξελίσσοντας το δικό της Roadster

Η Toyota ετοιμάζεται να επιστρέψει στην κατηγορία των προσιτών Roadster, αμφισβητώντας την κυριαρχία της Mazda…

5 hours ago

DS Automobiles presents the DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

3 days ago

Källenius (CEO Mercedes): 'We will modernise all engines, then customers will choose'

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

3 days ago

Ford rethinks 2030 target for exclusive BEV adoption in Europe

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

3 days ago