NEWS

Research: Lower battery prices will lead to increased sales of EVs by 2030

By την πίεση για μειωμένες τιμές στις μπαταριές, τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να φτάσουν στην ίδια τιμή με τα θερμικά μοντέλα στην Ευρώπη το 2024 και στην αγορά των ΗΠΑ το 2026 και να αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι το 2030, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Μια έκθεση του Rocky Mountain Institute (RMI) την Πέμπτη προβλέπει ότι το κόστος των μπαταριών θα πρέπει να μειωθεί στο μισό αυτή τη δεκαετία, από 151 δολάρια ανά κιλοβατώρα (kWh) το 2022 σε 60 έως 90 δολάρια ανά kWh, καθιστώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα “για πρώτη φορά τόσο φθηνά στην αγορά όσο και τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σε κάθε χώρα μέχρι το 2030, καθώς και οικονομικότερα στη λειτουργία τους”.

Οι μπαταρίες είναι ακριβές και αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της τιμής ενός EV, ένα κόστος που τα καθιστά μέχρι στιγμής απλησίαστα για πολλούς καταναλωτές.

Αλλά οι τιμές αυτές μειώνονται σταθερά, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε νέες χημικές ουσίες μπαταριών, υλικά και λογισμικό για την κατασκευή πιο αποδοτικών EV, δήλωσε στο Reuters ο ανώτερος διευθυντής της RMI Kingsmill Bond.

Σύμφωνα με την ανάλυση της RMI, η ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη και την Κίνα “συνεπάγεται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα εξαπλασιαστούν τουλάχιστον μέχρι το 2030, ώστε να απολαμβάνουν μερίδιο αγοράς από 62% έως 86% των πωλήσεων”.

Οι πωλήσεις EV στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν άλμα σχεδόν 61% τον Ιούλιο σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2022, αντιπροσωπεύοντας το 13,6% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει στην απαγόρευση της πώλησης νέων μοντέλων με ορυκτά καύσιμα από το 2035.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν ακόμη δεσμευτεί σε ημερομηνία για τον τερματισμό των πωλήσεων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά η Καλιφόρνια και η Νέα Υόρκη στοχεύουν στο 2035 για να μεταβούν στην πώληση μόνο μοντέλων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

“Δεν είναι καθόλου ριζοσπαστικό να βλέπουμε τη συνεχιζόμενη αλματώδη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων”, δήλωσε ο Bond της RMI στο Reuters. “Αυτό είναι που θα έπρεπε να περιμένει κανείς”.

Σύμφωνα με την έρευνα της RMI, η ζήτηση πετρελαίου για αυτοκίνητα κορυφώθηκε το 2019 και θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα κάθε χρόνο μετά το 2030.

Η έρευνα που κυκλοφόρησε ταυτόχρονα από το πρόγραμμα Economics of Energy Innovation and System Transition (EEIST) του Πανεπιστημίου Exeter προβλέπει επίσης εκθετική αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Υποστηρίζει ότι τα EV θα φτάσουν σε ένα “σημείο καμπής” στην ισοτιμία των τιμών με τα μοντέλα ορυκτών καυσίμων ήδη το 2024 στην Ευρώπη, το 2025 στην Κίνα, το 2026 στις ΗΠΑ και το 2027 στην Ινδία “για τα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα και ακόμη νωρίτερα για τα μικρότερα οχήματα”.

Nikolaos Michalopoulos

Recent Posts

Αποκαλύπτοντας το Θηρίο: Honda Civic Type R

Το Honda Civic Type R, το απόλυτο hot hatch υψηλών επιδόσεων, το αυτοκίνητο – Θρύλος…

3 hours ago

Νέο Wagoneer S: Αποκάλυψη για το πρώτο μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Jeep

Πιστό στις αξίες της μάρκας, διαθέτει εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, μοναδικό σχεδιασμό και ασύγκριτη τεχνολογία.…

16 hours ago

Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M3 Touring

Είναι οι θεματοφύλακες ενός θρυλικού σήματος και, συγχρόνως, κορυφαίοι εκπρόσωποι μιας ξεχωριστής σειράς αυτοκινήτων που…

17 hours ago

TSF1 Podcast – Monaco GP 2024 | Monte-Charles

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

2 days ago

TSF1 Podcast – Emilia-Romagna GP 2024 | Η McLaren συνεχίζει δυναμικά

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

2 days ago

Η Έρευνα της Ford Pro αναδεικνύει τις προοπτικές υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων από μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ευρώπη

Μια πρόσφατη μελέτη από την Ford Pro και το Κέντρο Οικονομικών και Επιχειρηματικών Ερευνών (Cebr)…

2 days ago